Aurora_A Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #141 Skrevet 26. desember 2010 Snart første julaften med baby-on-board nå.... sambo sa til meg: tenk om vi har en baby eller stor mage neste jul? Could it happen?? :rødme: Veldig koselig med baby i magen på juleaften altså. H*n fikk masse fint. De første Nike skoene er i hus, og de søteste pysjamasene. Åh.. håper på en liten baby eller stor mage på dere også til neste jul
Aurora_A Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #142 Skrevet 26. desember 2010 Sunn?? ...men iallfall sterk i romjula ;-) I dag har jeg vært på Elexia Power. Deilig å trene litt styrke igjen! Men maten er jo et kapittel for seg selv nå i jula... men det er bare jul en gang i året?
Pasjonsblomst Skrevet 27. desember 2010 #143 Skrevet 27. desember 2010 så mageboeren fikk også gaver? Heldiggrisen :gjeiper: kan tenke meg det gjorde godt med en treningsomgang ja,... min kropp lengter etter trening igjen...!!
Frøken Smilla Skrevet 29. desember 2010 #144 Skrevet 29. desember 2010 Du, Elixia Power, hva er det for slags timer? Do tell!
Aurora_A Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #145 Skrevet 29. desember 2010 Du, Elixia Power, hva er det for slags timer? Do tell! Elexia Power er den ren styrke time. Enkel og grei time som passer for alle, tilogmed Aurora med voksende magen og økende antall kilo ;-) De bruker enkle men effektive øvelser med vektstang og manualer, så hvor tungt det blir er jo opp til hver enkelt. Det er feks en sang med knebøy, så en sang med markløft og rygg, så en sang på biceps... osv. Synes alltid det er deilig å trene styrke når jeg først kommer meg avgårde, men som regel så velger jeg heller spinning timer. Der er det liksom så enkelt å greit å bare ha en sykkel og seg selv og forholde seg til. Men merker at det trengs litt mer styrke, så skal prøve å legge inn litt mer styrke fremover. Det er jo faktisk gøy....
Aurora_A Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #146 Skrevet 3. januar 2011 Aurora skal bli en sunn og sprek mamma - 2011 Godt nyttår allesammen! Ingen nyttårsforsetter dette året, men skal fortsatt jobbe for å bli en sunn og sterk mamma i april. Denne ukens treningsplan: Man: Spinning 55 min kl 15.30 Tir: Gravid Yoga 70 min kl 16.30 Ons: Treningsfri. Tor: Elexia Power 55 min kl 16.30 Fre: Treningsfri og kose dag :-) Lør- Man: Skal på en liten helgetur med verdens beste kjærste
Frøken Smilla Skrevet 3. januar 2011 #147 Skrevet 3. januar 2011 Godt nyttår, Aurora! Oh, kjærestetur, så spennende! Skal dere langt?
Aurora_A Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #148 Skrevet 5. januar 2011 Uka så langt... .. har gått strålende. Deilig med litt overskudd etter juleferie og satser på å oppretteholde energien med litt trening. Man: På mandagen ble det spinning. Søt instruktør, men fryktelig dårlig time. Jeg som i utgangspunkt elsker spinning ble skikkelig skuffa. Hun begynte med å fortelle at hun ikke forholdt seg til Elexia sin mal og kom til å kjøre litt sitt eget løp. Hun var også vant med å kun fungere mer som en DJ som bare spilte musikk fremfor å legge opp en time. Så ikke noe opplegg hverken på skjerm eller noe oversikt på rute og intensitet. Heller ingen mikrofon. Og hun var kjempe glad i å stå og sykle så sto omtrent hele timen. Jeg har ALDRI vært så umotivert og kjedet meg så mye på en time noen gang. Håper det blir bedre fremover for tidspunktet passet så innmari bra. Tir: Da stod det Yoga kurs på planen. Er kommet nytt kurs med ny intruktør som jeg tenkte å ta en dropp- in time og teste ut. Men jeg var så innmari trøtt at det bare gikk ikke. Ble heller en halvtime på sofaen. Men fortvil ikke... Aurora har jo sitt eget yoga opplegg som hun fikk på det forrige kurset. Så når jeg fikk leiligheten alene på kvelden så gjorde jeg litt yoga på egenhånd. Ons: Aurora er jammen i full gang med å bli en sterk mamma altså! I kveld klinte jeg til med Elexia Power time. Deilig å trene litt styrke.. og det trengs! Fornøyd med uka så langt... JAAAAA!
Ripsy Skrevet 6. januar 2011 #150 Skrevet 6. januar 2011 Aurora skal bli en sunn og sprek mamma - 2011 Godt nyttår allesammen! Ingen nyttårsforsetter dette året, men skal fortsatt jobbe for å bli en sunn og sterk mamma i april. *liker* Synes du er kjempeflink! Håper jeg klarer å holde det samme aktivitetsnivået når jeg blir smelt på tjukka Spesielt imponert over at du gjennomførte den yogaøkten hjemme Hvor skal du på helgetur da?
Aurora_A Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #151 Skrevet 6. januar 2011 Takk for oppmuntring! Har fått svi litt for at jeg ikke var så flink til å trene før jul i form av en rygg som ikke er så god. Det og at jeg selvsagt skal bli en sunn og sterk mamma med masse energi har gjort at jeg har fått en liten oppsving i motivasjonen igjen. Ripsy: Er innom å titter i boka de med jevne mellomrom og ser at du i allefall er flink med treningen nå Og det er kjempebra! Det er helt supert å ha litt ekstra energi de første månedene man er gravid. Jeg føler det hjalp meg en del å ha trent litt før jeg ble gravid i allefall. Prøver å opprettholde det nå også selv om det ikke er like enkelt. Man har plutselig fått en hel drøss med ekstra unnskyldninger når dørstokkmila skal overkommes. Men så lenge en er i form så er det helt supert å få trent litt :-) I dag blir det ikke noe trening på Elexia, men tenkte å begi meg ut på januar salget. *Kremt* magen har blitt så stor at ting ikke passer helt lenger. Så trenger litt nye klær. Vi skal ikke så langt avgårde. Skal en tur med Color Fantasy / Color Magic... litt usikker på hvilken av de. Blir koselig med litt tid med min kjære og god mat og kanskje jeg tilogmed skal unne meg en liten spa behandling?
Aurora_A Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #152 Skrevet 6. januar 2011 Fytti pokker`n Mer sliten etter shoppingen i dag enn styrke timen i går. En skal ikke tjimse av effekten av 2-3 timer med effektiv shopping alstå *puh* Nå skal jeg rydde og støvsuge litt.. jeg kommer til å sove som en engel i natt ;-)
Pasjonsblomst Skrevet 6. januar 2011 #153 Skrevet 6. januar 2011 shopping er supereffektivt!! mer av det! Fant du noe fint mammatøy? eller lignende?
CoffeeGirl Skrevet 7. januar 2011 #154 Skrevet 7. januar 2011 God fredag! Håper du og magen får en fin helg
Aurora_A Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #155 Skrevet 10. januar 2011 Sunn og sterk Uke 2 Sterk: Man: Spinning 40 min + Stretching 30 min Tir: Yoga 70 min Ons: Elexia Power Tor: Treningsfri Fre: Treningsfri Lør: Spinning Tema Søn: Treningsfri Sunn: Prøver å spise jevnt over sunt. Ingen drastiske ting, bare velge sunne alternativer og ikke la meg rive helt med bare fordi det er helg. Har laget meg en hjemmelaget frokostblanding med som jeg starter dagen med. Den er laget av havregryn, solsikker, sesamfrø, knuste linfrø og hakkede nøtter.. ristet i ovnen med litt honning. Nam nam! Til lunch er det som regel salat, suppe, eller et par skiver grovbrød. Mellommåltid blir som oftes et knekkebrød eller yoghurt. Middag er veldig forskjellig.. men stort sett sunn. Og til kvelds et par skiver med Ingers rugbrød. Søtsuget etter jula henger fremdeles litt i, men har nøtter, rosiner og frukt stående som hjelper på. Merker det spesielt på kvelden at jeg bli sugen på "noe" , men så lenge det ikke er noe godis i huset går det fint. Apropos kveld og sugen.. nå ble jeg sugen på noe godt... får gå og hente meg litt frukt ;-)
Aurora_A Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #156 Skrevet 11. januar 2011 Må innrømme at tirsdag ikke er den dagen jeg liker best. Synes det er en generelt trøttere og lengre dag enn alle de andre dagene. Men, er ikke innom her for å klage. Neida, derimot skal jeg skryte litt av at jeg var på spinning og stretching i går. Etter forrige ukes super nedtur på mandags-spinningen byttet jeg time denne uken og den var kjempe gøy!! Prøvde stretching også. En halvtime med strekk av de største musklene med litt fokus på pust og avspenning. Deilig time! I dag må er jeg litt usikker på hva jeg gjør. Alternativ A : Dropp inn time på nytt Yoga kurs med ny instruktør. Fordeler: Spendt på den nye instruktør og muligheter for å lære nye kunster. Ulemper: Tidspunktet er veldig dumt. Får liksom ikke dratt rett fra jobb, men får en times dødtid hjemme før jeg skal dit. Og når jeg først kommer hjem er jeg ofte både trøtt og sulten. Så da kommer jo alle dårlige unnskyldninger... gravid, sulten og trøtt er jo generelt en dårlig kombo. Alternativ B: Trene Yoga hjemme. Fordeler: Gikk et halvt år på kurs før jul så har et godt opplegg jeg kan gjøre hjemme, også sparer jeg noen kroner med å gå for det opplegget jeg allerede har. Og ikke minst. Jeg kan spise litt middag og slappe av litt først og gjøre yoga litt senere når jeg er i en litt bedre state of mind ;-) Ulemper: Kan jo gå glipp av en kjempe bra yoga time.. En ting til.... Elexia er et mareritt i januar!! De sprenger kapasiteten så til de grader fordi de vet det blir frafall utover året. I går var det kø langt ut på gata for å sjekke inn, så var alle skap fulle i garderoben, og alle de beste plassene i salen var tatt. Så lenge man klarer å få kloret seg til en plass på internett bookingen er man jo safe, så det er bra. Men får man lyst å ta en time litt på sparket er det helt umulig. Og stakar, stakar de som skal trene utenfor sal...
Frøken Smilla Skrevet 11. januar 2011 #157 Skrevet 11. januar 2011 En ting til.... Elexia er et mareritt i januar!! De sprenger kapasiteten så til de grader fordi de vet det blir frafall utover året. I går var det kø langt ut på gata for å sjekke inn, så var alle skap fulle i garderoben, og alle de beste plassene i salen var tatt. Så lenge man klarer å få kloret seg til en plass på internett bookingen er man jo safe, så det er bra. Men får man lyst å ta en time litt på sparket er det helt umulig. Og stakar, stakar de som skal trene utenfor sal... Jeg vet!! Det er krise, det er jo fullt overalt! I går ga jeg mer eller mindre opp, men i dag dro jeg en time tidliger fra jobb enn planlagt, bare for å rekke trening før rushet. Det gikk så vidt ... Jeg gleder meg til februar!
Pasjonsblomst Skrevet 11. januar 2011 #158 Skrevet 11. januar 2011 enig!! Helt fullstendig maurtue på Elixia om dagen... mye skvaldring og folk som står og surrer uten mål og mening... amatører!!! hehe
Aurora_A Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #159 Skrevet 12. januar 2011 Ble alternativ C i går... Det vil si, jeg var alt for sliten til å komme meg på yoga timen så satset på hjemme yoga isteden. Tok frem programmet og matta mi og satt igang med litt oppvarming og strekk og bøy... men var så sliten og sulten (igjen) at jeg bare strakk litt på ryggen og gjorde noen enkle øvelser før jeg pakka bort matta igjen og fant meg litt kveldsmat Men i dag blir det styrke! Det er jo toppers, for jeg skal jo bli en sterk mamma!! Guri malla, over 25 uker nå! Om småtten plutselig skulle komme har den faktisk mulighet til å overleve. Småtten romsterer og koser seg inni magen om dagen. Koselig å kjenne liv og ha gravid mage Har gått opp 7 kg siden før jeg ble gravid da.. gikk jo ned 3 kg de første 3 månedene, så det vil si at jeg har gått opp ca 10 kg de siste par månedene! *Hjelp* Håper det har tenkt å stagnere litt nå altså, for er ikke klar for å gå opp så mye mer riktig enda. Men med trening og sunt kosthold så skal jeg vel klare meg bra, eller hür? Apropos... får gå og skifte og gjøre meg klar til en time med Elexia Power *wohooo*
Pasjonsblomst Skrevet 14. januar 2011 #160 Skrevet 14. januar 2011 så flink du er til å trene med magen og babyen! Kan tenke meg at det er lett å få et annet fokus etterhvert.. men du holder koken.. Morsomt å høre om babyen som vokser og lager liv der inne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå