Hunter7 Skrevet 10. mars #57463 Skrevet 10. mars Rydde-i-grønnsaksskuffa-og-kjøleskapet-suppa fikk et ublidt møte med kjøkkenvekta. Da ingen av oss følte for suppe med glassbrot, ble det brødskiver med ymse pålegg i stedet. Trøsten kom i form av en smuldrepai med marsipan-smuldrer sammen med eple og bjørnebær. Uelegante mengder hjemmelaget vaniljesaus/custard til. Passende til dagen, serverte jeg «Anti-stress»-urte-te til 2 1
Humleguri Skrevet 11. mars #57465 Skrevet 11. mars Hunter7 skrev (15 timer siden): Rydde-i-grønnsaksskuffa-og-kjøleskapet-suppa fikk et ublidt møte med kjøkkenvekta. Da ingen av oss følte for suppe med glassbrot, ble det brødskiver med ymse pålegg i stedet. Trøsten kom i form av en smuldrepai med marsipan-smuldrer sammen med eple og bjørnebær. Uelegante mengder hjemmelaget vaniljesaus/custard til. Passende til dagen, serverte jeg «Anti-stress»-urte-te til Huff da!😅 Men den desserten! Nam, det høres godt ut! 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #57466 Skrevet 11. mars Hjemmelagde fiskekaker av fersk lysing, dampede mandelpoteter, smeltet smør med dill og sitron, og en rest kålrabistappe fra fryseren. Anonymkode: ad006...80d 3
MarianneE Skrevet 11. mars #57468 Skrevet 11. mars Datter og jeg er hjemme alene og feirer at nav har innvilget meg dagpenger med å bestille sushi 😂 1 1
Humleguri Skrevet 12. mars #57469 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hjemmelagde fiskekaker av fersk lysing, dampede mandelpoteter, smeltet smør med dill og sitron, og en rest kålrabistappe fra fryseren. Anonymkode: ad006...80d Det hørtes nydelig ut!😃 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars #57470 Skrevet 12. mars Humleguri skrev (1 time siden): Det hørtes nydelig ut!😃 Tusen takk! Det er en hverdagsfavoritt her hos oss. Jeg er ikke så glad i fiskekaker i brun saus, men synes smeltet smør med dill eller gressløk er mye bedre til. Og så må det være kålrabistappe! En undervurdert kombinasjon. For å lage fiskekakene kjøper jeg en halvkilo fersk fiskefilet uten skinn, det blir nok til en panne fiskekaker sånn omtrent. Jeg lager farsen kjapt i foodprocessor, og de blir ferdigstekte på den tiden det tar å koke potetene. Anonymkode: ad006...80d 3
Hunter7 Skrevet 12. mars #57471 Skrevet 12. mars Humleguri skrev (På 11.3.2026 den 14.41): Huff da!😅 Men den desserten! Nam, det høres godt ut! Ja, var ikke helt heldig der altså. Men smuldrepaien gikk ned på høykant. Tok utgangspunkt i denne oppskriften , men brukte 400 g bjørnebær og ca. 800 g Granny Smith-epler. Marsipanmengden ble økt til 250 g, og i tillegg til kanel hadde jeg også i rause priser med kardemomme, korianderfrø, muskatnøtt, og salt i smuldredeigen. Strødde også litt brunsukker på toppen. Spiste restene i går med kremfløte til - fungerte fint, men ikke like storkarslig som med vaniljesaus. —————— Middagsmaten igår ble en saus av ferske cherrytomater og pasta. Desserten var rester av nevnte smuldrepai. Idag blir det salat av et eller annet slag. Synes det har blitt «mye» kjøttmiddager i det siste, så føler for noe vegansk/vegetarisk. 2
MarianneE Skrevet 13. mars #57472 Skrevet 13. mars Ny dag med "Hmm... hva har vi i huset som kan bli middag" HusetsHerre får tortilla fylt med tacokjøttdeig, mais, paprika, salsa. Ungen og jeg skal spise litt seinere og da blir det svinekoteletter med ovnsbakte potetbåter. 2
MarianneE Skrevet 15. mars #57473 Skrevet 15. mars Denne skal vi ha i dag. Den er skikkelig god https://trinesmatblogg.no/recipe/chili-con-carne-med-mork-sjokolade-og-hjemmelagde-tortillachips/ 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars #57474 Skrevet 16. mars Denne i dag, med dobbel porsjon saus🤤https://www.altasiatisk.no/2021/02/kylling-wok-med-gronnsaker/ Anonymkode: 11b7f...363 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #57475 Skrevet 16. mars biff stekt i airfryer med potet og brokkoli som tilbehør og en ferdig rødvinssaus fra Coop (som var overraskende god) Anonymkode: 879d6...dd7 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars #57476 Skrevet 17. mars https://www.godt.no/oppskrifter/salat/4053/enkel-kremet-pastasalat Denne i dag Anonymkode: 11b7f...363 1
Brunhilde Skrevet 17. mars #57477 Skrevet 17. mars Jeg stekte en kotelett sammen med masse sopp, løk og poteter. Hadde en rest amerikansk blanding ved siden av. 1 1
MarianneE Skrevet 18. mars #57478 Skrevet 18. mars Lørdag kjøpte jeg den siste kokeboken til Warunee Bolstad. Skal prøve meg på Pad Thai med tamarindsaus derfra 2
JimmyOlsen Skrevet 18. mars #57479 Skrevet 18. mars I dag blir det røkte pølser med poteter, pasta og smeltet smør. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #57480 Skrevet 18. mars Røkte kjøttpølser med mandelpotet-mos😊 Anonymkode: 11b7f...363 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå