Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jepp, er litt slitsomt med sånne lange jobbdager. Men er heldigvis ikke så ofte (og fikk gjort mye i går!), så da går det greit. Jobbet til 15 i går, hjem og spise og slappe av bittelitt, tilbake på jobb rett over 1730, og hjemme igjen rett før 2130. Og på jobb før kl 07 i morges. Meeeen, får tenke litt penger :nigo: Kommer visst godt med, for føler pengene bare forsvinner et par måneder nå. Lunsj er i 11-tida, så den er allerede unnagjort for dagen. Det betyr jo at vi er over halvveis! :nigo: Hjem til en kjapp matbit etter jobb, så møte venninne og henge oss på bedriftsidretten, før det er hjem til :veslejenta: Og fredag i morra! :danse:

De siste ukers hormonhelvete (unnskyld uttrykket) ser ut til å ha kanalisert seg i denne flotte kvisa på haka, som nå ikke er så vond lengre, men som har blitt veldig fin og rød (området er vel litt større enn en 50-øring - PENT! :bond: ). Venter bare på en svær gul finish, og et skikkelig vulkanutbrudd. Herlig! :ironi: Meeen, det ordner seg (NOE må man jo klage på... :sjenert: )

Ellers var det KALDT i morges, rett rundt 0 grader. :fryser: Håper det er litt varmere i ettermiddag altså (må kle meg godt).

Mer :kaffekopp: ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel noe jeg ikke har fått med meg her....men hva i alle dager det som gjør at du er så himla plaga med hormoner?!? :klo:

Skrevet

Er vel noe jeg ikke har fått med meg her....men hva i alle dager det som gjør at du er så himla plaga med hormoner?!? :klo:

Nei, si det du...

Har alltid vært plaget med endel hormoner, med PMS, sterke blødninger, mye smerter etc. For endel år tilbake startet jeg med p-sprøyta og fikk et nytt liv. Kjempefornøyd! Men etter noen år på den, ville legen gjerne at jeg skulle slutte. I tillegg var en av bivirkningene mulig vektoppgang, og vi lurte på om dette kunne være en årsak til at det gikk sakte nedover. Så jeg sluttet... Et par måneder senere fikk jeg en skikkelig nedtur, orket ikke å forholde meg til folk/avgjørelser/beskjeder, og ble nærmest asosial i nærmere 3 uker. Kun nære venner og familie slapp til, og skulle vi helst gjøre minst mulig. Dette er nå 1,5 år siden. Det stabiliserte seg litt etterhvert, men det var ikke moro å få mensen tilbake etter sprøyta. Solide smerter, enormt hormonkjør uka før mensen (og delvis mensenuka), sterke blødninger etc. Så da ble vi enige om at jeg skulle forsøke Cerazette (minipillen - mange av de samme virkestoffene som sprøyta, men lavere dose). Har i grunn fungert ganske bra, merker en merkbar bedring i de månedlige plagene. Men ikke like bra som sprøyta... Men fikk altså en ekstra runde med et eller annet nå i høst. Mulig det henger sammen med resten av sommeren/høsten, som jo ikke har vært så veldig bra (lite ferie, sykdom/dødsfall i familien, jeg har vært syk, vond rygg ++), uansett ble det 2-3 tøffe uker igjen. Og først nå på slutten ser jeg det i sammeheng med runden jeg hadde for 1,5 år siden... Mye av det samme ser ut til å gjenta seg. :sukk: Men jeg vet ikke om dette er rent hormonelt betinget (selv om jeg i stor grad føler det slik), eller om det kanskje er mer psykisk betinget. Får gruble litt og se hva som skjer...

(kort sammendrag? :klo: )

Skrevet

Jeg ble mest forbløffet over at det er ett og et halvt år siden du slutta med den sprøyta jeg :overrasket:

Jeg syns ikke det er så lenge siden!

Skrevet

Jeg ble mest forbløffet over at det er ett og et halvt år siden du slutta med den sprøyta jeg :overrasket:

Jeg syns ikke det er så lenge siden!

Måtte dobbeltsjekke jeg også! :overrasket:

Men om to mnd er det 2 år siden jeg tok siste sprøyta... Rett før jul. Gått fort!! :daane:

Skrevet

Men du, hvis den funket så bra, hvorfor kan du ikke bruke den videre?

Skrevet

Men du, hvis den funket så bra, hvorfor kan du ikke bruke den videre?

Legen er ikke så keen på det, og vil prøve andre muligheter først... Hadde det vært opp til meg, så hadde jeg gjerne tatt den igjen, men legen prøver å holde tilbake. Det har visst blant annet vist seg at den kan ha økt fare for beinskjørhet (har forøvrig et solid skjelett :nigo: ). Men vi får se... Hvis pillene klarer å holde det i sjakk, så skal jeg være fornøyd, men må innrømme at jeg savner sprøyta...

Skrevet

Jeg skal ikke krangle med legen din altså.. :ler: Men hvis det funket for deg så er det jo et fristende alternativ!

Skrevet

Jeg skal ikke krangle med legen din altså.. :ler: Men hvis det funket for deg så er det jo et fristende alternativ!

Jeg prøver å ikke krangle med legen min jeg heller - men er veldig enig med deg!! Så vi får se... Sa meg villig til å gi pillen en sjanse, og håper det fungerer. Hvis ikke så blir det en alvorsprat angående sprøyta igjen. :jepp:

Skrevet

Jeg har hatt veldig utbytte av cerazette, sånn mentalt sett :sjenert: Uten å gå i detaljer så fikk jeg en trøkk16 et par år etter at jeg sluttet på p-pillene og gikk noen år i en egen verden ;) Så fikk jeg helt tilfeldig cerazette av andre grunner, og etter noen måneder begynte jeg å koble meg på normalverden igjen. Mulig det er tilfeldig, men jeg er ikke så sikker på det altså ;)

Og du, ikke glem påvirkning av månen da, det var fullmåne i går...

Og nei, jeg tuller ikke...

Skrevet

Mårnings!

T G I F ! ! ! :hoppendeglad:

Aldri feil med fredag!

Møte om en liten time, og ellers ser det ut til at dagen kommer til å gå i ett. Kanskje prøve å snike meg ut bittelitt før tida i dag? Synes i grunn det er litt fortjent jeg altså...

Ellers vurderer jeg en kjapp tur innom leiligheten i ettermiddag før jeg kanskje skulle tatt en rusletur i finfint turterreng? :klo: Det frister ørlige mer enn trening innendørs hvis været holder seg. Får gruble litt tror jeg :jepp:

:kaffekopp: er servert!

Skrevet

TGIF.... Helg er etterlengtet selv om uken har rast avgårde. Synes det bare er et par dager siden jeg klagde over at helgen var slutt. :fnise:

Om solen er fremme så ville jeg nok valgt trening ute fremfor inne. Må nyte solen når vi har den.

Skrevet

TGIF!! :nigo:

Det finnes ikke en bedre dag i uka, spør du meg :jepp:

Det er noe herk med hormoner og slik - håper virkelig du får hode og hale på det. Skjønner den sprøytesaken. Det er skummelt med mye hormoner og ting som regulerer vekk de naturlige porosessene i kroppen - det virker nemlig alltid inn på et eller annet....

Tur ute i frisk luft hørtes godt ut syns jeg - som Skravla sier: Nyt sola mens den er her!

Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

:hoppe: Det er fredag! :hoppe: Synes du skal komme deg ut i finværet i stedet for på treningssenteret i dag, altså. En får ikke så mange sånne dager i oktober, så det gjelder å passe på.

Angående hormoner så er jeg tydeligvis motsatt av de aller fleste her. Jeg tåler ikke (og får heller ikke lov) å bruke hormoner. Den gang jeg gikk på p-piller følte jeg meg helt utenfor meg selv. Tok det opp med legen min, husker jeg, men han tok meg ikke på alvor. Nå fikk jeg blodpropp av p-pillene som 17-åring, så jeg fikk ikke lov å bruke hormoner siden. Har tuklet med all mulig annen prevensjon i ettertid, helt til jeg ble så lei at jeg rett og slett sterliserte meg. Da kom jeg rett i overgangsalderen som 29-åring og det var jo et sjokk og en mental påkjenning. Det er neimen ikke lett å være kvinne, spesielt med tanke på hormoner, mens, prevensjon og alt det fører med seg.

Håper virkelig du finner ut av det med hormoner, psyke og styr altså. Tro meg, jeg vet hvor slitsomt det kan være :klem:

God fredag, søta! :)

Skrevet

Åh herligheten da RR :klem: Det var ikke småtteri snuppa.... Huff altså :forvirret:

Skrevet

:bond:

For en fredag...

Styr på morgenen, småstress før møte, litt uforbredt i møte (der det viste seg at kollegaen min også var litt på tynn is i forhold til forberedelser), etter møte er det bare rot og kaos igjen, og sånn går det i ett frem til lunsjen er unnagjort (les: kasta innpå to skiver, satt ned ca 8 minutter). Men NUH ser det ut til at det kanskje roer seg litt. Jeg er SÅ klar for helg, og SKAL komme meg avsted litt før i dag. Må gjøre en liten ting eller tre hjemmefra i kveld uansett. Jaja, timene går fort da! Og hæppi når ting ordner seg :jepp:

:veslejenta:

Skrevet

Håper det roer seg og fredagskvelden blir stille og fredelig!

God helg RR!

Skrevet

Pass på å stikke ut døra før du får flere oppgaver prakket på deg. ;) Goooood HELG! :klemmer:

Skrevet

:opplyser: Led meg ikke inn i fristelse - jeg går selv! :opplyser:

*kvalm etter litt mye is, nonstop og peanøtter*

Men ikke dårlig samvittighet engang :sjenert:

Slipper å spise før jeg skal ut på tur i ettermiddag da :nigo:

Kanskje komme meg avsted?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...