Gå til innhold

Aurora`s treningsdagbok.


Aurora_A

Anbefalte innlegg

God lørdag :klemmer:

Tenkte bare å berolige deg med å si at ved et vanlig svangerskap er det "normalt" å gå opp mellom 10 og 18 kg i gjennomsnitt, noen går opp mer og noen går opp mindre :) I siste trimester regnes det som unormalt å gå opp mindre enn 0.3 kg i uka, fordi en lavere vektøkning enn dette kan føre til prematur fødsel og at barnet ikke får lagt på seg nok :) Så spis og vær glad, og tren og bli sterk :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Aurora! :goodbye:

RAskt spørsmål: Er det ok å trene knebøy og utfall for oss? Gjør du det?

Snart i gang selv med power-timer... :trene:

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag :klemmer:

Tenkte bare å berolige deg med å si at ved et vanlig svangerskap er det "normalt" å gå opp mellom 10 og 18 kg i gjennomsnitt, noen går opp mer og noen går opp mindre :) I siste trimester regnes det som unormalt å gå opp mindre enn 0.3 kg i uka, fordi en lavere vektøkning enn dette kan føre til prematur fødsel og at barnet ikke får lagt på seg nok :) Så spis og vær glad, og tren og bli sterk :duskedame:

God lørdag til deg også Coffe Girl :klemmer:

Og takk for beroligende ord. Føltes litt overveldende når man plutselig hadde gått opp 10 kg. Men er jo "bare" 7 kg opp fra før jeg ble gravid også skal man jo sakte men sikkert opp i vekt. Kom bare litt brått på når vekta plutsleig viste en old time high.

Men føler meg faktisk ikke så tung enda, og trener og spiser sunt så detta`n går fin fint ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aurora! :goodbye:

RAskt spørsmål: Er det ok å trene knebøy og utfall for oss? Gjør du det?

Snart i gang selv med power-timer... :trene:

:nigo:

Hei LineGourmet,

Så koselig du stikker innom. Gøy med likesinnede ;-)

Jeg er ingen treningsekspert, men det jeg har hørt om knebøy og graviditet er at man skal vær litt forsiktig med veldig tunge vekter den aller siste tiden.. noe med at hvis man tok i alt for hardt kunne slimproppen gå?? :eeeh:

Ellers skal man være litt forsiktig med mage øvelser og spesielt rette magemuskler etter uke 18.

Jeg bruker å si fra hvis det er ny intruktør om at jeg er gravid sånn at jeg får alternativer på de øvelsene jeg ikke bør gjøre. De fleste er veldig søte og hjelpsomme.

Så bare å trene power og kose seg!

Jeg tar ikke de tyngste vektene og sliter meg ikke helt ut, men merker at det er skikkelig deilig å få trent litt i graviditeten. De fire etasjene opp til leiligheten blir litt lettere og man får litt mer energi til dagene på jobb.

God helg LineGormet, og god trening :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og like måte Aurora :)

Man må bare lytte til kroppen ;)

Du høres i hvert fall ut som en gravid friskus! Lykke til videre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg trent styrke & core 40 min.

Bra time med engansjert intruktør, så var veldig gøy og deilig start på dagen.

Etterpå møtte jeg ei venninde til lunch i byen.

Nå blir det litt pizza ala min kjære sambo før han stikker avgårde og spiller litt poker med gutta og jeg skal kooooose meg under pleddet i sofaen med film og godis! :popcorn:

Ellers er jeg super fornøyd med uka.

Ble tre økter; spinning 55 min, power 55 min og styrke & core 40 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen godtfolk :kaffekopp:

Uka som var gikk veldig fint. Litt sjokolade utskeielser (sjokoladekake på fredag, en 100 g helnøtt + potetgull på lørdag og en 100 g kvikklunchmelkesjokolade på søndag) Det beste hadde vel vært å holdt seg til en godis dag... men jeg og sambo trengte virkelig en sjokolade for å få motivasjon til å fullføre søndagsvasken i går... hihi..

Sambo synes forøvring jeg hadde usetvanlig lite crawings og lite utskeielser til å være gravid. Ikke at jeg følger noen streng diett, men mener jo at det at man er gravid er en ekstra grunn til å spise sunt og godt.

Treningsplan for uka:

Man: Spinning 55 min + Stretching 30 min

Tir: Treningsfri

Ons: Elexia Power 55 min

Tor: Yoga hjemme 70 min.

Fre: Treningsfri

Lør: Styrke&Core 40 min

Søn: Treningsfri

Har gitt opp å komme meg på drop inn time på nytt yoga kurs som går på tirsdager..

Har jo et supert program jeg kan trene hjemme, så da kan jeg like så godt bruke det og spare de pengene. Også har tirsdager vist seg å være en helt håpløs treningsdag, så da tar jeg det på torsdag isteden.

Gleder meg til spinning i dag, intruktøren der er kjempeflink! Og Power på onsdag er også veldig bra, og styrke&core på lørdagen var kjempe effektiv og veldig motiverende intruktør. Ser ut som disse timene blir mer eller mindre faste timer fremover... ;-)

Gooood ny uke til dere som svinger innom :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: Sunn og sprek

Startet mandagen med spinning 40 min og stretching 30 min.

Kjempedeilig spinning økt, merker at kondisen fremdeles er der.. deilig følelse!

Og disse stretching timene er veldig deilige. Der tar man seg god tid og strekker skikkelig ut.

Sunn har jeg vært og.. hjemmelaga og sunn frokostblanding til frokost, to skiver ingers rugbrød med makrell i tomat til lunch, pære til mellommåltid, fiskegrateng med potet, gulerot og rosenkål til middag, en bannan mellom treningstimene og to skiver med ingers rugbrød med ost og røkt kalkun og paprika etter trening, druer til tv-snack, også ble jeg så sulten før jeg la at det ble en liten ekstra kveldsmat i form av to knekkebrød med brunost.

Tilslutt må jeg bare klage over Elexia i januar igjen.. og spesielt mandager.

Alle skal trene i januar og alle skal begynne på mandag ser det ut som. Det var fullstendig overfylt i garderoben. Det var ikke ett eneste skap og oppdrive så de som jobbbet der sto og delte ut søppelsekker som man kunne ha tingene sine i og legge i resepsjonen... gleder meg til dette roer seg litt altså. Men enn så lenge får man bare holde ut tilstander med polske matkøer på Elexia.

Tirsdag: Sunn og slapp

Tirsdag har blitt en slappis dag for meg altså. Men isteden for å prøve å skulle gjøre noe fornuftig og "presse" meg til å trene så har jeg denne uka bare latt tirsdag være tirsdag og latt kroppen få den hvilen den trenger. Er jo ikke til å stikke under en stol at man blir litt ekstra sliten når man er gravid også, så tror kroppen har godt av en skikkelig fridag.

Så i dag la jeg meg og leste og sovna når jeg kom hjem fra jobb, så kom min beste kjæreste hjem og serverte meg middag, før jeg igjen la meg nedpå og leste litt og sovna igjen.

Håper bare jeg får sove når natta kommer... :-) Men som regel er ikke det noe stort problem.

Hilsen frøken murmel... :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen flink. Håper jeg kan ha deg som forbilde når jeg blir gravid :klemmer: Drømmen er å være like flink som du er!

Håper lille murmel får sove i natt :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delte de ut søppelsekker?? Haha, nei, vettuhva, da har de sprengt kapasiteten sin og vel så det. Huff :(

Så flink og sprek du er, jeg er rent imponert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, så snille dere er :klemmer:

Er sånne innlegg som motiverer til å fortsette å være flink og sprek.

Onsdag: Sunn og sterk.

Etter en sunn og slapp tirsdag var det dags for en sunn og sterk onsdag ;-)

Sov forresten som en engel i går.. tror jeg bare trengte mye søvn i går jeg.

Men, nå skulle jeg skrive om i dag. Og i dag ble det Elexia Power igjen. Toppers time. Jeg kjører ikke på med så mye vekter, er ganske mange repetisjoner på hver øvelse så tar heller litt mindre vekter og gjør øvelsene skikkelig. Går fremdeles fin fint å trene med magen. Men, å ta av og på sko begynner faktisk allerede å bli en utfordring... Lurer på hvor lenge jeg kommer til å trene jeg. Forhåpentligvis en stund til iallfall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på hva du legger i begrepet trening? Håper du klarer å holde deg i bevegelse helt frem... men sånn etterhvert så kan du vel legge fra deg "treninga" dvs saltrening, vektløfting osv..

Synes du er kjempeflink, du kommer til å bli den spreke mammaen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag: Slappesen igjen gitt.... ;)

Kroppen min trenger vist litt ekstra hvile om dagen.

Lurer på hvorfor det... :gravid:

Så når kjære sambo dro på trening i går og jeg i teorien skulle trene yoga hjemme så gikk jeg heller å la meg.

Så ble ikke noe yoga i går, men jeg rydda og støvsugde leiligheten og gikk gjort unna litt små pusling.. som å vaske sminke børstene mine.

Det er kjedelig det... å vaske sminkebørster. Men det det må vist gjøres sier dem ;-)

Har jeg fortalt om mitt lille nyttårsforsett 2011?

Dette skal nemlig bli året hvor jeg får super hud!!

Jadda! Jeg har lest bloggen til Hilde Christina fra perm til perm og gått til innkjøp av en hel rekke "bra" hudpleie produkter.

Ble en dyr fornøyelse, men følgende er nå på vei i posten fra Feelunique.com:

Decleor Foaming Cleanser - All Skin Types

MD Formulations Contunous Renewal Serun - Sensitive Skin

Decleor Hydra Floral Anti-Pullution Flower Nectar Moisturising Cream

Decleor Aroma Cleanse Eau Demaquillate Cleansing Water

Decleor Hydra Floral Anti-Pullution Moisturising Gel Cream for Eyes

Gleder meg!!

Så nå skal jeg bli en sunn, sterk og SKJØNN mamma!

Kan ikke skjønne noe annet enn at jeg kommer til å bli skjønn som et glansbilde med alle disse flotte produktene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fredag: Kosedag med middag med venninde.

Jippi, endelig fredag. Det er en fin dag det!

I dag skal jeg møte ei venninde etter jobb og spise litt god mat, drikke litt Munkholm og skavle... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god helg!!!

Jeg leser også den bloggen og lar meg inspirere ;) Bruker Decleor, Dermalogica og MD. har samme fuktighetskrem som deg, den er digg. Og sambo sier alltid at jeg lukter sååå deilig når jeg har hatt den på.

Håper du har funnet deg riktige kremer da, dette blir nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over og det var mandag og jobb igjen.

Har hatt en super helg med middag med venninne på fredagen og middag med tre andre vennepar på lørdagen.

Deilig å ha litt overskudd til å være sosial igjen.

Er veldig fornøyd med treningen forrige uke:

Man: Spinning 40 min + Stretching 30 min

Ons: Power 55 min

Lør: Styrke & Core 40 min

Var veldig trøtt forrige uke, men føler litt trening innimellom har har gitt litt mer overskudd.

Så var det ny uke.... :)

Man: Treningsfri

Tir: Spinning intervall 55 min

Ons: Elexia Power

Tor: Treningsfri

Fre: Treningsfri

Lør: Styrke & Core 40 min

Søn: Hviiiile....

Trening på mandager i januar på Elexia har jo vist seg å være helt umulig! Ref; forrige ukes mandagstrening hvor det ikke var et eneste ledig skap å oppdrive så vi måtte putte tingene våre i søppelsekker og levere til oppbevaring i resepsjonen.

Hadde allikevel en plan om å trene spinning i dag.. men det så jeg at jeg bare kunne glemme når jeg gikk inn for å booke time. Det var det helt stappa på omtrent samtlige timer.

Så da starter treningsuka på tirsdag isteden for min del. Da spinning intervall med en intruktør jeg vet er kjempeflink. så det blir bra! Ellers blir det styrke på torsdag og litt styrke på lørdag.

Skal jo bli en sterk mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...