Gå til innhold

Vårt lille mirakel har kommet til verden


andemor

Anbefalte innlegg

Under 2 mnd igjen, ja :danser:

Hvordan gikk det på UL? Og fikk dere kjøpt noe fint til tassen? :)

Jeg har også fått fatt i den babyboxen fra Apotek1 og Vitus apotek. Ganske fine egentlig, selvom det såklart er mye produktprøver i håp om at vi skal bli hekta ;)

Går det bra med boligprosjektet? Når er det dere flytter igjen?

Ultralyd gikk bra! Gøy å se at mini er så stor at legen må flytte den måleren og se på hode, rygg, mage og armer/bein for seg selv. Hun plumpet ut med kjønn, da! Var litt språklige misforståelser tror jeg. Hun spurte om vi hadde fått vite kjønn sist vi var inne, og da jeg sa nei, sa hun: Ja, det ser ut til å være en jente dette. :rodmer: Vi hadde jo ikke planlagt å vite det, men koselig å vite likevel. Mannen mener at det blir bra å begynne med ei jente siden de ofte er roligere. :ler: Vi får nå se på det. Frøkna er i hvertfall aktiv nok inne i magen! Livmora ligger forøvrig fortsatt litt lavt, så jeg skal inn til ny UL om en måned. Blir sjekka på kryss og tvers den her magen min visst. :)

Det ble lite shopping, da. Jeg fikk så vondt i bekkenet etter å ligge på den harde benken på sykehuset, så det var lite jeg orket å gå på hard asfalt. Men fikk hentet babyboxen da. Mye vareprøver, som du sier MP, men det er jo greit å få testet sånt også. Også synes jeg det "foreldre og barn"-bladet som lå ved var veldig bra! Ikke umulig at jeg kjøper flere av dem i framtida.

Flytting blir nest siste uka i juli! Håper vi. Det har blitt litt tull med papirarbeidet fra den nye jobben til mannen, så vi fikk ikke bestilt flytting før sent i forrige uke. Håper det går i orden, så vi er ferdig innflyttet i slutten av juli. Har ikke fått planlagt møblering og sånt ennå, men det har jo ikke så hast. Har bestemt hvor soverom og barnerom skal være, så kanskje jeg ser på gardiner etterhvert. Ellers tror jeg faktisk at mamma fortsatt har mine rosa liggende et sted på loftet. :rodmer: Hadde jo vært koselig å bruke dem også, nå som jeg kan.

Edit: Ser på tickeren at ungen liksom skal sove mesteparten av tiden nå... Opplever dere andre det? Synes jeg merker sparking og bevegelser gjennom hele dagen jeg! Ikke helt stilt "mesteparten av tiden" i hvertfall!

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen i jenteklubben :strix:

Jeg synes heller ikke det er så mye soving her nei. Masse romstering gjennom mesteparten av dagen. Kanskje de "går" i søvne? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i jenteklubben :strix:

Jeg synes heller ikke det er så mye soving her nei. Masse romstering gjennom mesteparten av dagen. Kanskje de "går" i søvne? ;)

Takk for det! Begynner å bli mye småjenter som kommer i august/september nå altså! :biggrin:

Jeg lurer også på om hun beveger seg en del i søvne. Vet at pappaen hennes har noen skikkelige rykninger i innsovingsfasen, så kanskje hun har arvet det? Det vil vi vel se når hun har kommet ut tenker jeg. :) Synes også det kjennes ut som om bevegelsene er annerledes nå. Det er litt mer de her "glidende" bevegelsene jeg har hørt om, som kommer når det begynner å bli mindre plass i magen. Selvom jeg fortsatt får meg noen solide spark i høyresiden, der hun har føttene sine for tida. :fnise: Det er ikke bare godt altså!

I kveld kommer et vennepar av meg på besøk med sin lille datter på 7 mnd. Og langveisfarende må få kake! Så dagens prosjekt er Oreo cheesecake. Gøy å benytte anledningen til å prøve noe nytt!

Men først skal jeg ha meg en liten pause. Har fått tak i årets første norske jordbær, så nå sitter jeg og koser meg med det. Jeg eeeeelsker jordbær! :jepp:

Ha en flott helg, dere! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ryggen full av tape! Har vært hos fysioterapeut og fått tape helt nederst på ryggen. Det skal visst hjelpe på disse smertene når jeg går. Blir spennende å teste i kveld.

Besøket i helga var hyggelig og slitsomt. Jeg sover jo dårlig fra før av, og med en 7mnd gammel baby som skriker en del, ble det lite søvn på meg. Så det ble en times søvn etter at de dro, i tillegg til tidlig kvelden. Mannen koste seg forøvrig veeeldig med den lille tulla. Gøy å se hvordan han er rundt unger. Det er en side ved han jeg ikke har hatt anledning til å se før, og det er så fint å se hvor mye han koser seg med det. :rodmer: Han blir nok en veldig bra pappa han der.

Lille-frøkna har tatt sparkinga til nye høyder dennne uka også. Jeg mistenker henne for å være på vei ut gjennom mageskinnet mitt, jeg altså! :gjeiper: Tydelig at det er noen som stadig blir sterkere og større inni der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig morgen i dag på sykemeldingsdagen min. Deilig. Godt å sove lenge for deretter å tusle rundt i pysjen en stund. Har en del jeg tenkte å gjøre i dag da, selvom jeg egentlig burde ta det med ro. Men det meste er kos. Skal lage Brownie cheesecake til de på jobben (sånn at de husker meg som ho med kakene liksom...). Oreo cheesecake ble også veldig god, men helt utrolig mektig. Dessuten er det mer gøy å prøve ny oppskrift. :jepp: Også må jeg støvsuge litt her og vaske klær. Sånt hoper seg jo opp når man har besøk. :)

Tape fungerte helt utrolig bra faktisk! Jeg gikk så langt som jeg ikke har gått på lenge, og det var så deilig! Kan ikke huske sist jeg har gått en skikkelig tur, og i hvertfall ikke uten å få vondt! Hurra! :biggrin: Det er ikke en løsning for hver dag, for det er ikke så veldig behagelig å sitte med så stram tape over hofta. Likevel ser jeg nå mye lysere på det å flytte inn i ny bolig, og at jeg faktisk kan bidra litt uten at det går utover kroppen. Skal prøve å få tak i sånn belte for å se hvordan det fungerer. De hadde det ikke hos jordmor eller apotek her ute, så kanskje jeg finner noe brukt på finn.no...

Nei... Nå skal jeg sykle en tur til butikken og kjøpe ingrediensene til denne kaka. Ha en fin onsdag dere! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mmm.... kake :sikle:

Du må ikke legge ut linker til sånne fristelser :nei:

:fnise:

Så fint at du har funnet en løsning på hvordan du skal kunne komme deg gjennom dager du vet det blir mye aktivitet og gåing. Hadde jo vært fint for deg om et belte kunne gjort samme nytten som tapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi himmel, den kaka så utrolig god ut! Tipper den er kjempesøt og ikke minst mektig!! :fnise:

Gi oss en rapport da om hvordan dette smaker.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmm.... kake :sikle:

Du må ikke legge ut linker til sånne fristelser :nei:

:fnise:

Så fint at du har funnet en løsning på hvordan du skal kunne komme deg gjennom dager du vet det blir mye aktivitet og gåing. Hadde jo vært fint for deg om et belte kunne gjort samme nytten som tapen.

Ja, jeg er utrolig glad for at det finnes noe som hjelper! Selvom det er kort tid igjen til fødsel nå, så er det faktisk halvannen måned igjen. Så nå blir det tur på IKEA når vi har kommet oss sørover! Hurra!

Oi himmel, den kaka så utrolig god ut! Tipper den er kjempesøt og ikke minst mektig!! :fnise:

Gi oss en rapport da om hvordan dette smaker.. :)

Kaka ble veldig god, den! Veldig gøy å ha med kake på jobben når man får reaksjoner som "ooooh! Kake!" :biggrin: Det ble en veldig hyggelig lunsj for meg det der faktisk. Siden de fleste gikk til ferie i går, var det mange som ville si hadet. I tillegg fikk jeg gave og mange pene ord med meg på veien. Veldig veldig koselig. :jepp: Jeg kommer virkelig til å savne de flotte kollegaene mine på den bedriften. Kan ikke skjønne at det er mulig å jobbe med en bedre gjeng, jeg. :)

Nå er det helg, og vi skal feire ett års bryllupsdag! Skal ut og spise en god middag tenkte vi. Viktig å markere sånne dager, og det blir jo bare viktigere framover å ta seg tid til å være kjærester. :rodmer:

Ha en super helg dere! Jeg må nok gå ned i kjelleren og se hva min kjære mann banner sånn over. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men; Jeg er drittlei graviditetsbukser! :ler: Nå begynner det tøystykket over magen å bli stramt, så når magen er hard og øm må jeg brette den ned. Neste gang kommer jeg nok til å kjøpe bukser med mindre tøybitdings til å ha over magen. :)

Helga var koselig. Hadde sommervær på lørdag, så da koste jeg meg ute i sola. Og ble litt solbrent på skuldra. :ler: Tåler ikke mye sol den bleke kroppen min altså.

Søndag var vi på en liten strandtur med et vennepar. Det var kaldt som fy, men mannen bada likevel han! På kvelden hadde vi en gjeng med venner på besøk på middag og Mississippi mud pie (ikke helt denne oppskriften vi bruker, men ganske nært). Denne kaken lager vi iblant, og den er alltid veldig populær. Mektig og god! Veldig hyggelig kveld ble det. Koselig å sitte å skravle og tøyse i mange timer. Jeg merket jo dagen etterpå at det ble for mye for meg, for i går var jeg skutt! Men det er verdt det!

Ha en fortsatt fin tirsdag dere! Jeg er på siste arbeidsuka, så skal hvert øyeblikk ut i 100% ruging. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag på jobb! :sjokkert: Nå skal jeg ikke jobbe på... Ja, jeg vet ikke hvor lenge! Flere måneder i hvertfall! Det var nesten ingen på jobb da jeg gikk i dag, så det var rart å dra. Men synes jo jeg har fått sagt hadet til de aller fleste likevel. Nå er liksom oppstarten til en ny hverdag, og jeg aner egentlig ikke hvordan det blir. Ny boplass og ny sjef i huset. Det skal bli interessant! ;)

Til uka reiser jeg sørover. Skal bo hos foreldrene mine til vi har kommet i orden i ny bolig. Flyttebilen kommer ikke før uka etter, så da blir det godt over en uke på gamle rommet mitt. Blir nok koselig det. Tror mamma synes det er fint å få sin gravide datter hjem. :)

Lillemor i magen driver stadig og utvider plassen sin der inne i hulen sin. Jeg får stadig spark i siden og mage som plutselig buler på den ene siden. Og det er utrolig gøy å se på! Mannen er stadig der og vil kjenne, og synes det er veldig morsomt at det er så mye liv. Det virker som om det er mer spennende for han nå som det er så lett å kjenne for han også. :)

Dere får ha en fin helg, jenter! Jeg skal pakke litt, og slappe av masse (tross alt jordmora sin anbefaling :fnise:)

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi siste dag på jobb, føltes det ikke rart?? :fnise: jeg skal bare jobbe 1 uke til.. jeg syntes det er helt merkelig! Tenk så vi nærmer oss nå! :)

Ha en fin helg og lykke til med flyttingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi siste dag på jobb, føltes det ikke rart?? :fnise: jeg skal bare jobbe 1 uke til.. jeg syntes det er helt merkelig! Tenk så vi nærmer oss nå! :)

Ha en fin helg og lykke til med flyttingen! :)

Det er litt rart å ha hatt siste dag, ja. Men jeg kjenner at jeg ikke helt har tatt det innover meg. Antagelig er det fordi jeg er veldig opptatt av barnet som snart kommer, og det i tillegg til flyttingen gjør at jeg har nok å tenke på. :)

Hvordan er formen din for tida, forresten? Kunne du vært gravid i flere måneder til, eller er du (som meg) klar for å bli ferdig med det? Jeg kjenner jeg er ganske nervøs for fødsel. :sjenert: Aner jo ikke hvordan det blir, men har en innstilling om at jeg bare får ta det litt som det kommer. Og som regel går det jo veldig veldig greit, og jeg tror nok det blir sånn for oss også. I tillegg synes jeg at jeg har gått gravid utrolig lenge nå, og det skal bli godt å både få kroppen min tilbake og å få hilse på den lille krabaten vår. Jeg er litt lei av å ta det sånn med ro, men aktivitetsnivået stopper seg jo litt selv med det her bekkenet og med pusten som har blitt en del dårligere. Skal bli fint å kunne gå lange turer igjen. Det gleder jeg meg også til. Men mest gleder jeg meg jo skikkelig skikkelig til å få lillemor i armene mine. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo umulig å vite hva en går til som førstegangsfødende. Tror det kan være greit å forberede seg til en viss grad, men alikevel ta ting som det kommer. Ikke sikkert det vil bli akuratt slik vi har forestilt oss :fnise:

Formen min nå er egentlig ganske grei. Men så har jeg bare fått en pitteliten mage da. Meeen + 10 kg.. :sjenert: Så nå syntes jeg det er helt greit å være gravid. Men hadde jo en tung start med elendig form så det frister ikke så veldig å gjøre igjen.. men de sier vel at når vi får den lille så er alt glemt! :rodmer:

Så gleder jeg meg masse til å trene igjen, få høy puls og ta seg ut. Alle de ekstra kiloene skal av igjen snarest mulig. Så etter denne gravidboka blir det treningsdagbok! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir treningsdagbok etter det her altså! Har sett på bilder av meg selv for ett år siden, og vil komme tilbake dit. Enda da syntes jeg at jeg var litt for rund i kantene. Men det var ikke vekta, da. Bare lite trening.

I dag er jeg litt bekymret for lillemor. Forrige uke var det så utrolig mye liv, og nå føler jeg at det er litt lite. :tristbla: Har satt meg i godstolen og spist en banan, så håper det hjelper på. Hun har beveget seg litt, men synes fortsatt det er litt lite.

I tillegg tok jeg en urinstix, og den viste spor av protein i urin. Men det kan jo også være forurensning av prøven... Dessuten tror jeg det er ganske mye protein i urin ved svangerskapsforgiftning. Tror jeg ser det an til i morgen, og ringer jordmor da hvis det fortsatt er lite liv. Jeg vet jo at hun har enkelte dager der hun er roligere, og så er det tilbake til karate kid-style igjen.. Men jeg blir alltid like bekymret når hun er så rolig som nå. Blæ... :cry: Passer utrolig dårlig. Jeg drar sørover onsdag morgen, og har virkelig ikke tid til å dra to timer til sykehuset her oppe hvis det viser seg at jeg må ta en ekstra sjekk... Men må jeg så må jeg, og det viktigste er jo at ungen har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at man kan være så glad for at noen sparker en i ribbeina til stadighet. :fnise: Det ble mer liv utover dagen i går, men jeg var litt nervevrak der en stund. Mannen kom hjem fra jobb og måtte trøste meg, for da hadde jeg gått og vært bekymret så lenge at jeg ikke fikk den vonde følelsen ut av kroppen selvom det til da hadde blitt masse liv i magen igjen.

Jeg tok ny urinstix igjen i dag, og den var helt fin. Så da var det nok bare litt forurensning i går. Kanskje det egentlig ikke er så lurt at jeg driver og tester selv, for jeg blir litt nervevrak av det... Mannen mener jeg må slutte å lese om ting på nettet også, for det står så mye som skremmer meg der... Jeg klarer ikke det altså. Jeg MÅ ha så mye info som mulig. Tenk om det skjer noe med ungen fordi jeg ikke visste bedre liksom? Huff... Informasjonsalderen har sin bakside altså...

Nå er det utrolig rotete her hos oss. Har begynt å skru ned hyller og annet som er skrudd fast. Flyttebyrået pakker nemlig ned alt som ikke er skrudd fast. Jeg har pakket undertøy og ufattelig mye skjønnhetsprodukter. Tror jeg må få mitt eget bad til alle hud- og hårgreiene mine. :ler: Tenker jeg skal pakke ned resten av klærne mine også, så er det gjort.

I morgen tidlig drar jeg! Mannen blir igjen og skal jobbe ut uka, så det blir jeg som tar imot flyttebilen når den kommer. Er veldig glad for at mamma, svigermor og svigerinne har sagt at de gjerne hjelper til med flyttingen. Da går det mye fortere, og jeg slipper å bli så sliten.

Lurer på hva jeg skal lage til middag i dag... Får se om matprat.no kan gi meg noen tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, for en lettelse det er å ha kommet seg sørover. Nå føler jeg at hva som helst kan skje. Jeg er nært til sykehus og har familien rundt meg. Mannen kommer neste uke, og da er alt bra.

I dag har jeg vært med foreldrene mine i den nye boligen. Har sparklet litt vegger og vasket litt. I morgen skal det males. Min kjære svigerinne med mann, samt mine foreldre, skal male. Jeg skal passe den lille nevøen min. :rodmer: Det blir koselig.

Ellers koser jeg meg med den lille sparkeren i magen. Det er så gøy å trykke mot der hun har føttene sine, og hun da trekker dem til seg for så å putte dem tilbake når jeg tar vekk hånda mi. Også er tydeligvis ribbeina veldig artig å sparke i. :ler: Leste forresten på mammanet at hun er ca 44 cm og 2600g nå! Det er stort det! Selvom jordmora mente at hun antagelig er 10% mindre enn snittet, vil det jo si at vekta er ganske ok nå. Det er fint å vite. Jeg har jo sett en del premature på ca 2kg, og det er jo så altfor altfor smått. Det føles veldig trygt og fint at jeg har kommet så langt i svangerskapet og alt ser ut til å være fint. Det er tyngre å være gravid nå, men egentlig er jeg jo veldig heldig at det har gått så greit. Og nå skal jeg bare ruge de neste 5 ukene! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en utrolig spesiell helg med mye følelser. Heldigvis vet jeg ikke om noen kjente som er påvirket av terrorangrepene, men det er vel umulig å ikke bli påvirket av dette uansett. Det har blitt en del tårer, både i medfølelse med de involverte, og fordi jeg har blitt så utrolig rørt over den styrken og kjærligheten som finnes hos det norske folk. Det er så utrolig flott, og jeg håper virkelig at vi klarer å holde fokuset på det slik at den såkalte saken til den gale gale mannen får så lite oppmerksomhet som mulig.

I dag har jeg vært hos jordmor igjen! Jeg savner min "gamle" jordmor i nord-norge, jeg. :sjenert: Denne damen var så travel og effektiv, og virket ikke like interessert som den gamle... Jaja... Det er jo egentlig ikke det viktigste, da... Alle prøvene er fine, fin hjertelyd, og babyen ligger fortsatt med hodet ned. Magen er fortsatt litt liten, men vi får jo en ekstra sjekk på det på ultralyd til neste uke. Ikke har jeg gått noe mer opp i vekt heller, og det føler jeg meg ganske fornøyd med. Så lenge magen vokser trenger jo egentlig ikke jeg å vokse noe mer. :fnise:

Også har jeg fått låne et sånt bekkenstøttebelte, eller hva det nå heter. Min kjære kaller det mage-bh, og det er vel det mest beskrivende. Fungerer ganske fint i hvertfall! Jeg har vært litt for ivrig i å få leiligheten klar før flyttefolkene kommer, og det har jeg fått igjen for med et ganske så vondt bekken. :tristbla: Jeg bør vel ta det mer med ro, men det er vanskelig. For det første føler jeg meg så lat som ikke kan hjelpe noe særlig til, og at alle andre også synes jeg er lat. Det er vanskelig å se at andre holder på, og så skal jeg liksom bare sitte der og se på! For det andre er det så kjeeeeedelig å ikke kunne vært like aktiv som før.. Blir rastløs jeg! Ruging var kanskje ikke så morsomt som jeg trodde det skulle bli. :ler: Heldigvis er det bare en måned igjen nå til termin, og da håper jeg at det der er tilbake til slik det var før. Kjenner jeg gleder meg til å kunne være mer aktiv! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei andemor, hvordan går det?

Jeg er, som deg, klar for å få alt overstått, for jeg begynner å bli skikkelig lei av å være tung og lite mobil. Skal bli herlig å få kroppen tilbake :danse:

Og hvordan går det i ny leilighet? Blir sliten bare av tanken på å skulle foreta en hel flytteoperasjon nå på slutten av svangerskapet, så all ære til deg som har gjort det :)

Var det denne uken du skulle på ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra, MP! Det er jo egentlig ganske gøy å flytte inn. Især når man har en veldig veldig flink og handy mann. :kyss: Den mannen er bare helt fantastisk. Fikser og ordner hele dagen. Skrur opp hyller og garderobeskap alene, løfter ting og tang på plass, og i tillegg har han overskudd til å gi sin gravide kone et kyss i ny og ne. Blir veldig forelska kjenner jeg. :rodmer:

Jeg, derimot, har funnet et rolig system for å hjelpe til. Legger på plass litt klær, så hvilepause i senga eller stresslessen. Har jeg gått opp trappa til 2.etasje, så går jeg ikke ned igjen med det første. Bekkenløsning og trapper er dårlig kombinasjon. Heldigvis har jeg mange gode dager. De vonde dagene gir seg hvis jeg tar noen ekstra rolige dager. Så det er virkelig ingenting å klage på her. Formen er fin, og jeg har overraskende mye energi til tross for at jeg våkner flere ganger i løpet av natten. Kanskje kroppen virkelig har justert seg til nattevåket som kommer?

På tirsdag er det ultralyd, ja. Lurer på hva som skjer hvis morkaken fortsatt er for lav. Blir det planlagt keisersnitt da? Jaja. Den tid, den sorg. Jeg håper i hvertfall vi får skrevet oss inn, og får en liten henvisning til hvor man kan slippe av en fødeklar dame på sykehuset.

Jeg har skikkelig skrekkblandet fryd når jeg tenker på fødsel altså. Er utrolig spent på hvordan det blir. Har en følelse av at det kommer til å gå helt fint, så jeg håper jeg klarer å holde på den følelsen fram til målstreken. Har bestemt meg for at jeg vil føde på den avdelingen der de har det mest hjemmekoselig. Så får jeg heller flyttes hvis det skulle bli behov for epidural. Satser på at det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...