Gå til innhold

Hvorfor er man egentlig singel?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det kan man aldri vite, men man må velge å stole på partneren sin. Og oppføre seg sånn en selv ønsker å bli behandlet. Rett og slett.

Ja, det er sant. Og i tillegg må man da KREVE at den andre behandler meg som jeg ønsker.

Videoannonse
Annonse
Gjest KateW
Skrevet

Å kreve noe i et parforhold er ikke veien å gå. Man behandler den andre med respekt, og forventer det samme tilbake.

Skrevet

Å kreve noe i et parforhold er ikke veien å gå. Man behandler den andre med respekt, og forventer det samme tilbake.

Selvfølgelig skal man behandle hverandre med respekt, men hvis nå den andre parten allikevel ikke skulle gjøre det, så krever man det.

Gjest KateW
Skrevet

Gjentar over, man kan ikke kreve noe, man kan ikke bestemme over partner, man kan forvente, og man behandler den andre som man selv forventer å bli behandlet.

Skrevet

Gjentar over, man kan ikke kreve noe, man kan ikke bestemme over partner, man kan forvente, og man behandler den andre som man selv forventer å bli behandlet.

Feil! Det finnes en del minstekrav som man (de fleste) har til partner i et parforhold.

F.eks vil et av mine minstekrav være at hun er trofast.

Og dette er altså et absolutt KRAV fra min side.

Dermed må selvfølgelig også hun være krystallklar over hva konsekvensene vil bli hvis dette kravet ikke overholdes.

Gjest KateW
Skrevet

Og den krevingen har fungert bra for deg så langt?

Det sier seg selv at med mindre man har et åpent forhold, så er utgangspunktet at man er trofast.

Hadde jeg inngått et forhold med en mann som hadde krevet at jeg var trofast, hadde jeg lurt på hva han hadde mankert. Når man inngår i et forhold så sier det seg selv at man er trofast, det er det som er rammene for et forhold.

Skrevet

Og den krevingen har fungert bra for deg så langt?

Det sier seg selv at med mindre man har et åpent forhold, så er utgangspunktet at man er trofast.

Hadde jeg inngått et forhold med en mann som hadde krevet at jeg var trofast, hadde jeg lurt på hva han hadde mankert. Når man inngår i et forhold så sier det seg selv at man er trofast, det er det som er rammene for et forhold.

Nå er du naiv. Regler og krav i forholdet må klargjøres og ha full enighet. Konsekvensene av å bryte dem må også klargjøres. Dermed vet begge hva som gjelder og har ingen unnskyldninger.

Gjest KateW
Skrevet (endret)

Her er jeg helt uenig med deg Steinar, og jeg tror at om du krever / bestemmer over en kvinne, så vil hun få deg i halsen fortere enn du kan si trofast.

Gjensidig respekt, trygge rammer og å ha de samme motivasjonene for et forhold er nemlig IKKE det samme som at du sier: "Jeg KREVER..." Og ikke minst: "Du må gjøre som jeg sier"

Endret av KateW
Skrevet

Her er jeg helt uenig med deg Steinar, og jeg tror at om du krever / bestemmer over en kvinne, så vil hun få deg i halsen fortere enn du kan si trofast.

Gjensidig respekt, trygge rammer og å ha de samme motivasjonene for et forhold er nemlig IKKE det samme som at du sier: "Jeg KREVER..." Og ikke minst: "Du må gjøre som jeg sier"

Vel, hvis ei dame ikke klarer å respektere at jeg krever absolutt trofasthet av henne, så er hun ute av bildet fortere enn du kan blunke. Så enkelt er det.

Det er smart og fornuftig at begge VET hvilke krav og regler som gjelder i forholdet. Og hva konsekvensene ville blitt av å bryte dem. Men jeg mener da selvfølgelig ikke urimelige krav og regler. Klarer man ikke å prate om slike saker også, så har man ingen god og åpen kommunikasjon.

Gjest KateW
Skrevet

Steinar, det er det som ER å være i et forhold. Det ligger implisitt i ordet. Er man par, så er man TO.

Skrevet

Steinar, det er det som ER å være i et forhold. Det ligger implisitt i ordet. Er man par, så er man TO.

Ser du er i gang igjen, Steinar. Jeg setter en hundrings på at du fremdeles er singel.

Si meg,du jobber ikke tilfeldigvis i fengselsvesenet? Bare en assosiasjon jeg fikk...

Skrevet

Det som jeg syns er interessant, er at du tydeligvis har (ville hatt) problemer med å prate om og diskutere slike saker med en partner. Og da lurer jeg på hvorfor?

Skrevet

Det som jeg syns er interessant, er at du tydeligvis har (ville hatt) problemer med å prate om og diskutere slike saker med en partner. Og da lurer jeg på hvorfor?

Det der er jo bare din tolkning. Det interessante er vel snarere hvorfor du tolker KateW som du tydeligvis gjør. Det er det bare du som kan svare på.

Skrevet

Ser du er i gang igjen, Steinar. Jeg setter en hundrings på at du fremdeles er singel.

Si meg,du jobber ikke tilfeldigvis i fengselsvesenet? Bare en assosiasjon jeg fikk...

Fengselsvesenet, der det f.eks er et mye større narkotikamisbruk innenfor enn utenfor?

Skrevet

Det der er jo bare din tolkning. Det interessante er vel snarere hvorfor du tolker KateW som du tydeligvis gjør. Det er det bare du som kan svare på.

Jeg tolker KateW basert på hva hun faktisk skriver her. Og da må hun forklare mitt spørsmål til henne.

Skrevet

Fengselsvesenet, der det f.eks er et mye større narkotikamisbruk innenfor enn utenfor?

Det fengselsvesenet, ja. Har vi flere?

Gjest KateW
Skrevet

Jaha, akkurat.

Jeg har problemer med menn som har så gammeldags kvinnesyn at de mener de må KREVE og FORLANGE av sin partner at hun skal være tro, fordi han regner med at hun ikke skjønner det om han ikke KREVER og FORLANGER det.

Når jeg er i et forhold så sier deg seg selv at jeg er trofast. Det er tydeligvis deg som ikke skjønner at det er det som er å være i et forhold, siden du ikke er det med mindre partneren din krever det.

Skrevet

Jaha, akkurat.

Jeg har problemer med menn som har så gammeldags kvinnesyn at de mener de må KREVE og FORLANGE av sin partner at hun skal være tro, fordi han regner med at hun ikke skjønner det om han ikke KREVER og FORLANGER det.

Når jeg er i et forhold så sier deg seg selv at jeg er trofast. Det er tydeligvis deg som ikke skjønner at det er det som er å være i et forhold, siden du ikke er det med mindre partneren din krever det.

Det har ingenting med noe gammeldags kvinnesyn å gjøre.

Jeg har tro på en åpen kommunikasjon der ingenting er tabu. Jeg ser ingen problemer i å prate om alt mulig, inklusive slike saker. Dermed får begge parter en FELLES forståelse av hvilke normer og regler som gjelder for BEGGE i parforholdet.

Skjønner?

Gjest KateW
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du føler behovet for å kreve at dama di ikke er utro, nei. Det er noe helt annet å kreve enn å ha en åpen kommunikasjon. Når du krever og forlanger lukker du kommunikasjonsvinduet, fordi da er det din mening som gjelder, og ingen andres.

OG tilbake til topic, så svarer du kanskje på hvorfor du er singel med nettopp disse kravsholdningene, hvor Steinars ord er Loven i forholdet?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du føler behovet for å kreve at dama di ikke er utro, nei. Det er noe helt annet å kreve enn å ha en åpen kommunikasjon. Når du krever og forlanger lukker du kommunikasjonsvinduet, fordi da er det din mening som gjelder, og ingen andres.

OG tilbake til topic, så svarer du kanskje på hvorfor du er singel med nettopp disse kravsholdningene, hvor Steinars ord er Loven i forholdet?

Mulig det bare er meg, men jeg får en ekstremt sterk følelse av Deja Vu her jeg sitter......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...