Gå til innhold

Vårt lille mirakel har kommet til verden


andemor

Anbefalte innlegg

:hoppe: 12 uker :hoppe:

Så herlig måte å starte valentines dagen på! :rodmer: herlig mennen din!

Jeg har nå vært gravid i 1/2 år - og kan skrive under på at et halvt år går kjempefort! Så før du vet ordet av det sitter du å fyller ut permisjonspapirer og teller ned uker på jobb før du skal i permisjon. De siste ukene går kjempefort!

Ønsker deg en fortsatt fin mandag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God onsdagsmorgen, jenter! I dag er det en kald og hustrig dag her i nord. :fryser: Heldigvis har jeg innejobb. :fnise:

Synes ellers dagene går i jobbing og soving, noe det sikkert er flere som kjenner seg igjen i. Min stakkars, tålmodige mann har fått mye kvelder alene for tida. Først sover jeg litt etter middag, og så legger jeg meg ni - halv ti, i tillegg til å være generelt trøtt og kjedelig. Jeg får gjøre det godt igjen når den her trøttheten gir seg litt. :sjenert: Jeg får liksom litt dårlig samvittighet for at jeg ikke orker så mye, men mannen mener visst at jeg fortjener både det ene og det andre når jeg driver og ruger på ungen vår! :rodmer: Snill mann. Heldigvis.

I går fikk jeg mms fra mammaen min. Hun har allerede strikket bukse, jakke, lue og skjerf til den lille, og ville vise meg det. Og det var så fint! Gleder meg sånn til å ta det i bruk. Også er det så koselig at hun gleder seg til å bli bestemor!

Ha en flott onsdag dere!

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig med hjemmestrikket babytøy!! :rodmer:

Jeg håper å sette svigers igang snart, syntes det er sååå koselig med hjemmelaga! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem: til deg!

Så kos at mamman din har strikket så mye allerede!

Takk for det, Hegejenta! :klemmer: til deg også!

så koselig med hjemmestrikket babytøy!! :rodmer:

Jeg håper å sette svigers igang snart, syntes det er sååå koselig med hjemmelaga! :enig:

Jeg vet! Ble helt rørt jeg! (skal forsåvidt ingenting til for at jeg skal bli det for tida, men. :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på å ringe jordmor for tida, jeg... Har plutselig begynt å bekymre meg... :tristbla: Magen var jo litt "stor" for en uke eller to siden, men nå er den helt vanlig igjen. Skulle så gjerne hørt at det er liv der inne... Det er tre uker til jeg skal til jordmor, men det føles så lenge å vente.. :tristbla: Det var så greit når jeg kjente graviditeten en del på kroppen, men hvorfor varte det ikke? Hmm.... Mest sannsynlig er jo alt i orden, men det hadde vært så greit å VITE! :sjenert: De sier jo de her jordmødrene at det bare er å ringe, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel greit å ringe hvis du har behov for å snakke? Antagelig ikke så mye som skal til for at du føler deg bedre.

Men i forhold til magen din så tror jeg det er ganske vanlig å føle seg oppblåst i 1. trimester, føles nesten som om magen vokser. Så forsvinner denne oppblåstheten og magen føles flatere igjen, før den om noen uker igjen begynner å vokse på ordentlig!

Her er en :klemmer: - kanskje det hjelper litt mot bekymringen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Ripsy. :) Hm... Tror jeg får prate litt med mannen. Problemet er at jeg går så lenge og tenker på sånt, og når jeg endelig snakker om det blir det så mye grining! :grine: Det er litt irriterende, for jeg gråter ganske lett, og spesielt nå for tida! :( Men det er kanskje like greit å la det stå til. For når jeg endelig kommer meg til jordmor kommer jeg til å grine av lettelse når jeg (forhåpentligvis) får høre hjertelyd. :ler: Håpløse kvinnfolk altså. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du også har passert 12 uker! Milepæl! :biggrin: Skal du på tidlig ultralyd? Masse lykke til videre! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det du tenker og skriver andemor.

Jeg hadde det sånn jeg og akkurat i de ukene du er i nå. Kvalmen var på vei bort, puppene var ikke så sprengte lenger og jeg følte meg ikke gravid lenger.

Men så var jeg på UL (tidlig) og så at alt stod bra til med knøttet i magen. Han var da 5 cm lang - og allerede veldig aktiv. Sprellet rundt på skjermen og koste seg skikkelig så det ut som!

Så om du er engstelig - ring jordmor!

:klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig beroligende å høre at du har hatt det på samme måte, Hegejenta! Jeg tror ikke jeg kommer til å ordne med tidlig UL, av den enkle grunn at jeg bor sånn til at jeg må ta en hel dag fri fra jobb for å få det gjort... Men kanskje jeg ringer jordmor.. Hadde vært så beroligende å høre at det er liv der inne..

I dag har jeg en veldig bra dag, da. Har fått sovet godt, og det hjelper på det meste. Fredagsstemninga har lagt seg på kontoret, og det er alltid artig. Mye fliring over alt det morsomme man kan finne på internett. :)

Ha en super helg, dere! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikker på at alt står bra til. Tror det er vanlig å føle som du gjør i denne fasen. Opplever det samme selv. Men jeg fikk jo se et bankende hjerte tidligere i uka, så alt ser ut til å være fint selvom jeg ikke føler meg spesielt gravid jeg heller.

God helg andemor! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er sikker på at alt står bra til. Tror det er vanlig å føle som du gjør i denne fasen. Opplever det samme selv. Men jeg fikk jo se et bankende hjerte tidligere i uka, så alt ser ut til å være fint selvom jeg ikke føler meg spesielt gravid jeg heller.

God helg andemor! :sol:

Ja, jeg skjønner virkelig det her med tidlig ultralyd nå altså. Nå er heldigvis brystene tilbake til å være suuuuperømme, så jeg tar det som et godt tegn. Har i hvertfall klart å slå negative tanker bort for denne gang. :sjenert:

Og forsinket god helg til deg også!

Håper du har hatt en fin helg andemor!

:klemmer:

Takk for det! Håper du også har hatt fin helg! Vi har hatt en rolig helg (som vanlig). Det er lite action på oss for tida. Tror mannen blir påvirket av at jeg ikke orker så mye også, for han synes det er helt greit å gå rolige turer, se film, og bruke lang tid på å lage middag.

Denne helgen skal vi dra bort for å feire bursdagene våre. Det blir deilig! Gå på kino og gå ut og spise. Også har jeg planer om å kjøpe meg en gravidebukse eller to, og kanskje noen topper som har litt plass over magen. :shoppe: I tillegg er jeg nødt til å få noen større bh-er, for de er ikke noe gode lenger de jeg har. Ikke at brystene har vokst så veldig mye, men nok til at de føles flatklemt i de gamle bh-ene mine. Auauau! :fnise: Det er vel et av symptomene som er ganske hyggelige egentlig. Hvis det bare kunne vare til etter at amming er oversått. :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du føler deg komfortabel uten BH under overdelen ser jeg ikke noe problem med at du går BH løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise:

Kan treningsbh/topp være et bedre alternativ? Det er kanskje ikke en løsning akkurat nå, men kanskje for i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Kan treningsbh/topp være et bedre alternativ? Det er kanskje ikke en løsning akkurat nå, men kanskje for i morgen...

Hm... Jeg tror nok det altså. Så ille har det ikke vært før. Synes jeg kjenner de vokser her! :ler: Vi satser på at det er tilfelle. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen storkoser seg sikkert når det blir mer boobs å leke med! :lur:

Jeg har vokst 4 cup str! Så ikke kjøp for mange BH'r i den str du passer i nå... Kan fort tenkes du må opp en str til om litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen storkoser seg sikkert når det blir mer boobs å leke med! :lur:

Jeg har vokst 4 cup str! Så ikke kjøp for mange BH'r i den str du passer i nå... Kan fort tenkes du må opp en str til om litt!

4 cup-størrelser!? :hakeslepp:

Har selv ikke merket noe særlig økning på mine, håper det kommer etterhvert! 4 cup-størrelser hadde ikke vært meg imot, nei :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...