Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Karbonade med salat på siden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kyllingvinger med stekte poteter og salat. 

Skrevet

Rydde-i-grønnsaksskuffa-og-kjøleskapet-suppa fikk et ublidt møte med kjøkkenvekta. Da ingen av oss følte for suppe med glassbrot, ble det brødskiver med ymse pålegg i stedet. 
Trøsten kom i form av en smuldrepai med marsipan-smuldrer sammen med eple og bjørnebær. Uelegante mengder hjemmelaget vaniljesaus/custard til. Passende til dagen, serverte jeg «Anti-stress»-urte-te til :fnise:

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ragu med kjøttdeig av svin og storfe og bacon🍝

• Liker 1
Skrevet
Hunter7 skrev (15 timer siden):

Rydde-i-grønnsaksskuffa-og-kjøleskapet-suppa fikk et ublidt møte med kjøkkenvekta. Da ingen av oss følte for suppe med glassbrot, ble det brødskiver med ymse pålegg i stedet. 
Trøsten kom i form av en smuldrepai med marsipan-smuldrer sammen med eple og bjørnebær. Uelegante mengder hjemmelaget vaniljesaus/custard til. Passende til dagen, serverte jeg «Anti-stress»-urte-te til :fnise:

Huff da!😅 Men den desserten! Nam, det høres godt ut!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmelagde fiskekaker av fersk lysing, dampede mandelpoteter, smeltet smør med dill og sitron, og en rest kålrabistappe fra fryseren.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 3
Skrevet

Stekt ris i dag, det er så kjapt og lettvint. 

Skrevet

Datter og jeg er hjemme alene og feirer at nav har innvilget meg dagpenger med å bestille sushi 😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hjemmelagde fiskekaker av fersk lysing, dampede mandelpoteter, smeltet smør med dill og sitron, og en rest kålrabistappe fra fryseren.

Det hørtes nydelig ut!😃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Humleguri skrev (1 time siden):

Det hørtes nydelig ut!😃

Tusen takk! :) Det er en hverdagsfavoritt her hos oss. Jeg er ikke så glad i fiskekaker i brun saus, men synes smeltet smør med dill eller gressløk er mye bedre til. Og så må det være kålrabistappe! En undervurdert kombinasjon. 

For å lage fiskekakene kjøper jeg en halvkilo fersk fiskefilet uten skinn, det blir nok til en panne fiskekaker sånn omtrent. Jeg lager farsen kjapt i foodprocessor, og de blir ferdigstekte på den tiden det tar å koke potetene.

• Liker 3
Skrevet
Humleguri skrev (På 11.3.2026 den 14.41):

Huff da!😅 Men den desserten! Nam, det høres godt ut!

Ja, var ikke helt heldig der altså. Men smuldrepaien gikk ned på høykant. Tok utgangspunkt i denne oppskriften , men brukte 400 g bjørnebær og ca. 800 g Granny Smith-epler. Marsipanmengden ble økt til 250 g, og i tillegg til kanel hadde jeg også i rause priser med kardemomme, korianderfrø, muskatnøtt, og salt i smuldredeigen. Strødde også litt brunsukker på toppen. Spiste restene i går med kremfløte til - fungerte fint, men ikke like storkarslig som med vaniljesaus. 
——————

Middagsmaten igår ble en saus av ferske cherrytomater og pasta. Desserten var rester av nevnte smuldrepai. 
Idag blir det salat av et eller annet slag. Synes det har blitt «mye» kjøttmiddager i det siste, så føler for noe vegansk/vegetarisk. 

• Liker 2
Skrevet

Ny dag med "Hmm... hva har vi i huset som kan bli middag"

HusetsHerre får tortilla fylt med tacokjøttdeig, mais, paprika, salsa.

Ungen og jeg skal spise litt seinere og da blir det svinekoteletter med ovnsbakte potetbåter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne i dag, med dobbel porsjon saus🤤https://www.altasiatisk.no/2021/02/kylling-wok-med-gronnsaker/

Anonymkode: 11b7f...363

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

biff stekt i airfryer med potet og brokkoli som tilbehør og en ferdig rødvinssaus fra Coop (som var overraskende god) 

Anonymkode: 879d6...dd7

• Liker 2
Skrevet

Jeg stekte en kotelett sammen med masse sopp, løk og poteter. Hadde en rest amerikansk blanding ved siden av. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Lørdag kjøpte jeg den siste kokeboken til Warunee Bolstad. Skal prøve meg på Pad Thai med tamarindsaus derfra

• Liker 2
Skrevet

I dag blir det røkte pølser med poteter, pasta og smeltet smør. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Røkte kjøttpølser med mandelpotet-mos😊

Anonymkode: 11b7f...363

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...