Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

:klem: til kostholdendrende uggenheter hos Fuggel'n: før du vet ordet av det blir det heldigvis bra.

Og Stockholm er en vakker by :) Kjekt å planlege slike turer! Jeg har alltid prioritert reiser framfor andre anskaffelser, så jeg skjønner deg godt, jeg :strix:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel der jeg har hatt en liten utfordring i det siste, Fairygirl :fnise:

Det har blitt både anskaffelser (som ikke var planlagt) og turplanlegging. Samt en dyr tur som forfaller i desember :sjenert: Men er jo moro da!

• Liker 1
Skrevet

Endelig fått somlet meg til å ta et par telefoner jeg har utsatt i det lengste. Godt for alt som er gjort :opplyser:

Nå har jeg snakket med håndverkeren som skal ferdigstille galskapen hjemme (de var visst allerede i gang i dag, og han skal få nøkkel i ettermiddag slik at de kan få tatt det innvendige også). Har ringt vaksinasjonskontoret og forhørt meg litt om vaksiner, og skal kontakte de igjen nærmere jul. Har bestilt en dings til tv'n og tatt tak i et par eposter som lå og ventet. Deilig!

Gjest Purple Haze
Skrevet

Godt med alt som er unnagjort!

Nyt ettermiddagen :klem:

Skrevet

Ååååååååå!!!

SÅ deilig med en motiverende spinningtime med luftveier som er bedre enn på lenge :strix:

Gjorde skikkelig godt for skrotten og psyken!

Hjem til en slumplaget (ikke slum-plaget, men slump-laget...) middag, som ble overraskende god. :hoppe: Fornøyd!!

Nå må det bare jobbes gjennom litt søtsug (les: ekstremt søtsug), så skal det bli bra :nigo:

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Søtsug kureres greit med bær, synes jeg. Her går det i jordbær, bringebær eller rips for tiden. Godt!

Og :hoppe: for god trening og pust som holder.

Skrevet

Jordbær med fløte til dessert her i dag. :nigo:

Skrevet

Troode et øyeblikk at slum-plaget antydet uryddig leilighet :rulle: Det føles ikke så langt fra sannheten her av og til... :plystre:

Skrevet

:kaffekopp:

Mårnings!

Hump day og vrakdag i dag... Oh my!

Øynene var umulige å få til å fungere i morges, de ville bare forbli lukket... Og skrotten er tung. Jaja, vi er halvveis i uka, det er finvær, og det nærmer seg helg!

Fant en bit vannmelon i kjøleskapet i går, som måtte spises eller kastes. Så da spiste jeg litt, og kastet resten :nigo: Resten av kvelden gikk finfint med tanke på søtsuget, og jeg tuslet fornøyd i seng. Og det var ny fremgang å spore i dag morges. Sånt liker vi! :jepp:

Ut og spise med ei venninne i dag, og kanskje planlegge litt weekend-tur? Litt vimsing i byen blir det nok uansett, men jeg trenger ikke stort, så skal prøve å la kortet få hvile mest mulig :sjenert: Må seriøst få spart litt nå gitt...

Skrevet

Tungt med vrakdag, men vi er jo på humpen og herfra er det bare nedoverbakke mot helg :ler:

Bra gjort å takle søtsuget, men som Purple sier så er bær (vel og merke uten sukker) veldig bra. Det er ikke veldig mye karbo i bær, sammenlignet med f.eks frukt, så spis i veg (med veniljekesam på f.eks).

Godt det ble spinn på deg og at lungene fungerte som de skulle. Betyr det at du kan trene som du vil nå?

Skrevet

Bær er bra ja, men butikkrunde en tirsdag ettermiddag preget av søtsug er ikke bra. Så da ble jeg heller hjemme. Ikke veldig bra med vannmelon når man skal kutte karbo, men jeg fant ut at litt var helt greit, og følte meg ganske flink da jeg kastet resten. Nå er det uansett tomt for sånt hjemme, kun agurk, salat, paprika, løk etc :fnise:

Lungene fungerte nesten som før, ble litt hosting og surring mot slutten, men MYE mindre enn tidligere. Så var en god følelse! Og dermed ble jo spinninga mye morsommere også, siden det ikke var slit fra a-å... Satser på å trene jevnt fremover, men tilpasser litt til vær og form. Hovedfokuset er på kostholdet, og jeg vet at energien kan være litt skral de første ukene på karboredusert kosthold. Så må bare ta det litt som det kommer. Men har planer om å kjøre tirsdagstimen fast, bedriftsidretten på torsdager og ellers legge inn ei økt her og der. Og håper luftveiene bare blir bedre og bedre, og at kondisen følger etter (for den er virkelig skral nå, etter en altfor lang pause med lite motivasjon og kranglete luftveier. Ser ut til at luftveiene har likt det da...).

Strake veien mot helg - ja takk!! Trengs! :opplyser:

Skrevet

Du må bare trøste deg med at luftvegene har hatt godt av ei skikkelig pause - kondis er ferskvare, men heldigvis er den kjapp å bygge opp igjen også. Du kommer nok i form igjen fort . i allefall etter at daff-perioden er over (for det er litt tungt de første ukene på lavkarbo ja...)

:sol: ute - bare to dager til helg :ler:

Skrevet

Luftveiene har nok hatt veldig godt av en god pause ja, er nok noe rusk som har ligget der siden senvinteren. Og kondis kommer alltids, må bare presse den litt :sjenert: Men alt er bedre enn ingenting, og jeg satser på at det går seg til utover høsten!

Ut og spise med venninne i dag, og har ikke tenkt å la det bli et problem. Skipper dessert/søtsaker, og prøver ellers å velge et sunt og greit alternativ. Blir det ei potet eller litt pasta så er det ikke krise, fullt kjør videre uansett. Er rett og slett godt å ha litt avslappet forhold til det hele, samtidig som jeg føler meg fokusert.

Skrevet

Du går inn for det på veldig klokt vis, tenker jeg. Det er jo nettopp sånn det er - blir det litt mye karber en dag så er det jo ikke noen krise. Det er egentlig sukkeret som er den virkelig store fienden, så greier du å motstå sjokolade og slikt så skulle du være berget.

Fokus kan være så mangt - og å ha et så avslappet forhold til dt at man greier å leve med det tror jeg er nøkkelen til suksess.

Skrevet

Føler selv at dette er en ganske klok tilnærming også, noe som kan fungere over tid og som ikke føles dønn fanatisk. Planen er å unne seg litt lørdagsgodt også, men da i form av enten Bacongull eller mørk sjokolade (minst 70%). Tror ikke "skaden" skal bli enorm av det. Men MÅ ikke ha, og tar det litt som det kommer. Kanskje litt bær til helga?

Ellers, en time igjen, og fuggel'n er T R Ø T T ! ! !

Det siger skikkelig på nå gitt.. Jaja, kanskje like greit at man skal rett til byen etter jobb, og ikke får landet på sofaen i mellomtiden :fnise:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Ååå, det er så slitsomt å være så i koma. Det er noe av det verste jeg vet. Fungerer ikke i det hele tatt jeg, da...

Bær er godt, sunt og lavt på karbo, og absolutt et veldig godt alternativ til både godis og frukt. Jeg har spist bær omtrent hver dag i sommer, og det med god samvittighet :)

Her har jeg også begynt å kutte karbene og være mer bevisst på hva jeg putter i munnen. Er lei av å være tjukkebollefeita!

Tipper det blir tidlig i seng på fuggel`n i kveld?

Skrevet

Jeg ser for meg to vidt forskjellige hotellfrokoster om noen uker :ler:

Jeg må ha noe informasjon kanskje, om hotell og sånt?? Og så kan det kanskje være kjekt å vite litt sånt praktisk rundt reise osv. Kan du ikke sende meg en pm når du får tid?

Skrevet

Komapip i dag? :fnise:

Totalt koma da klokka ringte, men så gikk det seg til gitt. Helt til vi bikket lunsj og det begynte å bli ettermiddag. Trøtt fuggel ja! Men bare to dager til helg :hoppe:

Ååå, det er så slitsomt å være så i koma. Det er noe av det verste jeg vet. Fungerer ikke i det hele tatt jeg, da...

Bær er godt, sunt og lavt på karbo, og absolutt et veldig godt alternativ til både godis og frukt. Jeg har spist bær omtrent hver dag i sommer, og det med god samvittighet :)

Her har jeg også begynt å kutte karbene og være mer bevisst på hva jeg putter i munnen. Er lei av å være tjukkebollefeita!

Tipper det blir tidlig i seng på fuggel`n i kveld?

Får kjøpe litt bær til helga tenker jeg (satser på å unngå butikkrunde innen den tid), godt som dessert og må jo bare nyte nå mens vi har friske, norske bær. Har spist masse bær i sommer jeg også, er deilig!

Må benytte sjansen til å skryte litt da... Spist deilig middag på uterestaurant i dag, entreote med bernaise og grønnsaker. Og en liten amadine-potet, før jeg lot resten følge oppvasken i retur. Ingen dessert, ingen kakao, ingen is og ingen sjokolade. Veldig fornøyd, for vi ruslet forbi både Deli de Luca, Narvesen, 7Eleven, Rimi og Kiwi, og jeg tenkte stadig på noe søtt. Men stod i mot! :strix: Tok et par små hjemmelagde knekkebrød da jeg kom hjem, og nå kan snart tennene pusses for kvelden. Godt fornøyd med dag 3 etter omlegging :nigo:

Og ja, det blir nok ganske så tidlig senga i dag... :natti:

Jeg ser for meg to vidt forskjellige hotellfrokoster om noen uker :ler:

Jeg må ha noe informasjon kanskje, om hotell og sånt?? Og så kan det kanskje være kjekt å vite litt sånt praktisk rundt reise osv. Kan du ikke sende meg en pm når du får tid?

:ler: Hotellfrokost er sjelden feil!

Har sendt en liten PM med litt grunnleggende informasjon, og så håper jeg du bare spør i vei om det er noe du savner og trenger av informasjon. Reisen er ikke helt spikret, så vi kan jo se hva vi enes om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...