Gå til innhold

Aurora`s treningsdagbok.


Aurora_A

Anbefalte innlegg

Zzz... man blir jammen trøtt av å være gravid...

Føler meg i grunnen mer og mer som en åtti åring om dagen. Jeg sover middagslur, går sakte, har vondt i ryggen, forbarmer meg over støy fra naboen, synes det er forferdelig med glatte fortauer og har faktisk vurdert brodder, må spise biola hver morgen for å holde magen i orden.. og har tilogmed brukt ordet lømmler som betegnelse på umulig ungdom! :fnise:

I går ble det litt ekstra tur (ca 60 min gange) + masse soving på ettermiddagen. Trøtt trøtt trøtt...

I dag blir det hjemme yoga!! *jippi*

Resten av uka tar jeg som det kommer. Legen rådet meg til å ta det rolig med styrke treningen så prøver heller å tilpasse den litt hjemme fremfor å dra på flere styrke timer.

Også får jeg satse på litt spaserturer for kondisjonen. Har avtalt en liten tur med sambo i morgen.

Også går jeg jo frem og tilbake fra jobb som utgjør 30-40 min hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg i grunnen mer og mer som en åtti åring om dagen. Jeg sover middagslur, går sakte, har vondt i ryggen, forbarmer meg over støy fra naboen, synes det er forferdelig med glatte fortauer og har faktisk vurdert brodder, må spise biola hver morgen for å holde magen i orden.. og har tilogmed brukt ordet lømmler som betegnelse på umulig ungdom! :fnise:

:hoho: Jeg tror det er sånn det er å bli mamma/foreldre jeg :ler:

Tok meg en tur innom og lest de siste sidene dine. Koselig her :)

Syns du er utrolig flink til å holde deg i aktivitet :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med besøk, Line Gourmet :goodbye:

Ser det er en liten småtass i magen din også.

Må titte en tur innom boka di. Alltid koselig med graviditetsdagbøker!

Endret av Aurora_A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en kjempe bra yoga økt hjemme.

Ca en time med trening hvor jeg også trente litt styrke og gode øvelser for en vond korsrygg.

Ryggen har faktisk blitt litt bedre nå som jeg har kuttet styrke timene på Elexia. Tror jeg overbelastet litt på slutten der.

Satser på yoga og styrke hjemme på tirsdager og torsdager fremover, og tur tur tur :)

Blir rart med tre måneders "perm" fra Elexia.

Merker at kroppen har gått inn tredje trimester nå.

Er mer trøtt og føler meg litt tung og har slitt en del med korsryggen. Så passer på å få slappet av litt hver dag og trapper ned treningen. Nå er det bare ca 9 uker igjen og hele ca 9 uker igjen..

På en måte går det veldig fort, og på en annen måte så begynner jeg å glede meg mer å mer til å se den lille luringen som ligger inni magen der og få kroppen min tilbake.

Lurer også fælt på om det er gutt eller jente.

:babyjente: eller :babygutt: ... ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan en sunn og sterk mamma i tredje trimester.

Mandag til fredag: Gå til jobb - tilsammen 30-40 min.

Tirsdag og Torsdag: Yoga/ Styrke hjemme

Ellers legge inn litt hverdagstrim med turer og andre aktiviteter utover uka.

Skal også legge inn en 30-60 min pause etter jobb hvor jeg får slappet av ordentlig evnt. sovet litt.

Skal ligge med bena høyt i 30 min hver dag - doctors order.

Dette blir ikke en veldig spennende treningsdagbok fremover.

Aurora skal bli en sterk og sunn mamma, og for å ha overskudd til det må tempo litt ned nå i tredje trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei Aurora!

jeg tipper det blir ei :babyjente:

Synes du er kjempeflink bare som klarer å holde deg aktiv som gravid, jeg! Er imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heia Ripsy... :goodbye:

Så koselig du stikker innom!!

Det går fint med meg! Vokser og begynner å bli rimelig gravid nå..

Herremin, under 8 uker igjen til termin!!

Magen vokser og bebisen trives. Det er masse liv om dagen. Veldig koselig. Både jordmor og legen er skjønt enige om at dette blir en stor og fin bebis.

Hm.. stod det treningsdagbok i headingen her? Hehe...

Har jo fryst medlemskapet mitt på Elexia nå, så har blitt mindre trening. Planen om yoga to ganger i uka har ikke gått.. helt etter planen. Ble en gang forrige uke, og så langt ingen ganger denne uken. Men går til jobb hver dag da, det er vel ca 20 min gange hver vei. Også prøver jeg å legge inn litt småturer innimellom... (men er møkk lei av å skli rundt fortauer med slafs og is!)

Nå skal jeg sette igang med litt husarbeid, det er aktivitet det også!? ;-)

Endret av Aurora_A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, livstegn :D Godt å høre at alt er bra med deg, og så spennende at det nå virkelig nærmer seg! Blir moro å følge med deg fremover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag :sol:

Denne uka har jeg vel sett mer på sport enn jeg har utøvd selv. Fantastisk VM.

Heia Norge!

Babyen vokser og koser seg masse om dagen.

33 uker på vei, så nå begynner det å flakse seg til her ;-) Under 50 dager igjen..

Magen har blitt stooor! Jeg er vel opp ca 10 kg nå. Begynner å merke at det er tyngre å være Aurora nå.

Og enda skal babyen og magen vokse i flere uker.. hvordan skal dette gå? Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg :duskedame:

Ikke så mye å oppdatere med på treningsfronten om dagen.

Jeg går minst 30-40 min hver dag og holder meg i litt aktivitet med små turer og pusling hjemme.

Denne uka har jeg for alvor begynt å føle meg høygravid.

Magen står veldig høyt nå, og er ordentlig stor og fin.

Begynner å glede meg veldig til å hilse på det vesle bølle frøet inni der også. Er bare 6 uker igjen til termin nå, så da er det ikke så lenge igjen. Har også mye tanker rundt fødselen om dagen. Akkurat nå gleder jeg meg litt til å bare komme i gang med det. Jeg har tidligere hatt ordentlig angst for å føde, såpass ille at det er en av grunnene til at jeg ikke har vært klart for å få barn før nå. Men nå er jeg faktisk veldig rolig når det kommer til det. Har en tro på at jeg ikke kommer til å få mer enn jeg kan takle, og at det kommer til å bli en kjempe utfordring men at jeg kommer til å klare det. Mulig panikken begynner å bre seg mer når jeg nærmer meg, men akkurat nå er jeg heldigvis veldig rolig i forhold til det som skal skje.

Og med bakgrunn i det som skjer i Japan og stillehavet nå, må jeg bare få si at..

Jeg er så utrolig glad og takknemlig for alt jeg har. Jeg har en samboer som er snill, smart, kreativ, rolig, god og engasjert. Jeg er ikke noe stor fan av å skrive "kliss", men han er rett og slett verdens beste, og jeg her utrolig glad for å ha han og at vi skal få gleden av å bli foreldre sammen. I tillegg har jeg en jobb jeg trives godt i med veldig koselige kollegaer, og venner og familie som jeg setter stor pris på.

God helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem:

Så fint at du har klart å få rolige tanker rundt det med fødselen. Det er jo noe vi bare må gjennom og vi vet jo at det kommer noe fint ut av det :rodmer: Nå har jeg glemt det, men vet du om det blir gutt eller jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom en liten titt for å høre hvordan det står til med deg? Formen fin? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg igjen... :duskedame:

Nå går ukene så det suser her!

Så koselig med besøk Ripsy og Smilla :klemmer:

Her går det fint. Vært litt forkjøla og pjusk noen dager. Men *bank i bordet* ingen feber eller full influensa, så håper en rolig helg med litt varm te og noen gode filmer på tv`n gjør susen.

Vet ikke om det blir gutt eller jente..

Vi ville gjerne vite på ultralyden, men den vesle luringen inni der satt foten foran så jordmora ikke fikk sett. Hun prøvde flere ganger, men vesle pusen ville ikke vise seg frem.

Så blir utrolig spennende å se!! Nå synes jeg faktisk det er litt gøy å ikke vite også.

Blir mer hverdags mosjon enn trening om dagen.

Går turer og pusler med litt småting hjemme, og prøver å holde meg i aktivitet selv om det ikke blir vekter og spinning ;-) Formen er fin. Har gått opp ca 11 kg nå og magen er stor og god.

Har ikke kommet til det ordentlig høygravid og kjempelei stadiet enda, men det kommer vel om noen uker. Er bare to uker til jeg går ut i permisjon nå!! Wooo... nå går det fort.

God helg!

I :hjerte: helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som formen er fin, til tross for litt pjuskhet ! Høres iallfall ut som en flott mage og en fiiiiin liten baby der inne. Så spennende det skal bli å vite!

Nyyyyt helga! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Lørdagskveld...

Da var det gått nok en uke. Fytti katta nå nærmer det seg altså!

Kun 29dager igjen til termin. Det er ikke lenge til altså jenter!!

Hva trening angår så blir det gåtur over 30-40 min hver dag.

Bortsett fra det slapper jeg av og koser meg.

Har kun en uke igjen på jobb nå før jeg går ut i permisjon. Kjemperart å tenke på.

Blir nok deilig med en gang, men håper jeg ikke må gå over termin.. for SÅ gøy er det ikke å gå hjemme.

Tror så smått mamma genene har begynt å kicke litt inn nå.

Jeg har aldri hatt noe veldig romantisk forhold til babyer, men nå kjenner jeg at jeg gleder meg mer og mer til å hilse på velse babyen inni magen der. Å holde den i armene mine og ikke minst å se hvem som gjemmer seg der og bli kjent med han/henne.

Fødselsangsten har heldigvis ikke satt inn enda.

Er overraskende rolig enn så lenge. Har ikke tenkt sånn veldig mye på det enda egentlig. Enn så lenge er taktikken å ta det som det kommer. Prøve å bevare roen, stole på at de erfaringene jeg har fra yoga og pust kan hjelpe meg, og håpe jeg møter noen søte og flinke jordmødre som kan hjelpe meg igjennom det. Skal inn og prate litt med jordmor om fødsel i begynnelsen av neste uke, så da får jeg forhåpentligvis den informasjon jeg trenger.

Hehe.. sto det treningsdagbok i headingen her? Blir mer litt mer graviditets dagbok om dagen.

Men sånn er det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aurora! 28 dager igjen idag? Det kommer nok til å gå fort ja, skjønner du gleder deg. Hvorfor grue deg, når du kan glede deg? Man må bare ta det som det kommer, uansett. Og dette handler så masse om det lille underet deres, at dere blir kjent med han/henne. Wow liksom! ;)

Så flink du er som går gode turer hver dag! ;) Gjør nok godt selv om det kanskje føles litt tungt etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, det nærmer seg nå :) Spennende! Godt at du titter innom av og til, så vi får følge med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grå lørdag i hovedstaden.

Veldig hyggelig at dere stikker innom, selv om det ikke er så mye trenings inspirasjon å hente her om dagen :-)

Her er alt fortsatt fin fint.

Er vel opp ca 12 kg nå, og magen er stooor og fin. Skikkelig høygravid.

Formen er overraskende bra.

Har slitt en del med ryggen, men etter at jeg kuttet treningen og tok det litt mer med ro så har det faktisk blitt bedre. Jeg sover godt, spiser godt, går tur hver dag (40 min) og har det veldig fint! Vesle pus i magen romsterer litt rundt av og til.. plutselig stikker det ut en rompe på ene siden av magen og en fot på andre. Hikke er det en del av også. Det er litt irriterende faktisk, han/hun kan holde på i evigheter noen ganger. Men er litt søtt også.

Har gått ut i permisjon fra jobben nå.

Det er fryktelig rart å tenke på at jeg ikke skal tilbake på jobb på leeeeenge! Kommer til å savne folkene, men gleder meg også til en ny del livet.

Lurer på hva jeg skal finne på i ukene hjemme før den lille kommer?

Skal gå tur i være litt ute iallefall. Blir deppa om jeg skal resignere til sofaen.

Blir vel litt småturer, småpusling hjemme med rydding i skap, vasking av trekk til vogna og sånne småting. Og slappe av med gode bøker i sofakroken.

Men, dere... helt til slutt.

Her er en kar som virkelig er motiverende!! Hvis han kan, da kan jeg også!!

92 år og i toppform.

Får holde kostholdet sunt og aktiviteten litt oppe de siste ukene her, så blir det mye lettere for meg når jeg skal tilbake til normal kropp etter fødselen også.

Åh... nå gleder jeg meg faktisk til å begynne å trene litt igjen. Begynner på Elexia igjen 1. juni. Så frem til da er det kosthold og hverdagsmosjon som gjelder.

Først baby, så trening ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...