Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

:ler:

Så bra at rådet mitt hjalp!

Det hjalp bare ei stund, for etter tannpussen var jeg i gang igjen... :sukk: Men fikk drukket litt vann (droppet hodestående sånn rett før leggetid), og forsøkte å skremme meg selv med skumle trusler dersom denne hikkingen ikke ville gi seg. Hjalp visst det også :nigo:

Det er vel sånn at man har en mening om noe uten helt å vite hva det innebærer.. Jeg har min mening om lavkarbo og ketolyse jeg også, men tro kan flytte fjell, og som du sier- det ligger mye mellom ørene, og har man troa kommer man langt!! Jeg vil feks ikke veie meg, noe mange reagerer på, for de ser motivasjonsfaktoren i vekttapet. Fint det, for noen.. For andre resulterer det i hurtig vekttap, tvangstanker og dårlige tenner.. Stol på deg selv du, og ta de valgene du mener er bra for deg!! :klemmer:

Jeg har mine meninger om mangt jeg også, og av og til går det helt skeis når jeg prøver å mene noe :sjenert: Men jeg synes det kan være interessant å diskutere kosthold, og tar det absolutt ikke feil at folk kommer med råd og tips (jeg har tross alt valgt å være åpen om hva jeg driver med, og da må jeg ta litt konsekvensen av det). At folk er mot lavkarbo, eller har meninger om andre løsninger de mener er bedre er helt ok, så lenge vi prater om det/diskuterer på et overordnet og fornuftig plan. Men når jeg da presiserer at jeg nå har valgt å legge meg på en karboredusert linje (ikke fanatisk i noen retning), og nærmest får til svar at det vil være et håpløst prosjekt for jeg vil bare gå opp igjen, og at vanlig bondekost er mye bedre, og at grovt brød er løsningen, så blir jeg litt provosert. Ikke fordi jeg ikke tror at man kan redusere vekt med vanlig mat, det har jeg aldri påstått. Jeg har sågar gått ned endel kilo selv med vanlig mat. Men JEG velger å kjøre en karboredusert stil nå, fordi jeg merker at det gjør godt for kroppen min. Og sånn fortsatte diskusjonen i endel minutter til frem til vi ble avbrutt. Hadde det enda vært en konstruktiv diskusjon med fordeler/ulemper/fornuftige meninger... Jeg var sikkert ikke den mest saklige jeg heller, men følte meg egentlig litt direkte angrepet, og at jeg nærmest var "dum" som ikke ennå hadde skjønt at dette ville gå i dass. Og da blir fuggel'n frustrert og øser ut alt på KG :sjenert:

Men dere er nå gode da, damer! :klemmer:

Jeg kan vel ikke si at jeg har møtt sånne personer i forhold til mat og slanking. Men du verden hvor mange jeg møter som skal belære meg om trening og smertebehandling... :roll:

Tviler ikke, Sauen! De fleste av oss har vel tanker og meninger om det meste (jeg kan visst ha det i alle fall...). Og jeg kan sikkert komme til å foreslå ting jeg har hørt om eller erfart selv. Men svarer du da at du har forsøkt eller at det ikke er relevant for deg, så synes jeg man skal respektere det. Rett og slett!

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler ikke, Sauen! De fleste av oss har vel tanker og meninger om det meste (jeg kan visst ha det i alle fall...). Og jeg kan sikkert komme til å foreslå ting jeg har hørt om eller erfart selv. Men svarer du da at du har forsøkt eller at det ikke er relevant for deg, så synes jeg man skal respektere det. Rett og slett!

:klem:

Respekt er nøkkelordet. Man kan diskutere det meste, så lenge man faktisk viser respekt for den man diskuterer mot. :jepp:

God morgen Fuggel'n. Håper dagen blir nydelig. :klem:

Skrevet

Mårnings! :kaffekopp:

Ehhh... Trenger visst mye :kaffekopp: i dag... :natti:

Litt sent i seng i går (ikke helgalt, bare bittelittgalt), våknet av tordenvær i natt (egentlig våknet jeg vel av lynene, hele soverommet ble jo opplyst i hytt og pine!), og dermed ble det en liten time til med våken fuggel. Og det var IKKE moro da klokka ringte :opplyser: Jeg vil sove mer!

Kan også nevnes at timen ser ut til å ha vært veldig effektiv i går. Begynner å føle meg tygd og spyttet ut igjen, og aner meg at følelsen bare blir verre utover dagen. Deilig at det var en effektiv time og at jeg ser ut til å ha gjort NOE riktig underveis (følte meg litt som en fisk på land til tider...). Slappet veldig godt av under avspenningen i slutten av timen, og ble så avslappet at jeg bare kantet på sofaen da jeg kom hjem :sjenert: Må kanskje gjøre noe i heimen i ettermiddag da?

Formiddagen ser ut til å gå med til et møte i dag, og etter lunsj må jeg få forberedt litt til helga. Satser på at dagen går fort!

:kaffekopp:

Skrevet

Gomorgen!

Jeg er like komatrøtt som deg i dag - sover så tungt, men våkner stadig vekk og da føler man seg slett ikke uthvilt når klokka skrur seg på gitt.

Gøy med effektiv time - jeg endret litt på opplegget på coretimen min i går og håper det ble enda litt hardere. Det er ikke så mye respons fra damene som går der, men de har da kommet tilbake så jeg håper det funker litt...

Skrevet

Tjobing!

Møte unnagjort, og snart lunsjtid.

Og blir stølere og stølere... Har fått tak i hostemuskelen kjenner jeg, triceps og skuldre har fått kjørt seg, og store deler av kjernemuskulaturen. Nice! Hvis jeg rekker tror jeg sannelig at jeg skal ta en tur på yoga på lørdag (men siden det skal jobbes i helga er det slett ikke sikkert at det går...).

Skrevet

Yoga unngjort og for første gang på flere dager kjennes kroppen ganske ustøl ut - det er selvsagt et forbigående fenomen ettersom jeg kommer til å bli enda verre så snart jeg blir kald i musklaturen igjen :roll:

Syns du skal gå på yoga i helga jeg fuggel'n :)

Skrevet

Hvis jeg får det til så blir det nok en yoga-økt på lørdagen :jepp:

Men jeg skal jobbe i helga, og tør ikke helt si hvor mye jobb det eventuelt er før jeg er i gang. Kan ta tid... Mye tid...

Jeg bør helst ikke le eller hoste har jeg innsett :fnise:

Men godt å være vondstøl da! Brukt skrotten litt :jepp:

Skrevet

Det er godt å kjenne at man har trent. :jepp:

Skrevet

Bake knekkebrød?

Vaske tøy?

Næh... Ble halvannen times rusletur med ei venninne i stedet, i utrolig kule omgivelser (bilder finnes annet sted)! Masse skravling, frisk luft og litt fototagning. Slett ingen dum ettermiddag! Bake kan jeg jo gjøre en annen dag? Klesvask kan jeg ta i helga...

Har laget deilig salat til lunsjen i morra, kjørt og tømt oppvaskmaskinen og ellers inntatt sofaen litt.

Mer og mer støl... :kaklehone:

Og trøtt... :natti:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg har heller ikke vært så huslig som jeg hadde tenkt i ettermiddag. Ble da så trøtt at jeg ramlet helt i skrukk i godstolen her :sjenert:

Håper du får sove godt i natt, og er frisk og opplagt i morgen :klem:

Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

Hvilken dag er det i dag, hvilken dag er det i dag? Det er fredag! :hoppe:

Godt med helg selv om du ikke har helt fri, vel?

Håper dagen blir bra :klem:

Skrevet

:duskedame:

Det er fredag! Og det er definitivt ikke feil! Jobbing i helga, men tro meg, vekkerklokka skal IKKE på 0545 i morra tidlig. Oh no! :sove:

Trøtt i dag... Ble sittende altfor lenge i telefonen i går kveld, ergo ble det altfor sent. Og vips var det en trøtt fuggel som stabla seg i seng. Sovet godt i natt (drømte jeg solgte leiligheten og fikk knallpris, slett ikke verst, manglet bare nytt bosted... Inspirert av Suzy og flytteplanene?).

Kan se ut til at jeg slipper den store jobbingen i kveld (en kollega må ferdigstille noe først), så godt mulig det blir frikveld i dag, og jobbing i fra og med i morra. Men da går det nok slag i slag tenker jeg :jepp:

:kaffekopp:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Håper du slipper billig unna helgejobbing. Skal du jobbe hjemmefra eller må du på jobb?

Uansett, god helg :klem:

Skrevet

Var litt ekstra på jobb i ettermiddag, men nå satser jeg på at jeg kan ta resten av helgejobbingen hjemmefra. Blir nok mye venting og småsjekker underveis, og litt intense perioder innimellom. Men foreløpig "fri" noen timer ser det ut til.

Kjøpte en haug ferske reker på vei hjem, og har virkelig kosa meg med litt deilig mat. Frisk sitron, nykvernet pepper, frisk dill, majones og ferske reker. Slett ikke dumt!

Får se om jeg kan få sparket igang vaskemaskinen her, og båret ut søpla. Men knekkebrødene tror jeg at jeg drøyer til i morra... :sjenert:

:veslejenta:

Skrevet

Koselig med selskap i :veslejenta: Sauen!

Skrevet

Ting går ikke alltid som planlagt (egentlig går det vel ganske sjelden som planlagt...?). Så i stedet for en kveld med minimalt med jobbing, har jeg brukt endel tid foran pc'n i kveld. Kollegaen som skulle klargjøre endel i kveld har møtt litt problemer, og jeg hjelper så godt jeg kan. I tillegg var det endel av min jobb som jeg også kunne starte med før "tida", så da var det bare å hive seg rundt. Kommer til å ta tid dette (og vi har ikke kommet helt til "ventingen" ennå). Får vel prøve å holde meg våken en stund til... Trøtt som en strømpe og småslumrer på sofaen... :natti:

Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

Håper jobbinga går greit, så du kan få littegranne helg, du også :)

Skrevet

Ting går virkelig ikke helt etter planen her, og vi ligger på etterskudd... I verste fall må jeg jobbe litt neste helg også :sukk: Håper vi har klart å snu trenden nå (er bare redd det ikke er nok timer i helga til "vente-delen", derfor snakk om neste helg også), og at ting kan gå litt på skinner videre. Så får vi se hvor langt vi kommer denne helga. Sent i seng i går, en tur på toalettet i natt (og sjekket jobbstatus), og på'n igjen for halvannen time siden. Kanskje på tide med litt mat?

Ønsker en strålende helg rundtom! :kaffekopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...