Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sauen Shaun skrev (2 minutter siden):

Og da ble man øyeblikkelig nysgjerrig på hva Fuggel’n har kjøpt på nett denne gangen… :ler:

:ler:

Ingen spennende ordre er jeg redd... En hårolje fra Kerastase, en hårmaske fra Joico og en flaske tøymykner med lavendel fra Durance. Stod på ønskelista men dukket ikke opp på julaften, så da benyttet jeg sjansen ved tilbud og med rabattkode. Har også en bestilling på litt sokkegarn ute, men usikker på om det kommer denne uken eller neste. Ellers ingen store innkjøp planlagt :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet… Når pakker nevnes, vekkes nysgjerrigheten… :ler: Og når du nevner sokkegarn, så kan jeg nevne at jeg fikk fire nøster i julegave. Årets største overraskelse :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (10 minutter siden):

Du vet… Når pakker nevnes, vekkes nysgjerrigheten… :ler: Og når du nevner sokkegarn, så kan jeg nevne at jeg fikk fire nøster i julegave. Årets største overraskelse :ler:

Jeg har fått dilla på å strikke litt tjukke sokker som jeg subber på hjemme (og gir bort hit og dit). Og med dobbelt garn og pinne nr 5, så går det unna :nigo: Garnet Aurora fra Viking Garn er godt å strikke med, og ved å benytte tråd fra to nøster samtidig, så får jeg ganske kul farge-effekt om jeg bruker det stripete garnet. Litt sånn tilfeldig melert... Har strikket sokker i enkelt garn også med Aurora, det blir bra stripeeffekt (noe som hjelper på motivasjonen og følelsen av fremdrift underveis også). Så har bestilt 2+2 nøster, men husker ikke helt hvilke farger :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe fancy stripegarn jeg fikk. Bare helt vanlig kjedelig raggegarn. Kommer sikkert aldri til å strikke sokker av det. Men kan sikkert få noen til å strikke sokkene for meg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (5 minutter siden):

Var ikke noe fancy stripegarn jeg fikk. Bare helt vanlig kjedelig raggegarn. Kommer sikkert aldri til å strikke sokker av det. Men kan sikkert få noen til å strikke sokkene for meg. :ler:

Det pleier gjerne å ordne seg for snille jenter har jeg hørt. 

Jeg har strikket endel i grått Aurora-garn også (er fan av grå raggsokker...), men kjekt med variasjon. Og dobbelt garn har det blitt mye av, er ikke like tålmodig med tynnere pinner og garn... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (1 time siden):

og en flaske tøymykner med lavendel fra Durance.

Åh, den er fantastisk. Siden jeg trommeltørker store ting som sengetøy og håndklær så må jeg ha en liten skvett av den oppi for å få litt duft. Bruker ellers ikke tøymykner men den er jevnlig i bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (1 minutt siden):

Åh, den er fantastisk. Siden jeg trommeltørker store ting som sengetøy og håndklær så må jeg ha en liten skvett av den oppi for å få litt duft. Bruker ellers ikke tøymykner men den er jevnlig i bruk. 

Jeg bruker den kun på sengetøy/håndklær for duften, ellers brukes ikke tøymykner her i det hele tatt. Men soltørket sengetøy med hint av lavendel... :strix: Nå blir det stuetørket/varmepumpetørket, men det duger uansett synes jeg. 

Cata skrev (Akkurat nå):

Oi, garndebatt også. Kan jeg få anbefale sokkegarnet fra Schackenmayr hvis man skal ha stripe/mønstereffekt? 

Mener jeg faktisk har vært borti det garnet tidligere? Men er ikke det definert med start-tråd, slik at tå/hæl blir ensfarget feks? Eller husker jeg feil? For her strikkes det på lykke og fromme (egentkomponert oppskrift som strikkes fra tåa og opp), og kan love at skaftet/leggen blir kortere enn på andre sokker (da har tålmodigheten tatt slutt :sjenert:). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker den kun på sengetøy/håndklær for duften, ellers brukes ikke tøymykner her i det hele tatt.

Jepp, samme her - bruker verken tøymykner eller parfymert vaskemiddel så det er eneste duften jeg får i de store tingene. 

Roadrunner skrev (1 minutt siden):

Men er ikke det definert med start-tråd, slik at tå/hæl blir ensfarget feks?

