Roadrunner Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #17941 Skrevet 12. februar 2022 Daria skrev (12 minutter siden): Jeg tenker stadig på å gå og legge meg, men effekten har uteblitt så langt... Tannpuss her nå. Våken siden 06 i morges så på tide å finne senga (med nyvasket sengetøy )
Roadrunner Skrevet 17. februar 2022 Forfatter #17942 Skrevet 17. februar 2022 Fremdeles intense dager på jobb, og jeg prøver å ta en dag av gangen og ikke stresse mer enn høyst nødvendig. Spent på helgen da en stor jobb skal gjøres på lørdagen og jeg er hovedansvarlig. Kan bli svimmel av mindre kjenner jeg... Ellers ble det en tur på spinning i går, men spørs hvor mye mer trening det blir denne uka. Jaja, kommer bedre uker! Og jeg har grublet litt de siste dagene. For i mange uker nå så har jeg vært blottet for tiltakslyst. Jeg fungerer på jobb og jeg kommer meg på trening. Men ellers? Sløvere enn sløvest. Husarbeid? Rydding? Oppussing? VIrketrang? Sosialt initiativ? Finnes ikke... Og det frustrerer meg, samtidig som jeg ikke orker å engasjere meg i det heller. Men så slo det meg. Dette har jeg kjent på tidligere, men gjerne ikke før utpå våren når det endelig slipper taket. Har opplevd et par ganger tidligere at jeg får en "oppvåkning" i typisk april, hvor jeg føler jeg blir MEG igjen. Det er vinter.... Og det er tredje vinteren uten terapi i form av reising. Så selv om jeg kanskje ikke føler meg direkte nedstemt, så er jeg definitivt "flatere" enn vanlig og fullstendig uten virketrang. Kall det vinterdepresjon eller ei, uansett er jeg ganske sikker på at det er her hælen trykker. Ikke det at det nødvendigvis hjelper så veldig, men er nå godt å vite uansett og ha en knagg det kan henges på. For dette er ikke meg.
Sauen Shaun Skrevet 17. februar 2022 #17943 Skrevet 17. februar 2022 Gleder meg over at treninga fungerer for dere, og håper det snart smitter over på meg Også håper jeg du snart er den samme gode Fuggel’n igjen
Daria Skrevet 17. februar 2022 #17944 Skrevet 17. februar 2022 Kan en dagslyslampe være noe? Ikke at jeg har prøvd det selv, men jeg vet at mange har nytte av det - og jeg merker jo hvilken forskjell det har gjort de siste årene at jeg har fått dagslys og sol også i de mørkeste månedene.
Skravla Skrevet 17. februar 2022 #17945 Skrevet 17. februar 2022 Daria skrev (35 minutter siden): Kan en dagslyslampe være noe? Ikke at jeg har prøvd det selv, men jeg vet at mange har nytte av det - og jeg merker jo hvilken forskjell det har gjort de siste årene at jeg har fått dagslys og sol også i de mørkeste månedene. Dagslyslampe er redningen min på vinteren. Jeg bruker den bare på kontoret for der har jeg vindu mot bakgård og det blir aldri lyst. Merker godt at jeg her hjemme sitter ved stort vindu med masse lys og har tilgang til veranda i lunsjen.
Roadrunner Skrevet 18. februar 2022 Forfatter #17946 Skrevet 18. februar 2022 Takk for tips! Tanken har streifet meg, men ikke noe mer enn et blaff i det fjerne. Får kanskje ta en sjekk og se hva det går i og om det kan ha noe for seg. På jobb er jeg heldig og sitter ved vinduet, men samtidig er alle vinduer foliert for å dempe lys- og varme-innslipp da det var uholdbart her på sommerstid.
Roadrunner Skrevet 23. februar 2022 Forfatter #17947 Skrevet 23. februar 2022 Hjemmekontor er både en velsignelse og en forbannelse. Heldigvis mest velsignelse denne uken siden formen i det store og det hele har vært bedre enn fryktet. Positiv test mandag morgen endte kjapt i hjemmekontor. Timingen var dårlig, med et stort prosjekt på jobb som gikk live, men jeg kom meg gjennom dagen på et vis. Gikk greit i går også, og i dag ser det ut til at formen er i ferd med å bedre seg litt igjen. Heldigvis! Håper jeg får til hjemmekontor i morgen også, og så regner jeg med at det er sterkt ønskelig at jeg innfinner meg fysisk på kontoret på fredag. Får ta en prat med sjefen senere og se.
Daria Skrevet 23. februar 2022 #17948 Skrevet 23. februar 2022 Godt formen er levelig. *sier likevel noen formanende ord om at hensynet til helsa er viktigst* Eller som min kloke fastlegevikar sa det en gang vi diskuterte sykemeldingsprosent og jeg snakket om oppgaver på jobben bare jeg kunne gjøre - Da får jobben finne en annen løsning, for du kan faktisk ikke ta deg av det nå.
Roadrunner Skrevet 26. februar 2022 Forfatter #17949 Skrevet 26. februar 2022 Ei uke på hjemmekontor med variabel form. Følte som nevnt tidligere en viss bedring på onsdagen, men det skulle jeg aldri sagt høyt. Torsdagen våknet jeg smått redusert igjen. Ikke vært veldig dårlig i løpet av uken, men har vært skikkelig tett/forkjøla og tung hodet. Var helt gåen da kontortiden på torsdag var over, og det ble en sløv kveld horisontalt på sofaen. Hjemmekontor i går også, og endelig en litt roligere arbeidsdag med rom for litt mer hvile. Gjorde godt! Samlet sammen skrotten etter jobb i går og kom meg ut i litt frisk luft og DET var nydelig det! Fort småsliten, men SÅ godt med sol på nesa og frisk luft i lungene. Blir jo smått skrullete av å bare sitte inne... I dag har jeg også vær ute i frisk luft, og har fått ordnet et par ærend. Da var energien brukt opp, så nå er har det vært sofatid med kleenex og Otrivin. Fyr på peisen (fryser ) og kanskje på tide å gjøre litt smått i heimen? Får se hva jeg orker (les: gidder). TV-en står på i bakgrunnen, og jeg veksler mellom å se litt nyheter og så finne noe tanketomt fjas for underholdningens og avkoblingens skyld. For det er brutale nyheter som ruller over skjermen! Vi er i Europa i 2022... 🇺🇦
Daria Skrevet 26. februar 2022 #17950 Skrevet 26. februar 2022 Jeg er på nyhetsrasjonering for tiden - jeg orker ikke helt forholde meg til alt som skjer nå.
Sauen Shaun Skrevet 26. februar 2022 #17951 Skrevet 26. februar 2022 Jeg har satt begrensinger her i heimen og. Maks ei nyhetssending morgen og kveld. Skal eselet se mer får han se på telefonen. For jeg orker ikke ta innover meg mer enn nødvendig…
Roadrunner Skrevet 26. februar 2022 Forfatter #17952 Skrevet 26. februar 2022 Daria skrev (6 minutter siden): Jeg er på nyhetsrasjonering for tiden - jeg orker ikke helt forholde meg til alt som skjer nå. Det er nok lurt med rasjonering. Jeg har også vært ganske streng med meg selv, ser litt nyheter, men så må tv/nettaviser vike for andre ting. Jeg kan ikke sitte og ta inn timevis med nyhetssendinger, katastrofale bilder og eviglange analyser. Det er for nært og for brutalt...
Daria Skrevet 26. februar 2022 #17953 Skrevet 26. februar 2022 Hva jeg vet og ikke vet av detaljer endrer ingenting, annen enn egen sjelfred og sinnsro, og da er jeg så egoistisk at jeg prioriterer det (og sender penger).
Roadrunner Skrevet 26. februar 2022 Forfatter #17954 Skrevet 26. februar 2022 Daria skrev (1 time siden): Hva jeg vet og ikke vet av detaljer endrer ingenting, annen enn egen sjelfred og sinnsro, og da er jeg så egoistisk at jeg prioriterer det (og sender penger). Så enig!
Roadrunner Skrevet 28. februar 2022 Forfatter #17955 Skrevet 28. februar 2022 Første dag fysisk på kontoret post-covid. Det har gått jevnt i ett, men heldigvis ikke helt bananas-masete. Blir litt overtidsjobbing i dag, men jeg har blitt lovet av sjefen at jeg skal få ta det rolig og i stor grad kunne peke og ikke utføre. Passer meg fint! Og så gleder jeg meg til å komme hjem til sofaen. Intet treningstøy som ligger klar i bilen nei...
Daria Skrevet 28. februar 2022 #17956 Skrevet 28. februar 2022 Roadrunner skrev (8 minutter siden): jeg har blitt lovet av sjefen at jeg skal få ta det rolig og i stor grad kunne peke og ikke utføre. Det høres jo ut som en grei avtale
Roadrunner Skrevet 1. mars 2022 Forfatter #17957 Skrevet 1. mars 2022 Ble ikke helt "sitt og pek" i går, men slet meg heller ikke ut på overtidsjobbingen. Men det er rart med det, ettermiddagen blir ekstra kort og det ble bare en tur innom apotek og butikk på vei hjem før litt mat og sofa. Og vipps sengetid. I dag ser det ut til å bli en noe roligere dag på kontoret, og jeg klager ikke. Det har vært noen intense uker de siste ukene, så litt lavere skuldre gjør ingenting! Ingen planer om trening i dag heller, skal ta det rolig og gi kroppen en dag hvile til. Men i morgen har jeg en liten plan om å prøve en spinningsykkel igjen, om enn bare for å sitte og tråkke rolig. Kroppen trenger å komme igang igjen!
Roadrunner Skrevet 1. mars 2022 Forfatter #17959 Skrevet 1. mars 2022 Daria skrev (1 time siden): Abstinensene begynner å gjøre seg gjeldende? Egentlig går det veldig greit, men kjenner at spesielt rygg og knær gjerne vil ha litt sykling igjen, og mer bevegelse. Er grenser for hvor lenge sofaslenging er kroppens optimale nivå... Litt labbeturer i helga gjorde godt, men blir ikke de helt store fysiske utskeielsene. Kanskje labbe litt i ettermiddag også om været holder seg?
Daria Skrevet 1. mars 2022 #17960 Skrevet 1. mars 2022 Labbetuss? Rolige turer skal ikke undervurderes - enhver aktivitet er bedre enn ingen, mvh fysio da tredje rundte endte med tre utfall... Jeg har dessuten vært på sykkelen i dag, og møtte veggen raskt og uventet (rent metaforisk, altså...).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå