Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

Jeg henger meg på de som lurer på hvor høsten har blitt av. Den har gått så fort. Og samtidig føler jeg at ingenting har skjedd… Men kroppen sier klart og tydelig at altfor mye har skjedd… :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:kaffekopp:

Kan melde om tilnærmet fullmåne og en himmel i nydelige pastelltoner ute! 🤩 Og sola som er på vei opp over heia :sol:Sene soloppganger og hjemmekontor har sine fordeler!

Og! I morgen "snur sola" :strix: ENDELIG går det mot lysere tider igjen (selv om det tar lang tid før det blir skikkelig merkbart så går det i alle fall rette veien).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (27 minutter siden):

Det blir jo fint med dagslys som ikke forsvinner før klokka tre - dagene føles litt lenger av det.

Ja, jeg er så trøtt på ettermiddagene for tida. Etter et par tre timers mørke er det jo natta! Eller? :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sikter mot senga i 18-tiden? :fnise: Men dagslyset har jo noe å si - en venninne som bodde nordpå et år sa at hun sov mye mer når det var mørketid enn når det var midnattssol, det gjør noe med kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (10 minutter siden):

Du sikter mot senga i 18-tiden? :fnise: Men dagslyset har jo noe å si - en venninne som bodde nordpå et år sa at hun sov mye mer når det var mørketid enn når det var midnattssol, det gjør noe med kroppen.

Jeg er vel på mitt trøtteste rundt da ja, men så "kvikner" jeg litt til igjen senere (sånn omtrent rundt leggetid). Blir jo bare rot av sånt! :sukk:Men bare det at jeg mentalt vet at det går riktig vei hjelper :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyset gjør så avgjort noe med søvnen. Her har vi noen skrekkelige utelys som står på hele natta på svalgangene. Selv med persienner og gardiner blir det ikke helt mørkt på soverommet. Og jeg sover dårlig… Må få kjøpt lystette gardiner, men er redd det blir så tett at det blir fir dårlig lufting… :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag, midtuke og "fredag" :strix:

Har fri to dager, og skal nyte en bitteliten juleferie :hoppe:

Har trua på at det blir en rolig jobbdag i dag, og så skal kvelden bare nytes tenker jeg. Pakke litt og gjøre litt forberedelser, ellers ingen store planer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tree: 🎅 God jul! 🎅 :tree:

Romjul, sjakk, fyr på peisen, strikketøy og sjokolade. Lider ingen nød :nigo:

Fortrenger bare at det må jobbes litt i morgen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt hektisk start på arbeidsdagen i går, men så gikk det seg til. 

Nå er tirsdagen i gang, vaskemaskinen jobber og frokosten er akkurat inntatt. Får kanskje legge litt i ovnen også? Det er heldigvis noe mildere ute i dag enn de siste dagene (i går skrev vi -10 på denne tid, i dag er det -3). Men ser at jeg må hente mer ved, så får drøye litt... Gidder ikke akkurat nå, og må få gjort litt her først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innser at det bare er å få hentet ved her også - for jeg gidder ikke la varmepumpa ta hele jobben, og det er litt småkjølig her sånn det er nå. Sitter tross alt stille og jobber, da må det litt mer varme enn 19 grader til... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra disse kanter meldes det om 23,2 i stua. Kan bli litt kos med gassovn en halvtime antar jeg, men ikke mer.  Lurer på om jeg skal hive på en liten vaskemaskin i dag når strømmen er sånn passe grei. Av en eller annen grunn er det kommet tannpastaflekker på de fleste av julens T-skjorter. Mulig sammenheng med at man ikke klarer bøye seg så veldig mye :fnise: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her jobber panelovnen  - den står på 22 grader, men det er i beste fall veiledende, den termostaten lever sitt eget liv og skifter mellom grunninnstillingene varmt og kaldt etter eget forgodtbefinnende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkurven er fylt og i ovnen brenner det liflig. Vaskemaskinen er i gang med dagens andre vask og jeg er godt i gang med dagens arbeidsoppgaver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres koselig ut. Vel, kanskje minus det med arbeidsoppgaver da. 

Hvilket minner meg på at jeg burde kanskje hale fram PC selv. Jeg har noen tall som burde vært lagt inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Små gleder - den nye laptopen vi ble påtvunget på jobb (leasing, og ikke vårt trofaste "gamle" merke) funket mot hjemmenett så jeg fikk gjort det småpusket jeg skulle. Ikke noe som noen stryker med av om jeg ikke gjør, men ukentlig rutinerapporteringsting  som er OK å ha på plass, og min frivillige hjelper fra i sommer har også juleferie. 

Kanskje jeg venner meg til den laptopen etterhvert likevel? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melding fra Posten kl 11:16 - pakken din er på vei, forventet levering 30.12.2021. 
Melding fra Posten kl 13:21 - pakken din er klar til å hentes.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (2 timer siden):

Små gleder - den nye laptopen vi ble påtvunget på jobb (leasing, og ikke vårt trofaste "gamle" merke) funket mot hjemmenett så jeg fikk gjort det småpusket jeg skulle. Ikke noe som noen stryker med av om jeg ikke gjør, men ukentlig rutinerapporteringsting  som er OK å ha på plass, og min frivillige hjelper fra i sommer har også juleferie. 

Kanskje jeg venner meg til den laptopen etterhvert likevel? :klo: 

Det er rart med det, men laptoper av annet merker pleier faktisk å fungere de også... 

Har hatt det samme merket i over 15 år i gamlejobben, nå er jeg over på nytt merke (jobben har to forskjellige for øyeblikket, ingen av de er av det "gamle" merket). Men de fungerer de også faktisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (17 minutter siden):

Melding fra Posten kl 11:16 - pakken din er på vei, forventet levering 30.12.2021. 
Melding fra Posten kl 13:21 - pakken din er klar til å hentes.

:fnise:

Tid er relativt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...