Gå til innhold

Alenemødre som klager over for lite bidrag


Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

men når ektemannen rusar seg og begynner å fikle med våpen er det kanskje på tide å gå,

Det hadde kanskje vært enda smartere å la være å få (flere) barn med en mann man vet eller mistenker at ruser seg. Dette er jo ikke noe som dukker opp helt ut av det blå, det har gjerne pågått en stund. Har man den minste lille mistanke er jo det siste man bør gjøre å få flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krizzy

Ikke vær så naiv. Er faktisk ganske mange av dem.

Dessverre, må jeg si meg enig! :tristbla:

Men! Skal ikke dra alle under en kam! :klemmer:

Finnes mange hvor man blir uplanlagt gravid, prevasjonssvikt, samlivsbrudd osv.

Endret av Krizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liker

Jeg trodde faktisk at det måtte 2 kjønnsmodne mennesker til for å kunne lage et barn. At den ene eller begge velger å ikke benytte seg av prevensjon får hver enkelt stå for selv. Hvis en mann har tilfeldig sex med en kvinne så er han jo ganske uansvarlig hvis han ikke beskytter seg! Han blir ikke lurt av noen! Han lurer seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

Jeg trodde faktisk at det måtte 2 kjønnsmodne mennesker til for å kunne lage et barn. At den ene eller begge velger å ikke benytte seg av prevensjon får hver enkelt stå for selv. Hvis en mann har tilfeldig sex med en kvinne så er han jo ganske uansvarlig hvis han ikke beskytter seg! Han blir ikke lurt av noen! Han lurer seg selv!

Det er ikke alle som tenker så langt angående konsekvensene :sukk:

I det øyeblikket så er sex, vel, det er sex!

Endret av Krizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk veldig mange som har sex med en fyr ubeskyttet bare for å få en unge, så svaret er ja!

Sp skjerpings selv!

Ikke vær så naiv. Er faktisk ganske mange av dem.

Og dette vet du fordi? Dokumentasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Og dette vet du fordi? Dokumentasjon?

forde jeg snakker, møter og treffer folk hver dag som forteller meg de utroligste ting. Mere kan jeg ikke si pga taushetsplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg går litt surr i alle anonyme brukarane og gjestene her. Hadde vore greit om i alle fall eit par stk hadde vore tøffe nok til å stå fram med brukarnamn... Viss meiningane er så gjengs som de påstår, kvifor skjule seg som anonym eller gjest?

Eg lurar på korleis folk veit dette med at så mange kvinner visstnok lurar menn til å bli fedre... For øvrig er eg enig i at desse mennane slett ikkje blir lurt, det skal to til for å lage ein unge...

Kommentaren til meg om kvifor eg fekk ungar med mannen min, er strengt tatt ikkje verdig eit svar eingong. Fy søren så mange frekke og usympatiske folk, denne tråden får visst verkeleg fram det verste i folk. Det er skikkeleg trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Eg går litt surr i alle anonyme brukarane og gjestene her. Hadde vore greit om i alle fall eit par stk hadde vore tøffe nok til å stå fram med brukarnamn... Viss meiningane er så gjengs som de påstår, kvifor skjule seg som anonym eller gjest?

det er en grunn til at folk er anonyme og det bør du rett og slett respektere. Er litt lei brukere som skal bry seg med ting dem overhode ikke har noe med! Har ikke intresse av å kunne bli brukt som googl materiale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg går litt surr i alle anonyme brukarane og gjestene her. Hadde vore greit om i alle fall eit par stk hadde vore tøffe nok til å stå fram med brukarnamn... Viss meiningane er så gjengs som de påstår, kvifor skjule seg som anonym eller gjest?

Eg lurar på korleis folk veit dette med at så mange kvinner visstnok lurar menn til å bli fedre... For øvrig er eg enig i at desse mennane slett ikkje blir lurt, det skal to til for å lage ein unge...

Kommentaren til meg om kvifor eg fekk ungar med mannen min, er strengt tatt ikkje verdig eit svar eingong. Fy søren så mange frekke og usympatiske folk, denne tråden får visst verkeleg fram det verste i folk. Det er skikkeleg trist.

Hvor mange det er, har jeg ikke tall på, men at det skjer, ja, det gjør det nok..

Om mannen blir lurt kommer vel da an på om han har spurt om hun brukte prevansjon og hun svarte ja eller ikke. Om han ikke har spurt, så kan han vel ikke komme å si at han ble lurt nei.. Selv om jeg er overbevist om at mange mannfolk er så naive at de automatsik går ut i fra at dama beskytter seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Det hadde kanskje vært enda smartere å la være å få (flere) barn med en mann man vet eller mistenker at ruser seg. Dette er jo ikke noe som dukker opp helt ut av det blå, det har gjerne pågått en stund. Har man den minste lille mistanke er jo det siste man bør gjøre å få flere barn.

Det er faktisk ikke alle som det er mulig å se at ruser seg. Enda mindre å vite at ruser seg. Og det finnes mange forskjellige former for rusmisbruk. Noen av dem har også en tendens til å komme ut av det blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en grunn til at folk er anonyme og det bør du rett og slett respektere. Er litt lei brukere som skal bry seg med ting dem overhode ikke har noe med! Har ikke intresse av å kunne bli brukt som googl materiale

Google-materiale? Eg formodar at du ikkje brukar ditt fulle namn som brukarnamn på KG?

Når du er anonym brukar, er du faktisk ein brukar på KG som har brukarnamn og som kanskje står fram med brukarnamn i andre diskusjonar. Begynner jo å lure på kvifor mange er anonyme i slike diskusjonar.

Hvor mange det er, har jeg ikke tall på, men at det skjer, ja, det gjør det nok..

Om mannen blir lurt kommer vel da an på om han har spurt om hun brukte prevansjon og hun svarte ja eller ikke. Om han ikke har spurt, så kan han vel ikke komme å si at han ble lurt nei.. Selv om jeg er overbevist om at mange mannfolk er så naive at de automatsik går ut i fra at dama beskytter seg ;)

Har ein sex med tilfeldige damer og ikkje vil ha barn, brukar ein kondom. Viss ikkje får ein skylde seg sjølv... Viss mannfolk automatisk går ut i frå at kvinna brukar prevensjon, er det ikkje mykje synd på dei om dei blir ufrivillege fedre!

Det er faktisk ikke alle som det er mulig å se at ruser seg. Enda mindre å vite at ruser seg. Og det finnes mange forskjellige former for rusmisbruk. Noen av dem har også en tendens til å komme ut av det blå.

Nettopp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Man kan google opp ett nick og finne alle postene eller man kan aktiv gå inn her å danne seg ett bilde av en person og kanskje finne ut "deg kjenner jeg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølvsagt er det mogleg, men sannsynleg? Neppe... Du får heller la ver å skrive så mykje avslørnade om deg sjølv. Å skrive meininga si i ein sak som denne, avslørar då ingenting om deg som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Google-materiale? Eg formodar at du ikkje brukar ditt fulle namn som brukarnamn på KG?

Når du er anonym brukar, er du faktisk ein brukar på KG som har brukarnamn og som kanskje står fram med brukarnamn i andre diskusjonar. Begynner jo å lure på kvifor mange er anonyme i slike diskusjonar.

Jeg var ofte anonym før, fordi jeg skriver i alle forskjellige temaer, og jeg orket ikke at noen skal trekke frem noe jeg har skrevet i andre tråder å bruke det mot meg. Noe jeg ser blir gjort til tider. Nå velger jeg å ikke bry meg så veldig mye lengre, forsøker i stedet å tenke nøye gjennom det jeg skriver ;)

Har ein sex med tilfeldige damer og ikkje vil ha barn, brukar ein kondom. Viss ikkje får ein skylde seg sjølv... Viss mannfolk automatisk går ut i frå at kvinna brukar prevensjon, er det ikkje mykje synd på dei om dei blir ufrivillege fedre!

Er ikke uenig i det. Men folk er domme, dessverre. og jeg greier ikke annet enn å synes synd på noen av de. Har selv en kompis som opplevde nettopp dette. Og selv om han egentlig er en oppegående og smart fyr, så var han dom denne gangen gitt.

Nettopp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er enig i dette med at det er kjedeleg med folk som trekker fram svr du har hatt i heilt andre diskusjonar. Som oftast er det gjester/anonyme som gjer det... Generelt bør ein vel berre prøve å la ver å bry seg om det, tydelegvis folk som har lite å gjere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Sjølvsagt er det mogleg, men sannsynleg? Neppe... Du får heller la ver å skrive så mykje avslørnade om deg sjølv. Å skrive meininga si i ein sak som denne, avslørar då ingenting om deg som person.

Som jeg har sakt før. Bry deg heller om hva du gjør enn hva andre velger ågjøre så blir forumet så mye koseligere og vi slipper 1000 avspora tråder pga noen alltid skal lurer på hvorfor folk velger å være anonyme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg syns berre det ville ha vore litt meir realt å stå fram med brukarnamn når ein kjem med såpass krass kritikk som du og/eller andre anonyme har gitt meg og andre åleinemødre i denne tråden. Syns det verkar litt feigt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Eg syns berre det ville ha vore litt meir realt å stå fram med brukarnamn når ein kjem med såpass krass kritikk som du og/eller andre anonyme har gitt meg og andre åleinemødre i denne tråden. Syns det verkar litt feigt... :sjenert:

Ikke meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Man kan google opp ett nick og finne alle postene eller man kan aktiv gå inn her å danne seg ett bilde av en person og kanskje finne ut "deg kjenner jeg"

Jeg fikk ikke noe relevant ut av å google Imli, men fant ut at det står for International Marine Law Institute! :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja ja

Imli, du får mye pepper her, og jeg må dessverre innrømme at jeg er mye enig i det som "gjest" skriver til deg.

I tidligere tråder har du lagt ut om hvor nøye planlagt du har fått barn tidlig (før noen utdanning), at du bevisst har valgt å være hjemmeværende med barna mens mannen din jobbet og at du har hatt liten forståelse for oss som tok det forferdelige valget med å sende barn i barnehage og jobbe.

Så forstår jeg det slik at du nå sitter alene. Du vet ikke din arme råd om hvordan du nå skal klare deg, bortsett fra at du har krav på stønader. Du vil fortsatt være hjemme med barna dine og med tiden vil du utdanne deg. Alt dette med full "lønn" fra staten.

Jeg lurer da på, hvorfor tok du ikke ansvar og fikk deg utdanning før du fikk dine planlagte barn? Hvorfor mener du vi andre skal synes det er helt greit at du nå skal få gratis utdanning mens vi som tok ansvar og tok utdanning før vi fikk barn må sitte med studielån opp til øra? Og hvorfor skal du ha rett til å være hjemme med ungene dine etter permisjon når vi andre må jobbe (slik at du kan få stønadene dine)?

Jeg syns ikke det er rart at mange, deriblant jeg, blir provosert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...