Gå til innhold

Aurora`s treningsdagbok.


Aurora_A

Anbefalte innlegg

Halvveis i uka allerede, og det er ut som dette blir nok en fin uke :)

Mandagen ble det ikke noe trening. Det var fullt på SAMTLIGE timer på hele timeplanen når jeg skulle booke time litt før lunch på mandagen..

Elexia og januar = dårlig kombo.

Men tirsdagen fikk jeg booka meg på en spinning intervall time.

Viste at denne timen kom til å bli bra siden den var med favoritt spinning instruktøren min. Var en 55 min time med syv pulstopper. Veldig bra time med veldig motiverende intruktør. ME LIKE :)

I dag blir det styrke! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styrke time gjennomført *Gir meg selv en god klapp på skulderen*

Skal ikke skryte på meg å si at ting ikke blir tyngre med ti ekstra kilo en og struttende mage. Merker det når jeg går til jobb og på trening at jeg blir fortere sliten.

Er også mer trøtt en jeg bruker. Sover litt nesten hver dag etter jobb nå.

Men så lenge kroppen får den hvilen den skal så går det helt fint med både jobb og trening. Veldig glad jeg trener, tror det gir meg litt ekstra å gå på. Spesielt nå som jeg begynner å komme ganske langt på vei. Hjelpes, kun 88 days to go står det i tickeren min. Det går fort!

Tid for litt søvn igjen.... hihi

God natt! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wayyyy to go! At du klarte å få booket time altså :gjeiper:

Kan gjerne se for meg at treningen er ekstra tung.. med ekstra vekt på magen blir det jo det! ;) Babyen synes det sikkert er kjempekjekt å være med mamma på spinning da... ;) høre litt kul musikk og kjenne blodet bruse litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag, 28 uker på vei og fornøyd med uka.

Deilig med søndag :-)

Er fornøyd med treningen etter nyttår. Har hatt tre økter i uka foruten denne uka.

Hadde tenkt meg på 40 min power i går, men ble litt over to timers spaser tur i det fine været isteden.

Ble en passe lang gå tur i dag også. Dette i tillegg til å gå frem og tilbake til jobb (20 min hver vei) + en spinning time og en styrke time er god trim for gravide Aurora :-)

Er kommet langt på vei nå føler jeg. Uke 28 i dag, med 12 uker igjen til termin.

Magen vokser og vesle småtten sparker og koser seg forhåpentligvis. Vekta har heldigvis stoppa litt opp. Er nå 8 kg opp fra hva jeg veide før jeg ble gravid. Men magen synes jeg bare vokser og vokser. Blir litt skremt om den skal fortsette å vokse sånn som nå i tre måneder til... hvor stor er det egentlig meningen at man skal bli!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag.. eller var det blåmandag?

Er så utrolig lei Elexia nå.

Har funnet en spinning time som går på mandager som jeg liker kjempegodt, men når jeg skulle melde meg på denne timen i går så var den allerede fullbooka. *Hmf* Alle andre aktuelle alternativer var også fullbooka så tenkte at da fikk mandag bli en treningsfri dag også får jeg begynne treningen på tirsdag.

Har en spinning time på tirsdager også som jeg synes er veldig bra, men hva skjer når jeg går inn for å booke meg på den nå... full!! *Dobbelt hmf*

Har bestemt meg for å teste ut det nye yoga kurset i morgen isteden.. håper ikke det også er fullt!!

Plan for uka:

Mandag: Ufrivillig treningsfri.

Tirsdag: Yoga 70 min

Onsdag: Spinning 55 min

Torsdag: Treningsfri

Fredag: Treningsfri

Lørdag: Styrke & Core 40 min

Søndag: Søndagstur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, Elixia "samlebåndsmetoden".. putt mest mulig inn i et senter på et gang... dårlig kvaltiet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gravid yoga.. med ny intruktør.

I dag kom jeg meg endelig på denna gravid yogaen som har fått ny intruktør siden jul.

Det kurset jeg gikk før jul var helt toppers. Han intruktøren er helt råååå og timen hans var super bra sånn styrke messig.

Mens denne timen var helt anderledes.

Mye mer fokus på pust og forsiktig tøy og bøy. Veldig deilig, men føltes på langt nær like effektivt ut som den andre timen.

Så, godt jeg kun tok en drop in for å prøve. For denne timen ble litt for rolig for min del.

Men savnet virkelig å trene yoga, så skal prøve å få trent litt mer yoga hjemme.

Vi fikk jo et kompedie med alle øvelsene fra det forrige kurset som jeg kan trene etter. Så skal prøve å få trent yoga hjemme en gang i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! Du er jo laaangt ute i svangerskapet og alt, skal si tida går ;) Ikke vanskelig med yoga med magen? (det heter jo gravidyoga- så jeg antar det er tilpasset).

Lykke til med hjemmetrening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiii fader.. fikk meldt meg på spinning i morgen med et nødskrik.

Var kun 2 plasser igjen når jeg meldte meg på nå. Har blitt helt galskap på det senteret nå altså.

Går helt fint med magen og yoga :gravid:

Den begynner jo å bli stor så man merker at man ikke kan gå like dypt i alle stillinger som man ville før, men det er faktisk litt greit å gå litt back to basic med øvelsene også. Jeg har stadig mye å lære i yoga, så har lært en del av å gjøre øvelsene mer modifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh, jeg er også lei av ville tilstander på senteret. Skulle det ikke roe seg nå?! Det var det jeg bestilte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsikkes, forbakskade, møkka Elexia.... :kjefte:

Gravidhormoner i fri utfoldelse her...

Nå er jeg vanvittig lei av det møkka senteret jeg går på altså. Det er helt stappa, ALLTID.

Denne uka hadde jeg tre timer jeg ville gå på, og ikke EN ENESTE EN har jeg klart å få booke meg på.

Så nødløsning ble en drop inn time på gravid yoga 70 min, og en veldig bra spinning time 55 min som jeg fikk booket meg på med et nødskrik (var 2 plasser igjen når jeg booket)

Skulle egentlig på styrke i morgen, men da jeg skulle booke time kl 17 i dag var det allerede fult. Har holdt et øye med bookingen i tilfelle noen skulle booke seg av, men fremdeles like fult.

Og siden jeg ikke kan gå på typ gyria og zumba timer så blir det ikke trening i morgen. Eller iallefall ikke trening på Elexia.

Tror faktisk jeg skal fryse medlemskapet mitt nå.

For det første er det helt forferdelig å trenge seg inn døra der og stå i kø for å trekke kortet og få lapp til time. Så er det å prøve å finne plass blant hundre mennesker i garderoben med treningsbag og mage som skumper borti minst femti av de hundre menneskene på leting etter et ledig skap. I noen tilfeller er det jo ikke engang mulig å få et skap så man må ta til takke med en søppelsekk som de oppbevarer i resepsjonen. Også er det å få plass i salen da.. og på styrke timene er det jo kun de aller tyngste vektene igjen.. noe som er ALT for tungt for gravide Aurora. *Arg*

Får gå litt i tenkeboksen og eventuelt fryse medlemskapet fra feks. mars - mai og heller satse på å få laget meg et bra program med stryke og yoga jeg kan trene hjemme, og bli flittigere på å gå litt raske turer for kondisjonen.

Da trener jeg jo ut februar på Elexia og fra uke 32-33 og ut blir vel treningen uansett litt begrenset. Og etter fødsel skal man jo vente i ca 6 uker med trening. :Nikke: *God ide*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Høres ikke ut som om det er så godt tilrettelagt på treningssenteret ditt, har de ingen andre i nærheten? Jeg mener, det er gratis prøvetime vel :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres igrunn ut som en grei deal med frysing av medlemsskap... Leit at det skal være så masse folk at man ikke trives og ikke får tilpasset treningen.. :tristbla:

Lykke til med hjemmetrening osv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fryktelig synd at treningssenteret ditt ikke klarer å ta vare på de "gamle" kundene sine nå som det er høyt press av nye, synes jeg. Og det burde du kanskje fortelle dem også. Kanskje du får fryse abonnementet ditt over litt lenger tid uten ekstrakostnader fordi du ser deg NØDT til å fryse det på grunn av deres dårlige service? Det er jo å håpe ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag... :sol:

Deilig å våkne opp til sol, og trening!

Jeg var tidlig oppe i går og fikk booket meg på styrke time.

Nå er styrke timen gjennomført, deilig!

Søndagene har fått en litt annen dimensjon etter at man ble gravid. Aldri fyllesyk og sliten på søndag, også begynner jeg å føle meg litt som en kjerne familie.. vi har nemlig fiskemiddag hver søndag med dessert. Så i dag gleder meg meg til hjemmelaget fiskegrateng.. *nam*

Frøys medlemskapet mitt i dag.

Har fryst det fra 1.mars og i 3 måneder.

Tenkte det var greit å fokusere litt mer på yoga/ styrke og turer den siste tiden, også skal man jo helst ikke trene i de første 6 ukene etter fødselen.

Men jeg trener ut februar da ;-)

Tenkte 1 spinning time og 1 styrke time i uka, og en hjemme-yoga dag.

Må få inn en god vane med å trene yoga hjemme nå, for jeg vil holde meg mest mulig i aktivitet frem mot fødselen. Tror yoga med både fokus på styrke og avspenning er god trening den siste tiden.

Også går jeg jo frem og tilbake til jobb, så får tilsammen 40 min rask gange hver dag.

Og nå som vi går mot lysere tider er det litt koseligere å gå tur på ettermiddagen. Så skal bli flinkere til å ta en liten tur etter middagen, eller en liten kveldstur.

Detta blir bra! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en god plan Aurora. Og tror nok du skal klare å holde deg i aktivitet selvom du ikke har et treningssenter å gå på :jepp:

Hvilken dato er terminen igjen? (gadd ikke å telle 76 dager fremover... :sjenert: ) Synes tiden går ekstra fort her hos deg jeg. Er jo ikke lenge siden du klaga over manglende gravidmage, og nå er den begynt å bli litt i veien :gjeiper:

Ha en flott uke :klemmer: Om 6 dager er du i uke 30!!! DA begynner det virkelig å nærme seg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørtes ut som en god plan Aurora. Og tror nok du skal klare å holde deg i aktivitet selvom du ikke har et treningssenter å gå på :jepp:

Hvilken dato er terminen igjen? (gadd ikke å telle 76 dager fremover... :sjenert: ) Synes tiden går ekstra fort her hos deg jeg. Er jo ikke lenge siden du klaga over manglende gravidmage, og nå er den begynt å bli litt i veien :gjeiper:

Ha en flott uke :klemmer: Om 6 dager er du i uke 30!!! DA begynner det virkelig å nærme seg :hoppe:

Koselig at du titter innom Ripsy.

Håper virkelig jeg klarer å holde aktiviteten oppe altså. Dere får passe på meg og piske den voksende Aurora litt ut på tur :)

Termin er 24 april.

Og nå går det virkelig fort!!!

Som du sier, snart 30 uker på vei *hjelpes*

Har begynt å komme litt i "nesting" modus, og fått handlet inn litt småting.

Vi holder utstyr og klær til et minimum, men noe er det jo greit å ha i hus når den lille kommer.

Også leste jeg på nett nå at det var greit å begynne å tenke på å pakke sykehus bagen allerede i uke 30, så har begynt å tenke så smått på hva jeg trenger å ha med der også.

Hohoho... i dag kjøpte jeg ammeinnlegg! OMG... viste ikke at de var så store! De ullinnleggene er jo store som tinntallerkener! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig plan for uka

Man: Treningsfri

Tir: Yoga hjemme

Ons: Styrke - Elexia Power

Tor: Sykkel intervall

Fre: Treningsfri

Lør: Treningsfri

Søn: Treningsfri

Ble vist litt dårlig fordelt utover uka timene denne uka, men det var sånn det passa seg denne uka.

Yoga hjemme er gjennomført.

Deilig å trene yoga hjemme egentlig. Er avhengig av at sambo er ute av hus, men han trener på tirsdager så da går det fint.

I dag ble det en rolig yoga med litt fokus på å få avspent og strukket litt på ryggen.. har hatt så himla vondt i korsryggen i dag. Skulle vel ikke båret den tunge kommoden i går *etterpåklok*

Ellers så har jeg fått lagt inn litt hverdagsmosjon allerede denne uken.

I går ble det en del trasking på shopping, og i dag har jeg også gått en tur + rydda og støvsugd leiligheten.

Vekta har begynt å tusle litt mer oppover nå.. ca 8-9 kg opp nå. Veldig veldig rart å gå så mye opp i vekt. Er noen kilo over old time high nå. Og enda er det en god stund igjen.. lurer på hvor stor jeg blir tilslutt jeg?? :gravid:

Men de på jobben er veldig søte da! Fått flere komplimenter for at jeg ser bra ut, og det er veldig koselig å høre. Veldig uvant og rart med denne gravid kroppen, men også veldig koselig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom tiltakslyst og treng deg på, her skal du motstand finne...

Hadde i grunnen mye mer lyst til å sitte under teppe i sofaen her enn å dra å trene.

Men, det blir man vel ikke en sterk og sunn mamma av.

Så tok en tur innom dagboka for å hente litt motivasjon.

1-2-3... opp av sofaen, skifte til treningsklær og komme seg avgårde!

Styrke er deilig og enda deiligere er den velfortjente dursjen etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti rakker`n søndag allerede og frøkna er 30 uker på vei!

Ukene går litt fort nå synes jeg..

Denne uken ble det 2 treningsøkter.

Yoga hjemme på tirsdag og styrke på Elexia på onsdag.

Ellers har jeg prøvd å fokusere litt på denna hverdansmosjonen og gått litt tur og ordna i heimen.

Har vært litt plager denna uka, så jeg har tatt det litt rolig med treninga.

Fikk en vridning i kneet på styrke timen på onsdag. Litt usikker på akkurat hva som skjedde egentlig, men skulle gå fra sideplanke på den ene siden til den andre, også vrei kneet seg og det føltes som om båndet som holder kneet på plass tok seg en liten tur over kneet og så tilbake..

Veldig vondt der og da, men ikke hatt noe spesielle plager etterpå.

Ryggen har heller ikke vært helt optimal.. og bekkenet.

Skal til legen i morgen, så får høre litt hva han anbefaler i forhold til trening fremover.

Ellers... 30 uker i dag!! Ca 10 uker igjen bare *hjelpes*

Begynner å få en del ting på plass av baby ting, så bare sånn kose shopping av litt tøy og småting igjen. DET er koselig det!! Bitte bitte små bobyer til småtten som kommer. Fremdels ganske uvirkelig.

GOD SØNDAG :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...