Daria Skrevet 12 timer siden Forfatter #43321 Skrevet 12 timer siden (endret) -Au - jeg slo meg selv i trynet! Det går hardt for seg ved bordtennisbordet Endret 12 timer siden av Daria
Daria Skrevet 9 timer siden Forfatter #43322 Skrevet 9 timer siden Daria skrev (På 15.9.2026 den 16.45): 15.09: Syv lest en kjøpt. Jeg får litt følelsen av at Vaim-bøkene til Jon Fosse er en forfatter som leker seg... Vaim hotell, den andre i en varslet trilogi, har et snev av spøkelseshistorie og grøsser - en mann som ikke helt vet hvorfor han er på tur, sjekker inn på et tomt bygdehotell med en svært geskjeftig vertinne og merkelige ting skjer. You can check out anytime you like, but you can never leave... Manglende punktum og gjentagende ordbruk en selvfølge. 21.09: Ni lest, en kjøpt. En usannsynlig spion av Ingeborg Rygh Hjorthen fortekker historien om Gunvor Galtung Haavik, kvinnen som var spion for KGB i 30 år. Basert på politirapporter, Galtungs egne brev og mye annet materiale som ikke har vært tilgjengelig tidligere, men en del spørsmål vil man aldri få svar på - mitt største er om hun virkelig var så vanvittig naiv? Tett fulgt av om mannen hun gjorde det for, var verdt det - men der tror jeg det er ganske åpenbart at svaret var nei. Fascinerende historie - så usannsynlg (og godt dokumentert) at man må tro det... Frank Eriksens Bygda vinden blar i er en diktsamling keg plukket fra utstillingen på biblioeket fordi jeg likte tittelen - forfatteren var fullstendig ukjent formeg, men har i følge isten i boka gitt ut bøker hele min levetid. Stort sett korte, enkeltstående dikt fra den hedmarkse landsbygda, med et par lengre, mer poitiske unntak, inludert ett om et hus på Hamar, med mye fine bilder og ting mellom linjene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå