Gå til innhold

Vårt lille mirakel har kommet til verden


andemor

Anbefalte innlegg

Jeg bruker en cd som heter yoga for gravide. Du finner mer om dem her . Kan virkelig anbefales, og sikkert supre for der hvor du er i graviditeten nå. Det er veldig enkelt, men absolutt gode øvelser. Også varer hele programmet kanskje en halvtime, og da rekker man faktisk å gjøre det hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff... Det her blir en lang dag. Kvalmen har meldt sin ankomst, og skulderen er en skikkelig plage. Men skal få ringt lege snart, så kanskje jeg kan få noe som hjelper. Spørs jo hva man kan gi gravide damer mot smerter, men det er jo verdt å undersøke. Kvalmen kan jeg alltids leve med. Den kommer og går for tida, og er faktisk verst på kvelden. Hmmm... Savner senga.. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender over en :klem: til deg og håper dagen ikke blir så lang likevel...

Kvalme er slitsomt, men det går heldigvis over etterhvert. Smerter i skuldra er nok litt værre. Jeg vil tro legen din finner noe smertelindring du som gravid kan ta også, iallfall om det er eneste løsningen for å bli kvitt problemet.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen er heldigvis mye bedre nå. Er visst sånn morgen-og-kveld-kvalm, jeg. Men ikke midt-på-dagen-kvalm. Og det er jo greit. Min kjære, elskede mann :rødme: kom på jobb med Eis-gel til meg, og det føles mye bedre. Lege er visst umulig å få tak i på den plassen her. :kjefte: Og etter iherdig surfing på internett virker det som om det er svært lite jeg kan ta. Eis-gel er visst greit ifølge farmasøyten på apoteket. Åh-jeg er bare så glad i den flotte mannen min nå. Passer på sin sytete gravide kone. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skulle vi gjort uten disse snille mennene våre?? :hjerter:

Gratulerer med 7 uker i dag (etter hva jeg har forstått) :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Mary Poppins! :hoppe: 7 uker i dag ja! :hoppe: Det lille mirakelet er stort som et blåbær, og hjernen utvikler seg mer og mer hver eneste dag! Lever er på god vei, og armer og ben utvikles. Ikke rart jeg er småkvalm med alt det her lille bæret holder på med i magen min. :fnise: Åh-jeg gleder meg sånn til å kunne fortelle det til alle! Har flere venninner som kommer til å bli kjempeglade, for ikke å snakke om søstrene mine! :biggrin:

Vi har vært flinke å gå kveldstur to kvelder på rad nå, og mannen er fast bestemt på å holde meg og lille blåbær i bevegelse. Hvis bare den her skulderen hadde sluttet å verke hadde vel alt vært supert akkurat nå! Lege har jeg gitt opp å få tak i, men får prøve med fysioterapi. Hvis ikke gir det seg vel etterhvert uansett? Hmmm.. Den som bare visste det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 7 uker :strix: De første ukene føles nok utrolig laaange. Du har kanskje skrevet det før, men når skal du dele nyheten med søstre og veninner?

PS. Jeg har sendt deg en liten pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah-i morgen blir det endelig fysioterapi. Jeg holder på å bli sprø her. Burde vel egentlig ikke sitte foran PC i det hele tatt, for jeg kjenner at det gjør det verre. Men det er nå engang jobben min, da...

Søstre og nærme venner skal nok få en telefon sånn i midten av februrar, når jeg har tippet 12 uker. Jeg er egentlig ikke så nøye på sånt, og vil gjerne fortelle det til alle nå, men det er jo greit å vente. Fortalte det til sjefen min i dag, og ho ble heldigvis veldig glad på mine vegne. Det var koselig. :)

Kvalmen blir gradvis litt verre dag for dag, men det hjelper litt med småspising, vann og frisk luft. Og jeg vet ikke om det er innbilning, men jeg føler det hjelper å ligge nedpå litt. Stresse rundt hjelper IKKE, for å si det sånn... Menmen... Holder alt inne foreløpig, så er glad for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Hvordan gikk det hos fysioterapeuten?

God helg og håper ikke kvalmen har blitt noe verre, men at du er på bedringens vei :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig godt.å få vært hos fysioterapeut. Endelig en pause fra smertene... Det varte ikke så lenge før det var like vondt igjen, men det var godt mens ddet varte. Blir ny time på tirsdag. Blir litt av en uke. Jordmor mandag, fysioterapeut tirsdag, lege for skuldra onsdag... Har planer om å jobbe minst mulig foran pc til uka, for det føles bedre nå som jeg ikke har jobbet på pc noen dager. (sitter med mobil nå) Heldigvis har jeg en del opplæring til uka, så da har jeg andre ting å gjøre enn å skrive på pc.

Trening har det blitt litt dårlig med på grunn av den dumme skuldra. Vi har gått tur ca 5km hver kveld unntatt to kvelder, så vi får si oss fornøyd med det. På tirsdag skal jeg høre om fysioterapeuten kan gi meg noen øvelser som ikke belaster, for jeg har lyst til å trene styrke også.

Kvalmen kommer og går. Våknet i natt av den faktisk. Huff. Det er slitsomt, men det går helt fint. Det kunne vært mye verre. Jeg klarer liksom bli kvitt det når jeg får litt mat i magen. Har funnet ut at appelsiner er veldig godt for magen min, så det blir en del av det. Ellers blir jeg kvalm av lukten av kjøttpålegg og folk som ikke er så flinke til å vaske seg. :P Kroppen er rar altså.

Nå har vi lammestek i ovnen, og brownies med walters mandler i til dessert. Namnam! Ha en fortsatt fin søndag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tidig å lese om desserten deres, tidligere idag sa jeg til sambo at når jeg blir "normal" igjen :gjeiper: skal jeg lage brownies. Det er jo bare så deilig, og jeg har egentlig så lyst på det, bare at jeg ikke har matlyst. Hehe. Kroppen er rar, helt enig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg utfordrer sjebnen og skriver litt på pc i dag.

Forrige ukes trening:

Søndag Yoga + kveldstur Ble lett styrketrening og kveldstur

Mandag Yoga + kveldstur Kun kveldstur

Tirsdag Styrketrening + kveldstur Kun kveldstur

Onsdag Yoga + kveldstur Kun kveldstur

Torsdag Styrketrening + kveldstur Ingen trening

Fredag Yoga + kveldstur Kun kveldstur

Lørdag Styrketrening + kveldstur Ble lett styrketrening

Søndag: Kun kveldstur

Så... Vi sier oss fornøyd med det. :jepp:

Denne uka blir antagelig ganske lik, så jeg skriver den ikke opp på nytt.. Må få ordning på den her skulderen før jeg kan komme ordentlig i gang med styrketrening.

Nå kjenner jeg kvalmen komme snikende, så da er det på tide å få seg litt mat i magen. Jordmor i dag! Spennende!

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj, så distrahert jeg ble etter jordmortimen. Det var jo ikke så mye nytt for meg, men fikk ordnet det som skal ordnes. Termin er foreløpig satt til 2. september! Blodtrykk er fint, vekta er uforandret (tror jeg. Eier jo ikke vekt...), det her berømte grønnarket ligger nå permanent i den veska jeg for tiden har med meg... Jeg hadde også spor av protein i urin, men det kunne være forurensning. Må lese meg litt opp på denne analysen, for jeg husker ikke så godt hva det var snakk om her. Vet bare at det har noe med svangerskapsforgiftning å gjøre..

I morgen tror jeg at jeg skal fortelle det til min andre sjef. Det er rart, men jeg føler liksom ikke at det er tidlig lenger. Eller bør jeg vente? Huff.. Jeg er ikke særlig tålmodig altså. :sjenert: Synes bare det er litt tungvindt at de ikke vet det her på jobb. Det er et par ting jeg ikke kan gjøre lenger, og da er det liksom bedre at de vet grunnen enn at jeg skal drive og dikte opp noe.

Åh... Gleder meg bare mer og mer jeg nå! Skal dra hjem og lese litt i de her bøkene jeg fikk. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan ta det helt med ro om svangerskapsforgiftning så tidlig som du er. Mener det er noe som kommer snikende fra rundt uke 20 om man i det hele tatt får det.

Etter min mening syns jeg ikke det gjør noe å fortelle det til de nærmeste sjefene. De har alikevel taushetsplinkt overfor andre kolleger. Og det kan være at du får forståelse for at du er borte litt ekstra til lege og jordmor utover. Jeg sa fra når jeg var ca like langt på vei som det du er nå - rett og slett pga jeg da stod overfor litt ekstra arbeidsoppgaver som ikke ante hvordan jeg skulle håndtere. Sjefen skjønte meg godt - og fant en annen løsning på de oppgavene.

Håper du får en fin tirsdag! :klemmer:

Ps.: hva med en liten ticker andemor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ticker? :sjenert: Har tenkt på det, men vet jammen ikke om jeg tør! Hmmmm.... Får se hva jeg får til. :fnise:

Har fortalt sjefen det nå. Greit å ha det fortalt. Som du sier, Hegejenta. Det blir jo litt fravær på grunn av sånt. I tillegg til at det er et par ting jeg ikke kan gjøre. Ja, også holder jeg jo på å sprekke fordi jeg eeeeeeelsker å fortelle gode nyheter. :ler: Har et ganske godt forhold til denne sjefen. Vi er jevnaldrende og samarbeider og diskuterer mye. Da er det fint å kunne dele slikt også. :)

I går kveld leste jeg gjennom de her bøkene/heftene jeg fikk av jordmora. Og det ble bare så utrolig heftig for meg hele greiene. Satt der og sippa da mannen kom hjem fra jobb. :ler: Jeg blir lett overveldet av følelser til vanlig, men de siste par ukene har det tatt helt av. Får tårer i øynene av fine sanger og reklamer til og med! Åssen skal det her gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Åssen får jeg lagt til ticker i signaturen min? Skjønner ingenting jeg. :ler:

Edit: Never mind... :sjenert: Var jo bare å prøve litt forskjellig. Men hvordan får jeg de her tickerene som forteller hva som skjer med den lille i magen?

Ja, også :hoppe: 8 uker i dag! :hoppe:

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...