Gå til innhold

Den store tråden om nyheter i butikkhyllene


Gjest elsker nye ting

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Brunhilde skrev:

Så forskjellige vi mennesker er, for jeg smakte den også og tenkte at "mjæææ, like greit at den ikke var bedre." Blir ikke gjenkjøp her selv om jeg er glad i sjokolade og bringebær.

Er ikke så flink til å teste nyheter, men jeg så at de hadde Inspira sitron på Meny, hadde tenkt å kjøpe denne helgen, men venter til neste. Helt i orden å ha noe å glede seg til. 😄

Haha, ja, vi er forskjellige! Trodde jeg skulle få ha denne i fred da samboer og sønnen ikke var så begeistret. Idag hadde de ombestemt seg, og spist opp halve sjokoladen min 😂

Inspira isen hadde for mye kjeks og for lite sitron for min del (med unntak av toppen, den var nydelig!). Andre ville nok synes det ble for mye sitron om de hadde lagd den etter min smak. 

Anonymkode: a5149...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går kjøpte jeg Kim's Asian Sensation for andre gang, jeg syntes opprinnelig de var ganske gode, men... Dobbelkrydra? Disse flakene hadde sneket seg gjennom fabrikken helt ukrydra.  🤨  De var veldig bleke  og hadde en lett smak og lukt av eddik, det var omtrent det hele. Vel, dipen var ferdigblanda, Netflix sto klar og pottis er pottis, så de forsvant den sedvanlige veien åkke som.  

Er ikke imponert over Skyr med hint av pannacotta og salt karamell. De er ok, men vil nok bare bli valgt dersom de blir like billige som de andre og favorittene ikke er tilgjengelige. 

Endret av Askael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr med salt karamell var merkelig syntes jeg. God konsistens, og smakte jo ordentlig karamell men ble bare alt for søtt og kvalmende. 

Og at den lille boksen inneholder et halvt gram salt gjorde ikke saken bedre 😅 blir ikke gjenkjøp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si det smakte som vanlig karamell, ikke salt. Ut ifra ingrediensene ser det ut til at fudgen skal være salt karamell, mens sausen skal være vanlig. Jeg merket uansett ikke noe salt 😅

Anonymkode: 423fc...2c5

å :( Jeg synes at vanlig karamell fort kan bli litt kjedelig med mindre den er mer lik dulce de leche. Får se om jeg prøver den på sikt, men synes generelt at norsk kreativ (les: smakssammensetninger kopiert fra usa) iskrem lett kan mangle litt "oumph". Virker rett og slett som om smøret blir spart på i karamellen, vaniljefrøene blir spart på i iskrembasen, for lite saus, for små og for få cookie doughbiter, ikke nok salt når de lover salt karamell, osv. Om man spiser lignende iskrem, men fra Ben & Jerry's, Haagen Dazs, Tonitto, osv, så virker iskremen mye bedre fullført.

Kulinaris synes jeg er best når det kommer til norsk "spennende" iskrem 🙂Det kommer kanskje av at iskremnyhetene til Hennig Olsen og Diplom Is sine ulike merker egentlig bare er den samme vaniljeisen, de samme sausene, og den samme toppingen i nye kombinasjoner og i ny forpakning. Jeg gleder meg til å få testet Ben& & Jerry's Chip Happens da! 😄

Anonymkode: 0ba5a...504

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

å :( Jeg synes at vanlig karamell fort kan bli litt kjedelig med mindre den er mer lik dulce de leche. Får se om jeg prøver den på sikt, men synes generelt at norsk kreativ (les: smakssammensetninger kopiert fra usa) iskrem lett kan mangle litt "oumph". Virker rett og slett som om smøret blir spart på i karamellen, vaniljefrøene blir spart på i iskrembasen, for lite saus, for små og for få cookie doughbiter, ikke nok salt når de lover salt karamell, osv. Om man spiser lignende iskrem, men fra Ben & Jerry's, Haagen Dazs, Tonitto, osv, så virker iskremen mye bedre fullført.

Kulinaris synes jeg er best når det kommer til norsk "spennende" iskrem 🙂Det kommer kanskje av at iskremnyhetene til Hennig Olsen og Diplom Is sine ulike merker egentlig bare er den samme vaniljeisen, de samme sausene, og den samme toppingen i nye kombinasjoner og i ny forpakning. Jeg gleder meg til å få testet Ben& & Jerry's Chip Happens da! 😄

Anonymkode: 0ba5a...504

Helt enig!

Gleder meg også til å teste Chip Happens. Husker jeg likte Americone Dream og Late Night Snack da jeg bodde i USA - hadde vært en drøm om de ble lansert her også 😍

Anonymkode: 423fc...2c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 åringen har testet en nyhet og! Offer for mammas nyhetssug :ler: 

Hun likte den ikke. Men hun er ganske sær på sånne ferdig greier, og egentlig slutta med de for lenge siden. 
jeg synes den var ganske god, litt vannete i smaken, men minnet litt om mango smoothie man får på pose 

4A2B63B7-754F-44B0-A804-BCDA4E369AE7.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 20.34, AnonymBruker skrev:

De har fått tilbake krydderpakkene nå, i hvert fall i alle jeg har kjøpt de siste månedene (selger- og lager dem istand på jobb, så det er ganske mange bokser). Tipper du ikke var den eneste som mislikte det konseptet. 

Anonymkode: 70fed...941

Har de? Godt å høre.

Men den med pepperbiff er sporløst forsvunnet fra Mega, Rema, Spar og Kiwi. De andre variantene fra Mr. Lee var enten på tilbud eller promotert på enden av reoler med store plakater.

Har fortsatt ikke sett deres to nye sorter, både Meny og Spar har kun den med Piffa Kylling i nettbutikken.

På 17.9.2020 den 22.43, Ludovica- skrev:

Smakte Fanta med wild berry. Kjøpte på Narvesen (tilbud). Den var ok men kommer ikke til å kjøpe igjen. Ble litt for husholdningssaft/solbærsirup smak for meg. 

Men den var ikke ekstremt søt eller kunstig, så kan godt være den faller i smak hos andre. Bare jeg som ikke er spesielt glad i brus uten om fanta appelsin på boks :P

Liker du Fanta Lemon slik de lager den i andre land? De nye, tynne boksene smaker Spania der de norske flaskene ser ut som sølevann. Ellers enig i at den eneste brusen som er god er Fanta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forresten at studentenes favoritt First Price nudler nå kommer med kyllingsmak.

Synes nesten litt synd på studentene nå som ikke fikk smake FP-nudler før ca. 2010. 

Endret av applestories
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte med meg denne i dag, virket spennende. Smaken var helt Ok, smakte mer som røkt paprika enn tomat og baconsmak da. Ikke så rart kanskje siden den inneholder mer paprikapulver enn baconaroma. 

043DE3EF-90CB-4930-A93C-AE6835E7EF3F.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, toothfairy skrev:

Kjøpte med meg denne i dag, virket spennende. Smaken var helt Ok, smakte mer som røkt paprika enn tomat og baconsmak da. Ikke så rart kanskje siden den inneholder mer paprikapulver enn baconaroma. 

043DE3EF-90CB-4930-A93C-AE6835E7EF3F.jpeg

..og faktum at det ikke er bacon i den🤓 hvor fant du denne?? 

Anonymkode: 6ffa3...56c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, toothfairy said:

Kjøpte med meg denne i dag, virket spennende. Smaken var helt Ok, smakte mer som røkt paprika enn tomat og baconsmak da. Ikke så rart kanskje siden den inneholder mer paprikapulver enn baconaroma. 

043DE3EF-90CB-4930-A93C-AE6835E7EF3F.jpeg

Denne har jeg også testet, synes den var ganske fæl dessverre. Smakte alt for mye røykaroma, kjente ingenting til tomatsmaken. Konsistensen var også pussig, men blir sikkert sånn når den er olje-basert. 

Anonymkode: 82793...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Helt enig!

Gleder meg også til å teste Chip Happens. Husker jeg likte Americone Dream og Late Night Snack da jeg bodde i USA - hadde vært en drøm om de ble lansert her også 😍

Anonymkode: 423fc...2c5

Så enig! Blir alltid skuffa over norsk iskrem. Ingen slår Haagen-Dazs, mener jeg. 

Anonymkode: dac5f...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Royal Cookie Dough med ekte vanilje og sjokoladebiter: Jeg ser ikke den «ekte vaniljen», smaker heller ikke direkte som skikkelig god vanilje is. Men god smak av skokolade fra bitene, og «cookie dough» 😄 en av de bedre «cookie dough» isene jeg har smake. Denne kan det godt bli gjenkjøp av 😄

*Men litt skuffende, ser nå at denne her «ekte vaniljen», betyr «vanilje aroma«, og ikke faktisk ekte vanilje frø 😐 den er nå litt på kanten for hva de antyder er i den i navnet 😐

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Ariana807 skrev:

Royal Cookie Dough med ekte vanilje og sjokoladebiter: Jeg ser ikke den «ekte vaniljen», smaker heller ikke direkte som skikkelig god vanilje is. Men god smak av skokolade fra bitene, og «cookie dough» 😄 en av de bedre «cookie dough» isene jeg har smake. Denne kan det godt bli gjenkjøp av 😄

*Men litt skuffende, ser nå at denne her «ekte vaniljen», betyr «vanilje aroma«, og ikke faktisk ekte vanilje frø 😐 den er nå litt på kanten for hva de antyder er i den i navnet 😐

Nei seriøst? Jeg kjøpte den igår i god tro om at  det var brukt ekte vanilje i den. Hvordan smakte den sammenlignet med Ben and jerrys cookie dough? ( hvis du har smakt den :) )

Anonymkode: 3c222...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei seriøst? Jeg kjøpte den igår i god tro om at  det var brukt ekte vanilje i den. Hvordan smakte den sammenlignet med Ben and jerrys cookie dough? ( hvis du har smakt den :) )

Anonymkode: 3c222...097

Har smakt på Ben & Jerry, og synes denne var bedre, pga. sjokoladebitene. Ben & Jerry har mer cookie dough smak av seg, som for min smak ikke er positivt 😅

Kanskje jeg leser ingredienslista feil, men eneste med vanilje jeg ser er «naturlig vaniljearoma» 😅 Så vet ikke om dette kan være en sak for matagentene eller noe 😅 er litt feil reklame med «ekte vanilje» i navnet. 

34E1B04B-E5BF-4710-9B78-8D5C92F5F493.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freia sin salty caramel brownie-sjokkis var god den, men 8ngen høydare. Kunne hatt mer av det crunchy fyllet, da det var det beste med sjokoladen (evt større biter med crunch). En av mange helt greie sjokolader, kommer ikke til å kjøpe igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friggs Ris Kaker - Salty Fudge - disse var gode. Trodde ikke jeg skulle like dem, søtt popkorn er ikke godt. Men disse var gode. Blanding av søtt og salt.

Det Lille Chips Verkstedet Paprika: denne var like sprø som de andre, men smaken... har smakt bedre paprika chips. Denne minnet om den chipsen med paprika og sour creme. Ikke en favoritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...