Gå til innhold

Aurora`s treningsdagbok.


Aurora_A

Anbefalte innlegg

:rødme: Det må være fantastisk! Når skal du på UL?

Kos deg på yoga med en mage med masse liv inni! Det er ikke størrelsen det kommer an på! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk Ripsy, du er jammen søt! :-)

Var helt supert med yoga i dag!

Han instruktøren er så flink! Også følger vi et program vi har fått sånn at vi etter endt kurs skal lage vårt eget yoga program som vi kan gjøre på egenhånd. Så supert å være med å 10 kurs nå frem mot jul, også kan jeg legge inn et par dager på egenhånd når jeg kommer over jul og magen begynner å blir større.

Dagens lille kjipe er at det ser ut som jeg har fått urinveisinfeksjon..

Aldri hatt det før, men er vist ikke uvanlig når man er gravid. Får ringe doktoren i morgen og se om jeg må ha medusin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos doktoren i dag. Hadde litt blødninger i går, så ble litt bekymra. Men hjertet slo og urinprøven i dag viste ikke noe mer, så gikk beskjed om å ta det med ro, ikke stresse, ikke gjøre noe tungt husarbeid og ikke noe sex på en uke.

Så måtte sende mld til min kjære at jeg kom til å bli en veldig kjedelig husfru i en ukes tid fremover :fnise:

Regner vel med at "ikke noe tungt husarbeid" også betyr at trening er utelukket i en ukes tid. Så nå skal jeg bare kose meg med Harry Potter bøkene og slappe av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye trenings skriblerier å oppdatere her med iogmed at jeg har "treningsnekt" om dagen. Men blitt litt turer i helgen da. Kroppen føles litt som en seigmann og er ganske trøtt om dagen, men føles deilig å bare gå små turer og slappe av.

Har kommet en liten mage også!!

Når jeg var hos legen sa han den vokste akkurat som den skulle og jeg kunne kjenne toppen på livmora som lå litt under navelen. Nå kan jeg se en liten bul nederst på magen. Hehe.. en liten bul som ikke bare er den vanlige bilringen ;-)

Ellers har jeg begynt å glede meg sånn til jul!!

Tenk det blir koselig a... jul med en liten søt mage og kjenne at det er noen der inne.

Og ikke minst, man kan spise en julekake ekstra uten å måtte holde inn magen etterpå ;-)

Ønsker alle en goood søndag! :sol:

Nå skal jeg ut og tusle litt i den fine høst sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det gått en uke uten trening, og med litt mindre stress.

Føles bedre nå :-)

Skulle på Gravid Yoga kurset i dag, men rakk ikke :(

Var nødt til å møte broder`n så han kunne ta med noen julegaver.

Men jeg fortviler ikke for:

* Jeg er ferdig med 80% av alle julegavene, og har bare de gøye igjen!

* Slipper å bruke dyre dommer på å sende julegaver i år.

* Fikk masse shopping og bære mosjon i går.

* Fikk en times frisk tur i høst storm og regn i dag, men akk så deilig å komme hjem.

Også tenkte jeg å ta en gjennomgang av programmet fra yogaen, bare i et roligere tempo så fort min kjære har dratt avgårde på trening i dag. Da får jeg fokusert mer på pust og teknikk enn jeg hadde rukket å få med meg på kurset og jeg får trent litt yoga alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er bedre :)

Men julegaver?! Hoi, jeg har knapt rukket å finne frem vintertøy, jo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som livet er bra, Aurora! Og så smart å starte tidlig med gavene, er ikke akkurat kjekt når det blir et hardkjør og stress mot slutten. Det skal jo liksom være en glede, mener jeg :)

Yoga høres herlig avslappende ut.. kan tenke meg at du må ha gravidyoga etterhvert, for mange av de øvelsene normalt så kommer vel magen i veien etterhvert? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med litt besøk :goodbye:

Her går det fin veit du. Ikke så mye trening, men nå som en ukes med treningsnekt er over kan jeg så smått komme igang igjen.

Går på gravid yoga kurs hver tirsdag. Veldig bra kurs hvor vi har fått med et opplegg på ca 70 min vi også kan gjøre hjemme. Programmet er laget med tankte på å bygge styrke og fleksibilitet, så er et relativt tungt program, men veldig bra at det bygger opp stykre frem mot utfordringene som venter ;-) Så får jeg heller legge inn litt avspenning selv etterpå.

Kjørte igjennom deler programmet hjemme på tirsdag og er sååå stolt!

Er ikke noe flink til å trene hjemme. Har i grunnen vært litt motstander av det. Men fordelen er jo at man kan gjøre dette når som helst, hvor som helst! Så det skal jeg fortsette med :-)

Endret av Aurora_A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... julegavene kom litt brått på, men øynet plustselig en mulighet til å få avgårde litt julegaver uten å bruke en formue på å sende de med post. Så da måtte jeg bare benytte meg av det.

Lurer på om jeg har blitt litt tussete pga graviditetn, men jeg gleder meg helt vanvittig til jul. Har lyst å begynne å pynte til advent allerede og er nesten skuffa over hvor lite jul det er ute i butikkene. Jeg som alltid har vært litt motstander av at jula starter allerede i oktber.. men i år har hormonene satt meg helt ute av spill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å komme igang igjen... :)

Det har vært litt lite trening i det siste, av flere grunner.

Men nå er det på tide å komme igang igjen. Blir bare lett trening, men skal bli godt å komme igang igjen.

Mandag: Slappe av...

Tirsdag: Gravid Yoga kurs 70 min :hjerte:

Onsdag: Middag med jentene :)

Torsdag: Lett spinning 40 min kl 19.30

Fredag: Kose dag.. jippi! Popcorn og xfaktor.

Lørdag: Styrke & Core 40 min kl 11

Søgndag: Gressenke. Kjøre igjennom Yoga programmet mitt i ro og mak og bruke litt tid på avspenning? :)

Nå, ut og gå tur i det fine været :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du en fin tur i solen? :)

70 minutter med yoga høres deilig ut. Og slitsomt ... jeg har riktignok bare prøvd yoga én gang, men drev med pilates (hjemme i stua) en del en periode. Det er vel mye av det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott ukeplan, med variert trening og god trening. Satser på at alt går i boks og at du får krysset av alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en super koselig tur i solen :)

Kjøpte meg bolle på baker`n og tusla rundt på bruktmarked. Fikk gjort et lite kupp på julegave til a mor også ;-) Så da er mer eller mindre alle julegaver i boks.

Også er jeg kjempe stolt av meg selv som trente en time med yoga i sta :)

*Puh* Ble litt sliten, men var deilig.

Er nok litt likheter mellom Pilates og Yoga, Frøken Smilla.

En del core og statisk trening i begge deler. Yoga har jo mange former.. husker første gang jeg prøvde yoga på sats så måtte jeg bare gå og sette meg på en spinning sykkel for å føle at jeg i allefall hadde fått opp pulsen litt. Men Astanga Yogaen og den instruktøren som jeg trener med nå på Elexia er helt super. Så.. I`m hoocked :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi se.. i går sto det at jeg skulle slappe av.. det gikk veldig fint :-)

I dag er det 70 min yoga som står for tur. Lader med den nye Skyr frukt med mango. Synes den er bedre enn de andre fra Skyr, siden denne har ekte sukker og ikke sånn ekkel aspartam.

17 uker på vei nå, og ola buksa passer fremdeles. Var litt usikker når jeg prøvde meg i dag tidlig, men det gikk fin fint. Men merker at jeg ser litt ekstra oppblåst ut om dagen. Gleder meg litt til det blir ordentlig gravid mage..

Neste uke skal vi på ultralyd! Det gleder jeg meg masse til! Håper alt er bare bra inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte skyr med mango idag, blir litt spennende å prøve. Sparer den til etter neste treningsøkt ;)

Flott du trives med gravid-yoga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag :kaffekopp:

Har nesten blitt litt mer kose dagbok en treningsdagbok dette.

Slappe av, yoga og jentekveld... er ikke akkurat noe hardkjør om dagen ;-)

Men når det er sagt, yogaen er ikke noen kose time. Er støl i dag! Men jeg elsker jo yoga og synes det er supert når jeg kommer hjem og kjenner at jeg er sliten i hele meg.

I morgen er det spinning som står på menyen.. det blir gøy. En stund siden jeg har vært på spinning nå. Er kvelds time da.. så må nok puche meg selv litt ekstra for å komme meg avgårde når det er mørkt og kaldt ute. Men er super intruktør og jeg elsker jo spinning så bør jo ikke være noe problem å komme seg over dørstokk mila :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

you go!!! Tenk på varmen og de helbredende dusjstrålende etterpå!! :heiajente: Jeg er sikker på mini i magen liker spinning også... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg mange dårlige unskyldninger på lager når klokka begynte å nærme seg spinning tid.

Men tok med meg dørstokk-mila, forstoppelsen, trøttheten og spira og dro avgårde :-)

Og det var super deilig!!

I morgen er det kose dag :-) Jippi!

.. og styrke på lørdag morgen? Den er jeg redd kan bli litt tung å komme seg avgårde på, men skal klare det! Gi meg styrke ;-)

og yoga på søndagen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeah for Aurora, knall bra jobba! (tenker da særlig på den utfordrende dørstokkmila)

Godt vi har helgene å se frem til!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...