Jo, jeg mener det er starttråd der, men ikke noe som blir ensfarget uten at man sikter godt - derimot så blir stripene noenlunde like på begge sokker om man benytter seg av starttrådtrikset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ferdige sokker - i melert garn -  til jul :ler: Søster strikker, så hvis jeg trenger/ønsker meg noe i den retning passer jeg på å legge inn spesifiserte ønsker i god tid. I år ikke mer konkret enn litt tynne sokker, i fjor lange, varme pulsvanter til bruk under poncho når jeg sitter ute og leser, i grått, hvitt eller svart. 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Årets nest siste dag... Romjula har vært stille og rolig, med hjemmekontor og ettermiddager/kvelder fylt med sjakksending på NRK. Siste sjakk-dag i dag, passer fint (så får jeg gjort litt mer kanskje?). Halv dag med jobb i morgen og så blir det forberedelser og klargjøring til et bittelite nyttårsselskap (litt usikker på om vi blir to eller tre totalt...). 

I går ble mesteparten av jula pakket bort, nå gjenstår det bare litt lys og et juletre. Juletreet skal få lov til å stå til neste år (ryker i løpet av helgen tenker jeg), mens lysene nok blir hengene litt til. Selv om "sola har snudd" så er det fremdeles altfor mørkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe fancy stripegarn jeg fikk. Bare helt vanlig kjedelig raggegarn. Kommer sikkert aldri til å strikke sokker av det. Men kan sikkert få noen til å strikke sokkene for meg. :ler:
 

Blir nedpakking av jula neste uke for meg. Blir litt av en jobb (vi har myyye julepynt). 🎄🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nisser og røde duker har vært fremme siden første søndag i advent omtrent her, så da ryker det gjerne rett før nyttår. Fint å starte med "blanke ark" og rene duker til nyttår. Men juletreet kommer senere i hus, så det får pynte opp her litt til. 

Det har vel for mange blitt slik at jula begynner tidligere enn før, og pakkes bort tidligere. I gamle dager kom gjerne julepynten frem lille julaften eller en dag eller to før, og så stod det til godt ut i januar. For meg har adventsfargen måttet vike for julerødt i desember, men så er det veldig godt å komme tilbake til "normalen" før det er hverdag igjen. 

I dag må det handles, men foreløpig ligger det an til at det skjer etter siste sjakkparti (om det da ikke blir omspill, da begynner jeg å få en utfordring...). Dusj og litt rydding kan tas innimellom, og ellers tror jeg at jeg er ganske i rute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart sjakksendingene fenger? Nå har akkurat ekspertkommentator Torstein Bae (som er hovedgrunnen til at jeg i det hele tatt ser på disse NRK-sendingene) i fullt alvor analysert sjakk-matchen mellom Emanuel Desperados og Sjeik Ben Reddik Fy Fasan, og hva som var så genialt med angrepet fra Emanuel Desperados som endte med sjakk matt. Glimt i øyet og god stemning - herlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Roadrunner skrev (1 time siden):

Det har vel for mange blitt slik at jula begynner tidligere enn før, og pakkes bort tidligere. I gamle dager kom gjerne julepynten frem lille julaften eller en dag eller to før, og så stod det til godt ut i januar.

Jeg følger gamle regler så her kom kun adventsstjerna opp 1. desember. Alt annet kom opp lille julaften. Dropper riktignok det lilla og adventsstake da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hus er det lilla fram til lille julaften, og julepynt til utpå nyåret. Hvor lenge den blir stående varierer, det blir ikke nødvendigvis fram til 13. dag, men å ta vekk jula før nyttår er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det full jul med juletre og nisser og alt første søndag i advent. :tree: :nisse: Og ingenting pakkes vekk før tidligst første uka i januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Årets siste dag... I morgen skriver vi 2022 :sjokkert:

Blir en rolig kveld her i dag, med ei god venninne på besøk. Skal servere god mat og masse snop, og så spiser vi oss ut av året og er klare for nytt år med nye muligheter i morgen. Satser jeg på! 

Fuggel'n er foreløpig trøttesen, men satser på at det går seg til. De siste tre nettene har jeg våknet av brøytemannskapene utenfor, men i natt har det vært stille. Tror ikke jeg har sovet vesentlig mye bedre allikevel altså... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...