Gå til innhold

Hvorfor er man egentlig singel?

Fremhevede innlegg

Gjest KateW
Skrevet

Riverton, hvordan i all verden kan du si det om deg selv? Jeg vet av erfaring at mennene jeg faller for ikke er de som ser flotte ut, men de som utstråler trygghet og sjarm.

Da kommer kropp, hårmanke, utseende og den slags langt bak i rekken.

Jeg vil ha en mann som har evnen til å få meg forelsket i seg. Og vise versa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riverton, hvordan i all verden kan du si det om deg selv? Jeg vet av erfaring at mennene jeg faller for ikke er de som ser flotte ut, men de som utstråler trygghet og sjarm.

Da kommer kropp, hårmanke, utseende og den slags langt bak i rekken.

Jeg vil ha en mann som har evnen til å få meg forelsket i seg. Og vise versa.

Det var værst i tenårene. kjæreste har jeg aldri hatt. Jeg kunne så absolutt forstå at jentene ikke ville ha meg. Nå har jeg blitt mer fortrolig med mitt eget utseende og jeg utelukker ikke kategorisk at det finnes en dame der ute et sted. Men det skal jo også være en jeg er tiltrukket av også. De flotteste damene kan jo vrake og velge og da stiller jeg svakt. Jeg har alltid vært kresen. Damene var jo uoppnåelige uansett så da kun enn like godt drømme om de fineste. Det ble bare drømmerier selvfølgelig. Opplevelser er svakere i fantasien enn i virkeligheten og derfor kompanseres dette ved å væære mer kresen. Det er min teori.

Uanset det blir bare helt feil om jeg skal bevisst redusere kravene. Overalt får en det ene rådet finn noen på ditt eget nivå. Jeg forsøkte i mitt forige innlegg å forklare hvorfor jeg ikke vil det.

Skrevet

Problemet er at du har hengt deg opp i utseendet ditt og at du dermed bastant har valgt selv å ikke få de damene du vil ha.

Sorry men sånn er det.

mannfolk trenger strengt tatt ikke utseendet, status eller penger.

Menn trenger selvtillit, selvsikkerhet, sosial intelligens og personlighet for å dra damer.

Skjønner virkelig ikke at det ikke er flere menn som har oppdaget dette????? O_o

Har dere ikke sett masse støgge gutter med heite jenter før?!

Eksempelvis har jo "the game" blitt veldig poppis. Plutselig oppdager en haug av mannfolk at de faktisk har draget, uansett hvordan de måtte se ut. En vanlig feil der dog, er at enkelte tror at "the game" er svaret på all suksess hos det andre kjønn. I realiteten handler det om noe helt annet: Selvutvikling.

Å lære seg litt sosial dynamikk, og å kunne fungere i en sosial setting er krydder på kjøttbolla.. Men selvutvikling.. det er der gullet ligger.

Skrevet

Problemet er at du har hengt deg opp i utseendet ditt og at du dermed bastant har valgt selv å ikke få de damene du vil ha.

Sorry men sånn er det.

mannfolk trenger strengt tatt ikke utseendet, status eller penger.

Menn trenger selvtillit, selvsikkerhet, sosial intelligens og personlighet for å dra damer.

Skjønner virkelig ikke at det ikke er flere menn som har oppdaget dette????? O_o

Eksempelvis har jo "the game" blitt veldig poppis. Plutselig oppdager en haug av mannfolk at de faktisk har draget, uansett hvordan de måtte se ut. En vanlig feil der dog, er at enkelte tror at "the game" er svaret på all suksess hos det andre kjønn. I realiteten handler det om noe helt annet: Selvutvikling.

Å lære seg litt sosial dynamikk, og å kunne fungere i en sosial setting er krydder på kjøttbolla.. Men selvutvikling.. det er der gullet ligger.

Karisma, eller utsråling er en faktor som kan dra utseende opp atskillige poeng. Jeg har ikke så mye av det heller. Jeg har etterhvert insett at også andre faktorer har betydning og er derfor mye mindre pessimistisk i dag en jeg var tidligere, men nå er jeg førti år og da er det litt sent å begynne. Selv om jeg klarer å fikse alt det andre er jeg ikke sikker på at de er nok til å komme i mål. Jeg vil nå hevde at de med et godt utseende har et stort pluss. Et godt utseende øker selvtilliten, gjør at en blir mer utadven og populær. Da er dette lettere å bygge nettverk, få godt lønnet arbeid og status. Det er vel også slik at de jentene som er opptat av eget utseende også stiller tilsvarende krav til menn. Jeg er klar over at det finnes noen menn som har en popularitet og status som gjør at de får seg flotte damer selv om de ikke selv ser spesielt bra ut. Men dette er noen få priviligerte som ikke trenger følge de samme reglene som vi andre dødelige. Alt dette gjør at jeg har et ørlite håp.

Utseende var trossalt grunnen til at singeltilværelsen startet i sin tid og så har det vel bare blitt sånn. Ettervert som årene har gått har det også dukket opp andre grunner til at jeg er singel.

Skrevet (endret)

Men dette er noen få priviligerte som ikke trenger følge de samme reglene som vi andre dødelige. Alt dette gjør at jeg har et ørlite håp.

Disse få priviligerte er mennesker som har tatt seg den friheten. For noen kommer det kanskje lettere å gjøre det, men jeg vil også tro det er mange som har jobbet hardt med å utvikle seg selv og sin personlighet. VIa både refleksjoner og handlinger, og via å ta sjangser og tørre å stå i mot frykt.

Det å oppnå god mental/sosial form kan sammenlignes litt som å trene til å komme i god fysisk form: Noen har lettere for å bygge muskler enn andre.. men alle har muligheten til å komme dit. Det som kreves er trening, disiplin og vedlikehold.

Å være litt lur er en fin ting dog.. Altså.. man burde vite hva man gjør.. men så lenge man har en grei plan og målsetting kan man i teorien oppnå nesten hva som helst: så lenge man legger litt innsats og arbeid i det.

Endret av Strenge Frk.Gerd
Gjest brutal_mann
Skrevet

Grunnen til at menn ikke har oppdaget dette er deres mødre. Norske alenemødre oppdrar sine små gutter til å bli jenter. Med tanke på hva jeg har fått stappet ørene fulle av gjennom oppveksten, og hvor stor kontrasten er til det virkelige liv så er jeg nesten skremt. samme mønsteret ser jeg i forhold til mine to sønner. de bor hos sin mor, og uten meg til å korrigere deres virkelighetssyn så hadde de begge gått totalt på rævva i forhold til damer.

Når det gjelder støgge gutter med heite jenter så henger det i de aller fleste tilfeller direkte sammen med penger. Eventuelt sosial status.

For oss som lever i den grå massen sin sfære er det nok det å være på samme nivå utseendemessig som er regelen.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Å være litt lur er en fin ting dog.. Altså.. man burde vite hva man gjør.. men så lenge man har en grei plan og målsetting kan man i teorien oppnå nesten hva som helst: så lenge man legger litt innsats og arbeid i det.

Innsats og arbeid er vel det vår kjære Riverton har valgt bort?

Skrevet

Er det egentlig noe smart å late som man er en helt annen enn den man egentlig er?

Hvis målet er få til et fungerende parforhold, så er det i hvert fall IKKE smart ...

Skrevet

Grunnen til at menn ikke har oppdaget dette er deres mødre. Norske alenemødre oppdrar sine små gutter til å bli jenter. Med tanke på hva jeg har fått stappet ørene fulle av gjennom oppveksten, og hvor stor kontrasten er til det virkelige liv så er jeg nesten skremt. samme mønsteret ser jeg i forhold til mine to sønner. de bor hos sin mor, og uten meg til å korrigere deres virkelighetssyn så hadde de begge gått totalt på rævva i forhold til damer.

Viktig poeng! Ser selv stor forskjell mellom kompiser som har vokst opp med gode rollefigurer og en tilstedeværende mor og far, og de som kun har vokst opp med mor.

Når det gjelder støgge gutter med heite jenter så henger det i de aller fleste tilfeller direkte sammen med penger. Eventuelt sosial status.

For oss som lever i den grå massen sin sfære er det nok det å være på samme nivå utseendemessig som er regelen.

Generellt sagt så ja, du har rett: De grå massene vil som regel justere seg etter hvilket nivå de selv er på.

Mange av de grå massene vil også: Godta sin situasjon, sine mønstre, sin rolle, sine forhold: De vil godta å la det bli med drømmen.

Jeg forstår at det ikke bare er å hoppe uti det ukjente med begge beina, da blir man gjerne våt.

Det kreves litt som nevnt. Men det er mulig og det er håp, det er vel egentlig poenget mitt her.

Man kan være unntaket til regelen. Man kan være den ene fyren, hvor ingen andre skjønner hvordan han drar alle de pene damene.

Jeg tror det bunner litt ut i motivasjon akkurat der også.. Hvis man trives med sin situasjon selv om den kanskje ikke er optimal, så kanskje man ikke gidder å ta den jobben det er å bryte ut.

Litt halveis på siden av tema men: Hva med oss jenter som har mye penger fra før av? Hvordan vil egentlig en fyr med mindre sterk økonomi føle seg i forhold til å være med en dame som har betydelig formue?

Er det egentlig noe smart å late som man er en helt annen enn den man egentlig er?

Hvis målet er få til et fungerende parforhold, så er det i hvert fall IKKE smart ...

Er ikke det det er snakk om. Du misforsto hva som sto der.

Skrevet

Innsats og arbeid er vel det vår kjære Riverton har valgt bort?

Jeg har selvfølgelig gjordt noen spede forsøk på å forbedre situasjon. Være mer sosial og aktiv. Jeg har nok trodd at uansett hva jeg gjorde så ville jeg ikke komme i mål. Avstanden fra der jeg er til der jeg må være er for stor. Det har nok hatt en negativ innvirkning på motivasjonen. Jeg er mye mindre pessimistisk i dag enn jeg har vært tidligere og mener at med mye arbeid over tid er det en mulighet for at jeg kan få noen som er i nærheten av elite divisjonen, men sansynligheten for dette er fortsat lav.

Jeg har brukt mye tid og energi på en plan B, bli rik og få meg en sexy gold digger.

Jeg er kommet godt på vei, men har også der langt i gjen og vil sansynligvis ikke bli så rik at jeg kan etablere et sugar daddy/sugar baby forhold.

Gjest KateW
Skrevet

Utifra det du skriver så tenker jeg på at du må flytte fokus, flytte det bort fra alt det DU mener du ikke har å tilby, til hva kvinner (mange) faktisk ønsker.

Mange av oss ønsker ikke utseende, penger, sugardaddy og what not.

Vi ønsker kjærlighet, respekt, gjensidighet, trygghet, sex, nærhet, en sparringspartner, en venn og en elsker.

Det kan du by på, ved å utvikle trygghet, god selvfølese og selvrespekt, da vil du ha det som trengs for at damer skal falle for deg.

Det at vi bare kan velge og vrake er tøys, tro meg, det er en unnskyldning forsagte menn bruker for ikke å entre arenaen.

Skrevet

Jeg har selvfølgelig gjordt noen spede forsøk på å forbedre situasjon. Være mer sosial og aktiv. Jeg har nok trodd at uansett hva jeg gjorde så ville jeg ikke komme i mål. Avstanden fra der jeg er til der jeg må være er for stor. Det har nok hatt en negativ innvirkning på motivasjonen. Jeg er mye mindre pessimistisk i dag enn jeg har vært tidligere og mener at med mye arbeid over tid er det en mulighet for at jeg kan få noen som er i nærheten av elite divisjonen, men sansynligheten for dette er fortsat lav.

Jeg har brukt mye tid og energi på en plan B, bli rik og få meg en sexy gold digger.

Jeg er kommet godt på vei, men har også der langt i gjen og vil sansynligvis ikke bli så rik at jeg kan etablere et sugar daddy/sugar baby forhold.

Med en innstilling som din så er det jo i alle fall ikke rart at man forblir singel, spør du meg!!

:-))

Folk flest er kanskje blitt litt for mye et brent barn som skyr ilden, og er derfor altfor kresne..??

Det som til slutt spiller noen rolle er så klart å kunne treffe noen som melodierer i dur og moll på samme strenger som én selv, uten at det låter så altfor surt, tenker nå jeg i alle fall... :-))

Skrevet

Vel, det er jo mengder av muligheter for å bli veldig rik. Det er vel noe av det minst vanskelige som er. Er bare snakk om å gidde.

Det jeg ville gjort hvis jeg var deg dog, er å fortsette å jobbe med pessimismen og fortsette å være sosial og aktiv også. Da øker mulighetene såklart.

Skrevet

Vel, det er jo mengder av muligheter for å bli veldig rik. Det er vel noe av det minst vanskelige som er. Er bare snakk om å gidde.

Det jeg ville gjort hvis jeg var deg dog, er å fortsette å jobbe med pessimismen og fortsette å være sosial og aktiv også. Da øker mulighetene såklart.

Rikdom i seg selv er sjeldent hverken av det gode, eller noe godt utgangspunkt for å kunne nå et mål om evig lykke.

Å ha en svært inntektsgivende hobby er vel kanskje et litt bedre utgangspunkt sådan, men så risikerer man gjerne også samtidig å forsake både forhold og familie.

Og hvor viktig er vel penger så lenge man sjeldent har tid til å få brukt de på seg selv og hverandre?

Rikdom kan være veldig fri-givende, men veien dit kan være svært kostbar, spør du meg..!!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Litt halveis på siden av tema men: Hva med oss jenter som har mye penger fra før av? Hvordan vil egentlig en fyr med mindre sterk økonomi føle seg i forhold til å være med en dame som har betydelig formue?

For min egen del så kunne jeg ikke brydd meg mindre. Men om vi ser på menn og kvinner som grupper så tror jeg få menn ville følt segkomfortable med det. Samt få kvinner ville hatt en så "ambisjonsløs"mann.

Jeg tror nok at vi/de menn som fint bor med en kvinne med betydelig formue gjerne distanserer oss fra hennes penger.

Skrevet

Rikdom i seg selv er sjeldent hverken av det gode, eller noe godt utgangspunkt for å kunne nå et mål om evig lykke.

Å ha en svært inntektsgivende hobby er vel kanskje et litt bedre utgangspunkt sådan, men så risikerer man gjerne også samtidig å forsake både forhold og familie.

Og hvor viktig er vel penger så lenge man sjeldent har tid til å få brukt de på seg selv og hverandre?

Rikdom kan være veldig fri-givende, men veien dit kan være svært kostbar, spør du meg..!!

Jeg er personlig enig med deg. Men man må huske på at det er fra vårt perspektiv..vi har kanskje hatt andre opplevelser og erfaringer i livet som gjør at vi ikke legger så stor vekt på nettop penger.

For andre kan penger bety personlig tilfredstillelse av mangler de har ellers hatt i livet. I riverton sitt tilfelle ønsker han seg en vakker dame, og anser rikdom som et middel til å oppnå dette... Hvilket er greit nok. Jeg bare forklarte at rikdom ikke er så vanskelig å oppnå hvis man vil. Og heller ikke vakre damer.

Skrevet

Jeg er personlig enig med deg. Men man må huske på at det er fra vårt perspektiv..vi har kanskje hatt andre opplevelser og erfaringer i livet som gjør at vi ikke legger så stor vekt på nettop penger.

