Roadrunner Skrevet 23. november 2012 Forfatter #9201 Skrevet 23. november 2012 Okei, noe sier meg at dette kanskje var bittelitt for tidlig og bittelitt optimistisk? Fungerer til en viss grad, men småsvetter litt, snørrer, hoster og nyser som en tulling her. Føler meg ikke helt syk nok til å være hjemme og ikke helt frisk nok til å være på jobb. Kjiper'n! Er nå uansett på jobb og har fått litt av hvert å gjøre her, så får bare ta det som det kommer. Optimistens julenummer Håper det dukker opp noen på KG som kan holde meg med selskap i dag, aner meg at dette blir en laaaaaang dag...
Gjest Purple Haze Skrevet 23. november 2012 #9202 Skrevet 23. november 2012 Denne sjuklingen kan holde deg med selskap! Ante meg at du kanskje gikk på jobb igjen for tidlig. Selv om man føler seg bedre hjemme i sin egen sofa, merker man fort at formen ikke er så god som man trodde når man kommer utenfor døra. Håper du kommer deg gjennom arbeidsdagen. Straks helg, heldigvis!
Roadrunner Skrevet 23. november 2012 Forfatter #9203 Skrevet 23. november 2012 Nå har et par kollegaer allerede bedt meg tusle hjemover, så formen er øyensynlig ikke kjempebra Skal få gjort litt av hvert som må gjøres her, men skal ikke se bort fra at det blir tidlig exit i dag. Blir det rolig etterhvert, så tusler jeg hjemover.
Gjest Purple Haze Skrevet 23. november 2012 #9204 Skrevet 23. november 2012 Bedre å gå tidlig hjem og pleie formen, så blir du kanskje fortere frisk enn om du presser deg for mye nå.
Roadrunner Skrevet 23. november 2012 Forfatter #9205 Skrevet 23. november 2012 Jepp, tror nok det er fornuftig! Krysser fingrene for at jeg har fått unna såpass at jeg kan gå herfra rundt lunsjtider... Med god samvittighet...
Daria Skrevet 23. november 2012 #9207 Skrevet 23. november 2012 Synes du skal høre på kollegaene dine...
Gjest Purple Haze Skrevet 23. november 2012 #9208 Skrevet 23. november 2012 Høres lurt ut! God bedring
Roadrunner Skrevet 23. november 2012 Forfatter #9209 Skrevet 23. november 2012 Tusen takk, dere er nå gode da Har snart fått gjort det som MÅ gjøres, så da håper jeg at det nærmer seg sofatid... Kjenner jeg er klar. Kan bli spennende med firbeint besøk i helga... Får ta litt rolige turer i nabolaget og ellers satse på rolige timer (øhh... optimistisk? )
Gjest Purple Haze Skrevet 23. november 2012 #9210 Skrevet 23. november 2012 Litt optimistisk om det er en valp du skal passe? Hvor gammel er den?
Roadrunner Skrevet 23. november 2012 Forfatter #9212 Skrevet 23. november 2012 Tilbake i ukens mest brukte møbel... Fått i meg litt lunsj, kjøpt mer Kleenex og ryddet unna litt småting før helga. Så får det gå som det går,blir sikkert koselig!
Gjest Purple Haze Skrevet 23. november 2012 #9213 Skrevet 23. november 2012 Godt du hadde vett på å komme deg hjem for å slappe av En valp er koselig, men også krevende. Særlig når den er under året. Det regnes liksom som tenåra for en hund. Da jeg hadde hund, og ikke vær helt i form til å gå lange turer ( en så ung valp skal uansett ikke gå lange turer om gangen), pleide jeg å lage litt hjernetrim for henne. De blir mer slitne og fornøyd av å bruke hjernen enn kroppen. Pakk inn godbiter i en dorullhylse, da må den jobbe litt for å få den ut. Gjem godbiter rundt om i huset og be hunden finne dem (steng hunden inne på et annet rom mens du gjemmer godbiter). Bare noen tips, om du ikke orker aktivisere den så mye Og mens jeg skriver dette, kom jeg på at jeg har lånt bort noen flotte, dyre hjernetrimleker som hunden min hadde, men glemt å hente de tilbake. Herlighet.
Roadrunner Skrevet 23. november 2012 Forfatter #9214 Skrevet 23. november 2012 Takk for tips!! Ser for meg at å smøre litt leverpostei inni en tom dorullhylse kan være et sjakktrekk som kan underholde litt Har vokst opp med hund, men vi var jo en familie og jeg husker nok ikke så mye fra de første årene. Har veldig lyst på hund nå også, så ser på dette som en verdifull erfaring. Få litt trening på å ha hund alene et par dager, og så litt småsyk i tillegg... Blir koselig med selskap!
Gjest Purple Haze Skrevet 23. november 2012 #9215 Skrevet 23. november 2012 Ikke dumt det med leverposteien. Blir bare litt griseri for deg å rydde opp igjen etterpå Jeg har hatt hund mesteparten av livet, og savner veldig den jeg hadde. Men det er mye arbeid, mye ansvar og man blir unektelig bundet, så nå blir det ingen ny hund på meg.
Roadrunner Skrevet 23. november 2012 Forfatter #9216 Skrevet 23. november 2012 Er nettopp det, man blir veldig bundet... Er vel hovedårsaken til at jeg pt ikke har hund. Liker så godt den friheten jeg har ved å kunne reise etc. Samtidig har jeg et par foreldre som jeg vet gjerne stiller opp om det passer siden de egentlig har lyst på hund selv men ikke båndet... Så vi får se :-)
Gjest Purple Haze Skrevet 23. november 2012 #9217 Skrevet 23. november 2012 Har man noen som liker å passe hund i kortere eller lengre perioder, går det fint. Faren min passet tuppelura mi før, men han ble for skral til å klare det etter hvert. Da ble det kennel i blant, og det syntes jeg ikke var så ålreit.
Roadrunner Skrevet 23. november 2012 Forfatter #9218 Skrevet 23. november 2012 Ser den... Og aner meg at det fort blir mye dårlig samvittighet uansett. 8 timer alene mens jeg er på jobb er jo lenge... Og dukker det opp overtid eller andre ting må jeg kanskje dra avsted igjen etter luftetur og foring. Så foreløpig får jeg heller låne litt hund av og til og se hva som skjer...
Gjest Purple Haze Skrevet 23. november 2012 #9219 Skrevet 23. november 2012 Jeg hadde kronisk dårlig samvittighet for at min hund måtte være hjemme alene mens jeg var på jobb. Første året jeg hadde henne, satt jeg på kontor for meg selv og da var hun med meg hver dag Da det ble slutt på det, hadde jeg ungene som kom hjem fra skolen tidlig og holdt henne med selskap. Da ungene flyttet, merket jeg godt at hun ikke trivdes med å være alene lange dager. Men de venner seg jo til det, om man bruker tid på tilvenningen. Du verden, hundeprat engasjerte meg veldig i dag
Roadrunner Skrevet 23. november 2012 Forfatter #9220 Skrevet 23. november 2012 Allergikere på jobb gjør det vanskelig å ta med en hund, og bør gjerne ha litt mer enn en liten sommerferie for å få skikkelig tilvenningstid. Ikke bare bare... Men nå har tøfler, potteplanter, pynteputer, dorull og en gammel fjernkontroll fått kjørt seg ( de tre første tingene har medført litt irettesettelse...), så nå lader vi litt. Kjempekoselig med besøk, men krever sannelig øyne i nakken. Herlige pelsdotten!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå