Jerle Skrevet 2. juli 2019 #16061 Skrevet 2. juli 2019 På 1.7.2019 den 8.26, Roadrunner skrev: Regner med det er stille og rolig her i dag, folket er vel på ferie? Helgen har vært kjempekoselig, hatt besøk av ei god venninne som jeg ikke ser så ofte. Masse skravlings, rolige timer, god mat, gåtur og bysleng. Måtte jobbe litt både fredag og søndag, men fikk timet det ganske bra med ankomst og avreise for gjesten. I dag har jeg med turtøy i bilen, i håp om å komme meg av sted rett fra jobb. Trenger litt frisk luft og bevegelse kjenner jeg! Regner med hektisk dag på jobb (virker sånn så langt i alle fall), men får bare ta en ting av gangen. Jeg har ikke ferie enda. Her merker vi at det er stillere, selv på mitt felt merker vi at det er sommmer og ferie. Og det er deilig, dette er ukene jeg bruker til å få gjort alt jeg ikke rekker ellers, masse rydding i alt mulig som burde vært gjort.
Roadrunner Skrevet 2. juli 2019 Forfatter #16062 Skrevet 2. juli 2019 Jeg gleder meg til flere går på ferie, for sånn det er nå, så er det bare hektisk. Veldig hektisk...
Roadrunner Skrevet 4. juli 2019 Forfatter #16063 Skrevet 4. juli 2019 En liten tur til et annet kontor i byen, ble full dags arbeid inkludert litt overtid. Det meste som kunne gå på tverke gikk på tverke Men alt så ut til å ordne seg til slutt, og jeg kunne dra hjemover til venninnebesøk og gåtur. Godt med litt frisk luft etter en sånn dag! I dag er jeg tilbake på kontoret og klar for nye sprell. Godt det nærmer seg helg!
Roadrunner Skrevet 8. juli 2019 Forfatter #16064 Skrevet 8. juli 2019 To mandager gjenstår etter denne, SÅ er det ferie og tur Kjenner veldig på feriebehovet nå, det er seigt å komme seg opp av senga på morgenen, og veldig kjedelig å legge seg tidlig på kvelden. Og jeg vet det er tidenes luksus-problem, men jeg savner faktisk litt hjemmeferie. Blir rart å bare ha helger hjemme i sommer (og de har til nå gått i ett), og vips er det høst. Men heldigvis er det en del hviledager på ferieturen, så programmet er ikke like hektisk som i vinter. Bør bli bra!
Jerle Skrevet 8. juli 2019 #16065 Skrevet 8. juli 2019 Merker at jeg har lyst på ferie jeg også nå, jeg bruker å være på jobb sånn ca 07:05-07:15, men de siste ukene har jeg knapt kommet meg på kontoret før 07:30. Trøtt som ei strømpe samme hvor lenge jeg sover. Så det er sikkert akutt mangel på ferie som er greia. Vi bruker aldri å ha hjemmeferie, reiser alltid så snart vi kan og er borte slik vi kanksje har en dag hjemme før vi er på jobb igjen. I år er intet unntak, vi reiser med flyet kl 16:35, den fredagen vi har siste arbeidsdag og er hjemme igjen sånn ca midnatt fredag(som går over i lørdag) 3 uker etter.
Roadrunner Skrevet 8. juli 2019 Forfatter #16066 Skrevet 8. juli 2019 Jeg vil tro at en bortreist sommerferie ikke blir helgalt, det er bare litt uvant å ikke planlegge noe hjemmeaktivitet (pleier å treffe familie, venner, gjøre litt i heimen etc). Tror turen blir helt suveren, er bare hodet som må henge med i svingene. Vi får to dager hjemme før avreise (reiser mandag morgen), og kommer hjem igjen tirsdag ettermiddag (jobb igjen onsdag). Kort uke på jobb etter hjemkomsten i det minste, det tror jeg er bra (verre å komme hjem søndag kveld og så på med full uke og jetlag). Her har det blitt merkbart roligere, men har allikevel mer enn nok å gjøre for øyeblikket. Bare å hive seg over det som er. Mistenker at de to neste ukene blir mye stillere, da er det ikke mye folk på jobb her gitt! Benytte sjansen til å få ryddet en del og forberedt diverse tenker jeg.
Daria Skrevet 8. juli 2019 #16067 Skrevet 8. juli 2019 Det er deilig med litt hjemmeferie også - gøy å reise og se og oppleve, men man slapper gjerne bedre av hjemme.
Roadrunner Skrevet 12. juli 2019 Forfatter #16068 Skrevet 12. juli 2019 Fredag! Trøtte trøttesen til tjeneste Har hatt trøblete bihuler denne uka og formen har vært variabel. Funnet frem nesespray, og håper den hjelper i løpet av helgen ( det tar gjerne noen dager). Tirsdag og onsdag var verst, i går var det ikke så galt, men i dag presser det mer igjen. Lei! Blitt to rolige gåturer etter jobb så langt denne uka, men ellers ganske lite aktivitet gitt. Får bare innse at jeg kommer sterkere tilbake, og la kroppen gjøre jobben med basillene.
Skravla Skrevet 12. juli 2019 #16069 Skrevet 12. juli 2019 Bihuler er slitsomt. Jeg måtte få "nesespray" i tablettform før ferien for bihulene var potte tette og vanlig nesespray hjalp ikke. Her er det siste feriedag i dag. Mandag er det jobb igjen. Kjedelig å måtte opp tidlig men samtidig skal det bli godt med rutiner igjen også.
Jerle Skrevet 12. juli 2019 #16070 Skrevet 12. juli 2019 Jeg sliter litt med bihulene, men bruker nå slikt nesehorn et par ganger i uka. Det synes jeg hjelper faktisk, det komemr sjeldnere og når jeg først er tett så gjør jeg det hver dag, gjerne morgen og kveld. Synes i grunn det letter veldig på trykket. Ellers: FREDAG
Skravla Skrevet 12. juli 2019 #16071 Skrevet 12. juli 2019 Å skylle med nesehorn gjør jeg også. Særlig om jeg er snørrete i tillegg, men hos meg var det ikke noe sånn det var bare hovne slimhinner og da fungerte ikke skylling eller saltvannsspray, dessverre. Tror det var ettervirkning etter vårens polleneksplosjon. Jeg reagerer vanligvis ikke, men i vår har jeg vært veldig mye tett.
Roadrunner Skrevet 12. juli 2019 Forfatter #16072 Skrevet 12. juli 2019 Er vel et års tid siden jeg hadde dette presset sist, så ikke akkurat noe spesielt hyppig problem. Men i fjor var det skikkelig kjipt, og fikk både tabletter og nesespray for å redde ferieturen. Nå er det ikke så ille, men både tirsdag og onsdag hadde jeg følelsen av å være lettere svimmel og uvel, uten helt å vite hvorfor. Helt til presset bak øynene og etter hvert i kinna kom. Da var det ikke så mye tvil lengre. Ved at nesesprayen tar noen dager før den virker skikkelig, men jeg er i alle fall i gang. Og formen er tålig grei, bare litt ekstra sliten på ettermiddagen, og ikke så mye overskudd til fysisk aktivitet eller trening. Blitt et par rolige gåturer, ellers mye avslapning. Men gått i ett på jobb da, så kanskje ikke så rart man er litt småsliten?
Roadrunner Skrevet 15. juli 2019 Forfatter #16073 Skrevet 15. juli 2019 Nest siste mandagen på jobb før ferie! Hatt en veldig fin helg, den første på lenge uten særlige planer. Gjorde godt! Fredag ble det litt ekstra tid på jobb, før en tur innom butikken og ordne litt ærend. Hjem til ferske reker på verandaen, solkrem i panna og god stemning. Var jo helt fantastisk vær! I kveldinga kom ei venninne innom, og vi gikk tur i drøye halvannen time i finværet. Strålende start på helgen vil jeg si. Lørdag startet ganske effektivt, med sengetøyvask og vinduspuss før klokka var 10:30. Så ble det bysleng for å ordne et par ærend og hjem til solsenga og boka (for de som måtte lure: "Den tredje stemmen" av Cilla og Rolf Börjlind). Ut og spise i kveldinga med ei god venninne. Nydelig mat, god stemning i byen og både en, to og tre kjendiser som passerte I går ble det langtur til skogs med et par venninner og ellers ganske rolig. Var ikke helt med på skydekket som hadde installert seg over landsdelen, men på den annen side fikk jeg unna en del sider i fotoboka, og fikk puslet litt inne. Og vips var det ny uke.
Daria Skrevet 15. juli 2019 #16074 Skrevet 15. juli 2019 6 timer siden, Roadrunner skrev: Lørdag startet ganske effektivt, med sengetøyvask og vinduspuss før klokka var 10:30. Sånt er bare ufint... Men jeg setter pris på at du uoppfordret opplyser om lesestoff (Dessuten er jeg litt nysgjerrig på antydningen av kjendissladder...)
Roadrunner Skrevet 15. juli 2019 Forfatter #16075 Skrevet 15. juli 2019 (endret) 6 minutter siden, Daria skrev: Sånt er bare ufint... Men jeg setter pris på at du uoppfordret opplyser om lesestoff (Dessuten er jeg litt nysgjerrig på antydningen av kjendissladder...) Klart det var litt ufint, men selvskrytt er velskrytt og det ante meg at jeg ville score med såpass tidlig aktivitet på en lørdag Og det er vel ingen hemmelighet hvem jeg hadde i bakhodet da jeg informerte om lesestoff Kjendiser ja... Kan jo nevne at kronprinsen med datter ruslet få meter unna der vi satt, med diverse livvakter på slep... Kanskje ikke så uvanlig i de mer sentrale strøkene på Østlandet, men kjekt for en landsens fuggel i småsentrale strøk Endret 15. juli 2019 av Roadrunner
Daria Skrevet 15. juli 2019 #16076 Skrevet 15. juli 2019 Du tar "ufint" som en kompliment i denne sammenhengen? Jeg regnet med at det var til meg (har ikke lest den, forøvrig).
Roadrunner Skrevet 15. juli 2019 Forfatter #16077 Skrevet 15. juli 2019 50 minutter siden, Daria skrev: Du tar "ufint" som en kompliment i denne sammenhengen? Jeg regnet med at det var til meg (har ikke lest den, forøvrig). Siden det er i kategorien krim, så regnet jeg ikke med at du hadde lest. Jeg har forresten endelig fått registrert meg med nytt lånekort på biblioteket (nå fancy og nasjonalt lånekort), og lastet ned ebokbib-appen. Så nå kan det lånes digitalt også Sent men godt...
Daria Skrevet 15. juli 2019 #16078 Skrevet 15. juli 2019 Jeg forsikret elever og lærere i flere år om hvor enkel den var i bruk før jeg fikk prøvd den selv - og var litt lettet over å oppdage at jeg hadde rett...
Roadrunner Skrevet 16. juli 2019 Forfatter #16079 Skrevet 16. juli 2019 Fullstendig kollaps da jeg kom hjem i går. Var innom et kjøpesenter på vei hjem og fikk ordnet er par ærend, og var smart nok til å spise middag der før jeg dro hjemover. Kom hjem, ordnet et par ting og skulle bare slappe av litt på sofaen. Ble uvel av mobil-scrolling, så lukket øynene litt og dermed var jeg til og fra i småslumreland i over en time. "Våknet" med hodepine, verk i ansiktet og feber. Et par paracet, god dose Otrivin og tilbake på sofaen for å vente på leggetid. La meg i høvelig tid, og fikk ikke sove før det var gått nærmere 3 timer Heldigvis er formen bedre i dag, gidder ikke sånt spetakkel i finværet på sommeren
Roadrunner Skrevet 18. juli 2019 Forfatter #16080 Skrevet 18. juli 2019 (endret) Det er fredag i morgen! Tilbake på eksternt kontor, og håper det går bedre denne gangen. Har en del jobb å gjøre her før ferie, og planen er å komme et godt stykke på vei i dag. Så kanskje vi kan se en ende på galskapen. Håpløst å få sove i går også, tror jeg lå nærmere 3 timer før jeg endelig sovnet. Hva er vitsen? Pleier jo ikke å ha sånne utfordringer jeg! Blir jo bare vraktrøtt av dette... Endret 19. juli 2019 av Roadrunner
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå