Gå til innhold

MonThes verden


MonThe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan går det i din verden i dag? :) Savner du helga like mye som meg? :tunge1:

Jeg har jaggu savna helga i uka som har gått ja -- vil ha mer helg!! ..og jeg tar faktisk helg 14.30 imårn, langfrihelg - det blir digg! ;D ..aaner meg foresten at du ikke har savna helga så fælt allikevel denne uka - du er vel mer i ekstase over din herlige lille spire! :strix: Igjen, masse masse gratulerer Sushi! :klemmer:

Hur går det her? Åh, har også lyst på kattepus, men er allergisk :grine:

Åh, så synd at du er allergisk! Det er så koselig med katt! Er vår lille beibi det :rødme:

---------

Her går det litt sånn opp og ned, har vært litt ekstra tungt de siste to ukene. Tenkt mye på SA`en/ det som "kunne ha vært"/graviditet etc.. Ble nok mer skuffa enn jeg ville innrømme når det ikke klaffa denne måneden heller. Vil så veldig gjerne. Og det føles så ueeeendelig lenge til neste EL/IKM. Lei av å vente. :sjenert:

..meeen, kan jo ikke bare gå rundt å vente på EL/IKM heller da -- langfrihelga skal nytes til det fulle med skikkelig kjærestekveld med rødvin på fredag, og kino på lørdag :hjerte:

Og foresten -- noen som har noen gode baketips? Har så lyst til å lage type brownies/etellerannet/cupcakes, i forbindelse med ei venninnes bursdag! :) (må være bakverk for dummies -- er ikke baketypen :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sier god natt, og sprer litt babystøv bare til deg! :strix: Håper oktober blir en gladere måned for deg, og ikke minst at du endelig får full klaff! Jeg tror det snart blir din tur. :)

Hva med denne oppskriften på brownies? Ville hatt i hakkede valnøtter og hasselnøtter i tillegg, da blir det ekstra godt. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MonThe! Når jeg skal lage noe for å imponere, så lager jeg trøfler! Det er kjempegodt, og utrolig enkelt å lage. Du hakker sjokolade i småbiter, koker opp fløte, heller fløten over sjokoladen når den koker opp, og rører rundt til røra er myk, og all sjokoladen er smeltet. Deretter setter du den i kjøleskapet, gjerne over natta, og neste dag så ruller du kuler av trøffeldeigen, og ruller de i melis ;) Utrolig godt, det ser kult ut, det er "eksklusivt" og enkelt :)

Det er flere som sier at det er enklere å bli gravid etter en SA (selv om jeg ikke helt vet hvorfor..) Jeg håper dere klarer det snart, for jeg skjønner hvor mye dette sliter på dere. Tar du folat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sier god natt, og sprer litt babystøv bare til deg! :strix: Håper oktober blir en gladere måned for deg, og ikke minst at du endelig får full klaff! Jeg tror det snart blir din tur. :)

Hva med denne oppskriften på brownies? Ville hatt i hakkede valnøtter og hasselnøtter i tillegg, da blir det ekstra godt. :sikle:

Tar imot babystøvet med åååpne armer :hjerter_rundt: Takk søte du :)

Mmm, det hørtes veeeldig godt ut! Nøttene, blandes de med resten av røren, eller strøes de oppå? :kokk:

Hei MonThe! Når jeg skal lage noe for å imponere, så lager jeg trøfler! Det er kjempegodt, og utrolig enkelt å lage. Du hakker sjokolade i småbiter, koker opp fløte, heller fløten over sjokoladen når den koker opp, og rører rundt til røra er myk, og all sjokoladen er smeltet. Deretter setter du den i kjøleskapet, gjerne over natta, og neste dag så ruller du kuler av trøffeldeigen, og ruller de i melis ;) Utrolig godt, det ser kult ut, det er "eksklusivt" og enkelt :)

Det er flere som sier at det er enklere å bli gravid etter en SA (selv om jeg ikke helt vet hvorfor..) Jeg håper dere klarer det snart, for jeg skjønner hvor mye dette sliter på dere. Tar du folat?

Mmm, trøfler hørtes digg ut! :sikle: Skal absolutt prøves en dag!:)

Ja, har hørt det jeg også.. Men kan ikke finne noen grunn til det, er jo ingenting som tilsier at det er enklere...eller? :klø: Ja, har gjort det siden vi starta å prøve august i fjor.. Føler jeg har fått min dose folat nå :P

------------

På besøk til søstersen i kveld, blir pizza og film og oss to:) Har ikke sett hverandre så mye de siste månedene, alt har vært så rart etter SA`en, tror vi trenger oss en skikkelig søster-kveld nå. Bli rnok rart å se henne, og den begynnende magen, men forhåpentligvis er det godt også. Er jo så glad i henne :hjerte:

Ønsker alle en finfin kveld :klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter foresten ClearBlue denne måneden også - ELtester på vei i posten! Oktober, here we come! :sengekos: :rødme: :gravid:

*er ikke opphengt i å bli gravid, ikke i det heeele tatt*

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter foresten ClearBlue denne måneden også - ELtester på vei i posten! Oktober, here we come! :sengekos: :rødme: :gravid:

*er ikke opphengt i å bli gravid, ikke i det heeele tatt*

Det er innstillinga si det :nigo::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar imot babystøvet med åååpne armer :hjerter_rundt: Takk søte du :)

Mmm, det hørtes veeeldig godt ut! Nøttene, blandes de med resten av røren, eller strøes de oppå? :kokk:

Du bare har de i røren. Nam nam nam :) Ser du som du har litt å velge i på den nettsiden du kom over da. Kos deg med søsterkveld :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har gjort det siden vi starta å prøve august i fjor.. Føler jeg har fått min dose folat nå :P

På besøk til søstersen i kveld, blir pizza og film og oss to:) Har ikke sett hverandre så mye de siste månedene, alt har vært så rart etter SA`en, tror vi trenger oss en skikkelig søster-kveld nå. Bli rnok rart å se henne, og den begynnende magen, men forhåpentligvis er det godt også. Er jo så glad i henne :hjerte:

Ønsker alle en finfin kveld :klemmer:

Jeg har sluttet å ta folat. Tok dem sammenhengende i rundt 9 mnd, og har nå sluttet. Kommer til å ta dem fra den dagen jeg finner ut jeg er gravid.

Er visst ikke bra for kroppen å gå på det for lenge i strekk. var en artikkel i VG tror jeg det var for noen mnd siden.

Skjønner det godt det med søsteren din. Jeg hadde det akkurat samme når jeg hadde min SA. Flere venninner med omtrent samme dato, så var sårt.

Og ja, man gleder seg med dem og unner de det, men jammen er det vondt også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare har de i røren. Nam nam nam :) Ser du som du har litt å velge i på den nettsiden du kom over da. Kos deg med søsterkveld :hjerte:

Ja, mye godt der òg! Enste "problemet" er at jeg egentlig ikke er så flink å bake.. Men oockies må vel tilogmed jeg og få til?? Eegentlig lyst å prøve meg på noen fine cupcakes, men tror det blir for mye til prosjekt :P

Jeg har sluttet å ta folat. Tok dem sammenhengende i rundt 9 mnd, og har nå sluttet. Kommer til å ta dem fra den dagen jeg finner ut jeg er gravid.

Er visst ikke bra for kroppen å gå på det for lenge i strekk. var en artikkel i VG tror jeg det var for noen mnd siden.

Skjønner det godt det med søsteren din. Jeg hadde det akkurat samme når jeg hadde min SA. Flere venninner med omtrent samme dato, så var sårt.

Og ja, man gleder seg med dem og unner de det, men jammen er det vondt også! :klemmer:

Når det gjelder Folat, så har jeg forstått det slik at det kan være skadelig (var det kreftfremkallende?) i store mengder, men den mengden prøvere/gravide får i seg er under den skadelige mengden?? :klø:

Ja, det blir jo en ekstra påminnelse på dt som har skjedd en.. Men ikke til å legge skjul på at det verker ekstra i hjertet :sjenert:

-------------------

PÅ kafe med noen venninner nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Når det gjelder Folat, så har jeg forstått det slik at det kan være skadelig (var det kreftfremkallende?) i store mengder, men den mengden prøvere/gravide får i seg er under den skadelige mengden?? :klø:

Ja, det var noe med at en ikke burde gå på det mer enn et år i strekk. Og da hadde jeg allerede gått på dem i 9 mnd, og tenkte at det blir jo 9 mnd til når en ER gravid, og så eventuelle mnd innimellom før en blir gravid..... Det blir da kanskje to år i strekk! ...Så da sluttet jeg på dem....

Veldig greit også egentlig, for en slipper å ta den hver dag, og da tenke på at en vil bli gravid - hver dag..

Men det var nå mitt valg :)

Jeg har en søster som var prøver i mange år før de fikk det til, så jeg har liksom i bakhodet at det kan ta tid.

Så for meg var det riktig å la de ligge til den dagen jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke vært noe "flink" til å ta folat etter jeg mistet. Får heller være veldig flink når spiren sitter igjen. Som dere sier, man vet jo aldri hvor lang tid det tar.. Men nå satser vi på at det ikke tar så mye lenger tid for noen av oss :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå satser vi på at det ikke tar så mye lenger tid for noen av oss :jepp:

Enig! :Nikke: Håper dere alle blir smelt på tjukka i oktober :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det var noe med at en ikke burde gå på det mer enn et år i strekk. Og da hadde jeg allerede gått på dem i 9 mnd, og tenkte at det blir jo 9 mnd til når en ER gravid, og så eventuelle mnd innimellom før en blir gravid..... Det blir da kanskje to år i strekk! ...Så da sluttet jeg på dem....

Veldig greit også egentlig, for en slipper å ta den hver dag, og da tenke på at en vil bli gravid - hver dag..

Men det var nå mitt valg :)

Jeg har en søster som var prøver i mange år før de fikk det til, så jeg har liksom i bakhodet at det kan ta tid.

Så for meg var det riktig å la de ligge til den dagen jeg er gravid.

Mhm? Kanskje jeg skal la de ligge en stund jeg og da, har gått på de siden august i fjor.. Men vil jo at alt skal være til det beste for en eventuell spire når den kommer.. Hmm.. Men, er det ikke slik at man kun skal ta de de første tre månedene av graviditeten? Eller har jeg misforstått? :klø:

Jeg har heller ikke vært noe "flink" til å ta folat etter jeg mistet. Får heller være veldig flink når spiren sitter igjen. Som dere sier, man vet jo aldri hvor lang tid det tar.. Men nå satser vi på at det ikke tar så mye lenger tid for noen av oss :jepp:

Jaa -- la oss alle ha en skikkelig grunn til å gå på Folat etter oktober måned :duskedame:

Enig! :Nikke: Håper dere alle blir smelt på tjukka i oktober :duskedame:

Det håper jeg og!!! :duskedame::hoppe: :rødme: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var skikkelig deilig med en kveld sammen med søstersen! Fikk endelig prata skikkelig ut, om alt som har skjedd den siste tiden, og hva vi begge har tenkt/følt i ettertid. Godt å sette ord på alle følelsene som har svirra rundt i hodet. Godt å høre at hun forstår at jeg ikke alltid klarer å vise den helt store entusiasmen og iveren når hun forteller om bevegelser i magen/vugge/vogn/navn til babyen/etc. Det beste er egentlig at jeg vet at hun vet at jeg er veldig glad på hennes vegne, selv om det har vært noen tøffe og underlige måneder :hjerte:

I kveld er det en skikkelig kjærestekveld på plana. Rødvin, nachos og kjærest, mmm :rødme:

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, deilig lørdag -- ligge lenge i armkroken til kjærest, en laang dusj, og så :kaffekopp: og KG! Perrfekt! :)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...