Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har også stor tro på at det vil ordne seg, men i mellomtiden kan jeg bruke tiden til litt grubling :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:kaffekopp:

Mårnings!

Det er sommer, det er sol, og det er FREDAG! :strix:

Formen er ok, arbeidslysten er laber, men ellers ved godt mot. Planlagt en liten tur på butikken etter jobb i dag, før jeg skal hente venninnebesøket på flyplassen litt senere. Og så skal vi bare kjase og kose oss i helga :nigo:

Skrevet

Ha en finfin fredag og en finfin kjasehelg! :klemmer:

Skrevet

Det høres ut som helt fantastiske helgeplaner - nesten så jeg misunner deg litt :ler:

Ha en fin fredag!

Skrevet

:bond:

Noen har fått tilbud om ny jobb! (eller innstilt som nr 1 om du vil...) Urgh! Hæppi, tar det veldig positivt, men er jo på nytt veldig forvirra. Har fått betenkningstid til over helga, og han ringer igjen mandag rundt 0930. Og fuggel'n (som ikke skulle tenke - bare ta det som det kommer) fikk litt å tenke på igjen. Går for fort dettane altså!

:murvegg:

Skrevet

Oj! :overrasket:

Ja DA må du tenke ja. Så gøy og spennende at du er innstilt som nummer en da. Det er jo et kompliment.

Da får du bruke helga til å veie for og i mot - og kanskje bruke venninna litt til å hjelpe?

Skrevet

Tar det absolutt som et kompliment :jepp:

Men, det vil bety en nedgang i lønn... Og det må jeg virkelig tenke litt på og regne litt på. Blir fort snakk om 50.000 (fordi jeg i dag har overtid i tillegg, mens i ny jobb vil det kun være mulig med opparbeiding/avspasering, ikke overtidsbetalt), og det er jo penger for en fuggel det også...

:bond:

Skrevet

Så gøy!! :hoppe: Ja altså, ikke å gå ned i lønn da :fnise:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Oi, gratulerer med jobbtilbud! Absolutt en fjær i hatten å bli innstilt som nr 1 :nigo:

Ingen mulighet for å forhandle seg opp i lønn, da? ;)

Ha en kjempekoselig venninnehelg :klem:

Skrevet

Wow! Grattis med #1 :jepp: Men, 50K NED i lønn?! :forvirret: Trodde èn av grunnene til at man søkte seg ny jobb var andre arb.oppgaver og utfordringer samt en økning i lønn....?! :klo:

Ikke for det; jeg hadde en ålreit jobb (vikariat) og fikk tilbud om en fast jobb men det innebar at jeg måtte gå litt ned i lønn. I etterkant er jeg glad for erfaringen jeg fikk med å takke ja til den nye jobben, men jeg ville neppe gjort det i dag. Så, da må du vel spørre deg; har du råd til det? Hva kommer "først", trivsel/oppgaver kontra lønn?

Skrevet

Så spennende! :hoppe: Skjønner at du må tenke grundig nå. At du ikke får overtidsbetaling, og må avspasere de gangene du jobber overtid, vil vel si at du får mindre penger og mer fritid?

Skrevet

Spennende med jobbtilbud. Men ganske solid lønnsnedgang da, det skal litt til å veie opp for det. Jeg gikk ned 20% i lønn (og stilling) da jeg flyttet tilbake til østlandet for noen år siden -det var verdt det, men det var veldig deilig da jeg gikk opp til full stilling igjen. Penger er ikke alt, men det har en del å si...

Skrevet

Så gøy!! :hoppe: Ja altså, ikke å gå ned i lønn da :fnise:

Skikkelig kompliment! :jepp:

Oi, gratulerer med jobbtilbud! Absolutt en fjær i hatten å bli innstilt som nr 1 :nigo:

Ingen mulighet for å forhandle seg opp i lønn, da? ;)

Ha en kjempekoselig venninnehelg :klem:

Er nok lite muligheter for å forhandle seg opp i lønn. Og det virker som om de kanskje ikke tror at jeg kommer til å si ja, siden jeg fikk et muntlig tilbud med relativt kort frist før de evt sender ut et skriftlig og formelt tilbud...

:sukk:

Wow! Grattis med #1 :jepp: Men, 50K NED i lønn?! :forvirret: Trodde èn av grunnene til at man søkte seg ny jobb var andre arb.oppgaver og utfordringer samt en økning i lønn....?! :klo:

Ikke for det; jeg hadde en ålreit jobb (vikariat) og fikk tilbud om en fast jobb men det innebar at jeg måtte gå litt ned i lønn. I etterkant er jeg glad for erfaringen jeg fikk med å takke ja til den nye jobben, men jeg ville neppe gjort det i dag. Så, da må du vel spørre deg; har du råd til det? Hva kommer "først", trivsel/oppgaver kontra lønn?

Det er nettopp det...

Nå er denne jobben litt "på siden av" den jobben jeg har i dag, og derfor kanskje ikke helt sammenlignbar med den jeg har i dag. Jeg var innstilt på at jeg kanskje måtte ned litt i lønn, men over 60.000 (har regnet litt... ) er mye penger. Penger er riktignok ikke alt, men så mye penger betyr faktisk ganske mye. Det skiller bare ca 16.000 i grunnlønn, men jeg mister overtidslønn, bonus og trolig også betalt bredbånd og telefon. Og da blir det enda mer penger vi snakker om... Og det er vel egentlig de pengene jeg reiser for i dag :sjenert:

Så spennende! :hoppe: Skjønner at du må tenke grundig nå. At du ikke får overtidsbetaling, og må avspasere de gangene du jobber overtid, vil vel si at du får mindre penger og mer fritid?

Vil nok bli noe mer fritid ja, i stedet for pengene... Men har liksom ikke hatt en helt knall magefølelse for denne jobben, og det er mye tanker i toppen. I tillegg vil den innebære flytting, og da trolig mer boliglån (for få få en ok bolig - litt større enn jeg har i dag), og da kommer pengene godt med altså... Vinterens tur er jo tross alt allerede bestilt :fnise:

Spennende med jobbtilbud. Men ganske solid lønnsnedgang da, det skal litt til å veie opp for det. Jeg gikk ned 20% i lønn (og stilling) da jeg flyttet tilbake til østlandet for noen år siden -det var verdt det, men det var veldig deilig da jeg gikk opp til full stilling igjen. Penger er ikke alt, men det har en del å si...

Så sant så sant. Og hadde jeg virkelig følt at dette er drømmejobben så hadde jeg trolig ikke nølt. Men siden jeg ikke heeeelt har den følelsen, så sitter lønnsredusjonen noe lenger inne. Spesielt siden jeg er i en posisjon der jeg kanskje kan presse lønna litt der jeg er, og hvor jeg trolig også kan få bra muligheter kursmessig fremover (om det går som jeg vil). Så har absolutt hatt litt å tenke på og snakke om i helga...

Appropos helga ja. Hatt det helt fantastisk koselig! :strix:

Rolig helg, MASSE skravling, altfor mye snop, god mat, MASSE sofatimer og herlige venninnetimer. SÅ godt med besøk!

Men merker det har blitt litt lite eller litt dårligere søvn nattestid, så er ganske trøtt og småsliten her jeg sitter gitt (Enda vi har vært i seng før midnatt hver kveld). Oppvaskmaskinen er vasket og tømt, vaskemaskinen jobber nå, og ellers tror jeg at det blir sofasløving ut søndagen gitt. Lade opp til ny uke med full fart på jobb, PT-time, venninnebesøk på tirsdagen, trening onsdag, bedriftsidrett torsdag og konsert fredag.

Kan jeg friste med litt ettermiddags- :kaffekopp: i :veslejenta: ?

Skrevet

Oi, så spennende med jobbtilbud. :) Skjønner godt at du er i tenkeboksen, 60K ned er jo et betraktelig beløp, da skal et eventuelt jobb bytte virkelig være verdt bryet. ;) Jeg antar at du har tatt en beslutning nå. :)

Skrevet

God morgen!

Skjønner godt du er i tvil og jeg heller mot å tenke at du kanskje ikke burde takke ja når du er så i tvil, men det er jo vanskelig å si. Du har vel funnet ut av det nå antar jeg?

Og håper mandagen blir bra :)

Skrevet

:kaffekopp:

Mårnings!

Mandagstrøtt, småspent klump i magen (skal jo takke nei til ny jobb i dag - litt sær følelse :sjenert: ), psyker meg opp til PT i ettermiddag og prøver å få hodet over vannet i forhold til alt som må gjøres i løpet av dagen.

Hodepine i går kveld, og måtte stå opp og ta et par piller for å få sove. Men heldigvis borte nå, og satser på at det bare var litt trøtt og sliten-hodepine.

Skrevet

God morgen! :kaffekopp:

Lykke til med alle dagens gjøremål. :klem:

Skrevet

Egentlig en litt syk følelse kjenner jeg, å takke nei til en jobbmulighet. Men nå er det gjort, og de skulle kontakte neste på lista for å gi tilbud dit. H*n skjønte meg godt, når h*n fikk høre hvor mye det ville være snakk om for meg å gå ned i lønn. De hadde presset så mye de kunne i håp om at de var nær nok, men med tanke på den overtidsbetalingen jeg har i dag så ble det litt for stor avstand synes jeg. I tillegg var ikke magefølelsen helt "denne VIL jeg bare ha", så da ble det sånn. Har også informert min kjære kollega (og referanse) om at jeg var innstilt som nr 1, men har ikke snakket med han i dag og fortalt at jeg har takket nei... Så det får vi vel ta etterpå tenker jeg (og hinte litt om lønna her, om han kanskje kan snakke med noen han kjenner :sjenert: ).

Gjest Purple Haze
Skrevet

Tøft gjort å takke nei, men lønn er en veldig god begrunnelse for å ikke ta den jobben. Ikke at lønn har alt å si, men å gå ned føles feil, uansett. Håper det kan ordne seg der du er, eller at du finner en annen jobb etter hvert :)

Ha en fin kveld :klem:

Skrevet

God morgen!

Håper hjertet er litt lettere i dag og at du føler deg litt bedre for å ha gjord det som var riktigst. Det dukker alltids opp andre muligheter :)

Gikk PT-treffen bra? Er hodepinen vekk?

Litt :kaffekopp: ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...