Daria Skrevet 31. desember 2021 #17861 Skrevet 31. desember 2021 Dette året har stått stille og rast av gårde samtidig... Jeg skal utenbys og feire med familie i år, det blir nok også en ganske rolig affære (litt avhengig av hvordan hundene takler fyrverkeri..)..
Cata Skrevet 31. desember 2021 #17862 Skrevet 31. desember 2021 Her blir det (selvsagt) hjemmealeneaften som det har vært hele jula. Ble invitert til venninne/tidligere kollega, men tok ikke sjansen på å takke ja - dels pga. rygg og dels pga Covid. Selv om ryggen er mye bedre så stoler jeg ikke på at den blir lykkelig for en hel kveld i sittende stilling. Hjemme kan jeg legge meg ned eller gå litt frem og tilbake på gulvet innimellom.
Roadrunner Skrevet 4. januar 2022 Forfatter #17865 Skrevet 4. januar 2022 Det nye året er noen dager gammelt og arbeidsdagen er i gang i sin vante tralt. Fysisk kontoroppmøte i går og i dag, og det har gått i full fart fra jeg gikk inn døra. Mye å gjøre ja! Treningstøy ligger i bilen #flink, og jeg har en plan... Har til og med en liten ekstra bit lunsj med, for å ikke gå fullstendig tom på trening. Har hatt et par økter med skjelvende bein og bomull i hodet - ikke spesielt morsomt.
Roadrunner Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #17866 Skrevet 5. januar 2022 God morgen fra årets første hjemmekontordag Kommer til å veksle litt mellom kontor og hjemmekontor for å få mest mulig effektive dager, siden noe rett og slett må gjøres fysisk på kontoret. Men i dag er det fyr på peisen og ullsokker som gjelder Kom meg på trening i går, selv om det satt langt inne da arbeidsdagen ble avrundet en halvtime senere enn planlagt. Da var det bare å bite tennene sammen og styre bilen mot treningssenteret selv om resten av skrotten savnet middag og sofa.
Sauen Shaun Skrevet 5. januar 2022 #17868 Skrevet 5. januar 2022 Håper du er mer effektiv enn meg. Hvis ikke er hjemmekontor en dårlig deal. *kommer ikke lengre enn til kaffekopp og sofa*
Roadrunner Skrevet 7. januar 2022 Forfatter #17869 Skrevet 7. januar 2022 Dag 2 med hjemmekontor 2022. Har hatt et par møter på morgenkvisten, har lært litt og har fått gjort en god del. Godt fornøyd med starten på fredagen! Og vi er tilbake til fyr på peisen og ullsokker I går var planen en tur på treningssenteret, men så fikk jeg melding om at min nye varmeovn skulle leveres en gang etter kl 17. Så da ble det hjem etter jobb og rolig kveld i stedet. Etter hvert fikk jeg beskjed om at den ville bli levert mellom kl 19 og 20, og med link til siden hvor jeg kunne følge bilen på ruta og hvor mange stopp som gjenstod før meg. Fascinerende! Fikk også melding da jeg var neste på lista, samt at sjåføren ringte da han var utenfor. Meget fornøyd med hjemleveringen til Posten! Spesielt for ei som liker å ha litt kontroll I ettermiddag må det handles litt (kjøleskapet er bare ekko og tomme hyller), ellers ingen planer for helgen. En tur innom treningssenteret bør jo være overkommelig...
Daria Skrevet 7. januar 2022 #17870 Skrevet 7. januar 2022 Postens hjemlevering er imponerende Men varmeovn? Får du ikke fyrt nok?
Roadrunner Skrevet 7. januar 2022 Forfatter #17871 Skrevet 7. januar 2022 Daria skrev (7 minutter siden): Postens hjemlevering er imponerende Men varmeovn? Får du ikke fyrt nok? Jeg får fyrt - her går vedsekkene unna! Fra oktober til nå har jeg fyrt like mange sekker ved som ved en "normal" vintersesong med kosefyring. Hvor strømprisen er såpass at man faktisk kan la elektrisiteten gjøre brorparten. Godt jeg har drøye 10 sekker igjen! Og noe sier meg at det må mer ved i hus til sommeren... Men i kjelleren er det heller skralt med vedfyring og varme. Har hatt en gulvovn stående der (10-12 år gammel), men den har kommet med diverse lyder den siste tiden og sett litt sliten ut, så jeg har latt den gå av med pensjon. Inn kom et vidunder fra Mill med wifi
Roadrunner Skrevet 7. januar 2022 Forfatter #17873 Skrevet 7. januar 2022 Daria skrev (22 minutter siden): Wifi på en ovn? Jepp! Man har da app Der kan man justere temperaturen opp eller ned, definere programmer med feks nattsenking (eller i disse dager - dagsenking når strømmen er på det dyreste), osv. Og så måtte enheten gis et navn. Velkommen hjem, Millie!
Daria Skrevet 7. januar 2022 #17874 Skrevet 7. januar 2022 Ovnen min har fire knapper (jeg er ikke sikker på hva to av dem skal brukes til) og stillbar digital termostat - jeg synes det er avansert nok Dessuten har jeg strømabonnement med fastpris og to ukers varsel om prisendring, så her koster strømmen det samme hele døgnet i uker i strekk.
Roadrunner Skrevet 7. januar 2022 Forfatter #17875 Skrevet 7. januar 2022 Millie KAN styres helt uten app og wifi altså - fysiske knapper er ikke borte. Men når man først skulle ha seg noe nytt, og det finnes en hvit, elegant en med wifi, så.... hvorfor ikke?
Roadrunner Skrevet 7. januar 2022 Forfatter #17876 Skrevet 7. januar 2022 Fastpris har vi ikke... Men skal ikke klage, har forutsigbar inntekt som gjør at strømpris og -forbruk ikke er noen bekymring, bare litt til irritasjon.
Daria Skrevet 7. januar 2022 #17877 Skrevet 7. januar 2022 Roadrunner skrev (6 minutter siden): Millie KAN styres helt uten app og wifi altså - fysiske knapper er ikke borte. Men når man først skulle ha seg noe nytt, og det finnes en hvit, elegant en med wifi, så.... hvorfor ikke? Forskjellen på deg og meg når det gjelder teknisk interesse og digital entusiasme - du spør hvorfor ikke, jeg spør hvorfor Roadrunner skrev (5 minutter siden): Fastpris har vi ikke... Men skal ikke klage, har forutsigbar inntekt som gjør at strømpris og -forbruk ikke er noen bekymring, bare litt til irritasjon. Det er heldigvis ikke mer enn vag irritasjon her heller. Desemberregningen kom akkurat - den er nok den høyeste jeg har hatt på de ti årene jeg har bodd her, men den er fortsatt bare på drøyt 1500 kroner, inkludert nettleie. Strømforbruket har vært høyt denne måneden også - det skjer ikke hver vinter at det er såpass kaldt såpass lenge at ovnen står på kontinuerlig hele måneden.
Cata Skrevet 7. januar 2022 #17878 Skrevet 7. januar 2022 Roadrunner skrev (5 timer siden): Millie KAN styres helt uten app og wifi altså - fysiske knapper er ikke borte. Men når man først skulle ha seg noe nytt, og det finnes en hvit, elegant en med wifi, så.... hvorfor ikke? Bare ikke MIllie gjør det samme som min Milo (adapter for dumme ovner) - den funka helt topp i vår, men da jeg skulle prøve den i vinter så nektet den konsekvent å prate med WiFi. I pur f... hev jeg meg på nett og bestilte to temperaturfølere - en til stua og en til soverommet så kan jeg styre via homey.
Roadrunner Skrevet 10. januar 2022 Forfatter #17879 Skrevet 10. januar 2022 God morgen! Mandag, ny uke og nye muligheter. Trøtt fuggel, men får bare begynne fra en kant. Supersløv søndag i går, kjenner det gjorde godt! Lørdag fikk jeg en solid treningsøkt, og så ble det besøk hos bestisen på kvelden. Kjempekoselig med skravlings og kvalitetstid! Denne uka regner jeg med at kommer til å gå i ett jobbmessig, og så får jeg bare henge med så godt jeg kan.
Roadrunner Skrevet 12. januar 2022 Forfatter #17880 Skrevet 12. januar 2022 Uka startet med to hektiske dager på jobb, og i dag er det en litt roligere dag på hjemmekontor. Og snart avsted for tredje stikk. Ble en økt på treningssenteret i går også, prøver å komme meg avsted selv om jeg egentlig ikke har skrekkelig lyst. Det gjør jo godt! Har litt utstyr her hjemme som jeg stadig tenker at jeg burde finne frem også, kanskje på tide å gjøre litt alvor av det? Ikke så fristet til å surre rundt i helsestudioet når jeg er der, så blir ganske enkel økt på kondisjonsapparat. Men har jo både matte og manualer hjemme jeg KAN ta i bruk Må bare støvsuge litt først...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå