Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Roadrunner skrev:

:kaffekopp:

Pinsa kom og gikk, og neste røde dag på kalenderen er 25.desember :daane:
Heldigvis noen feriedager som skal benyttes før jul, men ellers er det mye arbeidsdager gitt. :sukk:

 

På min kalender er alle søndager røde.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Skravla skrev:

På min kalender er alle søndager røde.... :sjenert:

Søndag er søndag... :sukk:

Røde dager er røde hverdager :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Roadrunner skrev:

Søndag er søndag... :sukk:

Røde dager er røde hverdager :opplyser:

Men du skrev ikke noe om røde hverdager.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på trening og utagert :trene:

Hjalp det (helt til jeg svinge inn her i det minste...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: 

Trøtt fuggel, etter en natt med litt urolig søvn. Var helt kaputt da jeg la meg i går, men våknet første gang kvart på ett. Sovnet greit igjen, men så ble det urolig søvn igjen fra rundt kl 04. Ikke helt det som var planen :opplyser:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2019 den 9.55, Roadrunner skrev:

Jammen, konklusjonen må da være at man har altfor lite feriedager å ta av? :pls:
Når man er halvveis i feriedagene allerede før mars måned, så er det jo noe riv ruskende galt?

Enig! Flere feriedager til folket. Kanskje vi bør starte et politisk parti? *alleandregjørdetjo*

På 11.6.2019 den 14.41, Daria skrev:

:skratte:

Er det ikke hyggelig å bli møtt med så mye medfølelse og forståelse?

Godt at dere tar vare på fugelen. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener fremdeles at det burde være mulig å forskuttere den sjette ferieuka. Jeg trenger den trolig bare fra jeg er 60 år, til maks fylte 70 år. Det vil si at jeg bør kunne forskuttere årene fra 70 til 90, altså 20 uker. Og da begynner det å ligne noe. Ei uke ekstra i 20 år, frem til jeg fyller 60. :nigo: I tillegg kan vi jo hjelpe lærerne litt med all ferien og avspaseringa? :engel: Jeg har kollegaer som klager over at de ikke får tatt ut ferie/avspasering, og at overordnet maser. Hallo, hva er problemet? Jeg melder meg frivillig, til å ta ut overskytende ferie for alle som måtte ønske det :jepp:

Endret av Roadrunner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Jerle skrev:

Enig! Flere feriedager til folket. Kanskje vi bør starte et politisk parti? *alleandregjørdetjo*

Flere feriedager - finansiert av bompenger? :fnise: 

1 time siden, Roadrunner skrev:

Jeg mener fremdeles at det burde være mulig å forskuttere den sjette ferieuka. Jeg trenger den trolig bare fra jeg er 60 år, til maks fylte 70 år. Det vil si at jeg bør kunne forskuttere årene fra 70 til 90, altså 20 uker. Og da begynner det å ligne noe. Ei uke ekstra i 20 år, frem til jeg fyller 60. :nigo: I tillegg kan vi jo hjelpe lærerne litt med all ferien og avspaseringa? :engel: Jeg har kollegaer som klager over at de ikke får tatt ut ferie/avspasering, og at overordnet maser. Hallo, hva er problemet? Jeg melder meg frivillig, til å ta ut overskytende ferie for alle som måtte ønske det :jepp:

Er det ufint av meg å påpeke at etter 70 er du pensjonist, ergo ingen ferieuker å forskuttere...? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

Flere feriedager - finansiert av bompenger? :fnise: 

Er det ufint av meg å påpeke at etter 70 er du pensjonist, ergo ingen ferieuker å forskuttere...? :ler: 

:murvegg:

Man får en sjette ferieuke fra fylte 60. Ingen sier at de tar slutt, ergo burde man kunne forskuttere ukene fra 70 til 90, nettopp fordi man er pensjonist og ikke trenger ferieukene. Men derfor vil jeg ha glede av de nå i stedet. Dette er da veldig enkelt, nå er du bare vanskelig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sier at de tar slutt, fordi det for de fleste er en underforstått selvfølgelighet at når man ikke lenger jobber, har man heller ikke ferieuker å ta ut. Hvem som er vanskelig her kan nok diskuteres... :tunge1: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens geniale prat med mams angående noen bøker jeg har lånt: 

Jeg: De bøkene jeg lånte sist... Det står på baksiden at de er nr 2, 3 og 4 i en serie. Vet du hvor nr 1 er? 

Mams: Er det den serien om han gutten som...

Jeg: Mamma! Jeg har jo ikke lest de ennå, ikke si noe! 

Mams: Men er det den familiekrøniken du mener, med han gutten som... 

Jeg: :sukk:*løper og finner bok 2*. Nei, det er ikke noe familiekrønike, men krimbøker med en hovedperson kalt *navn* 

Mams: Ahh! Men de kan leses uavhengig av hverandre, trenger ikke begynne med nr 1.

Jeg: Men jeg har bok 2, 3 og 4, kan jo ikke begynne uten bok 1 da! 

Mams: Den lånte jeg nok på biblioteket, leste de ikke i rett rekkefølge skjønner du... 

:daane:

Neida, så joda, så... ehhh... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ere så nøye, da... :fnise: Selve krimsaken avsluttes vel  som regel i hver bok, men det er jo geit å få rammehistorien i noenlunde sammenheng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...