Gå til innhold

Aurora`s treningsdagbok.


Aurora_A

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God morgen Aurelia, Frøken Smilla og CoffeGirl :kaffekopp:

Så utrolig hyggelig med litt besøk :-)

Er en god motivasjon å vite at noen kanskje kommer innom.. litt mer gøy å kunne skrive at man kom seg over dørstokk mila da enn å måtte skrive at man bukket under for de dårlige unskyldningene.

CoffeGirl: Så koselig at du også titter innom. Må ta meg en tur og se hvordan det går med Skinny Bitch treningen din også :-) Her blir det litt vanskelig å ha noe mål om å bli en Skinny Bitch med det samme.. eller håper jo jeg blir sånn super fint gravid hvor man bare har en fin gravid mage forann og ikke kan se man er gravid engang bakfra.

Men, kjenner jeg genene mine rett blir det vel ikke det...

Jippi!

I dag er det fredag.

Og da står det popcorn og xfaktor på planen :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeah, helg!!!!

Ikke tenk så mye på hvordan du blir seende ut som gravid.. Du trener og er aktiv, og legger forholdene flott til rette for at du skal få et godt svangersskap. Knallbra! Du skal se det blir lettere å finne formen tilbake etter fødsel også, slik du holder på nå...

nyt popkornet og kos deg foran tv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kremt* Har vært litt lat i helga... ikke ble det styrke på lørdag og ikke ble det yoga på søndag.

Men nå er en ny uke her, med nye mål:

Man: Ingen trening i dag :-)

Tir: Gravid Yoga kurs 70 min

Ons: Lett sykkel 40 min

Tor: Lett sykkel 40 min

Fre: Kose dag igjen :-) Godis og x- faktor. Heia Atle!

HELG!

Var hos legen i dag, og vesle spire vokser og hjertet slår :-)

Jeg er i god form, men akk så sliten noen ganger. Sliter litt med å innse at man ikke orker like mye som man pleide. Er liksom vant med at man klarer både 8 timers jobb og tre treningsøker i uka og være sammen med venner og finne på noe gøy i helgen.

Men har vel omsider innsett at man ikke har like mye energi som før. Men det er helt greit :-)

Legen min forlenget den graderte sykemeldinen min sånn at har litt kortere arbeidsdager, også blir det litt lettere trening og litt mer hvile enn før. Men deilig å få senket tempo litt også. Tar bare litt tid å bli vant til det... og faren er jo fort at det bikker over sånn at man blir lat. Sånn som på søndag.. hvor jeg baaaare lata meg :-)

Aurelia: Er vel ikke så bekymra for hvordan jeg ser ut egentlig... men nå er jeg i den litt kjipe "er hun gravid, eller bare lagt på seg" fasen. Har liksom fått litt ekstra "kosemage" Blir gøy når den blir litt mer gravid aktig.. :-) Lurer på hvor stor jeg blir jeg... kommer til å bli veldig rart altså. Men gleder meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

Tror jeg skjønner hva du mener.. at du er litt "rasløs" og spent osv, mer enn at du gruer deg og er negativ til utviklingen. Må være spennende (og litt vanskelig å henge med) i all utviklingen som skjer hele veien.. ;)

Så flott at du har sett at du må gjøre litt grep i hverdagen, og at forholdene legges til rette for den nye situasjonen du er i. :)

Klem fra meg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klem til deg også Aurelia :klem:

Jammen ikke godt å forstå seg på noe om dagen egentlig.. hehe..

Sambo synes i allefall jeg er litt rar om dagen.

For en ukes tid siden tok han meg i å helle ut resten av vannet i et glass i SØPPELBØTTA før jeg satt det inn i oppvaskmaskinen.. :fnise:

I dag har jeg trent yoga igjen. Det var topp som alltid.

God og sliten og klar for senga nå... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips så var det helg igjen! :-)

Må innrømme at treningsplanen ikke gikk.. helt etter planen.

Ble yoga på tirsdag and that`s it. Men pytt pytt...

Har vært på ultralyd denne uka!!

Det var helt utrolig. Den pitte lille babyen som svømte rundt inni der :hjerte:

Vi ville gjerne vite kjønn da, men det ville ikke vesle luringen inni der vise frem.. så da må vi vente til h*n kommer ut.

For første gang føler jeg virkelig at det er noe der. Magen er begynt å titte frem og det var helt fantastisk å se at det var en frisk liten skapning der inne med alle vitale organer på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: åhh.... Ultralyd! Kunne du se babyen tydelig? sååå spennende, kan tenke meg at det vekket mange gode og sterke følelser i deg.

Ha en heeeerlig dag! Synes du er kjempeflink som trener jevnlig jeg, om det blir 1 eller 3 ganger i uka. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: åhh.... Ultralyd! Kunne du se babyen tydelig? sååå spennende, kan tenke meg at det vekket mange gode og sterke følelser i deg.

Ha en heeeerlig dag! Synes du er kjempeflink som trener jevnlig jeg, om det blir 1 eller 3 ganger i uka. ;)

Tusen takk :) Deilig å trene litt selv om det ikke blir så ofte som jeg ønsker alltid.

Men yogaen klarer jeg i allefall å holde gående. Rart å forholde seg til en kropp som er så mye mer sliten enn den bruker.

Ultralyden var helt magisk :rødme:

Alt ble så mye mer virkelig, og det var deilig å se at alt var som det skulle der inne.

Ble overasket over hvor tydelig man så vesle krabaten inni der. Også gikk hun inn og så på hjerte hvor man så tydelig to hjertekammer som slo, og hjernen som hadde både lillehjerne og to hjernekammmer og magesekk og nyrer og ryggraden og alt var på plass. Var også kjempe gøy når den drev å romsterte litt rundt inni der. Så den kravla rundt og fikk noen fine bilder av ansikt i profil og hånd med fem fingre :-) Men kjønn ville den ikke vise frem da. Lille luringen bare tok foten foran sånn at vi ikke fikk se.

Har fått et helt annet forhold til graviditeten nå. Blitt litt tryggere iogmed at vi har sett at alt er bra, også var det helt vidunderlig å se den lille inni der. Nå gleder meg meg bare enda mer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke :)

Da var det ny uke. Min kjære sambo har fått manne forkjølelse :( Stakkar liten. Følt at det har vært noe som har brygga litt i min kropp også, men ingenting som har slått til enda. Håper jeg slipper unna!

I morgen er det yoga igjen, jippi!

Også har jeg lyst å komme igang med litt spinning igjen... spinning er jo så gøy! Får se ann formen litt men skal prøve å få til iallefall en spinning time og helst to. Og kanskje litt yoga og styrke hjemme i stua.

Og på søndag er det første søndag i advent!!! Herregud som jeg gleder meg!

Fikk smaksprøve på julekake i butikken i dag.. nam nam.. gleder meg til gløgg og pepperkaker og klementiner og masse koooos!

Aurora :hjerte: jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagsspinning??

Jaaa!!!

Hadde skikkelig lyst å spinne i går, men da fikk jeg koselig besøk isteden. Så da får jeg ta det igjen i dag.

Først litt spinning... så fredagskooooos!!

Har skikkelig lyst på sjokoladekake i dag... mmmm... :gjeiper:

Kanskje jeg kliner til å baker en sjokoladekake i kveld.

GOD FREDAG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka!!

Det ble ingen fredagsspinning på meg, gitt ... derimot ble det sjokolade. Huh, viljestyrke? Nei, det har vi ikke sett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :)

Føler meg uvanlig flink til meg og fredag og være.

Ble frukt isteden for fredags-vaffel på jobben i dag, og til middag blir det bakt torsk med pepperot med blomkål og brokoli. Og spinningen er unnagjort.

Men etter det får det jammen meg være nok også...

Da blir det sjokolade fondant og vaniljeis til dessert :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig sunn og sprek fredag.. Det ER sunt med litt dessert også, for det ligger mye god helse i matglede.. så det så!!! ;)

goood helg Aurora! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi ut og se på barnevogn :)

Det løsna vist litt for meg etter ultralyden når jeg så at det var en helt frisk og fin liten babys i magen der. Har liksom vært litt redd for å glede meg for mye og begynne å kjøpe inn ting og sånn før det. Hadde ei venninde som mistet i 4. måned også hører man jo ofte om tilfeller der det ikke går så bra, så blir litt redd for at ting kan gå galt.

Men hjalp masse å å se at alt var bra på ultralyden :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt Aurora! ;) Fikk dere handla noe utstyr, eller ble det med kikkinga? Barnevogn er gøøøøy (og litt komplekst) :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare titting i går... guri for en jungel det er der ute!

Tre hjul, fire hjul, komi, duo, hardbag, soft bag... blir helt svimmel jeg!

Fant en jeg forelska meg litt i da. Men fysj så dyrt det er med vogn. Men samtidig vil man jo gjerne ha en bra en også, for man skal jo bruke den mye. Vi får se hva vi ender opp med tilslutt. Blir bare mer forvirra desto mer jeg leser og titter rundt.

I dag skal jeg fyre i peisen, drikke gløgg, pynte litt til advent og lese Harry Potter :-)

Og ta meg en liten spasertur mens det enda er litt lys ute.. Det deiligste med å være ute nå er i grunnen å komme inn igjen. Men synes det er fryktelig koselig med litt ordentlig kald og hvit vinter.

God søndag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... har vist spist litt mye kake de siste to dagene jeg :riste:

I går ble det sjokoladekake OG julekake og i dag ble det dessertbrødskive med nugatti OG et halvt winerbrød. Men, veldig godt da :Nikke:

Også har jeg en mage som er tregere enn.. NSB?

Kjører på med vann, vi-siblin, grove knekkebrød, grønnsaker, grønn te, udo's choice og går turer.. alt for å blidgjøre magen. Men den er en hard nøtt å knekke.

Pga. denne hersens magen fikk jeg ikke dratt på yoga kurset i dag. Kjempekjedelig!

Men har gått ca en time tilsammen i dag, også tenkte jeg å prøve meg på litt rolig yoga hjemme nå som min kjære avgårde på trening.

Tirsdagen blir jo ikke helt den samme uten... yoga :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel litt vanskelig å gjøre noe med... disse hormonene altså! (får trøbbel med magen ved mensen, gruer meg til jeg blir gravid på akkurat den biten.. dersom det blir noe lignende da..)

men vi skal vel ikke akkurat ta sorgene på forskudd..

masse kake høres bra ut, vi må jo begynne å klargjøre oss for all julematen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...