Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

Godt for både hodet og kroppen å få roe ned litt? Nå blir det jo stadig lysere også, det er så deilig :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Daria skrev:

Godt for både hodet og kroppen å få roe ned litt? Nå blir det jo stadig lysere også, det er så deilig :sol: 

Veldig godt! Litt asosial helg med avslapning og litt fysisk fostring gjorde godt.
Og det er helt fantastisk at det blir lysere og lengre dager :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix:

:veslejenta:

Nesten to og en halv time skogstur unnagjort, over ei mil trasking og ørtenhundre kalorier forbrent. Møre bein og fornøyd fuggel :jepp:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Fin helg gikk altfor fort, og mandagen er over halvveis (sånn jobbmessig i alle fall). Ute skinner sola, og jeg har en plan om å komme meg ut på tur igjen i ettermiddag. Frister liksom ikke så veldig med innendørs trening i dette været :sol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Beat for Beat og er i grunn litt overrasket over at Freddy Kalas har såpass god stemme. Har jo hørt han i disse typiske partylåtene, men der legger man ikke merke til stemmen på samme måte (og midt i en hesblesende spinningtime legger man i alle fall ikke merke til sånt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kastet et blikk på deltakerlisten og så ingen grunn til å se på i kveld (heller)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:natti: 

Trøtt som et uvær i dag. Et par litt korte netter på rad, venninnebesøk i går, og våknet før vekkerklokka i dag. Det merkes *vrak* Kjenner jeg rett og slett ikke orker å være så "på" sosialt som jeg pleier på jobb, blir det for mye skravling og diskusjoner så trekker jeg meg heller litt bort. Hodet virker ikke...

Bedriftsidrett etter jobb i dag, ellers hjem til middagsrester og litt småpusling. Venninnebesøk igjen i morgen, og jeg må forsøke å komme på noe vettugt å lage på matfronten. Tror det blir enkelt og greit gitt, har en liten tanke om hva som skal serveres :jepp:

Ellers grubler jeg litt på neste vinters tur... Hvor? Når? Hva? Og vi har så vidt snakket om en førjulstur også, men hvor? Når? Hvor lenge? New York har vært en tanke, men er lang tur for en langweekend da... Og hva med feriedager? Hvor forsvinner de? Bill.mrk "Trenger feriedager"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Roadrunner skrev:

:natti: 

Trøtt som et uvær i dag. Et par litt korte netter på rad, venninnebesøk i går, og våknet før vekkerklokka i dag. Det merkes *vrak* Kjenner jeg rett og slett ikke orker å være så "på" sosialt som jeg pleier på jobb, blir det for mye skravling og diskusjoner så trekker jeg meg heller litt bort. Hodet virker ikke...

Bedriftsidrett etter jobb i dag, ellers hjem til middagsrester og litt småpusling. Venninnebesøk igjen i morgen, og jeg må forsøke å komme på noe vettugt å lage på matfronten. Tror det blir enkelt og greit gitt, har en liten tanke om hva som skal serveres :jepp:

Ellers grubler jeg litt på neste vinters tur... Hvor? Når? Hva? Og vi har så vidt snakket om en førjulstur også, men hvor? Når? Hvor lenge? New York har vært en tanke, men er lang tur for en langweekend da... Og hva med feriedager? Hvor forsvinner de? Bill.mrk "Trenger feriedager"

 

Skulle gjerne hatt noen uker mer tilgjengelig med feriedagerjeg også. :nigo: Jeg synes kanskje at New York blir langt for en langweekend, men har ei venninne som gjør det støtt og stadig.

Har du sett noe på Polen og Gdansk-området? Spørs jo hva du er ute etter, men jeg trives veldig godt der i førjulstiden. Det er også kort reisevei, billig og koselig. Masse bra shopping, spa og div. historie man kan få med seg i selve Gdansk. Vi  bruker nå å reise mest til Sopot og bo der, men tar alltid turen inn til Gdansk. (Har sikkert vært der 10 ganger) Om det er av interesse, så sjekk ut om wizzair har avganger på en flyplass nært deg, der kan man få billetter veldig billig.(men man får også det man betaler for, så alt av tillegg som bagasje etc. blir ofte veldig dyrt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jerle skrev:

Skulle gjerne hatt noen uker mer tilgjengelig med feriedagerjeg også. :nigo: Jeg synes kanskje at New York blir langt for en langweekend, men har ei venninne som gjør det støtt og stadig.

Har du sett noe på Polen og Gdansk-området? Spørs jo hva du er ute etter, men jeg trives veldig godt der i førjulstiden. Det er også kort reisevei, billig og koselig. Masse bra shopping, spa og div. historie man kan få med seg i selve Gdansk. Vi  bruker nå å reise mest til Sopot og bo der, men tar alltid turen inn til Gdansk. (Har sikkert vært der 10 ganger) Om det er av interesse, så sjekk ut om wizzair har avganger på en flyplass nært deg, der kan man få billetter veldig billig.(men man får også det man betaler for, så alt av tillegg som bagasje etc. blir ofte veldig dyrt)

Takk for tips, Jerle!

Gdansk og Sopot har jeg vært i et par ganger, og kjenner meg litt ferdig med begge stedene i grunn. Ble liksom ikke helt betatt, var greie byer men ikke noe som traff meg skikkelig. Er mange andre byer jeg heller reiser tilbake til før jeg tar turen dit igjen (feks Krakow (siden vi snakker Polen) - der var jeg på skoletur (i nittenpilogbue) og likte byen kjempegodt).

Er egentlig ikke noen god storbyturist, for er ikke god på shopping eller kaffe-/øldrikking. Så blir mye rusling gatelangs, oppsøke landemerker, parker og diverse. Men koser meg med det altså! Kjekt med en by med litt å se og gjøre da, for butikkene får ligge i fred for min del. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunn ingen god storbyturist jeg heller, men det er det vi nesten alltid gjør når vi drar på tur uten barn. Når vi tar en langhelg en eller annen plass, så er hoverdmålet ofte bare å kose oss i lag og ha tid til hverandre. Og da blir det typisk London, Roma, Gdansk etc. fordi det er greit å komme seg dit og ofte billige billetter. Siste årene har vi til og med reist til Gran Canaria, noe jeg aldri skulle. Charterferie så jeg på som det ultimate mareritt. Men når greia er å bare kose oss så kan vi i grunn reise hvor som helst, og så er det bonus at det er litt varmere der enn hjemme. Har vært i mange storbyer, og ikke vært på noen spes  typiske turistting, men vi bruker ikke å snakke så høyt om det for folk bir så sjokkert over at vi har gjort ingenting i 4 dager.  :ler:

Endret av Jerle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jerle skrev:

Jeg er i grunn ingen god storbyturist jeg heller, men det er det vi nesten alltid gjør når vi drar på tur uten barn. Når vi tar en langhelg en eller annen plass, så er hoverdmålet ofte bare å kose oss i lag og ha tid til hverandre. Og da blir det typisk London, Roma, Gdansk etc. fordi det er greit å komme seg dit og ofte billige billetter. Siste årene har vi til og med reist til Gran Canaria, noe jeg aldri skulle. Charterferie så jeg på som det ultimate mareritt. Men når greia er å bare kose oss så kan vi i grunn reise hvor som helst, og så er det bonus at det er litt varmere der enn hjemme. Har vært i mange storbyer, og ikke vært på noen spes  typiske turistting, men vi bruker ikke å snakke så høyt om det for folk bir så sjokkert over at vi har gjort ingenting i 4 dager.  :ler:

Så deilig! :strix:

Jeg må gjerne se og oppleve litt når jeg først er på tur sånn, og blir overlykkelig over å få et kart i hendene og kunne stake ut diverse severdigheter og høydepunkter. Roma er jo imponerende i så måte, så dit må jeg nok tilbake en gang, selv om det var et sabla turisttråkk. Ellers frister Barcelona, Budapest, Praha, Malta/Valetta feks (av byer/steder i Europa jeg ikke har vært ennå).

Da vi snakket om New York var det jo i hovedsak i forbindelse med Broadway-konsert/show (som vi aldri fikk billett til :sukk: ), men så innså vi at det kanskje var litt dumt å skippe byen bare fordi vi ikke fikk billetter den gang. Finnes jo helt sikker andre ting å gjøre, og dessuten må vi jo jakte litt etter julestemninga fra "Home Alone" :ler: Regner med at Fugledamen står der hun skal, og mater duene? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Budapest bede enn Praha (Barcelona og Malta har jeg ikke prøvd), men det skal jo sies at det er 15+ år siden jeg var noen av stedene. Det skal nok også sies at i Budapest var vi på studietur med kjentmann og mye opplegg, mens i Praha var jeg mest turist på frifot.

Dessuten anbefaler jeg jo alltid Helsinki...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Roadrunner skrev:

Så deilig! :strix:

Jeg må gjerne se og oppleve litt når jeg først er på tur sånn, og blir overlykkelig over å få et kart i hendene og kunne stake ut diverse severdigheter og høydepunkter. Roma er jo imponerende i så måte, så dit må jeg nok tilbake en gang, selv om det var et sabla turisttråkk. Ellers frister Barcelona, Budapest, Praha, Malta/Valetta feks (av byer/steder i Europa jeg ikke har vært ennå).

Da vi snakket om New York var det jo i hovedsak i forbindelse med Broadway-konsert/show (som vi aldri fikk billett til :sukk: ), men så innså vi at det kanskje var litt dumt å skippe byen bare fordi vi ikke fikk billetter den gang. Finnes jo helt sikker andre ting å gjøre, og dessuten må vi jo jakte litt etter julestemninga fra "Home Alone" :ler: Regner med at Fugledamen står der hun skal, og mater duene? :klo:

Ja Roma er en plass jeg ikke blir helt ferdig med, nye ting å oppdage hver gang. Vår ingenting på tur er i grunn at vi bare tar turen dit veien går, uten en plan. Så vi opplever mye, men planlegger lite. Og det er helt greit å bare ta en dag i en solstol også,

Og jeg er sikker på at fungledamen er der, hvor ellers skulle hun være? :ler: Kanskje det er hun vi må se etter når vi er der i høstferien. (Da med barn, så vi har da masse planer. Spes shopping sier hun på 13.)

17 timer siden, Daria skrev:

Jeg likte Budapest bede enn Praha (Barcelona og Malta har jeg ikke prøvd), men det skal jo sies at det er 15+ år siden jeg var noen av stedene. Det skal nok også sies at i Budapest var vi på studietur med kjentmann og mye opplegg, mens i Praha var jeg mest turist på frifot.

Dessuten anbefaler jeg jo alltid Helsinki...

Og for meg som også var i Praha og Budapest for ca 20 år siden, så er det Praha jeg husker som den beste.
Barcelona og Malta har jeg heller ikke vært, men har en niese som har bodd to år på Malta nå og hun sier det bare MÅ oppleves. Så det står på listen min, men den er så lang at det tar sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Jerle skrev:

Og jeg er sikker på at fungledamen er der, hvor ellers skulle hun være? :ler: Kanskje det er hun vi må se etter når vi er der i høstferien. (Da med barn, så vi har da masse planer. Spes shopping sier hun på 13.)

Hvem, sa du...? :fnise: 

Roma er fantastisk, jeg kjenner det er litt lenge siden jeg var i Italia...Hovedproblemet mitt med Praha var at jeg syntes det var litt i overkant turistifisert (men jeg ble tatt for å være fastboende :fnise: ), men det er nok her dette med medbragt kjentmann og studenttilpasset opplegg kan spille inn. Nå man ender med lunsj i kafeteriaen på den lokale synagogen fordi reiseleder har vært der før, ser man ikke like mange turister - vi ble attraksjonen i stedet :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rulle:

Forøvrig er jo mine umiddelbare assosiasjoner (selv om jeg har sett Alene hjemme flere ganger og vet akkurat hva dere snakker om) når det er snakk om fugledamen denne:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Jerle skrev:

Så det står på listen min, men den er så lang at det tar sin tid.

Siden det alltid er moro med inspirasjon og nye ideer - lyst til å dele listen med en reiseglad fuggel? :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte se på det bildet minst tre ganger før jeg skjønte at det ikke var Stephen Fry... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Roadrunner skrev:

Siden det alltid er moro med inspirasjon og nye ideer - lyst til å dele listen med en reiseglad fuggel? :nigo: 

Har ikke listen helt klart i hodet (har faktisk en mer utfyllende liste hjemme, men da med hvordan få til flere steder på en og sammme tur feks), men de jeg kommer på er, i fin mix av hele land og spesifike byer:

Seychellene
Mauritius
Maldivene
Barcelona
Helsinki
Moskva
Istanbul
Tanzania
Madagaskar
Jordan
Peru
Brasil
Dubai
Bali
Mexico
Seattle
Canada
Hawaii
Cuba
San Francisco
Irland
Island
Færøyene
Malaysia 

Mauritius har stått på listen i 20 år, den får jeg jo til sommeren, samme med Dubai i desember.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...