Gå til innhold

Vårt lille mirakel har kommet til verden


andemor

Anbefalte innlegg

Det der med når 3. trimester starter diskuteres mye - men jeg har alltid tenkt at det starter når en har bikket 28 uker - så jeg :hoppe: litt for at du er over i 3. semester jeg :hoppe::hoppe:

:nigo: Da gjør jeg det også! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg tatt meg en ukes ferie før siste innspurt på jobb! Tenkte jeg like godt kunne ta noen feriedager i forbindelse med pinsen og sykemeldingsdager, så får jeg en hel uke fri. Vi drar sørover i kveld for å besøke familie, og det blir deilig. Har planer om å få kjøpt meg litt klær også, for nå er jeg ganske lei av å nesten ikke ha gensere som sitter pent over magen. I tillegg til at jeg bare har de elendige H&M-buksene. :kjefte: Den ene begynner å bli hullete til og med! Sånn kan man jo ikke ha det. Er det noen av dere som har kjøpt bukser noen andre steder, og har funnet noe som er bra?

Jeg har ennå ikke fått gjort ferdig permisjonssøknaden. :sjenert: Det ble en del spørsmål siden vi flytter og litt forskjellig, men nå tror jeg at jeg har funnet ut av det. Så jeg får ordne resten når jeg har kommet meg hjem til foreldrene mine i morgen.

Ellers føles kroppen litt vanskelig for tida. Hvis jeg for eksempel blir liggende for lenge på ryggen om natta, stivner jeg sånn i korsryggen og halebenet at jeg nesten ikke klarer å snu meg fordi det gjør så vondt. Her en natt måtte jeg vekke mannen så han kunne dytte meg over på sida. :ler: Alt man skal gjennom. Jeg vet jo at jeg egentlig ikke skal klage, for jeg har så mye å være takknemlig for. Men så gjør jeg det litt likevel når jeg er sliten og har vondt og stiv mage, og korsryggen låser seg... Huff...

Synger dere for babyen i magen? Jeg er så dårlig på det. Det kommer garantert til å komme av seg selv når babyen er ute av magen, for jeg vet jo hvordan jeg er med andre babyer, men nå føles det mest som at jeg sitter og synger for meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Andemor!

Jeg har funnet verdens beste bukser! Det er stretch jeans (nesten tights) fra Boob. Ikke sikker, men tror det er disse: http://www.everydaymaternity.com/boob-maternity-blue-treggings-p-435.html De kosta 599,- på den butikken jeg kjøpte de på. Vet ikke hvor du bor, men jeg kjøpte de i Bergen og har sett de i Oslo også. Anbefales hvis du leter etter behagelig bukse!

Jeg synes også det er litt rart å synge for babyen - har tenkt at jeg burde gjøre det, men ikke kommet helt i gang med det. Liker iallfall å være helt for meg selv når jeg gjør det.

Satt og smålo for meg selv her når jeg leste om hvordan mannen din måtte rulle deg over på siden :fnise: Så det liksom for meg. Men ikke noe gøy med stiv korsrygg og følelsen av være mindre mobil. Kan det hjelpe å bygge opp med noen puter eller en ekstra dyne under leggene? Da får du rettet ut korsryggen litt når du ligger på ryggen.

Venter på at du skal legge ut magebilde jeg nå ;)

Edit: OG GOD FERIE!! kos dere!!

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under leggene altså? Det må jeg prøve. Takk for tips om bukser også, Ripsy! Jeg bor i ødeland i nord-norge for tida, men boob selges da på nett også?

Nå sitter jeg og venter på at det er tid for å dra til frisøren. Det er 20 grader ute og regn i lufta, og jeg synes det er litt for varmt. Noe som er ganske så sjelden for meg, som egentlig fryser lett. Men det betyr bare at jeg endelig får luftet litt sommerklær, og det er deilig! :jepp:

Også skal jeg prøve å laste opp magebilde. Dette er da altså meg, uke 28 pluss 4 (tror jeg... sånn cirka). Utrolig nok litt under vekstkurven. :gjeiper:

post-32994-0-52742100-1307615499_thumb.j

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra ferie, og nå er det bare en måned igjen på jobb! Jeg er jo heldig og går ut 6 uker før termin siden jeg tar ferie rett før permisjonen. :) Det blir nok utrolig godt, selvom mye av tida før termin nok går med til å gjøre klar ny bolig.

Tenkte å ta en ny oppdatering siden jeg er på det runde tallet uke 30!

Termin: 28.august

På vei: 30 uker

Kjønn: Ikke godt å si. Vi kaller ungen for han, så det blir sikkert ei jente. :ler:

Utålmodig? Det varierer. Gleder oss veldig, og stadig mer når vi kjenner på livet i magen. Dessuten må jeg innrømme at det skal bli godt å få kroppen min tilbake.

Hodet ned: Tja... Si det? Synes jeg kjenner det både her og der. Fortsatt greit med plass å romstere inni der tror jeg. :rodmer:

Aktivitet i magen: Flink liten baby som beveger seg masse hver dag!

Navn: Vi har en liste i hvertfall... Ingenting bestemt.

Vektøkning: ca 7 kg. Skal til jordmor i morgen, og er spent på hvor mye det har blitt da...

Vann i kroppen: Tror ikke det.

Kynnere: Mye enkelte dager, og ingenting andre dager.

Humør: Som før, men mer sensitiv, og utrooooolig lettrørt!

Barnerom: Flytter i juli, så da blir vi nok å ordne et rom i den nye boligen.

Utstyr: Har det vi trenger stort sett. Mangler madrass, og litt småtterier som kluter og sengetøy.

Strekkmerker: Har heldigvis sluppet unna der. Smører med babyolje hver kveld, selvom jeg egentlig ikke har så stor tro på det.

Melk i brystene: Ja, litt.

Fødsel: Begynner å føle på at det ikke er så lenge til nå. Gruer meg litt, og håper jeg er sterk nok fysisk til det. Men det blir spennende også. Regner jo med at det er en utrolig stor opplevelse.

Plager: Lite. Vondt i korsrygg/haleben-området når jeg går fort eller langt, hvis jeg sitter lenge eller ligger på harde underlag (som undersøkelsesbenk hos jordmor). Får prøve litt fysioterapi igjen for å prøve å hindre at det blir verre.

Oppegående: Ja, det vil jeg jo si. Har vært sykemeldt 20% en måned nå, og lurer på å høre om jeg kan få det ut tida. Skulle ønske jeg kunne hatt et litt høyere tempo sånn fysisk, men det stopper seg med den ryggen visst.

Sulten: Føler det har stabilisert seg litt nå, men spiser litt mer enn før graviditeten ja!

Spesielle matlyster: Nei, det har jeg ikke merket noe til.

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei andemor, nå var det lenge siden jeg hadde skrevet her :sjenert:

Først og fremst; kjempefin mage! :) Ser ut som om vi er omtrent like store, sånn hvis man justerer for at du er ca en uke lenger enn meg. Og det er godt å se. Har fått så mange kommentarer på at magen min er så stor, så jeg lurte på om jeg var unormal ;)

Moro å lese statusoppdateringen din :) Tenk at det er 30 uker allerede :overrasket:

Hvordan gikk det hos jordmor forleden?

Ha en fin uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 uker alt, ja da er du jo rett bak meg ;)

Fin mage. Spennende med flytting da. Husk å ta det med ro og ikke stress/løft for mye da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei andemor, nå var det lenge siden jeg hadde skrevet her :sjenert:

Først og fremst; kjempefin mage! :) Ser ut som om vi er omtrent like store, sånn hvis man justerer for at du er ca en uke lenger enn meg. Og det er godt å se. Har fått så mange kommentarer på at magen min er så stor, så jeg lurte på om jeg var unormal ;)

Moro å lese statusoppdateringen din :) Tenk at det er 30 uker allerede :overrasket:

Hvordan gikk det hos jordmor forleden?

Ha en fin uke :klem:

Så godt å høre at du er omtrent like stor som meg da. Synes det er unødvendig at folk kommenterer at man er stor, jeg. Jeg har i hvertfall blitt ganske følsom på det i det siste. Selvom jeg vet at det er sånn det skal være, og folk sikkert mener det godt, så trenger jeg egentlig ikke å høre det. Kan de ikke heller si at man er fin, eller ikke noe i det hele tatt? Jaja... Skal i hvertfall huske på det til neste gang jeg møter en gravid.

Det gikk fint hos jordmor. Alle målinger er helt fine. Fikk med en video om fødsel. Tenkte jeg skulle se den i kveld og vurdere om det er noe min mann tåler å se. :ler:

30 uker alt, ja da er du jo rett bak meg ;)

Fin mage. Spennende med flytting da. Husk å ta det med ro og ikke stress/løft for mye da.

Vi får heldigvis dekket flytting av jobben til mannen, så det blir minimalt med flytting på meg. Og når vi er i den nye boligen satser jeg på at vi får hjelp av venner og familie til å få de tyngste tingene på plass. Så kan jeg kose meg med småting som kjøkkensaker og bilder.

Jeg var hos legen i dag og fikk henvisning til fysioterapi. De her bekkenplagene har blitt verre, så da er det sikkert greit å være litt i forkant så det ikke blir verre. Nå har jeg problemer med å gå særlig langt eller fort, og det er utrolig kjedelig. To og en halv måned igjen! Har planer om å være i god form fram til det, og har jo lyst til å være i litt aktivitet. Vi syklet langt på lørdag, og det gikk veldig bra. Deilig. :biggrin:

Ha en super uke dere! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdejenta

Så flott mage du har :jepp:

Høres ut som om vi er i samme situasjon nå. Vi flytter også i juli (men ikke like langt som dere). Gleder meg veldig til å flytte, men er litt nervøs også da jeg sliter med bekknet. Er ikke mye aktivitet som skal til før jeg har veldig vondt. Men jeg har heldigvis god tid. :jepp: Her er det nemlig 8 ukers sommerferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Andemor!

Hva tenkte du om filmen etter du så den (hvis du har sett den enda da) - skal du la mannen se den? :fnise:

Vi har også akkurat vært gjennom flytting. Selv synes jeg den største utfordringen er å innse at jeg ikke kan løfte så mye. Jeg vil gjerne og tror det skal gå bra, men får stadig streng beskjed om at jeg ikke får lov. Jeg er jo vant til å være en sterk jente som klarer seg selv :lol: Men det er vel viktig å tenke forebyggende. Og enda viktigere er det jo når en allerede har kjent plager fra bekkenet.

Du finner nok boob på nettet også :) Jeg elsker iallfall de stretchbuksene jeg har!

Fin mage du har forresten :gravid: Synes den ser akkurat passe stor ut jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott mage du har :jepp:

Høres ut som om vi er i samme situasjon nå. Vi flytter også i juli (men ikke like langt som dere). Gleder meg veldig til å flytte, men er litt nervøs også da jeg sliter med bekknet. Er ikke mye aktivitet som skal til før jeg har veldig vondt. Men jeg har heldigvis god tid. :jepp: Her er det nemlig 8 ukers sommerferie!

Tusen takk! Det er jo gøy når magen er godt synlig også da.

Åtte ukers sommerferie høres jo ikke så verst ut! Det er nok lurt å ta det med ro når bekkenet har begynt å tulle. Jeg har dager som er veldig gode, men har fått beskjed om å ikke "ta helt av" på disse dagene, for da kan jeg risikere å bli verre. Det er gørrkjedelig, men det er jo for en god sak. :biggrin:

Hei Andemor!

Hva tenkte du om filmen etter du så den (hvis du har sett den enda da) - skal du la mannen se den? :fnise:

Vi har også akkurat vært gjennom flytting. Selv synes jeg den største utfordringen er å innse at jeg ikke kan løfte så mye. Jeg vil gjerne og tror det skal gå bra, men får stadig streng beskjed om at jeg ikke får lov. Jeg er jo vant til å være en sterk jente som klarer seg selv :lol: Men det er vel viktig å tenke forebyggende. Og enda viktigere er det jo når en allerede har kjent plager fra bekkenet.

Du finner nok boob på nettet også :) Jeg elsker iallfall de stretchbuksene jeg har!

Fin mage du har forresten :gravid: Synes den ser akkurat passe stor ut jeg! :)

Takktakk! Nå er det flere sin tur altså! Tror forresten jeg er akkurat passe stor også. Følger liksom snittet på alt. Så da får folk si hva de vil. :gjeiper:

Har nå nettopp sett filmen, og den var helt ok. Ikke så veldig lærerik for min del. Mannen skal IKKE få se den. Da blir det aldri mer sex på meg. Det var en scene der vi fikk se hodet på ungen sånn halvveis på vei ut, og det ser jo ikke bra ut. Min mann tåler i hvertfall ikke sånt tror jeg. Han er fast bestemt på at han ikke vil klippe navlestrengen også, og det synes jeg er helt greit. Det viktigste for meg er at han er der. Han skal slippe å ta på et hodet som fortsatt stikker ut av åpningen og sånne ting. Det er heeeelt greit. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan holde seg opp ved vårt hode i stedet :jepp: Mannen min er også bestemt på at han ikke vil klippe navlesnoren. Det er helt greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vi har ikke egentlig diskutert klipping av navlesnor enda, men kan se for meg at mannen vil gjøre det. Dersom han ikke friker ut i siste øyeblikk da, som godt kan skje :fnise:

Men, anbefaler du oss fødende å se en sånn video, eller er det like greit å la være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, vi har ikke egentlig diskutert klipping av navlesnor enda, men kan se for meg at mannen vil gjøre det. Dersom han ikke friker ut i siste øyeblikk da, som godt kan skje :fnise:

Men, anbefaler du oss fødende å se en sånn video, eller er det like greit å la være?

Tja.. Den er jeg litt usikker på faktisk. Det er en helt ok video, og noen av delene var litt nyttig. Massasje av gravide for eksempel. Men sånn i sin helhet var den ikke så nyttig for meg. De fødescenene var ikke sånn veldig stor del av filmen altså, og egentlig helt ok de også. Men det var som sagt et parti der som mannen min absolutt ikke skal se. :)

Endelig fredag og slutten av en lang uke! Mandag begynte han som skal ta over etter meg, og det er i hovedsak jeg som må gjøre all opplæring. I tillegg var vi to dager på reise til hovedkontoret for det halvårlige arbeidsmøtet i avdelingen vår. Det ble slitsomme dager kjente jeg. Sover mye dårligere og har vondt både her og der... I dag har jeg tatt ut min 20%-sykemeldingsdag, og har sovet leeenge. Deilig å være i sin egen seng med min kjære mann ved siden av meg.

Jeg skremte vettet av han i natt da. Skulle bare strekke litt på meg, og så fikk jeg så helt utrolig krampe i begge leggene! Så jeg lå med leggene i været mens jeg skrek av smerte og ropte "hjelp meg! hjelp meg!" :ler: Skjønte jo ikke helt hva som skjedde med meg sånn i halvsøvne, og han, stakkar, trodde jeg var i ferd med å føde. :ler: Nå vralter jeg rundt som en tulling fordi leggene er så utrolig stive. Skal til fysioterapi senere i dag, så kanskje han kan hjelpe meg litt. Selvom jeg egentlig skal dit for å sjekke det her bekkenet. :)

Ha en fin helg dere! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en natt... Jeg har slitt med søvnen ganske lenge nå, men i natt var det virkelig ille. Bruker lang tid på å sovne fordi bekkenet plager meg. I tillegg er det ikke bare bare å legge seg på siden når ungen driver og sparker meg i siden. Får liksom følelsen av at jeg ligger på en liten arm eller no, og det klarer jeg jo ikke.

Senere ble jeg vekket av kynnere stadig vekk. Og så våkna jammen den lille krabaten og holdt det gående til jeg bare ga opp og sto opp... :sukk: Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom den her dagen. Også har jeg holdt på med opplæring i mer eller mindre et halvt år nå, og kjenner jeg er rimelig lei av det. I hvertfall i dag. :tristbla:

Ja... Det var dagens klaging dere... Vi er jo så fokusert på at det er så fantastisk å være gravid her inne, men jeg klager nå litt også jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uffda, se her var det en som var oppe tidlig ja :troest:

Det er helt lov å klage litt innimellom! :)

Jeg tror det er veldig vanlig å slite med søvnen etterhvert som vi har kommet såpass langt i svangerskapet. Jeg også merker det godt. For meg har det nå blitt et mønster med annenhver natt dålig søvn (hovedsaklig grunnet problemer med hofter og bekken), og natten i mellom sover jeg som en stein fordi jeg er så sliten fra natten før ;)

Tulla mi sover stort sett om natten da, men de gangene hun våkner har jeg funnet ut at en liten spasertur rundt spisebordet gjør susen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla mi sover stort sett om natten da, men de gangene hun våkner har jeg funnet ut at en liten spasertur rundt spisebordet gjør susen ;)

Jeg prøvde det her vandre-rundt-trikset ditt faktisk. :) Det hjalp litt, da. Tror det hjelper å synge litt for den lille også, men ofte er det en god del aktivitet der inne når jeg gir meg med å synge. Er redd jeg får en unge som det jeg selv var. Mamma hadde en kassett som jeg pleide å sovne til, men når den stoppet var jeg like våken igjen. :ler:

Følte meg så dårlig etter den her natta at jeg tok sykemeldingsdagen min i dag i stedet for onsdag. Umulig å prestere noe på jobb når jeg er så sliten. Da blir magen hard og vond og jeg bare ender opp med å lide meg gjennom dagen. Bare tull. Så da gikk jeg heller og la meg litt igjen etter et par timer oppe. Prøvde å gå en del fram og tilbake for å roe ned ungen, og det hjalp en hel del.

Onsdag skal vi på ultralyd igjen! Jeg har/hadde jo sånn lavtliggende morkake, så da skal vi inn til sykehuset for å kontrollere at den har flyttet seg opp. Blir stas å se den lille krabaten igjen. :rodmer: I tillegg må jeg innrømme at det er veldig beroligende å få en ekstra ultralyd sånn at vi får en sjekk på at det står bra til der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det nøyaktig to måneder til termin. :hakeslepp: Kjenner jeg blir nervøs bare ved tanken. Både for fødsel og det å bli mor. Samtidig som jeg gleder meg veldig. Rart med disse blandede følelsene, men det er vel neppe uvanlig. :) Mannen bare gleder seg virker det som. Men han skal jaggu ikke føde heller. :eeeh:

Har hatt en veldig fin dag på jobb i dag. Sov så godt i natt (endelig!!!!), var fint vær å sykle til jobb i, og alltid nydelig å se den flotte naturen som er på vei til jobb, som alltid trivelige kollegaer, fikk nesten fullført planen for opplæring, og fikk lagt inn passe med bevegelse i løpet av dagen sånn at kroppen føles ganske så bra selvom det begynner å bli langt på dag. Det må sies å være en veldig fin dag.

Mannen har fått tak i plantegning over boligen vi skal flytte til, så det blir nok litt møbelplanlegging i kveld. Det blir koselig!

I morra er det som sagt ultralyd. Hele dagen går med til det egentlig, siden det tar over 2 timer å kjøre til sykehuset. Vi benytter sjansen til å ta en tur innom byen som er på veien til sykehuset også, så da blir det litt innkjøp til babyen. Tenkte å finne noen myke, gode håndklær og litt flere kluter. Også skal jeg hente den babyboxen fra apotek1. Blir gøy å se hva den inneholder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 2 mnd igjen, ja :danser:

Hvordan gikk det på UL? Og fikk dere kjøpt noe fint til tassen? :)

Jeg har også fått fatt i den babyboxen fra Apotek1 og Vitus apotek. Ganske fine egentlig, selvom det såklart er mye produktprøver i håp om at vi skal bli hekta ;)

Går det bra med boligprosjektet? Når er det dere flytter igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...