Gå til innhold

Alenemødre som klager over for lite bidrag


Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Gleder meg til å snylte på skattepenge dine også...

I såfall kan du vel ikke sitte her å kritisere Imli?? ;)

Jeg hadde muligens også vært hjemme et ekstra år om jeg hadde muligheten. Og da tror jeg neppe jeg hadde brydd meg om dine, naboens, min manns, mine foreldres og alle andres skattepenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klær tar de vel med seg, dersom dere har vanlig samværsordning og ikke 50/50? Leker kan jo alle ungene dele? Om det er stor aldersforskjell, drar jo de minste nytte av å arve lekene etterhvert. Min erfaring er at unger ikke trenger så mange leker fra tiårsalderen. Da er det mest uteleker i form av en ball, hoppetau og sånt. Det koster ikke en formue.

Er det vanlig?? Her har vi alltid holdt klær til ungene..

Jeg syns heller ikke at det koster en formue med leker til de. Forsøker å legge sånne ting til bursdager og jul. Men skulle gjerne hatt råd til å tatt med hele familien med ut litt oftere. Føler at det blir bare mor som tar de med på turer, opplevelser, mac donalds osv.. Men håper de syns det er like koselig å være sammen med oss forde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

I såfall kan du vel ikke sitte her å kritisere Imli?? ;)

Jeg hadde muligens også vært hjemme et ekstra år om jeg hadde muligheten. Og da tror jeg neppe jeg hadde brydd meg om dine, naboens, min manns, mine foreldres og alle andres skattepenger ;)

Hra ikke krittisert jeg.sa bare at jeg gleda meg til å snylte på penga deres også på lik linje som dere snylter på penger jeg sliter ræva av meg for. Ironisk satt jeg å så på en jeg kjenner som ikke har jobb sinn intekt kontra min... resultat: jeg tror jeg skal leve på nav penger i ett år jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

Eg ville ha vore heime med ungane mine eit år til ja :)

Er alltid nokon som elsker å rakke ned på andre, misunnelse kanskje?

Eg tør snart ikkje svare i diskusjonar her inne lenger, verkar som om det er innmari mange gjester og anonyme som har fått kritisering av absolutt alt eg gjer og meiner som hobby... :(

Pff! Ville ikke tatt det så seriøst hvis det er noen som kritiserer deg på nettet. Noen liker bare å være negative, og feige bak nick. Hvis du har sett på Victoria fra Paradise hotel sin blogg. Mange anonyme som slenger dritt der.

Hvis du velger å være hjemme med barna så er det ditt valg! ;* Om folk vil kritisere deg for det, vel, deres problem.

Når man har muligheten og anledningen til å være litt hjemme med barna, så hvorfor ikke Det syns jeg er en selvfølge hvis man ønsker å være sammen med barna!

For meg ville jeg jobbet 50 og vært hjemme 50, uansett hvordan det hadde vært i forhold til samliv, stønader osv. :)

Noen MÅ tilbake på jobb med en gang, men det syns jeg ikke skal åpne for at man skal kritisere alle under en kam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

Jeg hadde muligens også vært hjemme et ekstra år om jeg hadde muligheten. Og da tror jeg neppe jeg hadde brydd meg om dine, naboens, min manns, mine foreldres og alle andres skattepenger ;)

:jepp: Når man har muligheten, så hvorfor ikke?

Edit: Måtte bare fjerne den delen jeg ikke svarte på :fnise:

Endret av Krizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Da kan ikke dere krittisere folk som velger å øeve på nav penger framfor å jobbe heller. For noen er det mere lønnsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krizzy

Hra ikke krittisert jeg.sa bare at jeg gleda meg til å snylte på penga deres også på lik linje som dere snylter på penger jeg sliter ræva av meg for. Ironisk satt jeg å så på en jeg kjenner som ikke har jobb sinn intekt kontra min... resultat: jeg tror jeg skal leve på nav penger i ett år jeg

Det spørs jo for det første hva vedkommende du kjenner har som inntekt og hva slags stønad vedkommende lever!

Syns det er litt merkelig at du går inn for å leve på stønad fra NAV. Skal du planlegge å bli alenemor/far for å være hjemme et par ekstra år med barnet og leve stønad fra NAV?

:bond:

Endret av Krizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Er det vanlig?? Her har vi alltid holdt klær til ungene..

Jeg syns heller ikke at det koster en formue med leker til de. Forsøker å legge sånne ting til bursdager og jul. Men skulle gjerne hatt råd til å tatt med hele familien med ut litt oftere. Føler at det blir bare mor som tar de med på turer, opplevelser, mac donalds osv.. Men håper de syns det er like koselig å være sammen med oss forde :)

Jeg får bidrag og betaler alt til ungene.

Eks har ny samboer som har barn fra før, i tillegg til at de har felles barn. Begge har ok inntekt, hun får også bidrag fra barnefaren til sine barn. Bruttoinntekten deres er dobbelt så høy som min. (Etter at bidraget til ungene mine er trukket fra.)

De tror også at jeg har mye bedre råd enn det de har, fordi jeg tar ungene med på ferier og opplevelser.

Unger blir ikke glad i noen på grunn av den økonomiske gevinsten de kan få av noen. Heldigvis. Da hadde det ikke funtes alenemødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan ikke dere krittisere folk som velger å øeve på nav penger framfor å jobbe heller. For noen er det mere lønnsomt!

Det kommer helt an på hvilke kriterier som oppfylles for at de får stønad.. Hadde jeg hatt muligheten til å tatt i mot penger fra nav, så vil jo det si at jeg hadde oppfylt visse kriterier og da hadde jeg jo motatt disse pengene rettmessig, og det ser jeg ikke noe galt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det spørs jo for det første hva vedkommende du kjenner har som inntekt og hva slags stønad vedkommende lever!

Syns det er litt merkelig at du går inn for å leve på stønad fra NAV. Skal du planlegge å bli alenemor/far for å være hjemme et par ekstra år med barnet og leve stønad fra NAV?

:bond:

skal ikke ha noe unge eller noe. skal bare leve på penger fra nav for det er mere lønnsomt for meg ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

skal ikke ha noe unge eller noe. skal bare leve på penger fra nav for det er mere lønnsomt for meg ser jeg.

Hvem stønad da? Sosialstønad? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får bidrag og betaler alt til ungene.

Eks har ny samboer som har barn fra før, i tillegg til at de har felles barn. Begge har ok inntekt, hun får også bidrag fra barnefaren til sine barn. Bruttoinntekten deres er dobbelt så høy som min. (Etter at bidraget til ungene mine er trukket fra.)

De tror også at jeg har mye bedre råd enn det de har, fordi jeg tar ungene med på ferier og opplevelser.

Unger blir ikke glad i noen på grunn av den økonomiske gevinsten de kan få av noen. Heldigvis. Da hadde det ikke funtes alenemødre.

Hun ene fortalte hva hun hadde inn per mnd, uten at jeg vil fortelle så mye om det her. Men i allefall, det var et mye høyere beløp enn jeg noen gang vil tjene i min jobb, til tross for full ansinitet. I tilegg har hun ingen utgifter til bhg, aktiviteter eller idrett og bor billig. Hun trenger jo ikke store plassen med tanke på at det er bare henne og ungen. Men jeg vet jo at det ikke nødvendigvis er sånn for alle alenemødre, noen er mere heldig også. Og som jeg sa, så hadde jeg uansett ikke valgt å bytte med henne. Og det er heller ikke sånn at jeg ikke unner henne disse pengene. Selv om jeg syns hun i allefall kunne kostet på ungen sin å være med på noen form for sportslig aktivitet e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

dagpenger. Enkelt å få sparken fra en jobb vet du :)

Da vet du vel at stønaden reduseres til 66 % av inntekten? :) Ser ikke helt hvordan det blir mer lønnsomt! :gjeiper:

Enkelt, og enkelt å få sparken. Joda.. Den stusser jeg litt på! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Da vet du vel at stønaden reduseres til 66 % av inntekten? :) Ser ikke helt hvordan det blir mer lønnsomt! :gjeiper:

Enkelt, og enkelt å få sparken. Joda.. Den stusser jeg litt på! :fnise:

Slapp helt av aldri fått sparken før. Jeg bare har sett noen tåpelige måter folk har fått sparken på,på jobben før. Og for å få krav på dagpenger fra dag 1 må man helst ha mistet/blitt sparket fra jobben. Hvis ikke må man vente ett halvt år eller noe før man kan mota dagpenger. Joda er lønnsomtt ettersom at kommer til å få veldig lite jobb etter sommeren og de regnere jo utifra det jeg har tjent hitil som har vært mere enn det kontrakta mi sier. og etter sommeren er jeg sånn ca tilbake til hva jeg hadde tjent via nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tidssone

Hun ene fortalte hva hun hadde inn per mnd, uten at jeg vil fortelle så mye om det her. Men i allefall, det var et mye høyere beløp enn jeg noen gang vil tjene i min jobb, til tross for full ansinitet. I tilegg har hun ingen utgifter til bhg, aktiviteter eller idrett og bor billig. Hun trenger jo ikke store plassen med tanke på at det er bare henne og ungen. Men jeg vet jo at det ikke nødvendigvis er sånn for alle alenemødre, noen er mere heldig også. Og som jeg sa, så hadde jeg uansett ikke valgt å bytte med henne. Og det er heller ikke sånn at jeg ikke unner henne disse pengene. Selv om jeg syns hun i allefall kunne kostet på ungen sin å være med på noen form for sportslig aktivitet e.l.

Hvor mye av det hun får inn er bidrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

Slapp helt av aldri fått sparken før. Jeg bare har sett noen tåpelige måter folk har fått sparken på,på jobben før. Og for å få krav på dagpenger fra dag 1 må man helst ha mistet/blitt sparket fra jobben. Hvis ikke må man vente ett halvt år eller noe før man kan mota dagpenger. Joda er lønnsomtt ettersom at kommer til å få veldig lite jobb etter sommeren og de regnere jo utifra det jeg har tjent hitil som har vært mere enn det kontrakta mi sier. og etter sommeren er jeg sånn ca tilbake til hva jeg hadde tjent via nav.

Man har aldri krav på dagpenger fra første dag. Man har karantene i tre dager.

Man må vente åtte uker hvis man velger selv å si opp jobben sin selv, ikke et halvt år.

Nei. De regner utifra hva du har tjent i fjor / tre foregående år, ikke hittil i år (dvs. før sommeren).

Stusser fortsatt på at du går inn for å få sparken! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...