Gå til innhold

Flickans lykkeland


flickan

Anbefalte innlegg

:klemmer:

Kjipt at det skal være så tungt allerede. Går du til fysioterapeut? Ville prøvd om det hjalp i hvert fall. Kvalmen går vel forhåpentligvis over snart.

*venter litt til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går ikke til fysioterapeut enda, fikk tilbud av fastlegen om henvisning på mandag, men da følte jeg at det gikk greit nok og at jeg hvertfall skulle klare meg til neste legetime. Men nå har det blitt drastisk verre bare siden da, så jeg tror nok jeg må luske meg tilbake og få en likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Kan trøste med at jeg hadde min verste bekkenløsningsperiode rundt uke 14-15 og at det ble nesten helt borte etterhvert. Kanskje du er like heldig? Sikkert lurt å ta imot tilbudet om fysioterapi. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUff, i dag har jeg en ordentlig sutredag. :cry3: :cry3: :cry3:

Føler meg i elendig form. Dette svangerskapet er allerede mye tøffere enn forrige. Forrige gang gikk liksom alt som en lek, eller har jeg bare fortrengt hvordan det var? Har så mye vondter og ubehag, og jeg er jo bare i uke 13. Akkurat nå skjønner jeg nesten ikke hvordan jeg skal orke å gå et helt svangerskap. Bekkenet krangler skikkelig og jeg har mye vondt i magen og er kvalm.

Jeg trenger en klem :grine:

:klemmer: Uff da... Håper det går over, du må nok sette deg ned og slappe av mer, og ta deg en tur til fysioterapeut! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Kan trøste med at jeg hadde min verste bekkenløsningsperiode rundt uke 14-15 og at det ble nesten helt borte etterhvert. Kanskje du er like heldig? Sikkert lurt å ta imot tilbudet om fysioterapi. :jepp:

Takk, heldigvis er humøret litt bedre nå. Har klart å spise i dag uten å få vondt i magen etterpå og det hjalp litt. Har også vært på vanngym. Vet ikke om det kan gjøre bekkenet bedre, men det gjorde det hvertfall ikke verre. Og det var så godt for både kropp og sjel å bevege litt på seg og være sammen med en god venninne.

Husker forsåvidt at det gikk litt opp og ned med bekkenet forrige gang også, så hvis det kan mer eller mindre gi seg helt hadde det jo vært supert.

:)

:klemmer: Uff da... Håper det går over, du må nok sette deg ned og slappe av mer, og ta deg en tur til fysioterapeut! :klem:

Ja, jeg skal skaffe meg det neste uke tenkte jeg. :)

**********************

Vi har kjøpt ny vogn i dag :hoppe: Vi kjøpte brukt vogn forrige gang, og har vært veldig fornøyd med den, men dessverre så er den blitt så slarkete at vi må han en ny til nestemann kommer. Og det ble plutselig litt akutt da styret mer eller mindre løsnet på forrige trilletur. Den har også vært så og si umulig å slå sammen de siste mnd, så det var et styr å få den i bilen selv om det gikk på et vis.

Vi endte opp med å kjøpe Brio Go i brun. Håper det viser seg å være en bra vogn :)

Vi kjøpte kun sportsdelen foreløpig, har sett på nett at noen bruker softbag i den, og vurderer å gjøre det fordi da kan vi lett "låne" bort vogna til storebror om han trenger den når vi er på tur. Men etter å ha sett den skjønner jeg ikke helt hvordan det går, for den har ikke full liggestilling, så det der må jeg undersøke litt mer :klør:

Den er penere på bildet enn i virkeligheten synes jeg, men det virker som en praktisk vogn som tilfredsstiller vårt behov, og da får estetiske hensyn vike. Den ble litt finere med vinterposen oppi synes jeg da :) Vi har allerede prøvd den en kort tur med J, og den virker veldig behagelig å trille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ny vogn! :biggrin: Fin var den også! Lignet egentlig litt på den dere hadde. :Nikke:

Ja, er sikkert derfor vi liker denne også ;) Denne har bedre håndtak synes jeg, er lettere å slå sammen, og har bedre tilgjengelig handlekurv. Også veldig god demping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny vogn! Jeg syns også den lignet ganske mye på den dere hadde, og man har vel lett for å falle for noe av det samme :)

Håper formen blir bedre snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er ganske lik den forrige. Vi digger den gamle vogna, og vi kunne gjerne kjøpt en helt maken nå også, men har lest at mange som liker Bugaboo'en liker denne enda bedre. Den har litt bedre håndtak, bedre fjæring og mye bedre handlevogn, og litt større sporstdel. Den er nok også litt bedre i ulendt terreng med de små hjulene enn buggisen er med de små. Men buggisen er nettere og lettere og er genial siden man kan bytte til vinterhjul. Så det er vel ulemper og fordeler med alle vogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få litt tips om fordeler og ulemper med alle mulige ting i tilfelle det en gang kan bli vår tur :)

Jeg håper virkelig det blir deres tur snart.:klemmer: Istad måtte jeg gråte en liten skvett fordi jeg føler sånn med dere som sliter med bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnfangelsen finner sted omkring: 5. desember 2010

Hjertet begynner å slå: 30. desember 2010

Embryoet beveger seg: 23. januar 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 30. januar 2011

Alle indre organer er ferdig formet: 30. januar 2011

Risikoen for spontanabort avtar: 13. februar 2011

Kvalmen avtar for de fleste: 20. februar 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 27. februar 2011

Fosteret svelger og tisser: 13. mars 2011

Tid for ultralyd: 20. mars 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 27. mars 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 10. april 2011

Fosteret begynner å høre: 1. mai 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 29. mai 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 3. juli 2011

Antatt termindato: 30. august 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt bedre om dagen. Er ikke så kvalm som jeg var forrige uke, og har ikke så vondt i bekkenet. Skal på vanngym igjen i kveld, og det gleder jeg meg til.

Er så glad for at jeg føler meg bedre i magen, har ikke mageknip lenger, og kvalmen er mye mer forsiktig. Er fortsatt ganske trøtt og sliten men det er mer overkommelig. Har en rolig uke med forelesningsfri, så ser frem til å kunne ta alt i mitt tempo.

Så nå er humøret meget bedre :)

I dag skal jeg fortelle venninnen min at jeg er gravid. Gruer meg så enormt, men nå har jeg utsatt og utsatt det, så nå må jeg bare fortelle det før hun får vite det av noen andre. Jeg har ikke snakket med henne siden før jul pga dette, og nå kan jeg bare ikke vente lenger. Forhåpentligvis er det fremgang i prøvingen deres, kanskje har de satt i gang prøverør-prosessen, jeg håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt du føler deg bedre! :biggrin:

Lykke til med å fortelle det til venninna di, det går nok bedre enn du tror. Krysser fingrene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unnfangelsen finner sted omkring: 5. desember 2010

Hjertet begynner å slå: 30. desember 2010

Embryoet beveger seg: 23. januar 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 30. januar 2011

Alle indre organer er ferdig formet: 30. januar 2011

Risikoen for spontanabort avtar: 13. februar 2011

Kvalmen avtar for de fleste: 20. februar 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 27. februar 2011

Fosteret svelger og tisser: 13. mars 2011

Tid for ultralyd: 20. mars 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 27. mars 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 10. april 2011

Fosteret begynner å høre: 1. mai 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 29. mai 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 3. juli 2011

Antatt termindato: 30. august 2011

Det går så fort :)

Godt å høre at formen er bedre, pleier å snu litt mellom uke 12 og 16. Har dere sagt til storebror at dere skal ha baby? L går rundt å sier "bebbi" hele tiden, og alle har baby i magen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk bra idag med å fortelle venninnen din. Det er vanskelig for dere begge to vil jeg tro og selv om hun kanskje syns det er ekstra vanskelig akkurat idag, så trenger hun bare å fordøye det så blir det litt lettere forhåpentligvis :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt du føler deg bedre! :biggrin:

Lykke til med å fortelle det til venninna di, det går nok bedre enn du tror. Krysser fingrene! :)

Takk, det gikk faktisk veldig bra.

Det går så fort :)

Godt å høre at formen er bedre, pleier å snu litt mellom uke 12 og 16. Har dere sagt til storebror at dere skal ha baby? L går rundt å sier "bebbi" hele tiden, og alle har baby i magen :fnise:

Vi har sagt at jeg har baby i magen, men han skjønner ikke noe av det. Har ei venninne som har en baby på 4 uker, og han finnes ikke interessert i den, så tror ikke han skjønner/bryr seg :ler:

Håper det gikk bra idag med å fortelle venninnen din. Det er vanskelig for dere begge to vil jeg tro og selv om hun kanskje syns det er ekstra vanskelig akkurat idag, så trenger hun bare å fordøye det så blir det litt lettere forhåpentligvis :klemmer:

Takk, Lollipop.

Det gikk veldig bra å snakke med venninnen min. Jeg var litt feig og sendte henne en melding først med selve nyheten for å forberede henne litt. Jeg tenkte kanskje det var lettere for henne å kunne fordøye det litt uten å måtte føle at hun måtte begrense seg pga meg. Jeg ringte henne senere på kvelden og vi hadde en kjempefin samtale. Jeg måtte gråte litt, for jeg synes hun er så tapper og god. Dessverre er det blitt en del utsettelser av prøverør-behandlingen deres pga uheldige omstendigheter, så det er nok en stund til før det skjer noe der i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...