Gå til innhold

Aurora`s treningsdagbok.


Aurora_A

Anbefalte innlegg

Plan for uke 37

Man: Styrke & Core 55 min

Tir: Lett energy yoga 40 min

Ons: Lett spinning 40 min + styrke & core 30 min

Tor: Ingenting :-)

Fre: Spinning 55 min

Har satt opp fire timer denne uka, siden formen er litt opp og ned så er det greit å ha litt å gå på så jeg kommer meg igjennom 3 økter denne uka.

Den første timen denne uka er allerede gjennomført! Jiiiiipppiii!!! Hurra for meg!!

Og litt gravid snakk... er ca 9 uker på vei nå.

Må innrømme at formen har vært litt opp og ned, mest ned.. heheh.. neida.

Men vært mer uggen, slapp og deppa denne uka. Gikk tur både lørdag og søndag og beina var som bly. Måtte sette meg og ta pauser på en benk som en annen pensjonist. Men godt å komme seg ut, har vært litt små deppa i det siste. Og hormonene er jo også gøyale... *huff* stakkars kjærsten om dagen. Men har lest at det er vanlig og at det bare er en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du så bare klarer en eller to økter... supert! Det viktigste er å lytte til kroppen din! (men ikke alltid til hormonene... :gjeiper: )

Stor klem til deg.. Håper hormonene slipper litt taket og ikke gjør deg deppa så lenge.. ;) Sikker på det går opp og ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora er i gang med uka

På mandag ble det en styrke time, det var faktisk skikkelig deilig.

Også tror jeg at jeg har godt av å trene opp litt styrke.

Og i går ble det en 40 min spinning time.

Føltes super bra etterpå. Fikk litt energi.. og det kommer godt med :-)

Om to uker skal jeg til legen, og da skal jeg få høre om det er hjertelyd!

Utrolig spennende! Håper alt står bare bra til nedi magan der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsplan for uke 38

Man: Spinning 55 min

Ons: Spinning 40 min

Tor: Elexia Power 55 min

Skal være fornøyd om jeg kommer meg igjennom dette :-)

Formen er fortsatt litt på halv tolv, men langt fra så ille som den kunne vært. Takknemmelig for at jeg ikke er en av de som blir fryktelig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, dettan starta ikke kjempe bra..

Alt lå perfekt til rette for spinning i dag. Men, måtte stå over.

Ufattelig kjip unnskyldning.. men en av "gledene" ved å være gravid er at magen ikke er helt i sjakk. Har presset meg på par spinning timer med magen full av luft, og det var IKKE gøy. Så derfor ble det ikke noe spinning i dag. I tillegg så var jeg så trøtt så trøtt...

Så ble soving isteden for trening...

Men, vettu.. jeg orker ikke å ha dårlig samvittighet for ikke å trene og for å sove når jeg er trøtt akkurat nå. Det at man er gravid skal ikke være en unnskyldning for å sluntre unna og bare late seg. MEN, jeg orker heller ikke å presse meg og bruke energi på ha dårlig samvittighet for ikke å ha presset meg nå ;-) Jeg er sunn og frisk og aktiv i den grad jeg orker om dagen, og det er helt greit akkurat nå.

Hihi.. men har fått en sånn gravid bok hos legen med et par enkle øvelser.. så tenkte jeg skulle gå igjennom de nå. Så ut som skikkelig husmors trim.. så dettan blir gøyalt :-)

God mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag og spinning.

Spøker for tre økter denne uken, men skal i allefall trene i dag :)

Blir 40 min enkel spinning :)

I morgen tenkte jeg å prøve på litt styrke... "..gi meg styrke!"

Og i helgen blir det tur... ble tur i går også forresten. Og det er vel bra? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at du titter innom Frøken Snilla :goodbye:

Treningen går fint, selv om jeg ligger litt bak når det gjelder målet med tre ganger i uka.

Men målet har også forandret seg litt med at jeg ble gravid. Ønsker helt klart å holde meg aktiv og bli en sterk mamma, men presser meg ikke de dagene jeg er sliten og ikke helt i form :-)

Men synes det går veldig fint. Er i aktivitet, formen holder seg etter forholdene bra, og..

I DAG FIKK VI HØRE HJERTELYD!

Det var veldig gøy!

Da er det liksom på ordentlig :gravid:

Elles denne uken så trente jeg 55 min spinning i går, har vært på farten og gått en del i dag, og skal på spinning 40 min (+ styrke & core 30 min om jeg orker) i morgen.

Faktisk gått litt mer enn strengt tatt nødvendig i dag, da jeg gikk av en t- bane stopp for tidlig i dag og i tillegg klarte å gå 2-3 stopp i gal retning... :bond: Ikke hver dag denna frøkna er ute å reiser kollektivt på egenhånd.

Endret av Aurora_A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hhehe.. synes jeg ser deg på tbanen der, temmelig forvirra!

Synes aktivitetsnivået ditt høres kjempebra ut jeg, viktigst å være aktiv og holde seg noenlunde i form, litt hver dag. Ikke stress ialllfall, hva skal det være godt for ja..

hjertelyd. :rødme: . hvor langt er du på vei nå? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aurelia :goodbye:

Ja, er i grunnen fornøyd med aktiviteten jeg også.

De sier at man blir litt bedre form når man har kommet over 3-4 mnd, så regner med jeg kanskje blir å trene litt mer fremover. Men stresser absolutt ikke.

Nå er jeg ca 11 uker på vei, dvs at jeg er ca 3 måneder i begynnelsen av neste uke :-)

Har ikke fortalte til så mange enda. Mamma fikk vite det i helgen og pappa nå nettopp. Men nå som vi har fått høre hjertelyd og det snart har gått tre måneder kan man begynne å spre det glade budskap.

Synes ikke noe særlig enda da. Har faktisk gått litt ned i vekt siden jeg har vært kvalm og uggen og ikke helt hatt matlysten på topp. Men gleder meg til det kommer litt mage :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredags spinning?

Har pakket med meg trenings tøy og meldt meg på fredags spinning etter jobb i dag.

Så da gjenstår det bare å gå på timen...

*Tupp tupp tupp i rooompa!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble det fredagsspinning? :)

*Ulp* ... håpet ingen skulle spørre om det ;-)

Nei, ble dessverre ikke det.

Unnskyldning: Trøtt og oppblåst mage.

I know... forferdelig kjipe unnskyldninger. Har droppa flere timer pga. denna hersens magen. Men har også prøvd å presse meg avgårde på timer når magen har slått seg vrang og det har ikke vært gøy. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening og press går ikke alltid sammen hånd i hånd!

Foreslår at Aurora tar med seg mage og godt humør, og gjerne gode klær, og rett og slett går deg en lang tur i skog og mark.. Skikkelig god trening det også! Og føles kanskje bedre?

Kjedelig at du ikke føler deg helt tipptopp treningsklar.. kanskje det blir lettere i 2.semester? (eller hva det heter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Plan for uke 40

Treningen går ikke helt etter planen om dagen. Har ikke lyst å bruke graviditeten som en unnskyldning.. men det er jo sånn at det med en graviditet følger en og annen bivirkning som har gjort det litt vanskeligere å komme meg på timer.

Men har vært flink og kompensert litt med å gå tur, også kunne jeg helt sikkert vært mye flinkere til å feks heller ta meg 30 min med styrke hjemme enn å kutte treningen helt.

Noen som har tips til et kort treningsprogram jeg kan gjøre hjemme de dagene jeg ikke orker å dra på Elexia? Får surfe litt rundt og lage meg et opplegg jeg kan ha i bakhånd ;-)

Men... plan for neste uke ja..

Man: Styrke 55 min

Tir:

Ons: Spinning 40 min

Tor: Styrke hjemme 30 min

Endret av Aurora_A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Aurelia over her, ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke orker ting nå! Men kanskje du kan få en treningsveileder til å gi deg tips til noen øvelser du kan gjøre hjemme? Det er vel ikke alle øvelser som funker like bra som gravid, mener jeg ha å ha lest. På "min" Elixia har de i alle fall en dame som er "spesialist" på trening for gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere er jammen søte :jepp:

Er på vei inn i andre trimester as wee speak. Etter hva jeg har lest er de første tre måneden litt tunge, men etter det går alt så mye bedre. Og jeg tror jammen det er sant. I helga har jeg spist kveldsmat for første gang på to måneder uten å bli kvalm. Jeg blir nemlig "morgen kvalm" på kvelden. Håper og tror at energien sakte men sikkert kommer også.

Har gått litt ned i vekt pga. at jeg ikke har fått vedlikeholdt treninga og ikke hatt spesielt god matlyst.. det, sammen med at det er en liten en i magen som krever sitt.. har vel gjort sitt til at energien ikke har vært på topp.

Men satser på litt lett trening fremover og mer energi :-)

Jeg liker jo godt å trene, men helt rett som du sier Aurelia, det skal ikke være noe press. Så satser på å sakte men sikkert trene opp litt energi igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Aurora trent styrke! :trene:

Var utrolig deilig å komme igang med litt styrke igjen.

Skal legge inn denne mandagstimen som fast time.. veldig hyggelig instruktør og greit med time rett etter jobb. Tipp topp tommel opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...