Gå til innhold

Aurora`s treningsdagbok.


Aurora_A

Anbefalte innlegg

Hei Aurora!

Guri - er du 37 uker allerede? Bare 3 uker igjen? Syns ikke det er lenge siden du klaga over at du ikke hadde fått mage enda jeg :fnise:

Tenk at du snart skal få hilse på det lille nurket inni der :rodmer: .

Ellers synes jeg du virker flink med aktiviteten jeg! Lurer veldig på hvordan det blir når jeg har kommet så langt og har en stor tung mage. Det blir spennende! Men nå er formen stigende for meg - og du er mitt forbilde :jepp: Og denne uka tror jeg at jeg har klart å leve opp til det :)

Gleder meg til å følge deg i siste innspurt Aurora! Ha en fortsatt fin søndag :klemmer:

PS. Er bagen pakket og klar i tilfelle?? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

About 16 days to go... :babysmokk:

Nok en uke gått, og jeg er en uke nærmere å få hilse på den vesle huleboeren.

Koselig du titter innom Ripsy! Ja, sant det har gått fort?

Så bra at formen er stigende! Også blir jeg jo helt rørt når du ser på meg som er forbilde.

Du er har jo alltid vært flink med trening, så da er det deilig når formen er fin og man får fortsatt å være aktiv. Jeg syntes det har hjulpet meg mye i min graviditet.

Baggen er klar :-)

Så nå kan vesle babyen komme når som helst. Var hos legen på mandag og siden hode ikke var festet enda så var han veldig streng på at hvis vannet skulle gå så måtte jeg legge meg rett ned og ringe 113, og bli fraktet liggende til sykehuset.

Så denne uka har jeg vært livredd for at vannet skal gå midt i butikken eller på trikken eller et annet ubeleilig tidspunkt. Håper det har festet seg på neste kontroll på mandag så jeg slipper å tenke mer på det.

Ellers så har jeg startet permisjonen min nå. Super deilig!

Formen er veldig bra. Så jeg storkoser meg småpusling hjemme, gåturer og sol i parken!

Riktig god helg til deg også CoffeGirl og evnt. andre som skulle stikke innom :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer utrolig mye Aurora! Det høres helt magisk ut. Gooooooood påske og lykke til i en ny hverdag!

*Rørt* :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhh - så fantastisk! :rodmer:

:strix: GRATULERER :strix:

Håper du kommer innom og forteller mer etterhvert! Håper alt står bare bra til med både mamma'n, pappa'n og den lille babyen :klemmer:

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store gratulasjoner! :strix::sol::hjerte:

Håper du vil fortelle mer etterhvert.

Håper formen er fin og at du koser deg med lille jenta eller gutten (?) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner! :klemmer:

Rakk bare å skrive at jeg var blitt mamma før jeg ble helt oppslukt av det lille nurket mitt igjen.

Men ni dager før termin kom vesle babyen vår til verden!!

Og det er verdens nydligste jente baby :babyjente:

Jeg har aldri vært veldig baby interessert, og jeg var litt forberedt på at det kanskje kunne ta litt tid å bli kjent med vesle nurket. Men fra hun ble lagt på brystet mitt for en uke siden og til nå så har jeg vært helt forelska.

Litt kort om fødselen og formen etterpå:

Dette har gått over all forventning!

Det hele begynte med at slimproppen og vannet gikk... men ingenting mer skjedde.

Vi fikk time på sykehuset på ettermiddagen til kontroll og fødselen skulle settes igang om den ikke startet av seg selv det neste døgnet. Ingenting skjedde så neste dag ble vi satt igang. Det tok hele den dagen å modnes og på kvelden var fødselen i gang.

Selve fødselen (fra 4 cm åpning) tok ca 6 timer. I alt fra vi ble satt igang tok det ca 14 timer.

Fødselen gikk veldig fint. Mye av grunnen til at det gikk så bra tror jeg at jeg kan takke treningen og yogaen for, samt evnen til å motivere meg selv. Det er vel ingen hjemlighet at det å føde er smertefylt, men jeg var veldig fokusert under hver rie og pustet meg igjennom de stående og gående. Det hjalp mye å være i bevegelse. Alt i alt hadde jeg en veldig god opplevelse av det hele. Det var en hard jobb, men jeg opplevde det som veldig udramatisk og fullt overkommelig. Og med dette fantastiske resultatet som ligger ved siden av meg ville jeg ikke nølt et sekund med å gjøre det igjen.

Jeg har også vært i veldig god form etterpå :-)

Vi gikk opp til sykehuset den dagen vi ble satt igang og gikk hjem igjen når vi ble skrevet ut. (Ca 30-40 min gåtur.) Så formen er det ingenting å si på. Jeg har nok vært veldig heldig. Ingen som helst plager i etterkant, foruten at jeg var støl dagen etter fødselen. Men det skulle jammen bare mangle etter den treningsøkten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh, så herlig å høre, Aurora!

gratulerer med :babyjente: , og så flott at alt gikk sååå godt. Herlig med solskinnshistorier også. Spennende å høre at du tror yoga og trening hadde mye godt for seg... lar meg inspirere til å trene bra NÅR jeg blir gravid. ;)

Kos dere masse, nå er det mye :strix: i heimen deres tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese! Og godt å høre at du hadde en god opplevelse under fødselen. Trening er nok absolutt positivt for å kunne takle det hele. Imponert over at dere gikk hjem også.

Jeg snakket om at jeg skulle igang med yoga, men det har visst ikke skjedd så tror ikke det er helt meg. Men jeg tror likevel generell trening og kroppsbevissthet er en fordel.

Åhhh - tenk at du nå sitter med den lille jenta di i armene som har ligget i magen din i 9 måneder :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tiden flyr når man har det gøy... :)

Guri malla, i morgen er vesla 6 uker allerede.

Dagene går jammen fort.

Men vi storkoser oss!

Livet som mamma er mest koselig og litt slitsomt.

De er jammen rare de små... den ene dagen har man ei skikkelig sutrehøne i huset og neste dag har man verdens blieste og søteste engel. Men hun er stort sett veldig snill og grei :hjerte:

Det som sliter mest er søvnen... dissa små er sover jo ikke så lenge på natta. Men det går egentlig veldig fint. Ingen kollik og hun gråter veldig lite *bank i bordet*

Neste helg skal vi ut og fly for første gang, det blir spennende! Satser på at det går strålende, er bare en kort innenlandstur. Skal i bryllup, gleder meg skikkelig!!

Hadde kjøpt verdens fineste blå kjole (elsker blått) .. men så kom jeg hjem og prøvde og da så jeg jo at den kunne jeg jo ikke gå med. Den er helt "lukket" i halsen.. altså, det er ikke stropper men ..ja.. sånn rund hals... så den går det jo ikke ann å amme med.

Så ble en mer praktisk kjole, men litt mindre fin... *sukk* sånn er det å bli mor.. må begynne å tenke praktisk.

Hehe... dette ble et skikkelig bable innlegg om alt og ingenting.

Men nå er vel dette er en treningsdagbok, så får oppdatere litt på den fronten også :)

Jeg var jo så heldig og være i kjempe fin form etter fødselen, og det var jo så fint vær.. hver dag! Så jeg har nesten vært ute og trilla hver dag etter vi kom hjem fra sykehuset.

Ikke for å trene, men det er jo så deilig å komme meg ut i sola, og koselig å trille.

Har også de siste ukene trent litt hjemme.

Har et lite treningsprogram på ca 20 min som jeg prøver å gjøre hver morgen.

Det består av litt yoga og litt styrke, spesielt styrking av core muskelatur... og nei, jeg har ikke vært noe flink å trene bekkenbunn.. litt dårlig samvittighet for det. Men ikke merket noen bivirkninger, så satser på det går fint.

Apropos denne "morgen" treningen min og turgåing... får vel sette igang nå som jeg har muligheten før vesla våkner.

Tenkte forresten jeg skulle lage meg en ny treningsdagbok..

Har fått et nytt nick; Ekkornet.

Så håper dere henger med i ny treningsdagbok og ser hvordan det går når Ekkornet skal bli en hoppende sprek småbarns mor :-)

Ja... nå er det morgentrimmen som står for tur... (kl er 14.30 allerede ja... gud som tida flyr...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, moro å høre fra deg igjen! :) Godt å høre at du koser deg!

Si i fra når du flytter til ny dagbok, da, vil gjerne følge deg videre, vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Ekkornet oppe og går i ny dagbok :)

Jeg fikk ikke den linken til å virke jeg.. :sjenert:

Men superkoselig å lese om hvordan det står til hos deg, uansett om det er som mamma eller om trening (eller begge deler) :ler:

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for at du sa fra... er ikke sånn super teknisk av meg, så så lenge det så ut som en link så trodde jeg den funka ;-)

Men nå tror jeg den skal være ok.

Så koselig at du stikker innom forresten. Lenge siden jeg har vært inne her nå, men nå begynner jeg å skimte litt rutiner med vesla så da får mamma litt tid til å surfe på nettet igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er internetten som tuller med meg, men nå fikk jeg ikke din link til "Dagbok" til å virke LineGourmet... :fnise:

*Sukk* Denne teknologien...

Nå roper vesla på mat.. da er det bare å være litt melkemaskin igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...