Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

Matte er noe av det lureste jeg har kjøpt meg  dessuten er den i så fin grønnfarge at jeg blir litt glad av å ta den fram :fnise: 

Dette snakket om treningsutstyr er for øvrig grunnen til at jeg i min liste av google-treff nå sitter med VG-overskriften Se sjelden, smertefull pinnsvinsex her!. Jeg googlet nemlig balanse pinnsvin på jakt etter sånne, som psykofysio bruker en del og som det sikkert ikke hadde vært så dumt å ha hjemme også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

:kaffekopp:

Solid milepæl på jobb i dag, og jeg kjenner skuldrene er godt oppunder ørene. Men foreløpig ser det ut til å gå greit, så jeg krysser alt jeg har og litt til. Skal være glad når jeg kan ta helg og forhåpentligvis puste med magen igjen! 

Dårlig søvn i natt, men foreløpig går jeg på adrenalin og merker ikke så mye til det. Måtte jobbe litt sent i går kveld, og slet litt med å lande da jeg først traff madrassen. Så var venstrearmen skikkelig krøllete, øm etter vaksine og kranglet uansett hvordan jeg forsøkte å legge skrotten. Vinden som herjet ute hjalp absolutt ingenting, så til slutt gikk vinduet igjen og jeg prøvde å finne noen virtuelle sauer jeg kunne telle. Sovnet nok, men våknet igjen etter 2-3 timer og så ble det litt til og fra resten av natta. Trenger helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det kan hjelpe å telle sauer. Det må jo bare ende i et mareritt :fnise:

Håper du får landet utfordringene på jobb, og at helga blir fin. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust med ryggen, lærte jeg av psykofysio denne uken - det er der størsteparten av lungene faktisk befinner seg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (38 minutter siden):

Pust med ryggen, lærte jeg av psykofysio denne uken - det er der størsteparten av lungene faktisk befinner seg... 

Og sidene.... 

Når man fyller magen med luft så har man faktisk ikke fylt lungene lærte jeg her i høst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt fascinerende når man begynner å legge merke til sånne ting - jeg har blitt mye mer bevisst på stå- og sittestillinger, bevegelse og pust og i det hele tatt hvordan kropper jobber og fungerer de siste månedene. Pust er så viktig når man skal håndtere fatigue, sa psykofysio sist, og to dager etter sto jeg sliten i heisen og innså plutselig hvor grunt jeg faktisk pustet. Jeg lurer jo stadig mer på hvor mye jeg ikke er bevisst på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (6 minutter siden):

Det er litt fascinerende når man begynner å legge merke til sånne ting - jeg har blitt mye mer bevisst på stå- og sittestillinger, bevegelse og pust og i det hele tatt hvordan kropper jobber og fungerer de siste månedene. Pust er så viktig når man skal håndtere fatigue, sa psykofysio sist, og to dager etter sto jeg sliten i heisen og innså plutselig hvor grunt jeg faktisk pustet. Jeg lurer jo stadig mer på hvor mye jeg ikke er bevisst på...

Jeg har også blitt mer bevisst på pusten. Bevegelsene man har i ribbeina ved pusting har mye å si for hvor mye luft du får i deg ved hvert åndedrag. Merker det godt når jeg har vært låst i skuldrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan jeg blir mer bevisst bare av å lese det dere skriver. For her pustes det visst kun rundt drøvelen i dag... Nakke og skuldre er stive, men prøver å være flinkere til å puste dypere nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen Shaun skrev (På 12.1.2022 den 16.22):

Fikk matte til jul jeg. Har ikke tatt av plasten enda… :sjenert:

Min matte er en sånn en... https://cdon.no/helse/piggmatte-akupunkturpute-sett-yogamatte-nal-avlaste-rygg-og-isjiasmerter-slapper-av-muskler-p-62140116

#ikkeegnetforsitups

Kranglet forøvrig med Homey eller telefon i natt. Den påsto jeg vandret ut og inn hjemmefra så den slo på lyset stadig vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt fornøyd med mitt usmarte hus ja (okei, Millie er litt smart da, men heldigvis snill og fredelig..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den smarteste her i denne leiligheten er meg :nigo: :fnise:

Daria skrev (På 14.1.2022 den 13.36):

Det er litt fascinerende når man begynner å legge merke til sånne ting - jeg har blitt mye mer bevisst på stå- og sittestillinger, bevegelse og pust og i det hele tatt hvordan kropper jobber og fungerer de siste månedene. Pust er så viktig når man skal håndtere fatigue, sa psykofysio sist, og to dager etter sto jeg sliten i heisen og innså plutselig hvor grunt jeg faktisk pustet. Jeg lurer jo stadig mer på hvor mye jeg ikke er bevisst på...

Pust og fatigue har jeg også jobbet mye med i mange år. Selv om man i en periode er bevisst på det, så faller det fort tilbake i gamle synder. Så det må repeteres med jevne og ujevne mellomrom. Puste, hvile og strekke igjen og igjen. Og det hjelper. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å ha psykofysio som påpeker, påminner og opplyser om gamle og nye ting hver uke - jeg er veldig glad for de timene.

Sauen Shaun skrev (19 timer siden):

Den smarteste her i denne leiligheten er meg :nigo: :fnise:

:5: :ler: Eselet er enig i den vurderingen? :fnise: 

Roadrunner skrev (20 timer siden):

Godt fornøyd med mitt usmarte hus ja (okei, Millie er litt smart da, men heldigvis snill og fredelig..).

Hun har jo knapt rukket å bli husvarm ennå (pun very much intended :fnise: ) - gi henne litt tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (3 minutter siden):

Hun har jo knapt rukket å bli husvarm ennå (pun very much intended :fnise: ) - gi henne litt tid...

Jah, de finner på mer fanteri etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...