Gå til innhold

Flickans lykkeland


flickan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er godt å ha planlagt hvordan permisjonen skal tas :)

I helgen har jeg vært superflink til å lese, og føler jeg er veldig a jour i forhold til eksamen neste uke. Nå er det bare 2 uker igjen, så er det sommerferie. Det gleder jeg meg til.

J og mannen koste seg sammen, og var i svømmehallen på lørdag. Det var visst superstas både for far og sønn. Kjekt å venne ham litt til bassenget igjen. Ved ferieleiligheten til svigers er det basseng, så forhåpentligvis er han ikke redd for å være der i sommer.

Her er det ganske dårlig vær om dagen, håper det blir litt mer sommer snart. Eller det kan godt vente til slutten av neste uke, for da er jeg ferdig med eksamen og kan kose meg ute i sola med god samvittighet. :sol:

Ellers er formen fin om dagen. Merker mer og mer til magen, men det er jo bare koselig foreløpig. Sover litt dårligere pga at jeg ikke kan ligge på ryggen eller magen, og blir så sliten i skuldrene av å ligge på siden. Men men, det er jo ikke store plagene det da, så klager ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Nå sitter jeg på skolen og skal lese til eksamen jeg har på onsdag, men akkurat nå finner jeg ikke helt inspirasjonen. Men føler jeg har sånn høvelig kontroll altså.. :gjeiper:

Vi har bestemt oss for å kjøpe ny sofa. Den vi har nå ble kjøpt til den forrige leiligheten vi hadde og den passer liksom ikke helt inn der vi bor nå. Vi har større plass nå, og mer besøk og derfor er den vi har rett og slett litt liten. Søsteren min har en venninne som har en sofa som hun skulle selge og vi hadde egentlig avtalt å kjøpe den. Hun kjøpte den brukt for 5 år siden og gav da 4000, og hun ville ha 2500 for den av oss. Eller egentlig sa hun 2000 men jeg tilbød 2500 siden det var en fin sofa og jeg vet hun er fattig student. I går skulle jeg ringe for å avtale henting til uken, og da sa hun at hun hadde ombestemt seg og ville ha 3500 for den.

Jeg kjente jeg ble litt irritert fordi vi allerede hadde en avtale om 2500 og vi ønsker i utgangspunktet å gå i null. Jeg tipper vi kan få 2-3000 for vår sofa som vi kjøpte på IKEA for 8000 for 2,5 år siden. I tillegg må vi leie bil for å få hentet sofaen (noe vi gjør billig gjennom bilkollektiv) Hun har studert det samme som mannen min(men ett år under) og i 3 år har hun fått kjøpe bøkene hans rimelig (altså under markedspris) siden hun er ei venninne av søsteren min, og da vi flyttet i fjor fikk hun masse møbler og kjøkkenting som vi lett kunne solgt på finn, men valgte å gi bort til henne for å være grei og hun trengte tingene da det ble slutt mellom henne og kjæresten. Så selv om jeg ikke synes prisen var avskrekkende, ble jeg drittsur når hun plutselig endrer vilkårene i avtalen. Aner ikke hvilket merke den er, og den er brukt i kollektiv i over 6 år, så den er neppe behandlet med silkehansker. Ikke er det heelt den fargen jeg kunne ønske meg heller, og jeg likte ikke putene som fulgte med (hadde tenkt å kjøpe nye), så da er den rett og slett ikke interessant nok for oss lenger. Jeg synes også det er helt utidig frekt å bare nevne i en bisetning at prisen ble høyere enn først avtalt, så jeg fikk ikke lyst til å kjøpe den i det hele tatt. Så nå har jeg og mannen bestemt oss for å kjøpe helt ny sofa istedet. De har salg på en kjempefin en på Bolia som vi skal se på/bestille i dag: Seville sofa. Da kan vi få den fargen vi selv ønsker og vi får en helt ny, med garanti og alt som medfølger til bare noen få tusenlapper mer. Jeg liker at denne sofaen er fin også fra baksiden, noe som gjør at den kan stå midt i rommet uten at det gjør noe. Det kan være det blir aktuelt i huset vi flytter til når vi skal overta svigers sitt.

Noen som har forslag til farge? Vi har hvite/beige/grå (litt vanskelig å beskrive) vegger og har jo nettopp bestilt en ny stol fra Bolia som ser slik ut: Sion lenestol Vi vil ikke ha skinnstoff eller ullfilt, men en av de vevde stoffene.

Vi er også usikker på om vi vil ha 6 eller 7-seteren. Må vel få mannen til å måle opp hvor stor plass vi har langs den ene veggen.

Ellers har vi tenkt en del på navn i det siste. Vi har jo hele tiden vært sikker på at vi vil bruke 'Jørgen' eller 'Marie', som er oppkalling etter familie. Men... Jørgen er navnet som tvillingbroren min hadde og han døde da han var 3 mnd pga at vi ble født i uke 27. Derfor føler jeg at vi må ha et back-up navn på gutt. LItt fordi jeg ikke liker å ha bare ett alternativ, men mest i tilfelle det skulle vise seg at barnet er veldig sykt f eks, for hvis det er det blir det bare helt feil å kalle ham Jørgen. Er sikkert teit å tenke på sånt, men nå gjør jeg nå en gang det. For hele min familie ville det nok være en ekstra "belastning" å evt måtte begrave enda en Jørgen som spedbarn, og det navnet vil liksom bare bli forbundet med de to.. Men nå tror jeg jo ikke at det er noe galt med barnet da, men man vet jo aldir, og uansett er det fint å ha flere alternativer synes jeg.

Vi har jo mest lyst til å kalle opp etter familie, men for å være ærlig er det ikke så mange guttenavn igjen som vi begge liker, eller som vi har lyst å kalle opp etter. Farfaren min har hele 5 fornavn, og flere av de er veldig fine, men jeg har ikke lyst å kalle opp etter ham da jeg ikke har et spesielt nært/godt forhold til ham. Morfaren til mannen het Solmund og det liker jeg veldig godt, mens mannen er mer lunken. Men det er liksom i en helt annen gate enn navnet til vår første sønn, så det klinger ikke så godt sammen heller, derfor tror jeg ikke det er aktuelt uansett. Oldefaren min helt Erik Andreas og begge de navnene liker jeg godt, spesielt Andreas, mens mannen liker Erik best av de to. Så vi begynte å se litt på navn som ikke er i familien, men gud så vanskelig, da er det jo et hav å velge i :dåne: Ikke kom jeg på så mange som begge liker heller, eller vi liker jo mange, men liksom ikke nok til å kalle en evt sønn det. Men vi fant ut at 'Jens' kan vi begge trives med. Hva synes dere om det?

Men da vil tilfeldighetene ha det til at de tre navnene vi liker best begynner på J alle sammen. Det første navnet har allerede vår første sønn. Og så er det Jørgen og Jens. Er det teit med bokstavrim på søsken eller ikke? Hvis vi nå får to sønner med navn på J, bør en evt tredje sønn og begynne på J da, eller blir det bare teit? :vetikke:

Et annet navn som plutselig dukket opp i navnedebatten var 'Regine' på evt jente. Oldemoren min het det, dvs hun het Olaug Regine, men Olaug liker jeg ikke i det hele tatt. Plutselig synes jeg Regine var et helt nydelig navn og kunne seriøst vurdert det. Hva synes dere om det mot Marie?

Innspill mottas gjerne :)

Endret av flickan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke bokstavrim gjør noe på søsken, og både Jens og Jørgen er fine navn, og passer med J sitt navn, ikke minst. :) Skjønner hvordan du tenker angående å gi han navnet Jørgen, selv om alt helt sikkert er fint med babyen. Regine er forresten et fint navn også. :Nikke:

Kommer dere nedover til sommeren? Synes jeg leste noe om at dere hadde tenkt til det.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linkene til Boila virket ikke, så fikk ikke sett på sofa og stol. Men enig med dere at jeg heller hadde kjøpt ny enn fra hun noget utakknemlige studinen... Tror jeg ville valgt en ganske mørk, litt spettete sofa for å unngå flekker. Men ikke alt for spettete, den fella gikk vi i når vi kjøpte sofa siste og den er jeg drittlei allerede...

Spennende med navnedebatt :) Skjønner tankene dine rundt Jørgen og at dere vil ha et back-up navn. Men er sikker på at om det blir en gutt så er det en frisk og fin Jørgen som kommer ut :jepp: Og bokstavrim på to er ikke teit så lenge navnene ikke er veldlig like i tillegg. Men jeg personlig tror ikke jeg ville hatt tre med samme bokstav, hvertfall ikke bare for å ha det.

Solmund var et koselig navn, tror aldri jeg har hørt det før. Dersom mannen er lunken fordi det er litt skjelden, kanskje det går an å bruke f.eks. Sigmund eller noe som ligner isteden? Regine er også fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg synes ikke bokstavrim gjør noe på søsken, og både Jens og Jørgen er fine navn, og passer med J sitt navn, ikke minst. :) Skjønner hvordan du tenker angående å gi han navnet Jørgen, selv om alt helt sikkert er fint med babyen. Regine er forresten et fint navn også. :Nikke:

Kommer dere nedover til sommeren? Synes jeg leste noe om at dere hadde tenkt til det.:)

Ja, forhåpentligvis er det en frisk baby som kommer ut, og da blir det nok Jørgen hvis det blir gutt. Liker det navnet veldig godt :) Regine bare vokser mer og mer på meg, og nå har jeg jammen meg tenkt på å kanskje kombinere det med Andrea som mellomnavn, etter moren til mannen. Regine Andrea, hva synes dere? Too much? :sjenert: Hmm.. kjenner navnediskusjonen er vanskeligere denne gangen. Forrige gang var vi liksom helt sikre både på gutte- og jentealternativene.

Vi skal nedover i sommer ja. Kommer de 3 siste ukene i juli, så det hadde vært veldig hyggelig å få truffet dere :)

Linkene til Boila virket ikke, så fikk ikke sett på sofa og stol. Men enig med dere at jeg heller hadde kjøpt ny enn fra hun noget utakknemlige studinen... Tror jeg ville valgt en ganske mørk, litt spettete sofa for å unngå flekker. Men ikke alt for spettete, den fella gikk vi i når vi kjøpte sofa siste og den er jeg drittlei allerede...

Spennende med navnedebatt :) Skjønner tankene dine rundt Jørgen og at dere vil ha et back-up navn. Men er sikker på at om det blir en gutt så er det en frisk og fin Jørgen som kommer ut :jepp: Og bokstavrim på to er ikke teit så lenge navnene ikke er veldlig like i tillegg. Men jeg personlig tror ikke jeg ville hatt tre med samme bokstav, hvertfall ikke bare for å ha det.

Solmund var et koselig navn, tror aldri jeg har hørt det før. Dersom mannen er lunken fordi det er litt skjelden, kanskje det går an å bruke f.eks. Sigmund eller noe som ligner isteden? Regine er også fint :)

Akkurat nå har vi lagt guttealternativene litt på is, må "tygge" litt på de kjenner jeg. Håper jo at vi får en frisk Jørgen-gutt evt :)

Hmm, skal prøve å legge ut linker på nytt. Ble nok en litt spettete sofa, og ikke alt for mørk (leste innspillene dine litt for sent), så vi får bare håpe vi ikke går lei for raskt... Ble en slik Ser jo nå at den er veldig lys, jeg tenkte meg kanskje ikke så godt om i butikken mhp at vi snart har to barn.. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_laught.gif' alt=':fnise:'> Men kjøpte med tekstilrens som skal brukes 2-4 ganger i året, forhåpentligvis klarer vi å holde den ganske ren. Vi er dessuten veldig nøye på at vi ikke spiser i stua, og for J er det kun lov med vann når han ikke sitter ved spisebordet. Stolen så forresten slik ut. Stoffene passet hvertfall veldig godt sammen i butikken :) Vi får både stol og sofa allerede neste uke, så de er ganske raske på levering synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på kontroll og der var alt i skjønneste orden, så langt man kan se hvertfall. Mine prøver var fine, og jeg føler meg også i veldig god form. Babyen vokser jevnt, og jeg ligger rett over det grønne feltet, som jeg også gjorde forrige svangerskap. Så jeg får vel bare forberede meg på en stor baby denne gangen også, siden J var 4000 g... Huff, prøver å ikke tenke for mye på akkurat det i grunnen. For meg går det liksom en psykisk sperre ved 4 kg. Alt under høres liksom "lite og nett ut" og alt over høres kjempestort ut.. :ler: Nå gikk jo fødselen fint forrige gang, så er vel ikke noen grunn til at det ikke skal det denne gangen også. Bare liker ikke å tenke på det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt var bra på kontrollen! :strix:

Uke 29 er S og jeg borte, resten av juli skal vi ikke noe sted. Vi snakkes nærmere. :)

Jeg likte Regine Andrea. :Nikke: Andrea er et fint navn, og passer sammen med Regine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin sofa og stol! :nigo: Ikke for spettete etter min smak, men kanskje pittelitt lys? Vi hadde en enda lysere fra Bolia tidligere, og den så ikke ut etter noen år. Ikke pga mat, men av dongeribukser som farga av... Prøvde meg med den rensen fra Bolia, uten at det hjalp noe særlig. Men jeg hadde ikke impregnert den da den var ny da, mulig det hadde hjulpet.

