Sauen Shaun Skrevet 30. november 2021 #17801 Skrevet 30. november 2021 Jeg liker ikke når verden rundt meg er glasert Husker med gru ribbeinsbruddet for to år siden. Og jeg vurderer sterkt å avlyse morgendagens kaféavtale. Jeg har ikke lyst til å stavre rundt på glattisen mer enn absolutt nødvendig.
Roadrunner Skrevet 7. desember 2021 Forfatter #17802 Skrevet 7. desember 2021 Vraktrøtt fuggel etter gode 12 timers arbeidsdag i går, litt for sent i seng (tok tid før jeg fikk landet skikkelig) og mye våken siden 04 i natt grunnet brøytebiler i full jobb, også med solid ryggealarm. I dag blir det ikke overtidsjobbing, men i stedet skal jeg i syforening/jentekveld. Så kan nok skyte ei hvit pil etter en tidlig kveld i kveld også. Får sikte meg inn på onsdagen tenker jeg. Kanskje... Ellers? Skuffing av snø... Og lei av snø, sludd og regn i kombinasjon. Det er ikke greit å gå fra 5 blå grader til 1 rød sånn på et øyeblikk. Og det er i alle fall ikke greit med regn når gradestokken viser 1-2 blå grader. Er det vår snart?
Daria Skrevet 7. desember 2021 #17803 Skrevet 7. desember 2021 Roadrunner skrev (1 time siden): Er det vår snart? Trenger du kalender til jul, sa du...?
Roadrunner Skrevet 9. desember 2021 Forfatter #17804 Skrevet 9. desember 2021 Ser ut til at "kalenderen" nesten løste seg For januar er vårmåned, sant? Været har i alle fall tatt en svært fuktig retning og vi har beholdt stabile røde grader de siste par dagene. Noe som betyr at det går unna med snøsmeltingen! Veiene er bare (og våte) og det minker kraftig på snøen på barmark. Brøytekanter og hauger skal vi nok kose oss med ganske lenge, men det er helt greit. Og neste uke blir det mye mildere! Ingen tegn til hvit hjul (noe som nesten er litt vemodig oppi alt), men akkurat det skal jeg ikke klage på. Godt å komme trygt til og fra bilen og ikke være redd for brudd og hjernerystelse. Og i morgen er det endelig fredag igjen! Skal en tur til mer snøbefengte steder i helgen (oh, the irony!), men hjem igjen lørdag og da blir det nok en rolig søndag tenker jeg. Neste helg skulle vi vært en tur i hovedstaden på show, men det utgår (til vår lettelse). Intet ønske om å reise land og strand rundt i disse smittetider, og var smått skeptisk allerede da vi bestilte (selv om smitten var svært lav da). Har de siste par ukene vurdert om vi skulle skippe turen uansett om forestillingen gikk som normalt eller ei, men veldig greit når det nå ikke er noen tvil. Og kjenner jeg gleder meg litt til en helt rolig hjemmehelg før jul, med litt rengjøring, rydding og avslapning. Trengs! Men først og mer Så inderlig trøtt at jeg nærmest ser dobbelt...
Daria Skrevet 9. desember 2021 #17805 Skrevet 9. desember 2021 Av og til er det litt greit at avgjørelser blir tatt for en. Jeg kan ofre en del for gode kulturopplevelser, men risikoen nå føles større enn gleden. Fortsatt våken og opplagt? Jeg sovnet ikke skikkelig før nærmere fem i natt og hadde klokka på sju, da føles natta litt kort
Roadrunner Skrevet 9. desember 2021 Forfatter #17806 Skrevet 9. desember 2021 Daria skrev (24 minutter siden): Av og til er det litt greit at avgjørelser blir tatt for en. Jeg kan ofre en del for gode kulturopplevelser, men risikoen nå føles større enn gleden. Fortsatt våken og opplagt? Jeg sovnet ikke skikkelig før nærmere fem i natt og hadde klokka på sju, da føles natta litt kort Det der kvalifiserer jo ikke til natt ei gang spør du meg. Bare en liten hvil... Jeg har i grunn hatt ei lang og ganske god natts søvn, så burde ikke være så trøtt. Men tror det henger igjen litt fra tidligere i uken i tillegg til at det er den tiden på året. Mørkt når man drar til jobb, halvmørkt hele dagen (spesielt ved overskyet, grått vær som i dag) og mørkt når man kommer hjem fra jobb. Kroppen er vant til å sove når det er mørkt - det er jo natta!
Daria Skrevet 9. desember 2021 #17807 Skrevet 9. desember 2021 (endret) Det hjelper veldig å få se dagslys i løpet av dagen, selv om det nesten føles som skumring selv nå. Jeg har jo hatt en høst nordpå - mørketid var ikke for meg... Endret 9. desember 2021 av Daria
Roadrunner Skrevet 10. desember 2021 Forfatter #17808 Skrevet 10. desember 2021 Veldig koselig venninnebesøk i går kveld, og fuggel'n var jo ikke spesielt trøtt da gjesten gikk... Sovnet nok nærmere midnatt, og da blir det litt kort natt. Sovet ganske godt, bare litt for lite. Men, det er fredag! Hjemmekontor i dag, og mulighet til å roe ned litt etter hektiske dager de siste ukene. Deilig med litt mindre mennesker rundt og litt mer eget tempo. Og fyr på peisen La akkurat inn en kubbe som så vidt fikk plass i ovnen, så regner med at den ikke slukker før i kveld... Var en tur innom gamlejobben i morgentimene - veldig koselig å si hei til et par av de jeg forlot for et års tid siden. Skulle gjerne rukket en runde på hele bygget, for det er flere jeg gjerne skulle skravlet med, men tiden gikk altfor fort i godt selskap. Nå skal jeg få unna litt mer her, og pakke et skift til nattens borte-overnatting. Og legge i vei så raskt som mulig etter jobb God helg!
Roadrunner Skrevet 11. desember 2021 Forfatter #17809 Skrevet 11. desember 2021 Fint borte-døgn og nå trygt hjemme i sofaen igjen. Ovnen har slukt ved i hele ettermiddag og jeg er klar for en ikke altfor sen kveld. Frisørtime i morges så nå er pelsen striglet og klar for jul/nyttår. Deilig! Ingen konkrete planer for morgendagen, så får ta det litt som det kommer. Trening? Ferdigstille fotobok? Rusle tur? Eller? Vi får se
Roadrunner Skrevet 13. desember 2021 Forfatter #17810 Skrevet 13. desember 2021 Er det bare jeg som føler jeg har sett denne pressekonferansen før? Andre hovedpersoner og drøye halvannet år siden, men temaet og fremlegging er skremmende likt noe jeg har sett før. På den annen side - jeg vil holde meg frisk og være sammen med de nærmeste til jul!
Skravla Skrevet 13. desember 2021 #17811 Skrevet 13. desember 2021 Om du mener pressekonferansen 12. mars i fjor, så var de tiltakene veldig mye sterkere enn det som kommer nå. Men den ligner på november i fjor, januar, februar, mars osv i år. Da alfa-varianten kom.
Roadrunner Skrevet 13. desember 2021 Forfatter #17812 Skrevet 13. desember 2021 Skravla skrev (2 minutter siden): Om du mener pressekonferansen 12. mars i fjor, så var de tiltakene veldig mye sterkere enn det som kommer nå. Men den ligner på november i fjor, januar, februar, mars osv i år. Da alfa-varianten kom. Går i surr med hvilken, det har vært så mange. Enig i at den 12.mars i fjor er i en særstilling, det var brutale greier. Men dette kunne absolutt vært en reprise på en eller flere...
Skravla Skrevet 13. desember 2021 #17813 Skrevet 13. desember 2021 Roadrunner skrev (5 minutter siden): Går i surr med hvilken, det har vært så mange. Enig i at den 12.mars i fjor er i en særstilling, det var brutale greier. Men dette kunne absolutt vært en reprise på en eller flere... Ja, den minnet veldig om alfa-variant-pressekonferansen.
Skravla Skrevet 13. desember 2021 #17814 Skrevet 13. desember 2021 Men jeg må innrømme at ingen av tiltakene som nå kom går ut over meg på noen måte. Det som var av konserter før jul hadde jeg allerede avskrevet, alkohol og uteliv driver jeg ikke med, og viktige ting som treningssentre, fysioterapeuter etc får lov å forbli åpne. Har sett en del kommentarer av typen "stenger pubben, men kjøpesentrene er fulle" - som viser hvor lite folk faktisk forstår.
Daria Skrevet 13. desember 2021 #17815 Skrevet 13. desember 2021 Jeg har ikke sett en eneste pressekonferanse, jeg leser bare listen over tiltak etterpå... Dette var vel som forventet, og for meg har det heller ikke den store betydningen i praksis. Jeg må jo si at i avdelingen for "aldri så galt er det godt for noe" har det vært et velvalgt år å ikke være arbeidsfør, særlig med en times kollektivreise og ansatt på en skole med 1000+ tenåringer...
Sauen Shaun Skrevet 15. desember 2021 #17816 Skrevet 15. desember 2021 Jeg har lenge vært omtrent den eneste med munnbind på bussen. Nå har heldigvis de fleste fått på seg munnbindet igjen. Utover det merker jeg ikke stort til de nye restriksjonene. Registrerte at halvparten av bordene på stamkafeen var stengt av når jeg var innom i går.
Roadrunner Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #17817 Skrevet 15. desember 2021 Blir ikke spesielt rammet av de nye tiltakene jeg heller så vidt jeg kan se. Skjenkestopp treffer meg ikke i det hele tatt, ei heller hva som eventuelt skjer med skoler og barnehager. Kulturlivet treffer meg, og kjenner det er litt kjipt (at noe allerede er avlyst/utsatt er helt greit, men det lille som gjenstod skulle jeg gjerne beholdt med fornuftig avstand mellom deltakerne). Hva som skjer med treningssentererne har jeg enda ikke helt fått tak i, Individuell trening ser ut til å kunne fortsette (med 1 til 2 meters avstand litt avhengig av intensitet (?). Men ser ut til at spinning og andre gruppetimer utgår de neste 4 ukene... Men summasummarum så har jeg ingenting å klage på, det er sannelig mange som er vesentlig hardere rammet i dette enn meg. Jobben er trygg, foreløpig frisk og rask, har råd til strømregninga og boden full av ved. Jeg skal virkelig ikke klage!
Roadrunner Skrevet 17. desember 2021 Forfatter #17818 Skrevet 17. desember 2021 Nå er det en stund siden.... F R E D A G ! ! ! Kun vært 20 minutter innom kontoret denne uka (tirsdag kveld), ellers vært på jobbreise og hjemmekontor. Effektive dager på hjemmekontor, og litt enklere å sitte over når man ikke trenger å kjøre hjem etterpå. Men kjenner det er VELDIG deilig med fredag nå uansett! Og bare ei uke til julaften! Dette året har gått fort, og høsten spesielt. Mye har skjedd på jobb, og synes dagene og ukene bare flyr. Skulle vært på farten i helgen, men nå blir det hjemmehelg uten så mye planer i stedet. Kjenner det er helt innafor. Må finne husmora, og burde få ferdig denne fotoboka (som er halvannet år på overtid). Og bør få tatt meg en tur til byen en ettermiddag kanskje? Ikke for å handle noe, men bare for å innhente litt julestemning og ro. Trene litt også kanskje? Fallt litt sammen her da alt av gruppetimer utgikk, men må vel bare ta meg i nakkeskinnet, finne noe bra musikk og finne et apparat som duger. Det trengs!
Daria Skrevet 17. desember 2021 #17819 Skrevet 17. desember 2021 Du kan få låne treningsprogrammet mitt *hjelpsom* Dagens økt besto av sykkel (oppvarming/kondisjon), knebøy, utfall, step med balansepute og bosu Denne høsten har vært litt groundhog day - det har skjedd mye og samtidig ingenting og dagene har stått stille mens ukene har rast. Hodet mitt tror ikke helt på at det er jul om en uke...
Cata Skrevet 17. desember 2021 #17820 Skrevet 17. desember 2021 Sitat Og bør få tatt meg en tur til byen en ettermiddag kanskje? Ikke for å handle noe, men bare for å innhente litt julestemning og ro. Uhm, byen og ro i samme setning på denne tiden av året???
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå