Gå til innhold

Aurora`s treningsdagbok.


Aurora_A

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I feel good... na na na nara na... :digge:

Det gjorde underverker med litt trening i går altså. Også droppa jeg middagshvilen og heller la meg tidlig. La meg og leste bok kl 21 og sovna kl 22. Perfekt!

Føler meg som et nytt menneske.. fått så smått energien tilbake og er ikke kvalm mere!

Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi i gang.... ;-)

I går ble det 40 min spinning. Litt slitsomt, men mest deilig.

I dag har jeg planlagt litt styrke hjemme så får prøve å snekre sammen et opplegg på ca 30 min som jeg kan ta hjemme av og til. Må begynne å trene denne bekkenbunnsmuskelen... skal vist trene den hver dag *hoff* Det har jeg ikke gjort... ikke gjort det i det heletatt faktisk.

Ellers blir det pakking til hyttetur i helgen.

Gleder meg masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke.. ble kjempebra!

Styrke og spinning og et par turer.

Føler at energien er på vei tilbake :-)

Litt usikker på hvordan denne uka blir, men skal på styrke og core igjen i dag da.

Merker dørstokk mila er der, men akk så deilig det skal bli etterpå!!

Ellers så er det litt ting som skjer denne uka så får ta det litt som det kommer.

God uke allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go Aurora og mini.... ganske god trim å gå turer også! Får du til en treningstime i uka også, synes jeg du er kjempeflink! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så langt "bare" styrke & core denne uken, men har meldt meg på litt deilig spinning i morgen ;-) Også regner jeg med å få til litt turer i helgen.

Synes det er greit å starte opp med 2 timer i uka, en styrke og en spinning, og heller spe på med litt deilige skogsturer eller sånn i helgene. Men kommer nok tilbake til 3 timer i uka nå som formen er stigende igjen.

Så litt gravidsnakk :-)

Tretten uker nå. Deilig å kunne begynne å fortelle om det. Men, synes det er litt rart og fortelle det også. For jeg føler meg liksom ikke gravid. Og flere har kommentert at jeg ikke har fått noe mage enda, og synes det er rart. Vet ikke hva som er vanlig jeg. Men har jo gått litt ned i vekt siden jeg har vært litt uggen og ikke har fått trent like mye.

Men satser på at alt er bra med den lille inni der og at den vokser seg stor og sterk, selv om magen ikke har poppet ut enda. Formen er blir bedre og bedre og jeg har i grunne spist godt så blir vel tjukk på magen etterhvert :)

Og utrolig koselig å se deg igjen Ripsy!

Og så gøy at dere har begynt prøvingen. Sender over baby støv og lykke ønskinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og utrolig koselig å se deg igjen Ripsy!

Og så gøy at dere har begynt prøvingen. Sender over baby støv og lykke ønskinger :)

Takk Aurora :) Tar imot med åpne armer :gjeiper:

Er vel tidlig med mage allerede etter 12 uker - tror mange begynner å se litt når de er rundt 16 uker. Men dette er jo selvfølgelig veldig forskjellig. Det hele blir nok litt mer virkelig når du begynner å se mage og kjenne spark etter hvert. Men gratulerer med 13 uker :strix:

All trening er viktig - så ikke dårlig med styrke og core! Viktig trening når en går gravid denne core-treningen.m Stå på, men lytt til kroppen.

Ha en fortsatt fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur i høstsol :sol:

I dag har magen vært litt vondt.. lurer på om det er noen som vil ha litt mer plass?

Planen var egentlig litt spinning i dag, men vil mye heller ta en spasertur i høstsola! Så da blir det det isteden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid Yoga

Tror jammen jeg skal melde meg på gravid yoga :-)

Jeg elsker jo yoga, men siden de fraråder yoga i første trimester har det blitt dårlig med yoga i det siste. Men min favoritt intruktør har gravid yoga kurs med timer på tisdager, som passer bare helt perfekt!

Han er ganske effektiv, så blir alltid døsliten av timene hans. Mer sliten enn noen styrke timer jeg har vært på.. men på en litt annen måte. Så da vet jeg at det ikke blir en sånn kjip bøy og tøy time, men litt trening også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gravidyoga høres gøy ut... Da kan du med goood samvittighet ta tilstrekkelig hensyn (uten at andre skal bry seg altså.. om de i det hele tatt gjør det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, greit å være i en time hvor alle er gravide :-)

Har jo begynt å gå fast på styrke&core på mandager, og hun instruktøren der har gitt meg litt egne øvelser jeg kan gjøre når de andre ligger på magen og tar rygghev og sånn. Men er ikke sånn kjempekult å være den eneste i en sal som står å gjør balanse øvelser på ett ben mens alle andre tar rygghev.

Men, alle er vel mer enn nok opptatte med seg selv til å bry seg om hun rare på ett ben bak i salen der. :fnise:

Åh, jeg elsker lørdager!!

I dag har jeg sovet lenge, vært på cafe med ei venninde, shoppet meg en deilig og fin blå velur-kosedress og om 2 min er det klart for hjemmelaget pizza!

God lørdag allesammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag OG søndag er er digg.. (men liker igrunn best lørdager med byturer osv, jeg også). Søndager er roligere og gode til å bare flate helt ut ;)

Kos deg i dag i den nye velourdressen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, trent litt spinning i dag og meldt meg på yoga kurs som begynner i morgen. Jippi.

Deilig å starte mandagen med trening. Var på 55 min spinning isteden for min faste styrke&core i dag. Tenkte å endre litt på treningsuka siden jeg har meldt meg på gravid yoga kurs på tirsdager.

Kurset varer i 10 uker, frem til uke 50. Så det passer jo perfekt.

Tenkte å trene tre ganger i uka frem til jul.

En kondisjonstime med spinning, en yoga time som gir styrke og avspenning og en styrke time.

Yoga blir hver tirsdag og styrke blir hver torsdag, men spinningen kan jeg ta litt sånn når det passer for der er det flere timer som klaffer med jobb.

Planen under er ikke en fast plan, men en plan for å se hvilke dager jeg har mulighet til å trene. Blir kun 3 timer i uka.

Mandag: Kondisjon - Spinning 55 min (15.30)

Tirsdag: Styrke og avspenning - Yoga 70 min (16.00)

Onsdag: Kondisjon - Spinning 40 min (16.15)

Torsdag: Styrke - Elexia Power 55 min (16.30)

Fredag: Kondisjon - Spinning 55 min (16.00)

Lørdag: Kondisjon - Spinning 55 min (13.00)

Søndag: Søndag er hviledag... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg har blitt lei meg for å ha gått ned i vekt...

Hoppa på vekta i dag, og var gått ned 3 kg... :(

Skjønner ikke helt hvorfor egentlig, jeg spiser normalt igjen og trener og vil jo tro at det snart kom noen kilo ekstra, ikke at jeg fortsetter å gå ned i vekt.

Også kommer jeg spent og glad til min første gravid yoga time i går og det første intruktøren sier er "You are`nt very pregnant, are you" Da følte jeg meg litt sånn malplassert og ble nesten litt lei meg for at jeg ikke hadde noe mage. De andre sto der med de store flotte magene. Men fikk forklart at jeg var på tjukka, bare ikke så langt på vei, så han ikke trodde jeg prøvde å snike meg inn på en time for gravide uten å være gravid.

Så.. var faktisk litt lei meg i går fordi jeg også ville ha litt mage.

Men den kommer vel?

Men, det posetive med gårsdagen var at timen var veldig bra da!

Masse styrke i 70 min. Kjempestøl i dag :)

Var ikke noe avspenning og sånn da, det syntes jeg egentlig var litt dumt. Men syntes den var bra styrkemessig. Har vært på mange av timene til han instruktøren før og han er jo helt rå. Denne timen var ikke like teknisk krevende som de andre, men alikevel fikk jeg trent masse styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:troest:

Den magen kommer nok snart skal du se! Men skjønner hva du mener, for jeg gleder meg veldig til den voksende magen :gravid:

Flink som står på med treningen du!! Ha en fin onsdag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes han yoga instruktøren var bitte litt teit altså! Klart du er gravid! ;) Og magen kommer nok ganske snart.. og så vokser den og vokser og mye spennende skjer ;)

Kjempeflott at du får trent jevnlig uansett:) Du er en god mamma allerede nå som tar vare på helsa til mini :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi igang med ny uke igjen :)

Det går litt opp og ned med tanke på formen om dagen.. de siste dagene har det gått mest ned. Var hel skutt før helgen og har stort sett bare slappet av og gått noen småturer i helgen. Langt meg tidlig og sovet lenge, noe som har vært helt fantastisk.

Hadde et håp om at jeg skulle starte uka med litt mer energi etter en avslappende helg, men skjønte fra jeg sto i dursjen i dag tidlig at det ble en slitsom dag. Ble småsvimmel og følte meg helt tappa for energi på morgen, men tvang meg på jobb. Kom meg igjennom dagen og rett i senga hvor jeg sovna momentant. Resten av kvelden ble forann tv`n.

Men, trenger kroppen hvile så skal det få hvile :-)

I morgen blir det gravid yoga :-)

Det gleder jeg meg til! Var støl i dagesvis etter sist time, så vet de funker :-)

Eneste kjedelige er at jeg ikke har sånn fin mage som de andre der... :(

God uke allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser livet mye lysere ut!

Fikk en stor sten løftet av skuldrene mine i dag!

Var hos legen og alt er bare bra med den lille :-) Fin vekst og fin hjertelyd, så nå gleder jeg meg til UL for å se at alt er bra der også. Også fikk jeg redusert arbeidstid. Har vært veldig stressa og sliten i det siste, så var helt fantastisk å få litt redusert arbeidstid sånn at jeg kan få litt tid til å komme meg litt. Har vært så sliten og lei jobb at jeg ikke har klart å glede meg over at jeg har bebis i magen enda. Men nå merker jeg at livet ser mye lysere ut.

Også er det gravid yoga i dag :) Jippi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...