Gå til innhold

Flickans lykkeland


flickan

Anbefalte innlegg

Jeg har også alltid ønsket meg mange barn, bra jeg har starta tidlig!

Men er blitt litt mer realistisk etter at vi begynte å se på hus, har ikke råd til hus med mange nok soverom :fnise:

Du har virkelig vært kjempeflink! :)

Hehe, det er det jeg og har funnet ut. Det er ikke gratis med unger :fnise:

Du har vært kjempeflink med vektnedgang! Jeg vet dessverre alt for godt hvor vanskelig det er. ( men jeg har gått ned 8 kg siste året ( etter at de 30 kg med vann forsvant etter graviditet))

Nope, ikke aktuelt med nytt svangerskap her. Jeg er jo faktisk frarådet fra leger å gjennomgå ny graviditet og hvertfall ikke fødsel. Som jeg har nevt før; jeg kunne nok finni på å gjennomgå hele jævelskapen en gang til, men mannen nekter. Han sier han heller vil ha ett barn og en kone enn to barn og ingen kone...

Jeg kunne egentlig tenkt meg å adoptere i fremtiden, men det er visst ikke lett om man har biologiske barn fra før.

8 kg er jo kjempebra! :) Og jeg skjønner mannen din veldig godt :Nikke: Selv har jeg vurdert om vi kan være fosterfamilie for noen etterhvert. Men først skal jeg ha de barna vi skal ha, så får vi se om vi har ressurser til å ta i mot flere senere i livet vårt. Jeg håper det. :)

Du er kjempe flikt med treningen flickan :Nikke: Jeg savner å ha energi til å trene så mye jeg vil.

Ja, det skjønner jeg godt. Du var jo veldig flink til å trene om jeg ikke husker feil. Men det kommer en tid igjen fpr det også, nå har du andre ting å bruke energien din på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

J har omgangs-sjuke, og det er ikke moro.. Men han er heldigvis i god form nå, men det var tøft da det sto på som verst i natt. For oss alle. Untatt mannen som var på julebord og slapp billig unna :gjeiper:

Blir litt omrokkering i planene i dag pga at J ble sjuk. Jeg og mannen skal på julebord i kveld og J skulle ha sovet borte hos noen venner av oss. Men siden han har vært så dårlig i natt vil vi ikke det likevel. Istedet skal venneparet komme til oss og passe ham hjemme hos oss. Da får han sove i sin egen seng, og slapper nok mer av. Han er jo helt utlslitt etter å ha spydd i hele natt. Vi drar på middagen, men jeg drikker ikke noe vin, så jeg kan kjøre hjem på kort varsel om det trengs. Og så tar vi tidlig kveld sånn at vi er hjemme om det er noe i natt eller morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til litj gutten :kose:

Håper dere får en fin kveld på julebord :)

Det er ikke noe tvil om at energien min trengs til andre ting nå nei, ligger som et slakt på sofaen flere timer daglig og er oftest i seng før ti hverdag som helg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle gode ønsker :klemmer: Heldigvis er formen til J bra igjen nå :)

Jeg tok meg selv i å veldig sterkt ønske at jeg blir gravid snart. Plutselig satt jeg og surfet på barnimagen.com igjen.. :sjenert: Jeg elsker barn, og har alltid ønsket meg en stor familie. Jeg er så utrolig takknemlig for den deilige lille pjokken vi har fått inn i livet vårt, og jeg gleder meg sånn til å gi ham et søsken. Så da er jeg vel herved offisielt utålmodig :ler:

Og jeg har visst surret med pp, tror jeg er på pp4 nå, og ikke 3 som jeg har skrevet før. Ikke at det spiller noen rolle. Blir nesten litt redd for å støte de av dere som har prøvd lenge, jeg vet at jeg er heldig som har en gutt fra før, og jeg klager ikke over at jeg ikke er blitt gravid enda. Jeg er bare bittelitt mer utålmodig enn det jeg har vært før. Så pliis ikke ta det ille opp..

Jeg føler nok litt ekstra på det om dagen fordi en veldig god venninne av meg har prøvd i over to år uten at de har klart det. Først nå i høst begynte de utredning, og de må ha prøverørbehandling. Jeg føler så utrolig med henne, og håper virkelig det klaffer for de snart. Samtidig er jeg livredd for å snakke om at vi selv prøver på nr 2, eller andre felles venner som er gravide, osv. Jeg ser på henne at hun blir lei seg, og etter hva jeg har lest her på KG er det veldig få som klarer å glede seg på andres vegne etter som tida går og de selv sliter mer og mer. Jeg tror ikke hun vil klare å glede seg over om vi skulle fått et barn til. De begynte å prøve omtrent samtidig som vi begynte å prøve på nr 1. Jeg synes det er vanskelig, og jeg merker at det sliter på vennskapet vårt fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til det. Har sagt til henne at jeg synes det er vanskelig og at jeg synes det er inderlig urettferdig at de ikke får det til, og da sier hun egentlig ikke så mye selv heller. Tror hun også synes det er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du syns det er vanskelig. Vi har egentlig ikke prøvd lenge i forhold til mange andre, men jeg klager likevel. Uansett hvor kort eller lenge man har prøvd, så har man jo tider hvor alt er noe herk! Selvfølgelig blir vi alle utålmodige, sånn er det bare å være prøver :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg skjønner tankene dine... men jeg tenker at så lenge du sier at du synes det er vanskelig så kan du ikke gjøre så mye mer. Men selvfølgelig; når du snart blir gravid nå så trenger du jo ikke gjøre så mye ut av det når du er sammen med henne ;)

:duskedame: for at du snart blir gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva du tenker. Jeg hadde nok tenkt det samme selv siden det klaffet så fort for oss med snuppa. ELlers er jeg enig i det de andre svarer deg over meg her. Du får bare være åpen om at du synes det er vanskelig. Vet ikke om jeg ville fortalt at dere prøver igjen helt ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst falt av igjen jeg...

Så flink du har vært med vektnedgangen! Jeg har gått ned 12-13 kilo siden august jeg også, men har litt igjen ennå da.

Skjønner godt at du blir utålmodig, jeg fikk jo noia da jeg trodde jeg ikke hadde blitt gravid etter første pp (men det hadde jeg jo blitt likevel), og det er jo helt latterlig. Man får jammen prøve å være forsiktig med hva man sier, kan ikke være lett å prøve så lenge uten resultat mens andre popper ut barn i et sett.

Min bestevenninne har også trodd at hun var infertil pga at hun har vært stadig mer uforsiktig i årevis uten resultat (og uten egentlig å prøve). Så ble det slutt med kjæresten tidlig i høst, hun fikk seg en ny med en gang, og bang så var hun gravid. Ikke helt optimalt, men hun venter barn i mai og gleder seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et vanskelig tema flickan, det har du rett i.

Det er ikke alle som sliter som ikke klarer å glede seg over andres graviditet, men trasige dager forekommer alt etter hvor du er i løpet med sykluser og prøverør, og da kan det ta noen minutter eller timer før smilet er der for fullt (hos meg i alle fall). Jeg vet bare med meg selv etter det vi har vært gjennom at jeg liker å være forberedt, da blir jeg ikke så satt ut når nyheten plutselig kommer om du skjønner meg ;)

Jeg skal være ærlig og si at jeg hadde noen tunge dager her i sommer før fryseforsøket vårt var i gang da hele tre venninner som jeg ikke hadde hørt fra på år og dag (4-5 måneder), fordi de hadde vært sliten og dårlig , plutselig dukket opp med de nydeligste gravidemagene. Jeg ble oppriktig glad på vegne av dem som var gravid, fordi jeg på ingen måte unner noen å måtte gå gjennom det jeg selv har vært gjennom, men samtidig kom tankene om at det faktisk kunne hende at jeg aldri fikk oppleve å gå gravid selv og da blir man jo klart ganske trist når det er det man ønsker.

Jeg føler meg veldig heldig som bare måtte gjennom to innsettinger før det klaffet på tross av problemstilligen vi har.

Jeg er fremdeles tilbakeholden og klarer enda ikke å slippe gleden helt løs, jeg vet ikke om det skjer før vi har fått hilse på den lille ansikt til ansikt.

Håper det klaffer raskt for både dere og venninnen din nå som de er i systemet.

(dette ble litt rotete, men det får våge seg ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ikke så lett det der. Men det er lov å være utålmodig for det, tenker jeg.. Håper det klaffer for der snart. NÅ faktisk, så du kommer i august-klubben!! :strix: :strix: :strix:

Sånn! Da har jeg lagt igjen masse babystøv, så nå er det bare chup-chup masse hanky-panky, så er vi der! :sjarmor:

(Det er lov å håpe...?? :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for fine svar til dere :) Er på juleferie hos mamma, så har ikke så mye KG-tid. Men fikk mensen i dag, så da blir det ikke august-baby heller :(

Jaja, vi får krysse fingre neste mnd da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal svare ærlig på det med venninnen din. Jeg hadde syns det var kjempe vanskelig, urettferdig, hadde til tider "hatet deg" og grått meg mye i søvn. Hadde ventet hver gang ei melding eller telefon fra deg kom om du skulle si du var gravid. MEN til sist så er fornuften bak der og vi slitere forstår jo at andre får barn, det er jo kjempe naturlig. Så det er egentlig ikke at du får barn som er problemet, men at vi ikke får det til, det er bare der at andre som får det til fremhever følelsene litt :fnise:

Jeg hadde spurt henen om hvordan hun ville ha beskjed om en kommende graviditet hos deg. Noen vil ha det face to face, andr eover mld, jeg personlig ville ha hatt ei melding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...