Gå til innhold

Vårt lille mirakel har kommet til verden


andemor

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg og venter på at min kjære skal komme hjem så vi kan lage oss en god og veldig sen frokost. Han måtte ordne noe med bilprosjektet sitt før været ble mye verre, så han forsvant ut i en fei. I mellomtida koser jeg meg med å lese i andre sine prøvedagbøker. Det er så koselig å lese om andre som forlover seg, blir gravide, og ja... Fint at vi kan engasjere oss så mye i hverandre, selvom vi ikke kjenner hverandre. Hmm. Vet ikke hvor jeg vil med dette. Tanker bare.

Har fått begynt med innkjøp av julegaver nå. Det er så mye jul i butikkene nå at jeg blir helt i julestemning. Like før jeg begynner å pynte til jul her! :fnise: Tror mannen hadde protestert litt da ja. Jeg skal i hvertfall begynne å bake til uka! Vet ikke helt hva ennå. Kakemenn kanskje?

Når det gjelder prøving tror jeg EL er over. Kroppen føles normal igjen. Så da er det bare å vente. Tror mannen synes det er litt vanskelig at det har tatt så lang tid dette (for oss som trodde dette skulle være lett :sjenert: ) Det er jo ikke godt å si hvorfor det har tatt tid, men kroppen gjør vel som den vil. Det er jo uansett for tidlig å gå til lege for noen undersøkelser, så i mellomtida får vi bare fortsette å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig med sene late frokoster med godt pålegg og godt brød!

Julestemning er du ikke alene om å ha. Utfordringen min er at jeg sliter veldig med å finne egnede julegaver... Startet med litt tjuv-smak på jula i helga vi. Først bakte jeg julebrød og til middag stekte vi ribbe! Godt ja!

Synd det tar lang tid med prøvingen - men kroppen er (som du er delvis inne på) en underlig skapning. Håper dere slipper å prøve så veldig mye lenger! Kanskje det blir en fin advendts overraskelse på dere??

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg liker ikke dette mørket altså. Vil bare sove og sove... :sove: I tillegg er det kaldt alle andre steder enn under dyna, så da må det jo være meninga at vi skal gå litt i hi?

Mamma strikker babyklær, hun. Det fant jeg ut i går. Og på spørsmål om hvem det var til, så var det visst bare fordi det var koselig å strikke. Javel? :ler: Det er visst noen som venter på barnebarn, enda hun ikke vet at vi prøver. Hun vet ikke engang at vi i det hele tatt har lyst på barn. Jeg tror jammen at mødre noen ganger har en slags sjette sans for hva som foregår i livet til barna deres altså, samme hvor lite de sier og hvor langt unna de er. :ler:

For min egen husk:

IKM 24. november

Jeg er i dag på 7 DPO (hvis jeg har forstått det riktig med at det betyr days past ovulation...)

Har både ømme bryster, murring i magen og småkvalme på morgenen, men det er ikke uvanlig at jeg har det før mens heller.

Til helga er det julebord. Heldigvis har jeg begynt med et nytt regime der jeg ikke skal leve som en gravid mellom EL og IKM, så da kan jeg kose meg med øl til maten. Øl til julemat er godt!

Også er jeg veldig flink som holder meg unna IKM-listene. :fnise:

Ha en fin onsdag dere! Snart helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det faktisk er lurt å ikke styre for mye med prøvingen - kan rett og slett bli for mye stress av det. Syns du er flink som klarer å la være å legge deg inn på IKM listene.

Skal i julebord i helga jeg og - men blir nok bare brus på meg...

Litt kjedelig, men det er tross alt ikke så ofte man går gravid - så litt er jo mulig å offre!

Ønsker deg og en fin onsdag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestemning her i gården også! Gleder meg til advent, for da kan jeg begynne å pynte smått til jul! :D Da skal adventsstaken opp og så må vi ha litt lilla i huset! :biggrin: Er begynt på julepresangene, men er ikke ferdig. Har fortsatt hele samboerens familie igjen da! :sjenert:

Jeg er sååå klar for juleferie nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sååå klar for juleferie nå!

Det er jeg også! Ser familien min tre eller fire ganger i løpet av året, så det er ekstra stas å komme hjem til jul. Håper de neste ukene går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en liten advarsel: Klageinnlegg i dag... Er bare så uvel for tida. Og det verste er at det sikkert skyldes alt annet enn deg jeg vil det skal skyldes. :sur: De to siste kveldene har jeg hatt skikkelig smerter i brystene, de har kjent nesten sprengt ut. Og det har kjentes ut som om jeg skal få mensen, men det er jo ikke før til neste uke. Og på toppen av det hele har jeg begynt de to-tre siste arbeidsdagene med å være utrolig kvalm. :spy: Det har gitt seg utover dagen heldigvis. I dag er det spesielt ille kjenner jeg. Håper det gir seg snart, og at jeg ikke brygger på noe. Med mindre det er en baby jeg brygger på. Det hadde vært helt greit. Ikke at jeg har den helt store troa denne måneden heller. :sukk: Jaja...Snart helg. Det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se om det blir tante besøk eller ikke når det er ventet...

Kos deg på julebord i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klageinnlegg er lov! Det er ikke alltid enkelt å være prøver! Det er store forhåpninger og skuffelser til tider. Men man må bare være positiv. Håper det er en baby du brygger på! Masse lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! :)

Julestemning her oxo. Har akkurat vært i byen og starta julehandelen. :shoppe: Deilig å komme i gang tidlig, og deilig at ikke alle andre har begynt å stresse, for nå er det mye roligere i butikkene enn lørdagene nærmere jul.

Gleder meg til gløgg (med RØDVIN) og pepperkaker jeg! Vi har jo prøvepause denne måneden, så skal kose meg skikkelig frem til neste el rundt 12. desember :nissekyss:

Ha en fortsatt god helg og krysser fingrene for at det er en liten luring som romsterer og skaper litt liv i kroppen din :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en kjapp titt gjennom dagboka mi, og så at vi faktisk er på PP6 nå! Tida går fort!

Julebordet i går var helt ok. Jeg jobber sammen med mye trivelige folk, men enkelte burde vel ikke drikke alkohol. Jeg drakk ikke noe selv i går, og da ser man det jo ekstra godt. Maten var helt grei også. Jaja, det er jo hyggelig å være sosial med kollegene sine. :)

Jeg har fått mer ansvar på jobben nå også. Det skal gjøres litt endringer i avdelingen min, slik at jeg vil bli nærmeste leder for en person som skal ta over mye av den jobben jeg gjør i dag. Da får jeg tid til å jobbe mer med det jeg synes er gøy, nemlig utvikling av systemene våre og slike ting. Jeg håper vi klarer å få dette til å fungere. Dette var i hvertfall det jeg trengte for å få mer motivasjon i jobben min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes jeg også, Angel!

Mannen er som vanlig overbevist om at det har klaffet denne måneden, som han er hver eneste måned. :fnise: Synes liksom jeg må senke forventningene hans litt, men jeg tror ikke det nytter. Nå har jeg i hvertfall bare et par dager igjen å vente på IKM. Håper det går fort.

Kjenner jeg har lite lyst til å dra på trening i dag. Jeg burde absolutt, for jeg sover bedre da. Og er ikke akkurat i toppform for tida, så da blir jeg jo litt misfornøyd med kroppen min også. :sjenert: Tror nok egentlig at jeg heller blir hjemme og lager julegodt til familien vår til jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, lille, spire. Hvor er du? :lete: Skal det da være så utrolig vanskelig å finne seg en plass å klore seg fast der inni mora di?

:sukk: Spotting i går, og da kommer nok godeste TR i dag. Jeg var skikkelig sur på verden i går, og syntes det hele var utrolig urettferdig. I dag klarer jeg heldigvis å tenke mer positivt. Det har jo tross alt ikke gått SÅÅÅÅÅ lang tid. Og egentlig er jeg allerede veldig veldig heldig som har en mann som jeg elsker over alt og som jeg er lykkelig sammen med. Man bør vel kanskje ikke ta det for gitt at man skal få absolutt alt her i verden. Kanskje jeg bare bør forberede meg på at dette er det jeg får, og være fornøyd med det... (Oj! Der ble jeg negativ igjen visst!)

Jaja... I dag blir det snømåking etter jobb, for det har kommet noen alvorlige mengder i natt. :snø: Egentlig er det ganske deilig å måke. I hvertfall på begynnelsen av vinteren.

Ha en fin onsdag dere. Og som alltid: Snart helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj - tante besøk er kjedelig når man aller helst ønsker at hun ikke skal komme tilbake på nesten et år!

Jeg håper det klaffer for dere snart!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmmmm. Ingen TR ennå visst. Begynner håpe igjen jeg da, vet dere. :sjenert: Spesielt fordi spottinga i går var litt brunaktig, og vanligvis er den lyserød (beklager detaljer...) og jeg har kjent stikkinger i magen i noen dager nå, og jeg pleier å ha murringer, ikke stikkinger... Huff, jeg klarer å få meg selv sprø til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen mens, men stadig denne stikkingen. Tror jeg har vært på do 100 ganger for å sjekke om det har kommet noe blod. Er nå på dag 28 i syklusen min, så det er jo egentlig ikke så sent. Likevel er jeg farlig nær å springe til butikken og kjøpe meg en test. :sjenert: Men har bestemt at jeg må vente til i kveld med å kjøpe, og eventuelt teste i morgen. Huff, som jeg går og håper nå. Dagdrømmer om å fortelle det til mannen, og bare tuller med mitt eget hode. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... ingen tante?

Mystisk... kan det tenkes at du er .... ??

Foreslår du venter med å teste til lørdagsmorgen jeg. Kan jo bli en fin start på helga om det skulle være sånn at det klaffet likevel mener jeg...

Blir spennende å følge med på oppdateringer her!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Ikke nok med at tanta insisterer på å komme, men jeg har skikkelig vonde smerter i magen tre dager før den kommer! Dårlig gjort! Hva er det jeg gjør galt?? :slår: Jaja.. Jeg kan i hvertfall skrive opp magestikkinger som nytt mensensymptom på lista mi. Hipp Hurra.

Nei, til helga blir det rødvin altså. Det hjelper heldigvis på menssmerter også. Og så er det bare å reise seg opp og prøve igjen. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...