Gå til innhold

Hvorfor er man egentlig singel?

Fremhevede innlegg

Gjest brutal_mann
Skrevet
brutal_mann:

Jeg lette i en evighet, mye fordi det eneste gutta på disse datingsidene var ute etter var sex, flotte babes og egentlig ikke så veldig mye selvstendig tekning. Når jeg skrev f.eks at jeg søkte en mann som var omsorgsfull, fikk jeg ofte til svar at "det er så umandig", og det å gå etter personlige egenskaper generelt var veldig no-no. Jeg prøvde ofte å starte samtaler med noe annet enn "hvordan er været i dag", men jeg kom ikke særlig langt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Her er to ting jeg ikke har sett i en kvinnelig profil. Ordet"omsorgsfull" og "starte samtaler".

En porfil med ordet "omsorgsfull" ville jeg kastet meg over. Å "starte en samtale" er vel noe som har skjedd kanskje en 5 ganger fra en kvinnes side på.... Tja... Rundt 6 år?

Er det rart jeg ikke anbefaler menn å nettdate? :cool:

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet
Skal vi gifte oss? :rødme:

Tja... Dine handlinger er viktigere enn ord i så måte. Jeg har hørt ordene jeg søker, men jeg har til gode å møte noen som lever opp til dem i handlinger. Tror du at du ville klart det?

Skrevet
Her er to ting jeg ikke har sett i en kvinnelig profil. Ordet"omsorgsfull" og "starte samtaler".

En porfil med ordet "omsorgsfull" ville jeg kastet meg over. Å "starte en samtale" er vel noe som har skjedd kanskje en 5 ganger fra en kvinnes side på.... Tja... Rundt 6 år?

Er det rart jeg ikke anbefaler menn å nettdate? :cool:

Vel, det samme burde i grunn også gå for kvinner, for det er jammen ikke mange menn som vil starte en ordentlig samtale heller. Det er en grunn til at det tok meg omtrent 8 år med nettdating før det faktisk fungerte. :ler:

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Tja... Dine handlinger er viktigere enn ord i så måte. Jeg har hørt ordene jeg søker, men jeg har til gode å møte noen som lever opp til dem i handlinger. Tror du at du ville klart det?

Hvis jeg hadde blitt kjent med deg og elsket deg ville jeg klart det :jepp: Men det er ikke snakk om å klare noe, det kommer naturlig for min del

Skrevet (endret)
Urealistiske og overfladiske krav.

jeg har lest min skjerv med kvinnelige profiler på nettsjekkesider. Hva går igjen? Jo:

Han må ha ordnet økonomi.

Ha ambisjoner.

Like å reise. (Gjerne til litt dyre og eksotiske strøk).

Han må ta henne med storm.

Han må få henne til å le.

Han må og han må.

Det er aldri noen kvinner som uttrykker at de ønsker å elske og bli elsket på like vilkår. Det er aldri noen kvinner som sier at om en man er en cm lavere enn henne såp vil hun fremdeles kunne elske han og være lojal. Det er ingen kvinner som yttrykker at de vil evne å gi.

I bunn og grunn så er hovedinteressene til kvinner på slike sider reiser, shopping, kafebesøk med venninner og en fest en gang i blant. Det står aldri noe om et ønske om å komme under huden på et annet menneske, og enda mindre om å slippe noen til.

Kort og godt så uttrykker alle disse profilene et ønske om den rette fasaden med den rette fremgangsrike mannen. Hva som foregår innenfor de fire fremtidige vegger er ikke så viktig.

Det er såpass mange single i Norge i dag fordi materialismen har overtatt for kvinners ønsker i et samliv. Å elske åpent, ærlig og lidenskapelig er det ingen Norske kvinner som vil lenger.

Jeg tror det er noe i det du her skriver. Når det gjelder nettdatingprofilene kan det riktignok hende disse blir som de blir fordi kvinner lærer av hverandre hvordan slike profiler skal skrives. Kvinner er jevnt over mer sosialt intelligente, har større evne til å snappe opp kulturelle koder, lære seg språk og tilpasse seg miljøet de lever i. Det kan i praksis innebære at mange profiler blir veldig like. Uten at det dermed er sagt at alle kvinnene er så like som profilene kanskje skulle tyde på.

Når det er sagt tror jeg du har et poeng. Det virker som det er mange kvinner som har en ganske kynisk holdning til partnerskap, man er hele tiden opptatt av hva man skal få, men samtidig krever man å bli tatt med storm. Med andre ord en ordentlig forelskelse og sterke følelser. Der ligger det et lite paradoks.

Det paradoksale er at det er lettere å erobre kvinnen når du selv er i kynisk modus, ute på sjekkern og bare interessert i å ha det gøy, enn når du er genuint interessert i en jente. For den kyniske og ganske forretningsmessige kravmentaliteten gjør det vanskelig å få ordentlige følelser. Den er som en konstant kjølig vind som hensetter deg i vintermodus. Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men jeg er en helt annen om sommeren enn om vinteren. Det er deler av meg som går i dvale når det er kaldt.

Så i møte med jenter der denne kravmentaliteten ligger i ryggmargen er det helt uproblematisk så lenge jeg selv er i kynisk på-sjekkern-modus - da vil forretningstankegangen hennes virke rimelig, og i den grad jeg lykkes vil jeg oppfatte det som positivt og ærefullt at jeg slapp gjennom nåløyet. Men forelskelsen og de sterke følelsene trives dårlig i dette klimaet. Så det funker ikke særlig godt som start på et ordentlig forhold.

Endret av Cuckold
Gjest Gjest
Skrevet
Så i møte med jenter der denne kravmentaliteten ligger i ryggmargen er det helt uproblematisk så lenge jeg selv er i kynisk på-sjekkern-modus - da vil forretningstankegangen hennes virke rimelig, og i den grad jeg lykkes vil jeg oppfatte det som positivt og ærefullt at jeg slapp gjennom nåløyet. Men forelskelsen og de sterke følelsene trives dårlig i dette klimaet. Så det funker ikke særlig godt som start på et ordentlig forhold.

Jeg er ikke en slik "forretningskvinne". Jeg er var og følsom, og setter nærhet og ømhet høyt i et forhold. Men dette ses ikke på utsiden. Jeg har et bra utseende og utstråler selvsikkerhet. Ikke mange gutter tar kontakt med meg. Men husk det, gutter, at pene jenter også kan være sjenerte, følsomme og snille. :)

Skrevet (endret)

Jeg er ikke en slik "forretningskvinne". Jeg er var og følsom, og setter nærhet og ømhet høyt i et forhold. Men dette ses ikke på utsiden. Jeg har et bra utseende og utstråler selvsikkerhet. Ikke mange gutter tar kontakt med meg. Men husk det, gutter, at pene jenter også kan være sjenerte, følsomme og snille. :)

Nå er det ikke bare de peneste jentene som ligger under for en slik forretingstankegang. Og det er heller ikke slik at alle de peneste gjør det. Så det har egentlig ikke så mye å gjøre med jentas plassering på attraktivitetsskalaen. Dette var ikke ment som dissing av de peneste jentene, problemet er mer utbredt enn som så.

Endret av Cuckold
Gjest Gjest
Skrevet

Må si jeg liker denne brutal mann meget godt. Han setter ting på spissen, og spytter ut sannheten selv om de som får den i trynet kanskje ikke alltid syntes dette er ok.

Jeg klarte aldri dette kyniske spillet her i landet jeg, og endte opp med kjæreste fra utlandet.

Gjest Gjest_Helga_*
Skrevet

jeg har lest min skjerv med kvinnelige profiler på nettsjekkesider. Hva går igjen? Jo:

Ha ambisjoner.

Han må og han må.

Det er aldri noen kvinner som uttrykker at de ønsker å elske og bli elsket på like vilkår. Det er aldri noen kvinner som sier at om en man er en cm lavere enn henne såp vil hun fremdeles kunne elske han og være lojal. Det er ingen kvinner som yttrykker at de vil evne å gi.

I bunn og grunn så er hovedinteressene til kvinner på slike sider reiser, shopping, kafebesøk med venninner og en fest en gang i blant. Det står aldri noe om et ønske om å komme under huden på et annet menneske, og enda mindre om å slippe noen til.

Kort og godt så uttrykker alle disse profilene et ønske om den rette fasaden med den rette fremgangsrike mannen. Hva som foregår innenfor de fire fremtidige vegger er ikke så viktig.

Det er såpass mange single i Norge i dag fordi materialismen har overtatt for kvinners ønsker i et samliv. Å elske åpent, ærlig og lidenskapelig er det ingen Norske kvinner som vil lenger.

Jeg er en kvinne som til en viss grad er enig med deg. Jeg synes folk flest er altfor opptatt av det materielle, og viser liten dybde både i forhold til interesser, og i hvor dypt de ønsker å gå inn i følelsene sine til et annet menneske. Samtidig vet jeg at jeg nok hadde søkt etter en mann med ordnet økonomi og ambisjoner.

La meg forklare hvorfor; det er ikke fordi jeg er materialistisk, snobbete og må ha en flott fasade.Penger er ikke viktig for meg så lenge vi sammen har en forutsigbar inntekt og slipper å bruke mye tid på å tenke på penger. Om jeg kan unngå den børen det tross alt er å ha lite penger, så gjør jeg det. Jeg har selv en grei inntekt og trygg jobb, og er ikke interessert i å "bære" en ny partners økonomi. Som voksen kvinne, og mor ønsker jeg forutsigbarhet i det daglige, praktiske liv. Så kall meg snobbete om du vil, men det faller på sin egen urimelighet.

Når det gjelder ambisjoner så er ikke det (for meg) knyttet til jobbprestasjoner, men til et karaktertrekk jeg ser etter i en mann. Tiltaksløse, stakkarslige mennesker finnes det nok av, og jeg hadde kjørt over ham som en bulldoser med min væremåte.

Jeg skriver dette til deg i håp om at du kan slippe bitterheten og kanskje ikke skjære alle kvinner over en kam. Du må tenke på at du ikke er den eneste mannen som surfer disse datingsidene. Det er mye rart som tar kontakt, for å si det sånn...

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Jo eldre man blir jo mer forstår man at det som finnes mellom mann og kvinne har ingenting med kjærlighet å gjøre. Som overnevnt er kvinner flest opptatt av ytre overfladiske kriterier. Hva kan mannen gi henne? Hvilken sosial status har man? Trygghet og muligheter for karriere inntekt? Har han personlighetstrekk som gjør at hun føler seg trygg? (stabil psyke, høy selvtillit). De fleste vil da forstå at en mann egentlig aldri kan være seg selv med en kvinne. Seg selv er man ovenfor kamerater og familie men ikke overfor en kjæreste. Har selv mang en gang vært "sutteklut" for kamerater som er redd dama skal finne seg en annen hvis hun hadde visst at han av og til ikke hadde høyest selvtillit, bekymret seg for økonomi osv. På mange måter kan man si at kvinners jakt på det perfekte gjør at mange menn føler seg utilstrekkelig. Alle har vel møtt en mann som har løyet om hva de jobber med eller utdannelse. Og det er vel nettopp dette som er grunnen til det.

Gjest Gjest
Skrevet

Siste skribent bekrefter bare det brutal mann skriver om. Dagens beste fra Helga.

Kvinner leter i stor grad etter forsørgere og menn som kan heve deres materielle og sosiale status.

Helga bekrefter dette med sitt innlegg, selv om hun ikke selv tror det.

Gjest Gjest
Skrevet
Jo eldre man blir jo mer forstår man at det som finnes mellom mann og kvinne har ingenting med kjærlighet å gjøre. Som overnevnt er kvinner flest opptatt av ytre overfladiske kriterier. Hva kan mannen gi henne? Hvilken sosial status har man? Trygghet og muligheter for karriere inntekt? Har han personlighetstrekk som gjør at hun føler seg trygg? (stabil psyke, høy selvtillit). De fleste vil da forstå at en mann egentlig aldri kan være seg selv med en kvinne. Seg selv er man ovenfor kamerater og familie men ikke overfor en kjæreste. Har selv mang en gang vært "sutteklut" for kamerater som er redd dama skal finne seg en annen hvis hun hadde visst at han av og til ikke hadde høyest selvtillit, bekymret seg for økonomi osv. På mange måter kan man si at kvinners jakt på det perfekte gjør at mange menn føler seg utilstrekkelig. Alle har vel møtt en mann som har løyet om hva de jobber med eller utdannelse. Og det er vel nettopp dette som er grunnen til det.

Signerer denne. Tror ikke ekte kjærlighet eksisterer så mye lengre. Menn og kvinner er ikke lengre opptatt av hvem personen de er sammen med egentlig er. Utseende, materielle ting, hva de står for, titler, kropp osv er det som prioriteres. Mennesker blir kun kjent med hverandre på overfladiske kriterier og man blir egentlig aldri kjent med jenta man er sammen med. Begge forsøker å holde fasaden så godt de kan ovenfor hverandre.

Gjest Gjest_Helga_*
Skrevet
Siste skribent bekrefter bare det brutal mann skriver om. Dagens beste fra Helga.

Kvinner leter i stor grad etter forsørgere og menn som kan heve deres materielle og sosiale status.

Helga bekrefter dette med sitt innlegg, selv om hun ikke selv tror det.

Jeg trenger ingen forsørger. Jeg forsørger meg selv og mitt barn. Men du har rett i at jeg ikke ønsker å forsørge deg eller en hvilken som helst annen mann.

Jeg ser heller ikke etter en som kan heve min status. Jeg har allerede en status materielt og sosialt i kraft av meg selv.

Jeg ønsker en likeverdig partner.

Hilsen

Helga

Gjest Gjest
Skrevet

Desverre er det slik at for en mann på sjekkern er det ikke lengre så viktig hvem du ER men hva du står for.

Skrevet (endret)

Ha ambisjoner.

Han må og han må.

Jeg er en kvinne som til en viss grad er enig med deg. Jeg synes folk flest er altfor opptatt av det materielle, og viser liten dybde både i forhold til interesser, og i hvor dypt de ønsker å gå inn i følelsene sine til et annet menneske. Samtidig vet jeg at jeg nok hadde søkt etter en mann med ordnet økonomi og ambisjoner.

La meg forklare hvorfor; det er ikke fordi jeg er materialistisk, snobbete og må ha en flott fasade.Penger er ikke viktig for meg så lenge vi sammen har en forutsigbar inntekt og slipper å bruke mye tid på å tenke på penger. Om jeg kan unngå den børen det tross alt er å ha lite penger, så gjør jeg det. Jeg har selv en grei inntekt og trygg jobb, og er ikke interessert i å "bære" en ny partners økonomi. Som voksen kvinne, og mor ønsker jeg forutsigbarhet i det daglige, praktiske liv. Så kall meg snobbete om du vil, men det faller på sin egen urimelighet.

Når det gjelder ambisjoner så er ikke det (for meg) knyttet til jobbprestasjoner, men til et karaktertrekk jeg ser etter i en mann. Tiltaksløse, stakkarslige mennesker finnes det nok av, og jeg hadde kjørt over ham som en bulldoser med min væremåte.

Jeg skriver dette til deg i håp om at du kan slippe bitterheten og kanskje ikke skjære alle kvinner over en kam. Du må tenke på at du ikke er den eneste mannen som surfer disse datingsidene. Det er mye rart som tar kontakt, for å si det sånn...

Nå var det ikke meg du svarte, men jeg har likevel et par kommentarer til det du skrev.

Når det gjelder dette med at du ikke ønsker å forsørge en mann er det høyst forståelig. Men hvor mange menn er det egentlig som faller i den kategorien? Det finnes noen få som ikke greier å ta vare på seg selv, og det finnes unge som sliter med dårlig økonomi i utdanningsfasen, men siden du er så voksen er det vel neppe slike unge gutter du vil involvere deg med uansett. De aller fleste menn på din alder vil forsørge seg selv, de fleste er i jobb, mens et lite mindretall er uføretrygdet. Men selv disse siste betaler jo sine regninger.

Når jeg snakker om kvinners forretningstankegang sikter jeg ikke snevert til ønsket om å berike seg økonomisk ved å knytte seg til en mann, i så fall kunne vi kalt fenomenet golddigging. Dette ordet er ikke nevnt hverken i mitt eller Brutal manns innlegg. Det jeg synes er vanskelig er derimot nettopp denne kravmentaliteten når det gjelder den andres egenskaper - der en velpusset fasade og høy status og lønn bare sees som kjennetegnet på at denne mannen har de egenskapene man krever.

Selv om man skulle oppleve at man kan leve opp til slike krav og bli oppfattet som et godt parti, opplever jeg at denne underliggende innstillingen er ødeleggende for klimaet mellom kjønnene. Det gjør liksom ikke noe så lenge man selv befinner seg i kynisk på-sjekker'n-modus, men om det er kjærlighet man er ute etter er klimaet ikke særlig gunstig.

Endret av Cuckold
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg trenger ingen forsørger. Jeg forsørger meg selv og mitt barn. Men du har rett i at jeg ikke ønsker å forsørge deg eller en hvilken som helst annen mann.

Jeg ser heller ikke etter en som kan heve min status. Jeg har allerede en status materielt og sosialt i kraft av meg selv.

Jeg ønsker en likeverdig partner.

Hilsen

Helga

Nettopp, og her ligger vel hele problemstillingen. Dersom jeg hadde vært lavt utdannet, lav inntekt etc, så ville jeg vært uaktuell for deg, men jeg ville vært aktuell dersom utdannelsen og inntekten hadde vært lik din eller større.( I praksis er det dette du sier)

Snu på flisa, og en mann bryr seg ikke om slikt i det hele tatt. Om dama jobber på 7 eleven så kommer ikke det i veien for noe forhold.

Du representerer også et syn som gjør det veldig vanskelig for menn å komme til. Blir ikke lett å være lavtlønnet mann i fremtiden, så de aller fleste kvinner krever samme lønnsnivå eller bedre i forholdet.

På tide å gå i seg selv kanskje.

Gjest Gjest_Helga_*
Skrevet
Nettopp, og her ligger vel hele problemstillingen. Dersom jeg hadde vært lavt utdannet, lav inntekt etc, så ville jeg vært uaktuell for deg, men jeg ville vært aktuell dersom utdannelsen og inntekten hadde vært lik din eller større.( I praksis er det dette du sier)

Snu på flisa, og en mann bryr seg ikke om slikt i det hele tatt. Om dama jobber på 7 eleven så kommer ikke det i veien for noe forhold.

Du representerer også et syn som gjør det veldig vanskelig for menn å komme til. Blir ikke lett å være lavtlønnet mann i fremtiden, så de aller fleste kvinner krever samme lønnsnivå eller bedre i forholdet.

På tide å gå i seg selv kanskje.

Vel, min eks gjennom mange år hadde ikke fullført vgs, men vi var likevel sammen i over 10 år. Det var han som slet med det faktum at jeg hadde 5 års høyere utdannelse. Selv så jeg ikke det som noe stort problem. Et større problem var hans overfladiske, materialistiske væremåte.

Min erfaring er at på tross av likestillingen føler både mann og kvinne seg tryggest om han har samme eller lik status. Slik er det ikke nødvendigvis for meg, men det må være lov å si at man ikke ønsker å treffe en mann som man må forsørge. Om han har lavere utdanning/lønn, men ellers er mannen for meg, så går jeg for det. Jenter som har et godt singelliv, tar ikke hva som helst. At en mann ikke bryr seg om lønn/utdanning har sammenheng med at det gir menn selvtillit å ta vare på en kvinne. Hvorfor ellers skulle voksne mannfolk gå etter jentunger?

Ang. annonser så tror jeg mange sliter med å formulere de store tankene og følelsene. Det blir ofte litt kleint, og man ender opp med å snakke om det konkrete. Dette gjør man jo ute på byen også. Menns annonser handler mest om at hun må være mye yngre enn ham selv, "leken",feminin og deilig, og sånn går nu dagan...

Gjest Gjest
Skrevet
At en mann ikke bryr seg om lønn/utdanning har sammenheng med at det gir menn selvtillit å ta vare på en kvinne. Hvorfor ellers skulle voksne mannfolk gå etter jentunger?

Ligger nok en god posjon sannhet i det. Jeg innrømmer at jeg er en av disse mannfolka. På den andre siden er det nok også en likestor sannhet at kvinner får økt selvtillit av det motsatte. Makt/status/penger.

Dette er bare noe man rett og slett må leve med. Forhold der kvinnen tjener mer enn mannen er over tid dømt til å gå til dundass, da det rett og slett ikke finnes noe biologisk grunnlag.

Skrevet (endret)
At en mann ikke bryr seg om lønn/utdanning har sammenheng med at det gir menn selvtillit å ta vare på en kvinne. Hvorfor ellers skulle voksne mannfolk gå etter jentunger?

Ligger nok en god posjon sannhet i det. Jeg innrømmer at jeg er en av disse mannfolka. På den andre siden er det nok også en likestor sannhet at kvinner får økt selvtillit av det motsatte. Makt/status/penger.

Dette er bare noe man rett og slett må leve med. Forhold der kvinnen tjener mer enn mannen er over tid dømt til å gå til dundass, da det rett og slett ikke finnes noe biologisk grunnlag.

Jeg tror ikke sannheten ligger i denne litt kvinnesjåvinistiske beskrivelsen Helga gir, men i noe tilsvarende. Som menn må vi forholde oss til at makt og status betyr økt attraktivitet hos det annet kjønn. Menn ligger heldigvis ikke under for denne innstillingen, og derfor vil kvinner med makt og høy status undre seg over at de ikke hever sin attraktivitet etter hvert som de klatrer på karrierestigen - for i deres verden er dette nærmest en naturlov. Heldigvis er ikke menn fullt så kyniske på det området.

Men menn har også sine svin på skogen. Parallelt med kvinnens forkjærlighet for makt og status har mange menn nemlig en forkjærlighet for ungdom og skjønnhet. Det er altså ikke slik at menn tar seg av yngre kvinner fordi disse kvinnene har lav inntekt, det er snarere at deres lave inntekt ikke oppfattes som avgjørende, det vesentlige er deres ungdom og skjønnhet. Like kynisk som kvinner som går etter menn med makt og status, det skal innrømmes. Så det éne kjønn er ikke nødvendigvis så mye bedre enn det andre.

Endret av Cuckold

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...