Suzy Skrevet 14. august 2012 #8281 Skrevet 14. august 2012 Gjøre litt? Vi er definitivt i samme båt ja - jeg gikk på vekta i dag for første gang etter ferien og det var skikkelig deprimerende, så nå skal det skjerpes her i gården også. Spiller jo ingen rolle hvor ofte man veier seg - så lenge man ikke får hette når det går litt opp og ned. For det må man nødvendigvis vente når man går på vekta ofte. Bra jobba forøvrig. Og det er jo gøy når det begynner å synes. Nå må jeg ha noe
Roadrunner Skrevet 14. august 2012 Forfatter #8282 Skrevet 14. august 2012 Næh, gidder ikke gjøre så altfor mye... Og når det kommer til kosthold må MYE gjøres på denne kanten. Hjelper til med litt trening ved siden av, men jeg vet at treninga ikke kan gjøre jobben alene. Her må kostholdet gjøre grovjobben Normalt blir det nok en tur på vekta ukentlig, men akkurat i starten er det litt moro å se om det skjer litt. Fra sukkerbombe til lavkarbo bør det helst bli litt resultater spør du meg! Skikkelig deprimerende tur på vekta i går (men jeg var forberedt, ante meg at det lå rundt det tallet, og bommet bare med en snau kilo på gjettingen min). Men selv om jeg var forberedt var det utrolig surt! Gått opp masse siden jeg var på det laveste... Men er bare en ting å gjøre - på'n igjen... Ellers er nye konsertbilletter i havn (en liten konsert her i byen i november), og jeg har satt i gang en liten prat med ei venninne om vi skulle forsøkt å få til en liten tur til feks Stockholm før jul. Hadde vært koselig! Må finne på noe...
Suzy Skrevet 14. august 2012 #8283 Skrevet 14. august 2012 Koselig med tur og konsert da gitt - det er ålreit å ha noe å se frem til. Det er i all hovedsak kostholdet som er problemet mitt også. Og det er jo der man må ta tak, for det nytter dessverre ikke å trene seg slank... Det hjelper på form og velvære - og på apetitten - men det er maten man må monitorere skal det bli noe av det. Må nok tilbake på moderat lavkarbo sjøl. Brukte 100 g om dagen hele våren og det var veldig effektivt. Trengte ikke å ligge noe lavere enn det.
Daria Skrevet 14. august 2012 #8284 Skrevet 14. august 2012 Stockholm er fin Skal en tur i oktober, så her telles det ned. Har lagt inn et bilde jeg tok der i fjor sommer som skrivebordsbakgrunn på den ene jobb-pcen, så jeg blir i godt humør hver morgen 1
Daria Skrevet 14. august 2012 #8285 Skrevet 14. august 2012 Måtte inn og snoke litt på hva som skjer på kulturhuset hos deg i november Mye spennende program der i høst
Roadrunner Skrevet 14. august 2012 Forfatter #8286 Skrevet 14. august 2012 Vi kjører "safe" og skal på konsert en tosifret lørdag Stockholm ja, noen greie hotelltips? Eller steder/distrikter som en sentrale og greie og bo i? Aldri vært i Stockholm, så kjekt å spørre noen veteraner
Roadrunner Skrevet 14. august 2012 Forfatter #8287 Skrevet 14. august 2012 Koselig med tur og konsert da gitt - det er ålreit å ha noe å se frem til. Det er i all hovedsak kostholdet som er problemet mitt også. Og det er jo der man må ta tak, for det nytter dessverre ikke å trene seg slank... Det hjelper på form og velvære - og på apetitten - men det er maten man må monitorere skal det bli noe av det. Må nok tilbake på moderat lavkarbo sjøl. Brukte 100 g om dagen hele våren og det var veldig effektivt. Trengte ikke å ligge noe lavere enn det. Foreløpig ikke helt "krise-kosthold" her også, men unngår brød, ris, pasta, poteter etc. Og snop... Så nå er det salat, omelett, hjemmelaget knekkebrød, eller middagsrester til frokost og lunsj, og sunn middag med kjøtt/fisk/fugl, grønnsaker etc. Men leser ikke på innholdet til krydderblandinger eller hvilken ost som har minst karbo... Får begynne litt enkelt og greit, og får heller justere underveis. Og jeg skal kunne gå på restaurant uten at det er noe stort problem. Velge sunne alternativer, skippe dessert og ellers kose meg
Sauen Shaun Skrevet 14. august 2012 #8288 Skrevet 14. august 2012 Kosthold ja... Flere som bør skjerpe seg en smule etter denne sommeren. Har blitt litt for mye sjokolade og brus i sommer... Ellers breker jeg litt forsiktig og satser på at Fuggel'n skjønner hintet...
Daria Skrevet 14. august 2012 #8289 Skrevet 14. august 2012 Da gjettet jeg riktig Kan også anbefale den tredje julekonserten i desember Styr hvertfall unna dette hotellet. De slettet gjesteboken ikke så lenge etter at jeg la inn min hilsen der -det kan jo ha vært tilfeldig... Har flottet meg på Sheraton et par ganger, men det krever (hvertfall for min lommebok) at man har flaks og treffer på en kampanje hos hotels.com. Jeg synes gjerne det er greit å bo i nærheten av togstasjonen med gangavstand til det meste, men t-banen går mye og ofte.
Roadrunner Skrevet 14. august 2012 Forfatter #8290 Skrevet 14. august 2012 Ellers breker jeg litt forsiktig og satser på at Fuggel'n skjønner hintet... Ehhh... Trøtt sau? Da gjettet jeg riktig Kan også anbefale den tredje julekonserten i desember Styr hvertfall unna dette hotellet. De slettet gjesteboken ikke så lenge etter at jeg la inn min hilsen der -det kan jo ha vært tilfeldig... Har flottet meg på Sheraton et par ganger, men det krever (hvertfall for min lommebok) at man har flaks og treffer på en kampanje hos hotels.com. Jeg synes gjerne det er greit å bo i nærheten av togstasjonen med gangavstand til det meste, men t-banen går mye og ofte. Kjekt å vite at togstasjonen er et ok utgangspunkt, vi liker gjerne gangavstand Får se om vi kan få avtalt litt i morra, og evt spikret et par billige billetter. Og ta det hele derfra Fuggel'n har sprengt alle budsjetter i år, så da kan vi jo like gjerne fortsette den trenden
Daria Skrevet 14. august 2012 #8291 Skrevet 14. august 2012 Budsjetter vet jeg ingenting om Men nå åpenbarte jo lønnstillegget seg på augustlønna (sjekke da forhandlingsresultatene forelå før sommeren er jo ikke noe gøy) og var mye større enn forventet, så man må jo bruke det til noe...
Daria Skrevet 14. august 2012 #8292 Skrevet 14. august 2012 Forresten, hvis dere liker Astrid Lindgren (og hvem gjør vel ikke det...), må dere dra på Junibacken og ta sagotåget
Sauen Shaun Skrevet 14. august 2012 #8293 Skrevet 14. august 2012 Ehhh... Trøtt sau? Nei, jeg tror det er Fuggel'n som er trøtt. Jeg fikk beskjed om å breke når det ble bestemt at Sauen kommer til Fuggelland. Jeg kommer i midten av november. 1
Roadrunner Skrevet 14. august 2012 Forfatter #8294 Skrevet 14. august 2012 Nei, jeg tror det er Fuggel'n som er trøtt. Jeg fikk beskjed om å breke når det ble bestemt at Sauen kommer til Fuggelland. Jeg kommer i midten av november. Så gøy!!! Håper vi kan få til et lite treff da Og trøtt fuggel? Jo, kan vel si det...
Roadrunner Skrevet 14. august 2012 Forfatter #8295 Skrevet 14. august 2012 Budsjetter vet jeg ingenting om Men nå åpenbarte jo lønnstillegget seg på augustlønna (sjekke da forhandlingsresultatene forelå før sommeren er jo ikke noe gøy) og var mye større enn forventet, så man må jo bruke det til noe... Vi får vel lønnstillegget denne måneden, men siden det gjelder fra 01.august så får vi ikke noe etterbetalt... Så da blir det forhåpentligvis en liten økning (skal ikke klage, godt fornøyd, men vet av erfaring at det meste forsvinner i skatt...) som jeg kan spare litt av utover høsten... Siden jeg ikke skal skeie ut på kostholdet fremover så ser det ut til at jeg skeier ut økonomisk i stedet. Og så lenge man ikke har et Tv-budsjett eller et Stockholmsbudsjett, så er det vel egentlig ikke noe problem? Ikke noe budsjett å sprenge
Daria Skrevet 14. august 2012 #8296 Skrevet 14. august 2012 Det kalles ikke å sprenge, det kalles å omprioritere
fairygirl Skrevet 14. august 2012 #8297 Skrevet 14. august 2012 liker den strategien der, Fuggel'n! Håper dagen blir fin!
Roadrunner Skrevet 14. august 2012 Forfatter #8298 Skrevet 14. august 2012 Det kalles ikke å sprenge, det kalles å omprioritere Nice one! liker den strategien der, Fuggel'n! Håper dagen blir fin! Smått hodepine, og litt tung i toppen, ellers ikke så verst. Aner meg at kostholdsomleggingen kan ha litt av skylden for uggenheten, kroppen har vel fått sjokk... Og strategien tror jeg blir bra Paps bare flirte oppgitt da jeg fortalte at vi vurderte en tur til det store utland igjen...
Daria Skrevet 14. august 2012 #8299 Skrevet 14. august 2012 Sverige teller ikke som det store utland -det er det lille utland
Roadrunner Skrevet 14. august 2012 Forfatter #8300 Skrevet 14. august 2012 Sverige teller ikke som det store utland -det er det lille utland Hmm.... Sant det.. Er da Svinesund/Strømstad det bittelille utland? For der er man jo stadig vekk (ok, en gang årlig stort sett), mens Stockholm for meg er jo rent eksotisk...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå