Gå til innhold

Flickans lykkeland


flickan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for alle gratulasjonene for mannens nye jobb. Vi vet ikke de nye lønnsbetingelsene enda, så vi er litt spente på det. Men alt tilsier at den blir en del høyere. :)

Altinn funker fortsatt ikke, så jeg er fortsatt sur på de. Jeg kaller det intet mindre enn en skandale! :nei:

Effy, så hyggelig å se deg igjen her inne. Vi må absolutt treffes en dag, begynner å bli lenge nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt ca 2 uker igjen til UL, og det føles fortsatt som en evighet, men det nærmer seg hvertfall litt mer da. Mannen vil vite kjønn denne gangen, men jeg er litt mer avventende. Jeg synes det er litt ekstra spennende å ikke vite.

Bekkenet er mye bedre, og jeg har nesten ikke hatt vondt i det siste. Men nå har jeg fått de sinnsyyyykt vonde brystvortene som jeg hadde nesten hele forrige svangerskap. Føles som om de blir dyppet i syre og jeg må gå med store varme ullinnlegg for at de ikke skal bli kalde. Men de blir det likevel, så jeg har mye vondt i de nå. Fenomenet kalles for "hvite brystknopper" eller Raynauds fenomen. For de som er interessert kan de lese mer om det her. Ikke behagelig. Forrige gang ga det seg heldigvis, så jeg merket ikke noe til det under amming. Smertene i brystvortene var faktisk det aller første symptomet på meg forrige gang. Allerede etter 5-6 dager etter EL fikk jeg disse smertene og de varte helt til fødselen nesten, men var noe mindre intense om sommeren. Husker jeg ikke kunne gå forbi kjøledisken i butikken uten å få smerter.

Ellers har jeg ikke kjent noe liv enda. Håper jeg snart gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, fant nettopp ut at noen jeg kjenner godt har hatt 2 tøffe dager på jobb. Jepp, han jobber visst som driftsansvarlig for nettsidene til altinn og er ansvarlig for at siden skal fungere... mer eller mindre sjefen for hele greia liksom.. Jada, han er i min familie.. (utvidede sådan) :sjenert:

Søren da, jeg som har vært forbanna i hele dag på det opplegget. Er litt programforpliktet til å være litt mer tolerant nå, føler jeg.. :fnise:

Vel, jeg sender ham varme tanker her :klemmer:

Og så kjefter jeg litt her :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, det har nok vært noen veldig tøffe dager for dem ja :sjenert: Du kan bli sur her inne for det behøver jo ikke nødvendigvis å være hans skyld. Kan jo være noe det var umulig å forutse. Vet ikke hva som ligger bak problemet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller, og da mannen prøvde å spøke forsiktig om det på melding i går, ble det ikke så godt mottatt. Tipper han har hatt et lite h.. de siste dagene, så kanskje ikke så rart. Jaja, om 10 år er alt glemt :fnise:

Vel, jeg har endelig fått sjekket likningen og jeg får igjen hele 7000. Trodde ikke jeg hadde betalt så mye i skatt engang jeg, så det var gledelig. Har ikke giddet å sjekke det så nøye i år fordi jeg tjente så lite i fjor at jeg mente jeg ikke kunne ha betalt mer en et par tusen i skatt, men der husket jeg feil :)

Men det beste er at mannen også får igjen penger, over 3000 kr. I fjor fikk han baksmell på mange titusen så jeg er litt i stuss for hvordan det kunne skje. Men siden jeg har lav inntekt liknes vi i klasse 2 i år, og det utgjør faktisk en del, og vi får en del mer fradrag pga barnepass osv. Og vi har tatt opp litt mer lån i forb. med leilighetskjøp og vi har jo og kjøpt bil i fjor, så da var formuen redusert litt også.I tillegg hadde visst mannen bedt jobben om å trekke litt ekstra, så dermed endte han opp i pluss i år. Utrolig digg, siden vi hadde regnet med en baksmell på rundtl 20-30 000. Likningen til mannen er litt mer komplisert enn min pga aksjer han eier, så vi hadde rett og slett ikke full oversikt. :sjenert:

MEN det betyr at vi har en del mer penger enn vi først beregnet hvis vi tar med de vi har spart for å betale restskatten med :strix: Kjedelige som vi er skal vi bare butte de rett på lånet, evt BSU, sånn at vi får mer å rutte med til neste boligkjøp om et par år.

Så nå er jeg ikke så sur på altinn lenger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk endelig sjekket jeg også, og vi får igjen det samme som dere, mannen litt over 3000, jeg litt over 7000. :) Og det kommer godt med siden det blir lite feriepenger året etter permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Jeg får ingen feriepenger i år, men kan søke om engangsstønaden så jeg får den til sommeren, og det vil jo hjelpe litt. Nå skal ikke vi på noen dyr ferie i år da, reiser bare nedover til familien.

Tror jeg kjente lillebaby i magen sparke i går kveld :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes stadig jeg kjenner spark i magen av og til, selv om det helt sikkert ikke er noen baby der. :fnise:

Vi skal til Spania i år som i fjor, har fått kjempebillige billetter og bor helt gratis, og mamma og samboeren som skal være med første uka legger også penger i leiebilen. Dermed blir det like billig som å være hjemme. Utrolig heldig med at svigers har hus der, ellers hadde det nok blitt hjemmeferie i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har og til standighet kjent "spark", like etterpå må jeg vedkjenne at det nok bare var luft i magen :fise:

:fnise:

Åh, heldigen som skal til Spania. Det blir nok ikke noen lengre utenlandstur på oss på 3-4 år. De to neste sommerene skal vi spare penger til neste boligkjøp, og deretter er det flytting sørover med påfølgende oppussing av huset vi skal overta.

Jaja, får satse på noen kortere weekendturer innimellom. Neste gang vil jeg til London, har ikke vært der som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det J går i barnehage? E har akkurat fått barnehageplass på Firkanten (ved sykehuset), og jeg mener dere hadde i det området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det J går i barnehage? E har akkurat fått barnehageplass på Firkanten (ved sykehuset), og jeg mener dere hadde i det området?

Det er barnehagen vår det :) Hvilken avdeling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er barnehagen vår det :) Hvilken avdeling?

Har ikke fått informasjon om det ennå. Vi har fått plass fra 01.08, så får nok mer info senere. Men gøy at de kommer i samme barnehage da! :)

Er dere fornøyd med barnehagen da? Hvordan er det med mat? Er litt opptatt av sunt kosthold i barnehagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fått informasjon om det ennå. Vi har fått plass fra 01.08, så får nok mer info senere. Men gøy at de kommer i samme barnehage da! :)

Er dere fornøyd med barnehagen da? Hvordan er det med mat? Er litt opptatt av sunt kosthold i barnehagen...

Ja, vi er fornøyd. Det jeg er minst fornøyd med er vel bygningsmassen som er kronglete og litt "trang" og gammel, men ikke verre enn at det går fint (og barna bryr seg jo ikke om det). De har helt ok mat, selv om de sikkert kunne vært bedre. De serverer frokost og lunch hver dag. Forkost varierer mellom brød, knekkebrød, havregrøt og havregryn med melk (faste dager i uka). Lunch er brødmat 3 dager, og varmmat 2 dager. 1 av varmrettene er fisk. Det går en del i supper, pasta og gratenger, ofte fra bunnen, men ikke alltid. I forhold til hva jeg hører om andre barnehager er det helt ok, det finnes de som er verre, og de som er bedre. På ettermiddagen serverer de frukt, og evt medbrakt matpakke. Jeg synes de er ok på sukkerholdning. Det er ikke mye sukker der, men det er heller ikke nulltoleranse. En gang i blant har de bakt boller, lussekatter osv. Jeg synes det er fint :)

Det viktigste for meg er at personalet på vår avdeling er supre. J elsker de og jeg synes jeg har god kontakt med de.

Vi vurderte å bytte barnehage neste år for å få en som er nærmere skolen (gikk jo på gløs da jeg søkte her..). og det ville lettet logistikken, men slo det fra oss fordi J trives så godt der.

Dessverre synes jeg avdelingen vår er litt stor. Da vi søkte var det 14 (men alle var visst ikke fullplass, så det var sjelden de var fler enn 12). Nå har de nettopp økt til 16. Heldigvis er de blitt 1 ekstra voksen og, men ideelt skulle jeg gjerne sett at avdelingen var litt mindre. 10-12 kanskje.

Jeg tviler på at man finner barnehager hvor alt er "perfekt", så alt i alt er vi veldig fornøyd med barnehagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut. :) Det blir jo litt kronglete for oss å komme oss dit også da, men omtrent slik som det er til dagmammaen nå, så det går vel greit. Skal stå på venteliste for de vi ønsket oss fremdeles, hadde jo vært veldig greit å leie han 100 meter bort i gata, men regner ikke med at det er noen sjans. Hvis vi en eller gang greier å få flyttet på oss blir det jo sikkert en liten omvei uansett, så det spiller ikke så stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her har det skjedd litt siden sist, men nå er jeg innom med et livstegn:) Gratulerer med ny jobb til mannen - kjekt for dere! Kan se for meg at det merkes på økonomien når en jobber og en studerer, må si jeg er imponert over at dere får det til! Har lekt med tanken på å ta mer utdanning, men stopper meg selv litt pågrunn av livssituasjonen. Det hadde blitt vanskelig økonomisk om lønnen min hadde falt bort, skulle nok bare ha fortsatt da jeg var student :jepp:

Begynner det å nærme seg for ordinær ul for deg? Jeg fikk time forrige uke og skal i begynnelsen av mai, skrekkgleder meg! Det er som om jeg denne gangen er mer bevisst at noe kan gå galt, kanskje fordi jeg har verdens skjønneste skatt allerede?

Ha en flott dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har UL på tirsdag og gleder meg vilt mye. Har virkelig behov for å se at alt er bra med den lille nå :rodmer:

Æsj i dag har jeg kranglet med mannen uten at jeg skjønner helt hva som gjorde det egentlig. jeg ble så lei meg at jeg begynte å grine, vi har ikke kranglet på mange mnd.

Mannen jobbet halv dag i dag for passe J mens jeg jobbet med skole (planleggingsdag i barnehagen) De kom og hentet meg 17.30 da de likevel var ute på et ærend J var kjempesutrere i bilen og da jeg spurte mannen om hva han hadde spist siden lunch (kl 12) svarte han et eple. Jeg spurte om han ikke synes det var litt lite, så svarer han arrogant "det er like mye som jeg har spist". Da ble jeg irritert og sa at jeg synes ikke det var noe godt argument akkurat. Og at selv om han slurver med matvanene sine, så er det ikke akseptabelt gjøre det med J også.

Da fyrte mannen seg skikkelig opp og mente at jeg alltid var ute etter å "ta ham" og han alltid gjorde ting feil, eller ikke hadde gjort noe han etter mitt syn burde ha gjort. Han ble rett og slett fly forbanna og hadde en skikkelig utblåsning. Jeg ble mildt sagt svært overrasket over svaret og følte dessuten at det var en veldig gal anklage. Jeg sa at jeg overhodet ikke mente det sånn, og minte han på at det faktisk er han som har bedt meg om å si fra til han når han glemmer å gjøre ting, eller ikke ser at ting bør gjøres. Som å sette på en vask, ta med votter hjem fra barnehage, ta med regndressen til barnehagen hvis den er vasket, huske hvilke dager vi må ha med frokost i barnehagen, osv. Tidligere har vi hatt mange diskusjoner om at jeg er lei av å måtte ta brorparten av oppgavene, samt ansvaret for at det blir gjort, fordi han ikke ser hva som må gjøres eller har oversikt over rutinene. Vi har da blitt enige om at det er greit at jeg sier fra om disse tingene, fordi han ikke tenker på de på samme måte som meg.

Når jeg minte mannen på dette så ble han stille i 5 sekunder før han plutselig bare begynner å snakke om noe helt annet som om ingenting hadde hendt. Jeg ble bare sittende der uten å skjønne hva som nettopp hadde skjedd, og uten å få noen oppklaring i hva han egentlig mente, eller noe svar på mitt forsvar. Jeg ble så lei meg over utblåsningen hans og den påfølgende reaksjonen at tårene bare begynte å trille. Det overså han totalt og fortsatte og snakke som om ingenting.

Da vi kom hjem hadde jeg fortsatt tårer i øynene og mannen spurte nærmest latterlig om jeg gråt. Ja, svarte jeg. Jeg gråter fordi jeg ble helt satt ut av reaksjonen din istad og syntes ikke jeg fortjente den i det hele tatt. Og når du hørte mine argumenter så stoppet du bare samtalen ved å late som om den ikke hadde funnet sted.

Og tror dere ikke han gjorde det samme igjen. Han bare snakket om noe helt annet og latet som om ingenting var sagt. :sjokk:

Jeg ville ikke ta diskusjonen videre med J tilstede så jeg bare gikk for å lage middag istedet. Nå er det gått flere timer og vi har ikke snakket mer om det. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere det og lurer på å bare avskrive det på "dårlig dag"-kontoen. Jeg har prøvd å tenke gjennom om jeg maser (for) mye på ham, men jeg kan med hånden på hjertet ikke si at jeg føler meg truffet der, men jeg kan ta til meg kritikk hvis han kan fortelle meg hva jeg gjør feil. Jeg føler uansett reaksjonen hans var helt ute av alle proporsjoner, og det verste jeg vet er når noen bare avslutter en diskusjon uten at vi er ferdig eller uten noen avtale om å ta den opp på et senere tidspunkt..

Usj, ble litt klaging her, men dette trengte jeg å skrive av meg for å få det ut av kroppen.

Møkkamann :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en diskusjon vi kunne hatt her i hus også, det er slik det er her også iht oppgaver med hus og barn. Men for en tulling som bare svader videre som om ingenting skulle ha skjedd. Mannfolk kan være så utrolig teite innimellom altså. Håper han får litt dårlig samvittighet etterhvert, det er vel fortjent! :kjefte:

Greit at det er hormoner i bilde i tillegg, men der var han rett og slett ufølsom. Kjenner meg så godt igjen, med unntak av at min mann nok hadde fortsatt å prate om det vi først diskuterte og funnet ut at det kanskje ikke var slik ment alikevel.

Tullinger :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si lykke til på ul til tirsdag :klemmer:

Har dere kommet frem til noen løsning på om dere vil vite kjønn eller ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Høres ut som en krangel/diskusjon som vi også har i blandt, håper dere har fått ordnet opp i det :klemmer: (her bare slutter mannen og diskutere når han vet jeg har rett, og jeg blir like sinna hver gang, det må da være mulig å avslutte samtalen på en ordentlig måte..?)

Og lykke til på UL på tirsdag, kjenner nesten jeg blir spent på dine vegne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...