For andre kan penger bety personlig tilfredstillelse av mangler de har ellers hatt i livet. I riverton sitt tilfelle ønsker han seg en vakker dame, og anser rikdom som et middel til å oppnå dette... Hvilket er greit nok. Jeg bare forklarte at rikdom ikke er så vanskelig å oppnå hvis man vil. Og heller ikke vakre damer.

Du har helt rett, vet du!!

Det er kvalitet som er vanskelig å kunne oppnå, hva nå enn slags kvalitet dette enn måtte kunne være, og ikke bare glitter, glans og glansbilder i det fjerne... :-))

Og en skikkelig god kvalitet skal man være seg rimelig selvbevisst for å kunne velge riktig om, for å si det sånn... :-)

Skrevet

Du har helt rett, vet du!!

Det er kvalitet som er vanskelig å kunne oppnå, hva nå enn slags kvalitet dette enn måtte kunne være, og ikke bare glitter, glans og glansbilder i det fjerne... :-))

Og en skikkelig god kvalitet skal man være seg rimelig selvbevisst for å kunne velge riktig om, for å si det sånn... :-)

Enkelte opplevelser i livet kan sette ting litt på spissen.

Plutselig kan ting som tidligere føltes veldig viktig, som karriere, penger og status føles fullstendig meningsløst.

Skrevet (endret)

Enkelte opplevelser i livet kan sette ting litt på spissen.

Plutselig kan ting som tidligere føltes veldig viktig, som karriere, penger og status føles fullstendig meningsløst.

Vel, karrièrejag har jeg nå i alle fall selv alltid sett på som rimelig meningsløst, vil jeg si, men i min bransje så er det temmelig tydelig at ikke alle er akkurat som meg da, for å si det sånn...

Det er helt greit å kunne oppnå mye her i livet, men det er minst like greit å kunne være i stand til å se hva man forsaker ved det, spør du meg...!! :-)))

Endret av Kjetil S.
Skrevet

Jeg synes vår strenge frk Gerd har noen gode poenger i denne tråden :

Dette med flaks er noe som merkelig nok er gjennomgående i mitt liv, ikke bare på kjærlighetsplanet, men på alle mulige områder. Etterhvert har jeg innsett at det ikke er så merkelig. At denne såkalte flaksen er muligheter jeg skaper ved å være tilgjengelig, initativtagende, inkluderende, åpen og positiv.

Flaks blir nevnt her, men jeg vil heller fokusere på det du sier om mulighetene du skaper selv, og den troen du har. Dersom man har en sterk tro på å lykkes, ja inkl. kjærlighetslivet, så har du større sjanse enn en motsatt innstilling.

Dette bør jo være essensen for de single som har ønske om en partner og et kjærlighetsliv. Som du nevner også ; man må tørre for å lykkes, og derigjennom sier det seg selv at man må ha en porsjon selvtillit innabords. Her kan nok mange slite litt tenker jeg.

Til Riverton og alle andre ; vi lever jo med våre egne preferanser og krav om partner (og oss selv) som i sum er målet vi strekker oss etter. Ordtaket heter jo "like barn leker best" og dette kan jo ofte være en grei følgeregel for å finne en å dele livet med. Dersom man tenker utenfor "boksen" så vet vi jo at det medfølger utfordringer som oftest. Å gjøre det beste ut av forutsetningene man har (utseende,personlighet o.s.v) burde snarere være en rettesnor for de fleste. Men, det er også i menneskets natur å takle utfordringer og overvinne dem og først da vil man si at man har lykkes.

Singeltilværelsen er flott dersom man bruker den til noe utviklende som et mål på veien, bli mer kjent med seg selv (selvbevissthet) og for menn er det nok et stort pluss å ha kunnskap om egne verdier og vite hva man står for. Integriteten oppveier utseende i stor grad og betyr mye for hun som "ser" den.

Et menneske består av mer enn utseende og førsteinntrykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...