Gå til innhold

Aurora`s treningsdagbok.


Aurora_A

Anbefalte innlegg

:goodbye: Innom og oppdaterer meg litt i boka di. En stund siden siste jeg har vært innom. Så koselig å lese her om UL :rødme: og barnevogntitting.

Håper magen snart kommer i gang og at dette ikke blir noe langvarig problem! Synes du er virkelig flink til å stå på jeg Aurora :klemmer:

Kos deg med alenetid og yoga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med besøk fra deg Ripsy :klemmer:

I dag har jeg kjøpt vogn! Jippi! Er utrolig fornøyd!

Ble en Teutonia Spirit S3.

Endret av Aurora_A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukes oppsummering.

Ingentrening denne uken dessverre :(

Fikk veldig vondt i magen når jeg skulle gå hjem fra jobben på mandagen. Helt nederst i magen, på begge sider. Har ca 15 min å gå hjem, så ble en lang tur hjem. Men det gikk.

Når jeg kom meg hjem og fikk slappet av så ble det bedre.

Dette har fortsatt litt sånn av og på hele uka. Klarer ikke å gå noe særlig fort og lenge, og spesielt ikke hvis jeg må litt på do. Er vel litt trangt og vokser litt nedi der ;-)

Derfor har det ikke blitt noe trening denne uken.

Men har vært flink å gått litt korte turer da. Går 15 min frem og tilbake til jobb hver dag, så jeg går iallfall 30 min hver dag. Pluss at jeg de fleste dagene har vært på små turer på 30-60 min.

Halveis til termin i dag! :hjerte:

God andre søndag i advent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis :rødme: Tida går sååå fort!! Klarer du å henge med på utviklingen?

Kjedelig med magevondter.. er vel en del av det hele. Prøv å bevege deg i hverdagen allikevel, gjør husarbeid, gå turer osv ;) Du trenger ikke å krysse av på spinning eller vektløfting for at det skal bidra.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke hadde trodde jeg energien var på vei tilbake.

Gikk tur, sov ikke på dagene, shoppa, laga mat, rydda i boden, rydda skap, rydda leilighet..

Men i går var all den energien plutselig borte vekk!

Landa på sofaen rett etter jobb, sovna mens snilleste kjæresten gikk i butikken og lagde mat, så akka jeg og uffa meg lenge før jeg kom meg opp av sofaen og fikk rydde vekk middagen og vaska kjeler etter nam nam førjulsmiddag med julepølse, kålrotstappe og potet ;-) Etter det var det rett tilbake til sofaen. Snakk om latsekk ;)

I dag var jeg litt i samme humøret. Men, tok en sjefsavgjørelse og dro meg opp av sofaen og dro på yoga kurset. Føles adskillig mye bedre nå når jeg har dursja og krøpet under teppe i sofaen, men snilleste kjæresten igjen lager middag til meg :) Jeg er heldig jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 uker på vei og litt pjusk...

Har hatt en ganske fin uke, men en litt pjusk uke begynnelse og uke slutt.

Begynte mandagen med null energi... og orka ingenting... :veslejenta:

Men på tirsdagen tok jeg et kvantesprang over dørstokk mila og fikk meg 70 min med deilig effektiv yoga med masse styrke.

På onsdag husker jeg jammen ikke hva jeg sysla med, men torsdagen tok jeg litt tak igjen, selv om jeg vatr litt sliten. Jeg rydda, tørka støv, vaska klær og støvsugde før jeg satt igang med litt yoga hjemme i stua. Kjørte igjennom hele oppvarminsdelen + styrke delen. Men da var det jammen nok også. Men det er deilig med å trene hjemme. Når kroppen sier stopp, så er det bare å stoppe og heller ta litt mer når kroppen er klar igjen.

Så kom den etterlengtede fredagen. Våkna og var litt rusk i halsen. Ble dårligere utover dagen og på kvelden syntes jeg ganske synn på meg selv. Så lørdagen ble veldig stille og rolig... var ikke utenfor døra, og bare trøstespiste godis og så på x faktor.

I dag har jeg et håp om å få gjort litt i allefall. Skal en tur til byen og håper å få gjort unna litt julevask. Formen er ikke helt på topp, men satser jeg kan pusle litt i rolig tempo i dag.

Også går jeg inn i uke 21 nå.

Det er nå det begynner å bli gøy! Kjenner at det bor noen inni der nå. Er en liten luring da, for hver gang pappa`n skal prøve å kjenne så blir den stille som mus ;-) Håper kan også kan kjenne snart.

Magen har også poppet ut. Har bare gått opp ca 3 kg, men har fått bra med mage. Begynner å se ordentlig gravid ut nå.

Men litt plager hører også med da. Leste at fordøyelsen går tre ganger så sakte når man er gravid, og takk det har jeg merka! Samtidig som det å gå er lettere sagt enn gjort. Så fort jeg stresser og går litt fort så får jeg et slags hold nederst i magen på begge sider. Rare greier...

Og ryggen sier au. Og energien og humøret er litt svingstang. Men, det hører med :-)

God søndag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du var som trosset dørstokkmila!! Hurra for Aurora! ;)

Herlig med mage som vokser, opp og ned er vel en del av gamet ja.. men det er jo kjekkest når det går opp og når man slipper vondter, uansett! ;)

Ha en flott søndag, håper formen er fin idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Innom med en :klem: og et ønske om en god uke!

Morsomt å lese om liv og en voksende mage :gravid:

Er det kynnere du kjenner kanskje? Synes du er kjempeflink som klarer å holde deg i aktivitet, men samtidig ta hensyn til kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora SKAL bli en sterk og sunn mamma...

.. men denne uken har jeg vært en litt slapp, forkjøla, overspist, oppblåst og forstoppet mamma.

DET må vi gjøre noe med! Ingen nyttårsforsetter om å begynne å trene igjen fast ETTER nyttår, men MED EN GANG! Er generelt i fin form om dagen, foruten forkjølelse denne uken. Og det er så deilig når man får trent litt jevnlig utover uka. Hjelper på ryggen og energien og selvfølelsen. Så satser på å komme litt igang igjen nå.

I dag blir det rund vask til jul... og en gåtur til byen.

Og her er en plan for neste uke:

FORELØPIG PLAN FOR NESTE UKE:

Man: Lett sykkel 40 min (+ Styrke & Core 30 min) kl 17.55

Tir: Litt lett yoga hjemme før det er førjuls-kose-kveld med jentene :-)

Ons: Lett sykkel 40 min (+ Styrke & Core 30 min) kl 16.15

Tor: Lille juleaften! Nisser og grøt på jobben, så hjem til mor for kos og god mat.

Fre: Juleaften! *Gleder meg* Man legger ikke inn trening på juleaften. Men bruker å gå en liten tur inn i skogen på juleaften. I år er det duket for skikkelig julestemning klarvær og snø.

Lør: Første juledag. Tar med ski hjem. Mulig en liten skitur bare for å teste hvordan det fungerer å gå på langrenn med den voksende magen. Hm, håper langrennsdressen passer?

Søn: Andre juledag. Julelunch/ middag. Ser det går en Elexia Power time kl 11.45. Kanskje jeg kan dra på den. Hvis ikke går det ann å lure inn en liten tur denne dagen.

Mye muligheter for litt aktivitet neste uke også, selv om det er jul.

Ikke sikkert jeg gjennomfører ALT. Er mer en liste for å se hvilke muligheter jeg har, også ser jeg ann dagen og formen litt underveis. Men har virkelig lyst å komme litt mer i gang nå etter en uke i halgleform og med lite energi. Merker ryggen og humøret trenger litt aktivitet nå.

Også litt gravid oppdatering tilslutt:

Nå er det kjempe gøy om dagen! Blitt skikkelig mage! Begynner nesten å lure på om den er unormalt stor blitt sånn helt plutselig. Gikk jo så lenge uten noe mage, og nå har den kommet for fult!

Denne uken har jeg fått spørsmål om det er lenge til termin, for jeg har jo så stor og fin mage. Og om jeg er heeeelt sikker på om det ikke er tvillinger. Da føler jeg meg nesten litt for stor plutselig. Men koselig med mage, og nå kjenner jeg det sparker hver dag. Det er så utrolig koselig!

Kjæresten har også kunnet kjenne det denne uka :hjerte:

Riktig god fjerde søndag i advent til alle som titter innom :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en god holdning du har fått nå! ;) me like!

Det viktigste er å holde aktivitetsnivået noe over sofanivå.. hehe. tur i skog osv er jo knallbra!

Julauka :rødme: godt over halvveis :rødme: spark og mage :rødme: Høres ut som det blir en flott jul hos dere.. :)

Lykke til med treningen neste uke, klarer du å gjennomføre endel er du god! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :goodbye:

Er veldig motiverende at dere titter innom!

I går ble det middag hos svigers og dårlig med trening.

Men i dag ble jentemiddagen avlyst, så da har jeg meldt meg på 55 min spinning intervall. Det blir spennende! Er et par uker siden jeg har vært på spinning nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spinningen gikk fin fint ;-)

Er alltid like spennende å se hvordan formen holder seg, men går faktisk overraskende bra. Litt rart egentlig, for merker at trappene og turer begynner å bli litt tyngre. Men spinningen gikk veldig bra. Selv om jeg skal ikke skryte på meg at jeg ga max altså. Men deilig økt.

GOD JUL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert det! ;) klart ting begynner å bli tyngre, men det betyr vel kanskje ikke at man er i dårligere form for det? Bare at du må bruke mer krefter enn før pga vekta?

Snart første julaften med baby-on-board nå.... :jepp:

sambo sa til meg: tenk om vi har en baby eller stor mage neste jul? Could it happen?? :rødme:

riktig god jul til deg og minideg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...