Så bra at formen er bra for både deg og babyen. Jeg synes også det går en grense ved 4 kg. Ikke det at jeg tror det gjør noe vondere å føde en større baby, tenker jeg går i metning smertemessig uansett :tunge1: Men jeg var så redd at babyen ikke skulle være liten og søt :fnise:

Jeg synes forresten kanskje Regine Andrea ble litt mye... :sjenert: Litt mange stavelser og litt mange e'er med trykk. Hvertfall på min dialekt blir det ganske hakkete og "hardt". Men uansett så er det dere som skal være fornøyde med navnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Mørke jeans har jeg ikke tenkt på, det farger jo lett av over tid hvertfall.. Da bør vi kanskje impregnere den først ja, skal gå innom de og høre. Nå husker jeg plutselig ikke om vi ble anbefalt å rense den med en gang før bruk. Tror kanskje det. Men er usikker på om den rensen fungerer som en slags impregnering da.. Eller om vi må kjøpe noe nytt.. har jo sånn til sko, men det bør kanskje ikke brukes? :klo:

Ja, jeg er veldig usikker på dobbeltnavnet til jente. Liker egentlig ikke dobbeltnavn så godt, og det hadde nok mest blitt "på papiret", og da er det kanskje ikke noe vits. Nei, vi får tenke litt på det kjenner jeg. Fikk bare en innskytelse om at jeg vil kalle opp etter svigermor, Hun er nemlig verdens søteste dame :) Kanskje blir det lettere når vi ser barnet, og ikke minst når vi vet kjønn :gjeiper:

Endret av flickan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte to flasker på Bolia, en impregnering og en rens. Fikk beskjed om at vi burde impregnere før vi tok den i bruk. Men fikk aldri somla oss til det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt alt så bra ut på kontroll :)

Ang lys sofa så går det som oftes bra med barn. Ser det hos venner som har lys sofa og barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte to flasker på Bolia, en impregnering og en rens. Fikk beskjed om at vi burde impregnere før vi tok den i bruk. Men fikk aldri somla oss til det... :sjenert:

Hmm, må vel stikke innom de en dag og spørre, har ikke fått gjort det enda. Sofaen er jo ikke kommet enda, så stresser ikke foreløpig.

Godt alt så bra ut på kontroll :)

Ang lys sofa så går det som oftes bra med barn. Ser det hos venner som har lys sofa og barn ;)

Ja, vi får håpe det går bra. Har dessuten kjøpt en barnelenestol på IKEA som jeg tenkte kunne "avlaste" sofaen litt. J elsker å sitte i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Snikleser titter innom! Ser vi har termin noenlunde samtidig forresten :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Snikleser titter innom! Ser vi har termin noenlunde samtidig forresten :)

Så hyggelig med nytt besøk. Moro at vi har termin nesten samtidig :) Kjenner jeg begynner å glede meg veldig til å bli kjent med den lille, og nå er det jo ikke sååååå lenge igjen heller. Vet dere kjønn, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har vi fått den nye sofaen og stolen :juhu: De var kjempefine og det passet veldig godt inn i stua vår synes jeg. Så nå er det såååå fint her :) I morgen skal jeg prøve å få gått innom Bolia og spørre om evt impregnering. NOTE TO SELF! Etterpå skal jeg sette inn skinnstolen med et eller annet stoff vi kjøpte og ble anbefalt å behandle den med før vi brukte den.

Jeg har vært hjemme sammen med J i dag. Vi skulle egentlig dra på folkemusumet sammen med ei venninne av meg, men hun avlyste i siste liten (noe hun har en irriterende tendens til å gjøre :filer: ), så da ble vi bare hjemme og koste oss istedet.

Vi har endelig bestilg flybilletter sørover til ferien. Vi vurderte lenge å kjøre, men jeg ombestemte meg plutselig. Tanken på 70 mil i bil var ikke så fristende lenger. Ulempen var at flybillettene er blitt forholdsvis dyre innen nå, så det blir en litt dyrere ferie enn planlagt. Gleder meg sånn til å flytte nedover og siippe å reise så langt for å se familie. Dessverre er det blitt sånn at de fleste forventer at vi kommer nedover hele tiden, og det er ikke så ofte vår familie besøker oss (unntatt svigers, de er suverene der) og det blir faktisk ganske dyrt i lengden. Men dette er vår nest siste sommer her, så det er ikke sååååå lenge til.

Vi har faktisk snakket om å bli her i jula, og heller invitere mamma og mine søsken hit, så får vi se om noen kommer. Tanken på å reise med 2 små, og farte rundt sånn som vi pleier frister ikke så veldig. Sånn er det når man har skilte foreldre, og alle forventer/ønsker besøk. det blir egentlig bare mye stress, og det tror jeg ikke at jeg gidder lenger, ed to små barn etterhvert. For å ikke snakke om at det blir dyrt for oss også..

J har gått over til å sove i stor seng nå (voksenseng!) og det går over all forventning. noen kvelder må jeg følge han noen ganger tilbake, men stort sett går det veldig å bra å legge ham. I kveld rakk han bare å reise seg opp i sengen før jeg irettesatte ham og ba ham legge seg igjen, og etter det sovnet han. Er så utrolig koselig nå som han bare kan komme tuslende inn til oss om morgenen. Da tuller og koser vi i dobbeltsengen litt før vi står opp. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jente vi får som du skrev i dagboken min :jepp: Forstår godt at du gleder deg til å treffe den lille, kjenner på den samme følelsen selv!

Så moro med nye møbler i hus :hoppe: det gjør alltid så mye med utrykket man har hjemme, uten å måtte pusse opp hele kåken ;)

Forstår godt hva du mener med å reise langt for å treffe familien, selv bor jeg i en annen del av landet enn den jeg vokste opp i, og vet alt om lang reisevei. Vi skal selv kjøre for å treffe familie i sommer, kjenner at det kan bli en utfordring, men vi får ta det rolig så går det nok bra.

Så bra at stor seng går fint med gutten din, det er ikke alltid like greit med slike "omveltninger".

Ha en fin dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjekt med nye møbler. Føler vi har fått helt ny stue :)

I kveld sitter jeg alene i igjen. Mannen har jobbet mye overtid denne uka, og i dag er han ute med jobben, og deretter med noen kompiser. Merker jeg trenger mer voksenkontakt om dagen, men har plutselig oppdaget av nesten alle venninnene mine har flyttet fra byen. Jeg har egentlig bare ei god venninne igjen her nå, men hun har stort kontaktnett gjennom jobb og familie, så hun har ikke tid til å treffes så ofte.Dessuten har hun en lei tendens til å avlyse avtaler med meg av en eller annen grunn. Føler litt at hun tar meg litt for "gitt" og synes det er lettere å avlyse med meg enn andre, fordi jeg aldri sier noe på det. Før hadde jeg et stort nettverk, og brydde meg ikke så my om det, men nå som jeg har færre merker jeg at det er viktigere med de jeg har.. Har ei til venninne som egentlig ikke er så nær, men som jeg har fått mer kontakt med de siste 1-2 årene, og som jeg egentlig kunne tenke meg å bli enda bedre kjent med. Hun har termin bare noen få uker før meg, så kanskje er det muligheter i barselperioden..

En litt uvant situasjon for meg, for jeg har alltid hatt mange venner og likt å være sosial. Nå som jeg har fått barn har det selvsagt begrenset seg noe, og jeg har ikke tenkt så mye over at mange har flyttet den siste tiden. Jeg tror jeg må ha som et lite prosjekt å utvide omgangkretsen min litt, men vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne. Er ikke så lett når man er blitt "voksen" og ikke har jobb enda. Føler også de andre studentene lever et litt annet liv enn meg, og det liksom ikke så aktuelt å leve "studentlivet" lenger for meg.. Samtidig har jeg ikke tid hver kveld heller, for jeg må jo være litt sammen med mannen min også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som noe jeg kunne ha skrevet dette, sliter litt med venner og det å være sosial selv. Håper det ordner seg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...