Gå til innhold

Flickans lykkeland


flickan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal svare ærlig på det med venninnen din. Jeg hadde syns det var kjempe vanskelig, urettferdig, hadde til tider "hatet deg" og grått meg mye i søvn. Hadde ventet hver gang ei melding eller telefon fra deg kom om du skulle si du var gravid. MEN til sist så er fornuften bak der og vi slitere forstår jo at andre får barn, det er jo kjempe naturlig. Så det er egentlig ikke at du får barn som er problemet, men at vi ikke får det til, det er bare der at andre som får det til fremhever følelsene litt :fnise:

Jeg hadde spurt henen om hvordan hun ville ha beskjed om en kommende graviditet hos deg. Noen vil ha det face to face, andr eover mld, jeg personlig ville ha hatt ei melding :)

Det er akkurat dette jeg er redd for. Derfor blir hele greia vanskelig for oss begge. Huff, jeg bare virkelig håper at det klaffer for dem snart. Jeg unner dem det aller beste, og ingenting hadde gledet meg mer om de endelig fikk det til.

Greia er at problemstillingen plutselig er veldig aktuell....

..........jeg er nemlig gravid likevel :strix:

Jeg fikk verdens beste julegave på julaften!! :hoppe: :hoppe: Jeg har visst en luring i magen denne gangen. :ler: Det er helt merkelig, og jeg hadde helt avskrevet denne mnd egentlig siden jeg (trodde) jeg fikk mensen. Tok t.o.m en test den dagen fordi jeg ville være helt sikker på at jeg kunne drikke vin og kose meg med spekemat i jula. Den var negativ. Men det skal sies at jeg hadde veldig dårlig tid da jeg tok den, så jeg er ikke sikker på om jeg tisset hele 5 sek på den (var veldig tissetrengt, så rakk nesten ikke åpne den først :fnise: ) Og jeg ventet ikke lenge før jeg så på den, vet ikke helt hvor lenge for jeg hadde ikke klokke. Men uansett fikk jeg jo blødninger senere den dagen, så da var det liksom ikke noe spørsmål om jeg var gravid. Jeg koste meg med både vin, brie og spekeskinke i dagene som gikk.

Men så synes jeg mensen var så rar, det varte i flere dager, men var mye mindre enn vanlig. Og det ble bare mindre og mindre, og ikke mer og mer som det pleier. Og så fikk jeg mer og mer utflod istedet. På dagen på julaften fikk jeg plutselig en innskytelse av at jeg skulle ta en ny test, bare for å være helt sikker. En bitteliten følselse inni meg sa at jeg var gravid likevel.

Og jammen var testen superpositiv!!!!! Så nå er jeg 5 + 6 uker gravid og har foreløpig termin 31. august.

Oh, lykke :strix: :strix. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, gratulerer så mye! :klem:

Det var det samme som skjedde med meg da jeg ble gravid, trodde jeg fikk mensen, dro ut og drakk vin, men så var det mye mindre enn vanlig, og testen viste positivt noen dager senere. ;-)

Håper du får han senest på tremin nå da, så dere får barnehageplass :roll: (men det er kanskje ikke så stort problem der dere bor nå uansett.)

Endret av Alice i Eventyrland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å hurrraaaaa!!! :strix: :strix: :strix:

Det var dagens beste nyheter!!!! :klemmer:

Tenk - endelig får vi være i samme terminklubb - så gøy!!!

31. august - det var på hengende håret! :fnise: Men det trengs ikke mer enn det altså. Og skulle legen finne på å flytte termindatoen din ut i september, så er det den første termindatoen som gjelder - så du får ikke lov å bytte terminklubb, altså!! :nei:

Nei, dette var gøy!! Hurra igjen!! :strix:

(Jeg er så klart strålende optimist på at min lille klamrer seg fast! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næææ, så gøy! Og FOR en julegave :strix:

Gratulerer så mye, flickan! :hug:

Tenk at lillegutten skal bli storebror da :rødme:

Fortalte dere den glade nyheten til familien på julaften?

Håper det ikke fører til vonde følelser mellom deg og venninna di forresten :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle gratulasjoner jenter. :klemmer: Jeg er så utrolig glad, gleder meg enormt til å få et barn til i familien.

Hadde glemt hvor utrolig trøtt jeg var i forrige svangerskap. Det er helt drøyt, kan sikkert sove 16 timer i døgnet om jeg kunne. Får bare håpe jeg klarer å holde meg våken i morgen, da skal vi ha gjester. Akkurat nå kunne jeg gjerne sovet meg gjennom hele nyttårsaften.

Har ikke fortalt det til familie enda. Denne gangen vil vi vente til det har gått minst 12 uker. Jeg synes det er koselig å ha en liten hemmelighet i familien.

Skrev feil lenger opp, jeg er 5 + 4 i dag, ikke 5 + 6. Må vel få meg en ticker ;).

Denne gangen er jeg langt mer avslappet ang svangerskapet. Bortsett fra trøttheten føler jeg meg ikke gravid, og jeg glemmer nesten at jeg er det. Forrige gang var jeg helt besatt av svangerskapet og gikk i min egen lille boble uten å tenke på noe annet følte jeg. Er litt deilig å være mer avslappet nå, da går ventetiden litt raskere. En annen ting som er deilig, er at vi ikke trenger å kjøpe inn noe til den lille. vi har jo alt fra før, og siden vi ikke visste kjønn er det meste av spedbarnsklærne ganske kjønnsnøytrale.

Mannen vil vite kjønn denne gangen, mens jeg er avventende enda. Vi får se når det nærmer seg UL, det er jo heldigvis lenge til enda. Vi har lagt inn bestilling på jente denne gangen :ler:

I dag begynner å hjertet å slå i følge babyverden.no .strix:

jeg skal bli tobarnsmor :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt nyttår! Og ikke minst: Gratulerer!! :hoppe: Vi har også blitt prøvere, håper vi ikke må vente så altfor lenge før vi har positiv test også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...