Gå til innhold

Vårt lille mirakel har kommet til verden


andemor

Anbefalte innlegg

Ultralyden gikk veldig bra! Ser ut til å være en frisk og fin unge i magen min. Vi fikk med oss noen bilder hjem, og må liksom bort og se på dem hele tida. :rodmer: Hun fikk ikke til å se kjønn, så da slapp vi å velge om vi vil vite også. :ler: Jeg har fått ny termin, da; 28.august! Det passer meg egentlig veldig fint, for det gjør det litt lettere med tanke på ferie i forhold til jobben.

Ellers har vi vært hos en kollega av mannen de siste dagene for å se om de hadde noe utstyr som vi kunne kjøpe brukt. Så nå har vi fått inn dette:

- Bilsete

- Bilsete >9kg

- Bæremeis

- Babybjørn

- Vogn

- Reiseseng

- Stellebord

- Babygym

- Høystol

- Vippestol

- Diverse sikkerhetsgreier (beskyttelse til skarpe kanter og greier til å ha i stikkontakter og sånt)

Hmmm... Ja, det er jo ikke så rent lite synes jeg!

Endelig snart helg igjen! :sol: God helg dere!

Edit: Kom over noe på antall måneder på vei, så her er en liten huskeliste. Greit å vite, for folk spør jo HELE tiden hvor langt man er på vei. :biggrin:

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt at alt gikk bra på UL i går!

Blir en liten overraskelse etterhvert da på hva det er som kommer. Eller kanskje dere vurderer å ta 3D UL for å få vite?

Syns det er imponerede om dere klarer å la være å vite helt fram til fødselen jeg! Men så lenge alt står bra til med den lille så er jo det det aller viktigste!

:hoppe: for frisk og rask baby i magen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det blir noen 3D-ultralyd egentlig. Vi skal jo på en ny i uke 32, så kanskje vi får vite det da. Uansett er det litt gøy å ikke vite. Lurer på å starte en tippeliste blant alle påståelige venner og familie, for det er ganske mange som har bestemte meninger om hvilket kjønn det blir. Foreløpig er det flest på gutt. De som har sett ultralydbildet mener at det ser ut som nesa til en gutt ( Veldig vitenskaplig :fnise: ) og flere har sagt at jeg har guttemage. Mannen tror det blir jente, for han synes den lille så ut som meg. Selv har jeg virkelig ingen ide lenger. Trodde det var en gutt tidligere, men nå har jeg ingen magefølelse på verken det ene eller det andre. Ny jordmortime på mandag, så det blir gøy å se hva hjertelyden sier da. Enda en av disse "sikre" tegnene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morro å ikke vite men det er ingen nøytrale klær der ute. Prøvde å shoppe til ei venninne som ikke vet hva det er men endte med å handle når babyen kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at alt var fint på UL! :rodmer:

Mange som tippet gutt på meg også, delvis fordi jeg også har litt sånn typisk "guttemage". Men der var det en jente :)

Det er på en måte litt synd at vi ikke lenger har spenningen av å ikke vite kjønn, men på den annen side så føler jeg meg nå enda mer knyttet til lillejenta ved å vite kjønnet. For meg har hun nå fått en enda tydeligere identitet.

Uansett så er jo det viktigste at den lille krabaten var frisk og fin!

Drister meg til å gratulere deg på forhånd med halvveis imorgen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Det har du jammen rett i Mary Poppins! Halvveis allerede! :sjokkert: Tida går så utrolig fort plutselig! Og det er egentlig bra, for jeg gleder meg sånn til å hilse på den lille sparkeren! :biggrin:

I dag er det ny time hos jordmor, og jeg har glemt å ta urinprøve... Får holde meg til jeg skal dit, og heller avlevere der. Synes innimellom at det er litt vel mye kontroller, men det er selvsagt bra at vi blir fulgt godt opp. Det føles jo kun unødvendig fordi jeg er heldig og er i god form.

Nå kommer våren her også, og da må jeg begynne å sykle til jobb vel... Pusten har blitt så mye dårligere, så jeg kjenner at jeg ikke har så lyst. I tillegg passer ingen av mine gamle vindbukser eller boblebukser over magen lenger, så jeg må finne en løsning så jeg ikke fryser ihjel. :ler:

Ha en finfin uke dere! :sol:

edit: Etter time hos jordmor har jeg jammen hoppet helt fram til 20+5!! Ojojoj! Må se om jeg får til å manipulere tickeren min så det blir riktig..

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for halvveis :hoppe:

Enig med deg i at det kan bli litt mye kontroller - men som du sier - er det kjekt å sjekke at alt er i orden med både seg selv og den lille.

Lykke til på kontroll i dag.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter jeg bare på ferie her... Synes de tre neste dagene skal gå fort! :jepp: Mannen og jeg skal til Irland noen dager, og det tror jeg blir kjempekoselig! Håper bare at jeg klarer å legge inn litt pauser sånn at jeg ikke blir for sliten. Jeg kjenner at kroppen min ikke orker like mye som tidligere, og når jeg blir sliten blir jeg så veldig sliten! Har hatt noen dager på jobb nå de siste ukene der det har gått i ett, og da har jeg vært et slakt når jeg kommer hjem. Ikke sover jeg noe godt når jeg er så sliten heller. Sover veldig lett, og når jeg først sovner ordentlig drømmer jeg om jobben. Og så får jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å gjøre noe sammen med mannen på kveldene... :sukk: Så nå skal det bli godt med en ferie og bare gjøre sånt som er kos. :jepp:

Ellers lite å melde på gravide-fronten. Får stadig hyggelige komplimenter om at jeg har så fin mage, da. Det er koselig! Og veldig fint å tenke på når jeg ser meg i speilet om kvelden og synes kroppen ser veldig rar ut. :tristbla: Jeg er nok ganske så sliten for tida kjenner jeg. Da blir det litt vanskelig å være positiv. Heldigvis pleier det ikke vare så lenge før jeg kommer meg igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt tante igjen! Søskenbarnet til mini i magen min har blitt født, og det er en utrolig søt liten gutt! Dere kan tro det blir ekstra stas å dra hjem på påskeferie nå! Kjenner jeg gleder meg veldig til å hilse på den lille gutten, ja. :rodmer:

Nå er mannen reist avgårde for å dra på jobbintervju også! :bond: Jeg er litt halvveis til om jeg ønsker at han for den, må jeg innrømme. Det er en jobb som innebærer en del risiko, og det er vel ikke noen drømmesituasjon å ha en mann i en sånn jobb. Likevel vil jeg jo støtte han i å få gjøre noe han virkelig har lyst til... I tillegg vil vi få muligheten til å bo mye nærmere familien enn det vi gjør i dag, og det teller ganske mye for meg for tiden.. Jeg håper sjebnen ordner det slik at det som er best for oss vil skje. :jepp:

Nei, jeg får vel ta en tur innom dagboka til Hegejenta og sjekke om det har skjedd noe mer! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser::danser: Ferie! :danser::danser:

Tre timer til, og så har jeg ferie i en uke! (:ler: -nå virker det vel som om jeg er forferdelig arbeidssky.)

Ha en fin helg og en super påske dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påskeferie Andemor (skulle hatt en sånn liten påskekylling-ikon her nå)- det høres ut som om det skal bli godt for deg med en liten pause nå :)

Og gratulerer som tante :strix: Det er stas - og sikkert enda mer stas nå som du skal få din egen lille og de blir så tette i alder. Skjønner at du gleder deg masse til å hilse på!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påskeferie til deg, blir deilig med noen dager fri! :)

Og gratulerer så masse som tante. Blir stas å hilse på den lille! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Siste dag i påskeferien, og vi er tilbake i kalde nord. Godt å være hjemme hos seg selv igjen også, da. Ferien har vært utrolig bra! Vi koste oss veldig i Irland. Kjenner det er godt for forholdet å dra litt bort sammen fra alt det vante. Vi har det så gøy sammen når vi finner på noe, og det hjelper absolutt på romantikken. Og nå synes det visst ganske så godt at jeg er gravid, for det var flere som sa at jeg har søt mage. Det var koselig!

Også var vi jo så heldig å få hilse på lille fetter som ble født rett før påske! Han er første barnebarn på den siden av familien, så det er utrolig stas med han. :rodmer: Mannen og jeg gleder oss jo ekstra til vår lille kommer etter å ha hilst på den lille gutten der. Moren til mannen har tatt litt av med innkjøp av babytøy, og i samme slengen har hun kjøpt mye til vår lille også. Så nå har vi veldig mye fint i kommoden til mini. Stas!

Jeg lurer på om det begynner å komme litt melk her også.. Går det an så tidlig? Fra det ene brystet kommer det litt blank væske, og fra det andre en skikkelig gul væske. Kan ikke kjenne at det lukter noe spesielt, men jeg kan ikke skjønne hva annet det kan være. Spesielt siden det virker som om det kom i forbindelse med babybesøk... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som råmelk ;) Ikke uvanlig at det kommer nå. Jeg får flekker på klærne om jeg ikke har vattert bh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å være halvveis (over halvveis) og med å bli tante! Så utrolig kjekt! Ble selv tante dagen jeg hadde EL og vår lille nurk ble til. Litt spesielt og tenke på. Det er så gøy å være tante, blir utrolig babysyk selv om det vokser en liten i magen på meg også. Man får liksom lyst at tiden skal fly!

Håper du har hatt en flott påske! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, jeg har så lyst til å sove på magen! Jeg har alltid sovet på magen, og nå kjenner jeg at jeg savner det skikkelig! :sukk: Prøvde å lene meg over en dyne i natt, men da var det en liten en som protesterte! Sparket meg flere ganger i siden, så da skjønte jeg vel at det ikke var så populært. :ler: Mistenker at det er en bestemt liten krabat inni der.

I går kjøpte jeg meg ammeinnlegg i ull også. Har hatt så såre brystvorter den siste uka, og siden det er begynt å komme litt melk (tror jeg...), tenkte jeg at det sikkert er lurt å beskytte dem litt. Kjenner det er veldig behagelig i hvertfall! Tror det hjelper på at det blir varmt og godt der. Har jo planer om å strikke noen også, men så langt har jeg ikke kommet meg. :sjenert:

Ellers har jeg bestilt meg litt mer klær! Sliter virkelig med å finne noen gensere som passer. Jeg får det over magen, men det ser virkelig trangt ut nå. :ler: Der får jeg igjen for å ha kjøpt klær som er smale i fasongen. Spent på hvor stor den her magen har tenkt å bli jeg! For ikke å snakke om hvor stor ungen har tenkt å bli! Mannen min er ingen liten mann, og jeg er ganske gjennomsnittlig. Har ikke kjøpt noen klær i mindre enn 56 for å si det sånn... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stikker det veldig i høyre side. Huff. Kjenner jeg blir veldig bekymret for hver lille vondt som kommer i mageområdet for tida. Heldigvis har jordmora sagt at stikkinger ikke er farlig. :) Er kanskje bare livmora som vokser? Mini sparker og styrer inni der, så det føles som om alt er i orden. Det er så koselig med denne sparkingen. Innimellom kjennes det ut som om den lille stryker på innsiden av magen. Det sparker i ene enden av magen, og så er det denne strykingen i andre enden. :rodmer: Det er vel favorittsyslet mitt for tida; ligge på ryggen med henda på magen og kjenne at det sparker der. Ikke veldig opptatt av denne graviditeten jeg, nei... Neeeeeeeeida! :sjenert:

I natt drømte jeg at babyen var kommet også, og at det var en gutt. Kan ha noe med at veldig mange tipper gutt for tida. Det var uansett en utrolig koselig baby-drøm. :rodmer:

Vi har kjøpt bil i dag også. En billig og litt gammel stasjonsvogn, men den er mye mer fornuftig enn den bilen vi har i dag. Mannen er strålende fornøyd med nybilen, mens jeg synes den er forferdelig kjedelig og traust. :ler: Men jeg er fornuftig og skjønner at vi trenger større bil, og at vi nå slipper å bruke så veldig masse penger på det..

Snart helg dere! Vi har som vanlig lite planer, men kommer nok til å lufte veteranbilen (som er mannen sitt hobby-prosjekt) hvis været blir fint. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med halveis svangerskap og tantebarn! :hoppe:

ååååå jeg misunner deg både kul på magen og liv i magen!jeg kan nesten ikke vente til jeg får det selv!nå er det liksom litt vanskelig å forstå at det er noe inni der :):gravid:

kollegaen min som nettopp fikk en jente, drømte at hun fikk en jente før ultralyden, kanskje det stemmer med deg også?

herlig med biltur!kos dere! :reise:

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med halveis svangerskap og tantebarn! :hoppe:

ååååå jeg misunner deg både kul på magen og liv i magen!jeg kan nesten ikke vente til jeg får det selv!nå er det liksom litt vanskelig å forstå at det er noe inni der :):gravid:

kollegaen min som nettopp fikk en jente, drømte at hun fikk en jente før ultralyden, kanskje det stemmer med deg også?

herlig med biltur!kos dere! :reise:

Det varer nok ikke så lenge før du får liten kul på magen og kjenner liv skal du se! Jeg synes tida gikk utrolig sakte da jeg var der du er nå. Kjente meg ikke gravid siden jeg var i god form også. Men så rundet jeg uke 16, og siden har tida flydd synes jeg!

Mini var ivrig på sparkingen i går. Det kan nesten virke som om det er sparking som må taes igjen på de dagene der jeg holder på veldig mye. I går var lang dag på jobb, og da jeg kom hjem og satte meg ned var det skikkelig sparking! Tenk at den lille rakkeren har blitt så sterk! :rodmer:

I dag er magen øm og litt hard. Har sovet veldig dårlig i det siste, og det hjalp ikke med mye jobbing i går. Kjenner jeg tåler veldig lite ekstra for tida, så det er godt det ikke er så ofte jeg må jobbe lange dager.

Ellers skinner sola i dag, og det er deilig! Har store planer om å pakke meg inn i masse varme klær og lese en bok i solveggen når jeg kommer hjem fra jobb. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...