Gå til innhold

Vårt lille mirakel har kommet til verden


andemor

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte på noe godt som i kaker/dessert ja, så dette var en super link! Jeg får nok ikke tak i sukrin her på plassen, men skal se hvilke muligheter det er for noe annet som sukkererstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det snøøøøøøøør.. :sno: Vinteren i nord er lang altså...

Jeg tenkte at jeg må skrive ned denne ukas aktiviteter. Det er vanskelig å legge plan har jeg merket. Noen dager er jeg veldig trøtt og sliten, og da orker jeg ikke. Prøver å passe på å benytte meg av de gode dagene.

Mandag: Rolig gåtur, ca 40 min.

Tirsdag: Rolig gåtur 40 min. Styrketrening 30 min. Litt raskere gåtur hjem igjen fra treningssalen, ca 40 min.

Onsdag: Skitur! 30 min.

Edit:

Søndag: Yoga

Da er uka oppdatert. :)

Synes ikke det er så verst. I hvertfall ikke i forhold til forrige uke, der jeg lå på sofaen det meste av tida...

I dag blir det vasking og kakebaking til svigers kommer i morgen. Prøve å få til en gåtur i kveld også, men det ser ut til at det blir snømåking i stedet.

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er siste krampetrekning med snø hos dere nå!

Er mektig lei vinteren selv nå! bare lyst på :sol: og grønne bjørketrær og plener!

Syns du har vært kjempeflink så langt denne uka jeg - husvasking er visst også å regne som trening iallfall om man er litt effektiv. ;)

Håper du får en fin dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er 18 uker på vei! Føler ikke det er SÅ lenge siden jeg fant ut at du skulle ha smått! :biggrin: Vet du kjønnet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er siste krampetrekning med snø hos dere nå!

Er mektig lei vinteren selv nå! bare lyst på :sol: og grønne bjørketrær og plener!

Syns du har vært kjempeflink så langt denne uka jeg - husvasking er visst også å regne som trening iallfall om man er litt effektiv. ;)

Håper du får en fin dag!

:klemmer:

Jeg håper også at dette er siste krampetaket fra vinteren. Men jeg har bodd i Nord-Norge så lenge at jeg vet at det fortsatt kan komme godt med snø i både april og mai. Litt sjelden akkurat her jeg bor, men det kan jo skje...

Ha en fin dag du også, Hegejenta! :klemmer:

Tenk at du er 18 uker på vei! Føler ikke det er SÅ lenge siden jeg fant ut at du skulle ha smått! :biggrin: Vet du kjønnet? ;)

Jeg synes vel også at 18 uker har gått ganske fort. Det gikk litt sakte til å begynne med, men nå som jeg kjenner liv føles det ut som om tida går mye raskere. Rart det der. Vi har første ultralyd i slutten av neste uke, og har ennå ikke bestemt oss for om vi skal få vite kjønn. Alle argumenter for og mot taes imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Fant bare en utrolig bra link hos Ripsy for trening før og etter fødsel, så den må jeg legge her: http://cathrineslilleboble.blogg.no/1300883272_mine_treningsartikler.html

:tommelopp:

Synes du har hatt en veldig bra og aktiv uke så langt jeg! :jepp:

Vi skal helt klart vite kjønn. Eneste punktet for å ikke vite det tenker jeg må være å få en ekstra overraskelse da du føder. Men for min del blir det stort nok bare å få møte det lille knøttet og se hvordan h*n ser ut!

Så mine for punkter for å vite kjønn:

- Kan handle inn klær og utstyr som ikke er kjønnsnøytralt. Det finnes jo så mye søte jenteklær og så mange søte og tøffe gutteklær!

- Litt lettere i fht navnevalg (vi står nemlig litt fast på guttenavn, så hvis vi får vite at det er jente, så legger vi nok guttenavnene på hylla.

- Kjekt for mormor som gjerne vil strikke (ikke for det, det finnes jo veldig mye fint til nyfødte i helt hvitt da).

- Og sist men ikke minst: slipper å gå å være nysgjerrig så lenge. :fnise:

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok det her navnevalget er mitt sterkeste argument så langt... Synes det er utrolig vanskelig å finne noe som føles riktig, jeg. Heldigvis er det lenge til vi må bestemme oss. Og kanskje følelsen for et navn blir sterkere når vi får hilst på den lille. :babysmokk:

I dag skinner sola og svigers er på vei. Blir nok en hyggelig helg. Jeg endte opp med å bake sjokoladeostekake i går, med litt modifikasjoner. Verken sunn eller diabetesvennlig kake, men det går jo an å ta en liiiiiiite stykke til dessert. :fnise: Middagen i dag blir moussaka med auberginer. Auberginer er så godt! Og det er i det minste diabetesvennlig. :ler:

Ha en fin helg dere! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er vanskelig - iallfall om man som par har ulike meninger!

Det går jo ann å si til jordmoren på UL til uka at dere KUN vil vite kjønn om hun er 100% sikker på hva det er hun ser.

Gutten i magen min lå sånn til at jeg så det selv hva det var før hun sa noe om det. Med andre ord med stellet rett mot kameraet!

Uansett så er UL en fantastisk begivenhet - regner med andefar skal være med på det også??

GOD HELG til deg - og kos deg med besøk i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke vite kjønn. Det får bli en del av spenningen. Så kommer vi til å ha et par jente og guttenavn klare når det nærmer seg. :)

Jeg var litt for og imot å vite eller ikke vite. Det er litt samme for meg, ser egentlig mest praktisk på det å vite. Men sambo har mest lyst å ikke vite, så da blir valget enkelt. :)

Men visst det blir helt tydelig på UL og selv vi ser det.. så la gå da! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg drømt sånn om ultralyd! Mye rart riktignok.. :fnise: Drømte at den ble utført i en slags varebil, og så fant vi ikke bare en baby i magen min, men en bitteliten kanin som sprang rundt! Da er det jo ikke rart at det har kjentes livlig ut der inni enkelte dager! :ler: Det er vel ikke noen tvil hva jeg går og venter på??

Har hatt en par drømmer de siste ukene der jeg har blødd en hel masse også. Såpass at jeg visste at den lille ikke var i magen min lenger. :tristbla: Det kverner nok veldig rundt i hodet mitt det her.. Skal bli godt med UL og forhåpentlig få se en frisk unge inni der.

Ellers har vi hatt et hyggelig besøk av svigers i helga! Det ble skikkelig nord-norge-vær, så de fikk virkelig se hvordan det kan være her oppe. Men de er sporty og ble med mannen på en liten fjelltur i sterk vind og regn. Og var kjempefornøyd! :)

Ha en fin mandag og fin uke dere! Jeg får en travel uke, så i dag skal jeg ta det litt med ro og samle krefter.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er uka for ultralyd - spennende! Håper alt står bra til.

Ja om du har en kanin i magen så er det ikke rart det er mye liv :P Her har bevegelsene blitt litt mer glidende men det er vist normalt. Kommer dog et kraftig spark i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Litt av en drøm ja. Jeg hadde også en rar drøm før min tidlige ul. Skjønner du er spent på å se den lille på skjermen! Hvilken dag er det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Litt av en drøm ja. Jeg hadde også en rar drøm før min tidlige ul. Skjønner du er spent på å se den lille på skjermen! Hvilken dag er det?

Torsdag.. Eeeeevigheter til! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag.. Eeeeevigheter til! :fnise:

:fnise: Skjønner at det føles sånn. Men tenk på alle ukene og dagene du har ventet på dette. Nå er mandagen godt i gang, så er det bare tirsdag og onsdag og plutselig er torsdagen her! :) Du får fylle dagene frem til det med noe spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende med ultralyd denne uka da!

Håper dagene går fort fram til da så du slipper så mange rare drømmer rundt det!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Skjønner at det føles sånn. Men tenk på alle ukene og dagene du har ventet på dette. Nå er mandagen godt i gang, så er det bare tirsdag og onsdag og plutselig er torsdagen her! :) Du får fylle dagene frem til det med noe spennende!

Dagene vil nok gå fort. Har kurs i hele morgen og onsdag. Så blir det nok litt overtid også for at ikke alt skal hope seg opp til fredag. Hele torsdag vil jo gå til å kjøre til sykehuset for å få tatt den ultralyden. Har planer om å ta en tur innom den byen som er på veien dit for å kjøpe litt babyklær. For å feire litt! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den her lille fotballsparkeren inni magen min altså. :ler: Jeg må jo bare le. Hvis det her er typisk for hvordan ungen vår kommer til å fortsette å være, tror jeg det blir en ganske så aktiv unge! I dag ble det mye sitting på jobb fordi vi har kurs, og da var det sparking til stadighet. Og nå er det skikkelige spark innimellom også! I går kveld kjente jeg for første gang utenpå magen, og det var ikke tvil om at det var et spark! :ler: Blir så gøy å få hilse på den lille sparkeren altså. Tenk, nå er vi snart halvveis i ventetiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk snart halvveis i rugingen og ventetida!

Og UL imorgen :hoppe: Det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...