Roadrunner Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #5841 Skrevet 20. oktober 2011 Sant det, Suzy, er viktig å presse seg når kroppen har lyst til å slappe av. Jeg har kjørt følgende løp: 8 første øktene har jeg et mål om 12-15 repetisjoner x 3 serier. Det vil si at når jeg klarer feks 6kg og 15 rep på alle 3 seriene, så skal jeg ha 7 kg neste gang. Da er det helt ok om jeg bare klarer 12 rep på hver av seriene, men i det jeg klarer 15 rep x 3 skal det økes neste gang. Økt 9-12 skal jeg klare 8-10 rep, og må dermed øke motstanden litt igjen. Ok å klare 8 første gangene, men når jeg klarer 10 rep x 3 serier, så økes det neste gang. Økt 13-16 skal jeg klare 6-8 rep (ellers samme taktikk som over). I går hadde jeg første økta med 8 kg på hver arm i skulderpress, og klarte 10 rep alle 3 seriene. Ergo blir det 9 kg neste gang...
Suzy Skrevet 20. oktober 2011 #5842 Skrevet 20. oktober 2011 Nemlig - ganske elementært, men jeg tror det er maaaange som glemmer at det der er bra progresjon
Roadrunner Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #5843 Skrevet 20. oktober 2011 Nemlig - ganske elementært, men jeg tror det er maaaange som glemmer at det der er bra progresjon Og faktisk litt ok at det er variasjon i antall repetisjoner som skal gjennomføres. Bare det at det går fra 12-15 til 8-10 gjør at treningen får en liten variasjon Og variasjon er bra, for da blir man ikke så fort lei Men nå skal jeg få skiftet og komme meg bort og se om bilen lever...
Gjest Purple Haze Skrevet 20. oktober 2011 #5844 Skrevet 20. oktober 2011 Alt dette treningspratet gir meg kjempesvart samvittighet. Kan noen gi meg noen bøtter motivasjon så jeg kan komme i gang med noen fysiske utskeielser? Håper bilen er i live, og at regninga ikke ble drepen for kontoen din!
Roadrunner Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #5845 Skrevet 20. oktober 2011 Kontoen opplevde jo et snev av "tømmedag" (tross lønning i dag), men sånn er det med bil. Ikke avskrekkende pris, heldigvis. Måtte bytte litt bremseklosser etc også, så da blir det litt ekstra lapper. Meeen, bilen smiler og er fornøyd, så da er jeg hæppi! Ellers en finfin økt med Bedriftsidretten i ettermiddag, ca 800 kcal. Fornøyd! Nå er vaskemaskinen i gang, jeg har dusjet for å få varmen, og blomstene skal vannes. Så blir det nok litt også... Legger og armhuler har fått en kjapp omgang med epilator, og resten på "burde-lista" ser jeg rett og slett bort fra
Roadrunner Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #5846 Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Heeeelg! En liten time igjen på jobb, sånn egentlig. Meeeen, spørs om det ikke er ei som sniker seg ut litt før i dag Endret 21. oktober 2011 av Roadrunner
Gjest Purple Haze Skrevet 21. oktober 2011 #5847 Skrevet 21. oktober 2011 God helg! Kos deg masse på spa
Roadrunner Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #5848 Skrevet 21. oktober 2011 Kom meg ikke noe tidligere hjem fra jobb i dag, men løp ut døra til slutt. Hjem en tur og pakke litt, så videre til mine foreldre. God mat er inntatt, og har arkivert skrotten i Tidlig kveld og tidlig opp i morra. Gleder meg!
Roadrunner Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #5850 Skrevet 24. oktober 2011 Hatt det kjempebra på spa! Kosa meg glugg, og bare slappet av. Litt dårlig/lite søvn, så jenta er TRØTT, men ellers alt vel. Nydelig mat, fantastisk behandling, sløve timer i luksusomgivelser og koselig selskap. INGEN grunn til å klage! Helt suverent altså! Hjemme rett over kl 18 i går, og tok en heller rolig kveld på sofaen. Pakket ut og spiste litt, ellers ikke stort som ble gjort. Deilig! I dag er det dugnad, i morra satser jeg på spinning (optimisten har meldt seg på dobbelttime, så får vi se i morra hva det ender med), og onsdag håper jeg på PT-time igjen Regner med ny spinningøkt torsdag, og gåtur eller trening i løpet av helga. Og det var vel omtrent aktivitetsplanen for denne uka Nei, her er det (virtuell sådann) som gjelder... :kaffekopp:
Suzy Skrevet 24. oktober 2011 #5851 Skrevet 24. oktober 2011 God morgen! Så bra det var vellykket med SPA (hadde du sagt noe annet hadde jeg ristet deg - kan jo ikke bli annet enn bra!) Jeg er helt i koma i dag og trenger dusinvis med Får håpe PT'n din har blirr frisk igjen da.
Roadrunner Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #5852 Skrevet 24. oktober 2011 Koma her også... Eneste ordet som er i nærheten av å dekke sånn jeg føler meg. Øynene renner og jeg går bare rundt og myser. Slitsomt! Krysser også fingrene for at PT'en er fit for fight, hvis ikke blir det vel en uke til på egenhånd. Burde egentlig tatt ei god styrkeøkt i dag, men har litt dårlig samvittighet overfor denne dugnaden jeg burde joine. Så bør vel prioritere den i dag.... Har sneket meg unna litt for mange ganger tidligere...
Suzy Skrevet 24. oktober 2011 #5853 Skrevet 24. oktober 2011 Åh jeg har kronisk dugnadsallergi... Pleier stort sett alltid å lure meg unna og hadde egentlig sverget på at jeg aldri skulle bo i borettslag igjen og måtte være med på slikt
Supramundane Skrevet 24. oktober 2011 #5854 Skrevet 24. oktober 2011 Dugnad = kjedelig. Jeg betaler meg ut hvis det går an. Godt å høre at spa-turen var vellykket! Ser du har mange fine treningsplaner for uken også, det er flott!
Gjest Purple Haze Skrevet 24. oktober 2011 #5855 Skrevet 24. oktober 2011 God morgen Så bra at spahelgen var deilig (bortsett fra lite søvn da, det er ikke så deilig). Jeg skal på fotpleie i morgen, og gleder meg til det! Fikk kjøpt på sweetdeal til halv pris, så da måtte jeg bare slå til Ha en fin dag
Sauen Shaun Skrevet 24. oktober 2011 #5856 Skrevet 24. oktober 2011 God morgen! Høres ut som du har hatt en deilig helg. Godt for Fuggel'n og mamman hennes det.
Roadrunner Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #5857 Skrevet 24. oktober 2011 Samvittigheten sier dugnad i dag, så da blir det det... Selv om jeg gjerne skulle sluppet. Jaja,hive seg i det så er det vel fort gjort. Hektisk dag på jobb i dag, plutselig var det tid for å komme seg hjemover. <---- lader opp til dugnad
Roadrunner Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #5858 Skrevet 24. oktober 2011 Goooooood samvittighet etter litt løvraking og pusling. Helt grei dugnad og hyggelig prat med naboer. Nå er inntatt igjen og så skal det gjøres noen småting i heimen. Lader opp til trening imorra..
Supramundane Skrevet 24. oktober 2011 #5859 Skrevet 24. oktober 2011 Hvordan går det med deg og mat og trening og den pakken der? Går det sakte men sikkert i rett vei?
Roadrunner Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #5860 Skrevet 25. oktober 2011 Hvordan går det med deg og mat og trening og den pakken der? Går det sakte men sikkert i rett vei? Tja, jo... Jeg hadde en periode som ikke var helt bra, gikk opp noen kg igjen og stabiliserte så der. Nå har det så smått begynt å gå nedover igjen, men jeg er ikke helt i rute kostholdsmessig. Skulle virkelig ønske at jeg kunne få gode resultater med fokus på treningen, men det fungerer ikke så bra på denne skrotten. Så treningen blir for trivsel, helse og glede, men gjør ikke det store utslaget på vekta. Ergo må kostholdet justeres, og det må gjerne kjøres STRENGT. Selv om jeg da føler meg motivert for å gå ned i vekt (og har en langtur å se frem til i februar som "gulrot", så blir det litt krøll og ball... Så nå prøver jeg å ikke stresse med å kjøre strengest mulig, men å klare å fokusere nok til at resultatene kryper frem sakte men sikkert. Får heller innse at det verken går fort eller elegant... Er så inn i GRANSKAUEN lei! Men altså, litt støl i sidene etter løvrakingen i går (kan ikke huske sist jeg tok i ei rive...), og har en plan om dobbelttime spinning i dag. PT-time (evt styrke på egenhånd) i morra, og satser på ny treningsøkt torsdag. Klarer jeg da litt fornuftig kosthold, så bør det rusle rette veien. Men går ikke jevnlig på vekta nå, tar det når jeg har lyst og ork... Litt oppgitt oppsummering kanskje, men det går seg nok til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå