Gå til innhold

Vårt lille mirakel har kommet til verden


andemor

Anbefalte innlegg

:kjefte: Troikakake altså. Dumme kaka. Jeg lagde nøttebunn i går, og skulle ha geleen på oppå der. Men jeg venta visst ikke lenge nok, for den trakk rett gjennom nøttebunnen og utover hele benken. :kjefte: Noe så frusterende! Og det verste er at det bare er min skyld! :kjefte: Nytt forsøk i dag. Tror jeg har løsningen på hvor mye (men ikke for mye) geleen skal stivne, for det drømte jeg faktisk om i natt! Man er jo ikke så opptatt av de kakene, liksom! :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Nå har jeg vært hos jordmor og hørt hjertelyd! :rodmer: Det er en liten krabat i magen min med et hjerte som dunker kjempefort! Og jeg er så glad! Det her ekstra over magen min er faktisk ei livmor med et lite knøtt i! Mannen var dessverre ikke med, men jeg har tatt det opp sånn at han kan få høre når han kommer hjem. :rodmer:

Ellers var det koselig med mamma på besøk. Ikke minst tror jeg hun hadde godt av å komme seg bort litt fra det vante livet. Jeg synes det var koselig med noen som sa at det er gravidemage jeg har der, og ikke tjukkemage. Må jo si jeg har vært halvveis i tvil iblant, når alle symptomer så å si har forsvunnet.

Nå skal jeg hjem og ta på meg gravidebukse, og den skal jeg ikke ut av før september!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! Første livstegn er så stas!! :rodmer:

Gravidbukse er også fantastisk! Nesten så det frister å fortsette å bruke de for alltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy med lyd! :rodmer: Og litt rart at det faktisk er noen inni der! :fnise:

Jeg har jordmortime om 2 uker, håper hun vil lytte da! :)

Gravidbukse er en befrielse. Jeg var så "dum" at jeg gikk med den på mandag. Nå vil jeg ikke gå med noe annet og buksen må snart i vask!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Godt vi er flere som er glade i gravidebuksene! Det er så godt og varmt over magen også!

Nå har jeg sendt hjertelyden på epost til mannen. Han fikk høre det over telefon i stad, og ville ha det på epost også. :rodmer: Kanskje det blir litt mer virkelig for han også det her nå. Jeg har nok en mistanke om at han føler litt på at det er kun jeg som er gravid, og at han bare er en støttefunksjon. Mannen sa liksom gratulerer til meg da vi fikk positiv test! :ler: Jaja. Han føler det fort nok på kroppen han også, når det kommer en skrikerunge ut og krever all oppmerksomhet. :ler:

Det ble mye tanker og følelser etter jordmortimen altså. Litt sånn skrekkblandet fryd. Plutselig går det opp for meg at jeg skal føde, og det gleder jeg meg IKKE til! Må vel si jeg prøver hardt å fortrenge hele greia, og så satser vi på at kroppen og dyktige jormødre loser meg gjennom det. Vet ikke helt om det er riktig tankegang, men det er jo uansett ikke mye jeg kan gjøre fra eller til. Jeg har jo sett min andel av episoder av "jordmødrene" og tror jeg har en viss ide om hvordan det kommer til å bli: slitsomt, slitsomt, auauau, åååååååå for en søt baby vi har fått, grinegrine.. :) Men, som sagt prøver jeg å ikke tenke så mye på det. Har planer om å prate litt med mannen om det på et senere tidspunkt, for jeg vil veldig gjerne at han skal få en positiv opplevelse av det. Egentlig tror jeg han gruer seg litt han også... Hmm.. Det er ikke greit å være mann i alle disse kvinnegreiene.

Og ikke minst lurer jeg på hvordan det blir å bli mammaen til noen. Tenk at det er en liten person der inne i magen min akkurat nå.. Det er jo til å bli helt himmelfallen av. Hm... Men nå skal jeg ikke bli helt svevende her igjen. Burde egentlig gå meg en tur nå som været ikke er så forferdelig som det har vært den siste uka...

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok lurt å forberede seg på fødselen - jeg har iallfall begynt med det. I likhet med deg gleder jeg meg ikke - men gleder meg veeeeeeeldig til å få minien opp på brystet for første gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok lurt å forberede seg på fødselen - jeg har iallfall begynt med det. I likhet med deg gleder jeg meg ikke - men gleder meg veeeeeeeldig til å få minien opp på brystet for første gang!

Ja, det gjør jeg også! Kan egentlig forestille meg at alt er glemt når det øyeblikket er der.

I dag har jeg bursdag, og jeg begynte dagen med å måke bort en diiiiger haug med snø foran garasjen. :snø: Og det er ikke det at det er så mye snø, det er bare det at alt blåser foran der. Hvorfor kan man ikke ha fri på sin egen bursdag? Fri fra jobb og fri fra husarbeid. Tror jeg blir mitt neste forhandlingstema neste gang jeg blir tilbydt jobb noe sted. :fnise: Mannen er tilbake på søndag, så dette blir nok en helt vanlig dag. Men jeg har på meg gravidebukse, og det er så utrolig digg! Ah! Jeg er helfrelst. :ler:

Ha en fin dag dere! Snart helg! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blåse: Gratulerer så mye med dagen! :blåse:

Håper du får en fin dag selv om den startet med snømåking og at mannen ikke er hjemme før på søndag!

:klemmer: til deg på bursdagen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk, Hegejenta! Jeg hadde faktisk en veldig hyggelig kveld! Fikk melding av ei jeg kjenner (kona til en kollega av mannen), og de hadde på et eller annet vis funnet ut at jeg hadde bursdag. Så dermed lurte de på om jeg ville komme bort på litt hjemmebakst, så vi var fem stk som koste oss med boller og masse skravling i går kveld. Hyggelig når dagen får en annen vending enn man først hadde trodd. :jepp: Planen min for kvelden var jo egentlig å bare ligge på sofaen og se på Greys. :)

Jeg har så luft i magen for tida! Vet jo at det er helt normalt siden maten går mye saktere igjennom systemet når man er gravid. Det hadde nok hjulpet å gå litt mer i løpet av dagen, men jeg har nå engang sittejobb, og jeg er allerede mye mer oppe og går for å ikke få vondt i kroppen. Jaja. Så lenge lille spire får i seg den næringen som skal til for å vokse seg stor og sterk, så er jeg jo egentlig fornøyd.

Ha en flott helg dere! Håper dere har like fint vær som det vi har her akkurat nå! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg stjelt et par-fire linker fra Hegejenta. Legger de her sånn at jeg husker å registrere meg når det nærmer seg litt mer termin og vi vet mer om hvor i landet vi skal bo...

Her finner du snarveien til å registere deg for å motta en sånn Babybox fra Apotek 1: http://www.apotek1.n...ratis-babypakke

Også kan du melde deg inn i Liberoklubben her: http://www.libero.no...t.aspx?id=25886 også får du tilsendt hente lapp når du er ca 32 uker på vei. Pakken hentes på Lindex

Du kan også få en gratispakke fra BAM: http://www.bam.no/default.asp?page=66

Svangerskapsbok og fødselsbok fra Babyverden.no ved å melde seg inn - så får man tilsendt litt infomateriell.

Siste gratis pakken er å hente på Rimi http://rimi.no/Fordeler/Barnepakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver jeg og pakker ned alle klærne jeg vet jeg ikke kommer til å bruke på en stund. Kroppsnære kjoler, korte gensere, stramme bukser passer ikke over den her magen som ser ut til å bli større for hver dag. Goodbye! :vinke: Vi flytter kanskje til sommeren, så det er jo bare å begynne. Greit å få litt oversikt over det jeg har også egentlig. I morgen skal jeg kjøpe litt klesfarging og farge et par topper som begynner å bli utvasket. Så holder de en stund til.

Ellers har jeg hatt en nydelig ettermiddag. Gikk lang tur i det fine været og oppdaget nye steder å gå tur på plassen vi bor på. Det gjemmer seg mange skatter her tydeligvis! Mye bortgjemte viker man kan lure med seg kjæresten. :biggrin: Kjenner at det er best for kroppen å gå i kupert terreng og ikke så fort. Den er ikke helt som den var, det er sikkert. Jeg håper bare jeg unngår den fryktede bekkenløsningen. I hvertfall til over påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Bea! Var veldig hyggelig kveld faktisk.

Hvor tidlig har dere andre kjent liv egentlig? Kan det stemme at jeg kjenner litt liv nå allerede? Når jeg går og legger meg for kvelden, eller sitter lenge i ro, har jeg flere ganger de siste dagene kjent det som en liten fisk som spreller i magen min. Eller som en slags luftboble som sprekker kanskje. Vanskelig å forklare. Det kjennes ikke helt ut som vanlig luft i magen tror jeg. Hmmm... Må jo innrømme at jeg kjenner ekstra godt etter når jeg først har tenkt tanken. :rodmer: Det er jo det jeg går å venter på nå; å få kjenne livstegn fra den lille der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 16 uker! :hoppe: Må nesten feire litt for det! I mitt hode er det da 4 måneder på vei. Stemmer det?

Mannen kom hjem i går og fikk virkelig øynene opp for at magen har vokst. Han begynte å stryke på magen og syntes den var veldig fin. :rodmer: Det var koselig. Jeg er veldig glad for at det er mer tydelig gravidemage nå. Har blitt litt kul og navlen er ørlite vrengt utover helt øverst. Det tyder jo på at den lille vokser der inne, og det må være et godt tegn. Kjenner jeg er så utrolig spent på det som kommer. :kgbaby:

Ha en fin uke dere! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 16 uker :hoppe:

Ikke lenge til dere skal på UL nå! Det blir spennende!

Har du fått dato?

Så gøy at magen vokser og ikke minst begynner å bli godt synlig! Det er et sikkert tegn på at alt står bra til med den lille iallfall!

Ønsker deg en fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ikke fått noen innkalling til UL ennå, nei. Regner med at den kommer denne uken.

Har noen av dere andre hørt om EC? Se link . Tror jeg må lese litt om det. Ikke det at jeg har noe mål om å få en bleiefri unge kjempetidlig, men jeg synes jeg stadig ser babyer som er sutrete fordi det virker som om de vil "få ut noe", om dere skjønner. Og da er det jo greit å kunne noen teknikker for å hjelpe dem? Hm... Som sagt leser jeg altfor mye på nettet.. :sjenert: Synes dette var interessant, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel noe av det samme som denne saken på Dagbladet for noen dager siden...

Syns det er fascinerede - men tror ikke jeg kommer til å engasjere meg så veldig for å få minien bleiefri så tidlig. Det kommer som regel når de er klar for det selv...

Men for all det - stor respekt for de som får det til - og som har ork til å gjennomføre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir den samme saken. Jeg tenker også ikke at det er noe mål å få den lille bleiefri tidlig. Men hvis teknikken kan hjelpe den lille med å få avføringen raskere ut, så tenker jeg at det er veldig bra. Vi vet jo selv hvordan det er å måtte gå på do og ikke få gjort det. Kan på en måte se for meg at det ikke er så greit å "komme seg på do" for en baby når de stadig ligger på ryggen og ikke beveger seg slik som vi gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer med dagen som var :klemmer:

Koselig å lese her inne - med voksende mage og mest sannsynlig første tegn til liv i magen :gravid:

Jeg har også lest litt om EC - etter det har gått en lang diskusjonstråd her inne på KG om det. Den startet med den artikkelen Hegejenta linket til. Jeg synes det er et spennende tema og har absolutt lyst til å sette meg mer inn i det. Jeg tror absolutt en lightversjon er noe jeg kunne tenke meg å prøve iallfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...