Gå til innhold

MonThes verden


MonThe

Anbefalte innlegg

Nå kjenner jeg virkelig at vinteren nærmer seg -- lagt om til vinterdekk på bilen i dag (er meldt ned til -5 grader neste uke, brr!). Har klipt ned epletreet. Tatt inn diverse verandakrukker. Tatt inn verdandamøblene. Stabla ved. Vi er klare for vinteren! :)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott! Det er vi absolutt ikke her. Selv om jeg vet at det er frost på bilene om morgenen, så tviholder jeg på tanken på at det blir en lang, og varm høst. Ser dårlig ut, i år også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er straks klare for vinteren her også, gubben skal ha bilen klar til uka. Er jo meldt snø! :sukk: Men alle årstider har sin sjarm. Koselig med fyr i peisen da snøen laver ned ute :)

Vanlig peppersaus var forresten bedre en den med 3 pepper... den var egentlig litt syrlig! Men middagen ble god allikvel :)

Ha en god natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det skiftes bildekk, er det vi har igjen. Får prøve å få det gjort i løpet av uka :jepp:

Hatt en fin helg??

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:)

Fortsatt umulig-KG, så svarer dere alle her! (noen tips til hva jeg kan gjøre for å få den bedre, bortsett fra å slette coockies? )

Niennas: Ja, blir nok ingen lang, deilig høst etterfulgt av en kald og kort vinter -- vinteren blir nok eviglang i år også.. Forhåpentligvis etterfulgt av en laang, deilig sommer til neste år da!;)

Shasna: Er fint med årstidene ja, godt å kunne kose seg inne når regnet/snøen driver på ute :) Lliker når årstidene er "skikkelige", med ordentlige høststormer på høsten, skikkelig snø på vinteren etc :) Okei, da prøver jeg ikke 3pepper til helga! Mm, gleder meg til biff til helga, takk for inspirasjon!:) Bra at middagen ikke ble ødelagt av dårlig saus da!:)

Virre: Greit å være litt i forkant, så man slipper å bli overraska når det plutselig har fryst på om morgenen. Skummelt med sommerdekk på frosne veier! Helga har vært fin, takk som spør!:) Håper din helg har vært fin også :klem:

----------

Da er det jaggu mandag og starten på en ny uke igjen! Egentlig en grei arbeidsuke foran meg, skal bla. på kurs denne uka, det blir kjekt! :) ....og er såååå klar for at det skal nærme seg helg, så jeg får denne ventinga overstått. Håper helga bringer med seg herlige nyheter! :rødme: Har mista litt trua på at det klaffa denne perioden da. Fortsatt litt "hold" der nede i magen, men ingen ømme pupper. Jo, litt, men det er vel bare for at jeg har "trykt" sånn på de for å kjenne etter :fnise: Ble plutselig veldig kvalm i dag da, sånn skrubb-sulten-kvalm" som jeg var når jeg var gravid sist. Ga seg når jeg spiste et knekkebrød. Men har vel ingenting med en evt. spire å gjøre denne gangen, er jo alt for tidlig å kjenne kvalme-tegn, kjente ikke det før rundt uke 8 sist.. Er vel bare jeg som jager etter symptomer. :sjenert:

Skal på Zumba om en time nå, før det blir blomkålsuppe til middag! *klapper meg selv på skuldra som klarer å rote meg på trening*

:)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink som trener! Og ikke gi opp håpet ennå, jeg tror på at lille MonThe-spiren sitter denne måneden, jeg :)

:strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er flink som trener! Og ikke gi opp håpet ennå, jeg tror på at lille MonThe-spiren sitter denne måneden, jeg :)

:strix:

Prøver å være flink innimellom ;) Er nok en slags "forsvarsmekanisme", det der med å mentalt forberede seg på at det kanskje ikke klaffa denne måneden heller. Tenker lissom at skuffelsen blir litt lettere å bære, når man har forberedt seg. Men jeg håper DU har rett Sushi, på tide med en MonThe spire her i huset nå :rødme: (og med alt det herlige babystøvet du sender ut så måå det jo bare klaffe) :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente kvalme veeldig tidlig sist, bare så det er sagt ;) Før IKM :jepp:

:klem:

Mhm?? :hoppe: Lå å kjente på kvalme i morges også, gikk over når jeg hadde drukket litt juice. Enten er det noe på gang, eller så er kroppen min plutselig fått et enormt behov etter mat tidlig på morran! :sjenert::fnise: Uans, føler meg ikke som jeg gjorde sist. Følte jeg meg så annerledes i hele kroppen da, visste på en måte at det var noe. Og puppene var superømme. En uke før IKM.

Uansett, nærmer seg snart helg, da er det slutt på grublinga og tenkinga ;) På kafe med kjære nå, og en tur i banken og levere inn bryllups-spare-grisen vår (putter alle pantepenger og småpenger på den).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er helga nær :popcorn:

Så kjekt med bryllupssparegris :) Klarer dere å få spart litt på den måten? Alle monner drar jo - er ikke billig å gifte seg... Skal dere ha stort bryllup?

Jeg giftet meg forrige sommer - og skulle gjerne giftet meg igjen :fnise: Det var en helt fantastisk dag :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Helgen nærmer seg med stormskritt her nå.... Blir spennende å se om TR dukker opp for oss. Det beste er om tanta har forlatt oss for mange mnd fremover. :gjeiper:

Symptomjakten er i full gang her i huset :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt umulig KG, arrggh!!!! What to do?? :klø:

Ripsy: Blir litt, men er egentlig mest på gøy ;) Har tømt den to ganger siden i vår og det har vært rundt 500 kroner på den begge gangene. Men baserer oss ikke baare på sparegrisen da, har en sparekonto i banken og ;) Så absolutt ikke billig å gifte seg! Har både fått lokale + mat + kjole billig, allikevel blir det kostende en del ja.. Gjestelista er på ca 75, har forsøkt å kutte ned litt men det går ikke :fnise: Herlig å høre dere hadde en fin dag:) Del gjerne noen tips om du vil :)

..og til dere andre; Snaaaart helg!! :D Fortsett å :duskedame: ! Svinger mellom å holde motet oppe, og være ganske sikker på at det ikke har klaffa.. Utrolig hvor mye tid man kan bruke på å tenke på noe man uansett ikke får gjort noe med altså! :fnise: 3.dagen med morrakvalme nå da, men ingen andre symptomer :sjenert: Tror ikke jeg klarer å vente til etter IKM med å teste, blir nok brukt en test på lørdagsmorgenen.. (fikk jo et sett med superbillige tester fra nett i posten :P )

..I kveld blir det innekos med kjære -- ute laver faktisk snøen ned! :) Og i morgen tar jeg helg, mmm! :)

PS. Tar fortsatt imot babystøv med åpne armer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Helgen nærmer seg med stormskritt her nå.... Blir spennende å se om TR dukker opp for oss. Det beste er om tanta har forlatt oss for mange mnd fremover. :gjeiper:

Symptomjakten er i full gang her i huset :fnise:

Den har med å holde seg borte!! :nei: Over en periode på +/- 8 måneder (vet ikke hvordan det er med TR etter man har født jeg men..:P) Kjenner meg igjen i den der symptomjakta ja :fnise: Håper helga bringer med seg vidunderlige nyheter!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia, heia! :duskedame: Morrakvalme er jo et rimelig godt tegn da! :smilbla:

:strix:

Takk for :heiajente: søte duu :klem: Ja, hadde det vært i kombinasjon med andre ting hadde jeg nok vært veldig positiv. Nå er jeg mer redd for å håpe for mye. Satser på at det er et godt tegn, kanskje får jeg være med i kvalme-klubben din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for :heiajente: søte duu :klem: Ja, hadde det vært i kombinasjon med andre ting hadde jeg nok vært veldig positiv. Nå er jeg mer redd for å håpe for mye. Satser på at det er et godt tegn, kanskje får jeg være med i kvalme-klubben din? :)

Å, det håper jeg virkelig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det håper jeg virkelig! :klem:

Det håper jeg òg :rødme:

--------

Nå er jeg ferdig med arbeidsuka for denne gangen, deeeilig :jepp: Skal i barnedåp til den lille til venninna mi, ellers ingen spesielle planer.. Forhåpentligvis glede meg over to blå streker på lørdag! ;) ..fortsatt ikke trua, men håper jo! ;)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del gjerne noen tips om du vil :)

Det viktigste denne dagen er å slappe av og la andre ordne opp dersom noe ikke går helt etter planen! Og ikke stress for mye kvelden før!

Andre ting jeg var spesielt glad vi valgte:

- frisør, sminking og champagne sammen med forlover - dette var veldig koselig!

- live musikk og åpen bar (men dette kommer jo an på budsjettet)

- ikke altfor mange lange taler (men dette kan jo være vanskelig å påvirke)

Tips til ting jeg kunne ønske hadde vært annerledes:

- noen som kunne organisert fotograferingen utenfor kirken. Fikk ikke med alle jeg ville på bildene.

Ellers var det en flott dag :hjerter_rundt:

Ha en super helg :sol:

:duskedame: oktoberbølgen :duskedame:

edit: Fikk foresten masse tips her på KG før jeg skulle gifte meg :kghjerte:

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...