Roadrunner Skrevet 29. september 2011 Forfatter #5561 Skrevet 29. september 2011 Jeg synes det er veldig koselig på julebord med gjengen, er masse skravling og rolige former. Er jo ingen partyløve jeg heller (har stort sett vært edru på fester/julebord, men i år er det inkl overnatting så da kan det kanskje bli et glass vin?), men koser meg i sosialt samvær med hyggelige folk. Det beste er om vi får til litt underholdning (feks fra eksterne aktører), da kan vi andre bare slappe av og kose oss
Suzy Skrevet 29. september 2011 #5562 Skrevet 29. september 2011 Makan til kjedelig gjeng - syns det er helt supert med utkledning og går inn for det med liv og lyst Sånne som har bare bokstav som tema er morsomst, men filmstjernefest/Hollywoodfest er også stas, for ikke å snakke om pysjparty. Tyder på at det blir lite oppfinnsomhet på det julebordet ditt RR Og Skravla: FY! Skal ikke være glad for det vel?
Roadrunner Skrevet 29. september 2011 Forfatter #5563 Skrevet 29. september 2011 Oppfinnsomhet overlater vi til andre Jeg skal organisere påmelding, og det mer administrative hadde jeg tenkt. *kremt* Altså, LITT dill kan være gøy, men synes ofte det blir for krampe. Var i et bryllup en gang... Toastmasteren var VELDIG engasjert, på litt feil måte (om dere skjønner). Krampaktige leker, og jeg hadde min fulle hyre med å stirre ned i gulvet for å slippe å engasjere meg. Og nei, selskapsleker der man skal hoppe/sprette/krabbe og utfolde seg fysisk i ymse positurer fungerer dårlig i penkjole (trenger jeg si at det var mannlig toastmaster?). Meeen, jeg slapp visst unna det meste om jeg ikke husker feil. Helt til det dukket opp en "Gjett hvilken sjokolade dette er"-konkurranse - der vant jeg litt Nei, selskapsleker lett iblandet rosa sanger = klam stemning hos fuggel'n gitt Sommerfesten på jobb pleier å inneholde litt ymse "naturstier" med oppgaver etc, og det er helt ok. Men ellers ligger fuggel'n lavt
Daria Skrevet 29. september 2011 #5564 Skrevet 29. september 2011 Hvis jeg skal være ærlig, så har jeg totalt kostyme-allergi. Styrer unna det meste av temafester så godt jeg bare kan. Og NEI, alle har ikke rutete skjorte, skinnbelte og hatt i skapet... Eller Ball-genser, rosa tights og seilersko... Ei venninne skal ha black & white party i høst, og akkurat DET skal jeg nok klare å få til Men blir nok ikke noe kostymedrama til julebordet, da blir det heller litt pentøy og et snev av stil tenker jeg. Jeg er kjip sånn, har litt allergi mot "Nå skal vi ha det gøy dere"-partyleker og masse kostymedrama. Men kan jo være greit med NOE som skjer på julebordet da, enten quiz, litt underholdning etc. Får se hva vi kommer opp med etter et møte eller to. Forresten, et annet kostymekonsept jeg kanskje kunne ha joinet uten allergisymptomer (i tillegg til B&W) er Parykk og Brillefest. Har hørt at slike finner sted innimellom, hvor man egentlig kommer vanlig pent kledd (hva man måtte ønske), men gjerne med en sær parykk og interessante briller. Rosa hår og gedigne solbriller kunne nok gått ann ja For en sær parykk har alle i skapet? Ville slitt med interessante briller -jeg er nokså avhengig av mine vanlige Quiz kan være gøy, men stort sett har jeg tro på at voksne mennesker klarer å omgås uten hjelp... Ble forresten stående og diskutere kostyme på siste temafest, og kommenterte at jeg ikke hadde lagt så mye i den, men jeg hadde tilfeldigvis et skjørt med tidsriktig snitt i skapet. -"Jojo, uansett hva som var temaet ville det vel finnes noe passende i skapet ditt" fikk jeg kontant til svar. Jeg har da ikke så mye klær...? Men cowboyantrekk har jeg neppe I går kom beskjeden om vårt julebord.... og så trist, men jeg er opptatt den kvelden gitt. Og det er faktisk helt reelt. Du også? Vi har riktignok ikke fått bekreftet dato ennå, men det pleier å være samme dag hvert år, og da jeg er dessverre i operaen. Triste saker...
Roadrunner Skrevet 29. september 2011 Forfatter #5565 Skrevet 29. september 2011 Sånne som har bare bokstav som tema er morsomst, Åssen fungerer det?
Skravla Skrevet 29. september 2011 #5566 Skrevet 29. september 2011 (endret) *lykkelig* Endret 29. september 2011 av Skravla
Skravla Skrevet 29. september 2011 #5567 Skrevet 29. september 2011 For en sær parykk har alle i skapet? Ville slitt med interessante briller -jeg er nokså avhengig av mine vanlige Quiz kan være gøy, men stort sett har jeg tro på at voksne mennesker klarer å omgås uten hjelp... Ble forresten stående og diskutere kostyme på siste temafest, og kommenterte at jeg ikke hadde lagt så mye i den, men jeg hadde tilfeldigvis et skjørt med tidsriktig snitt i skapet. -"Jojo, uansett hva som var temaet ville det vel finnes noe passende i skapet ditt" fikk jeg kontant til svar. Jeg har da ikke så mye klær...? Men cowboyantrekk har jeg neppe Du også? Vi har riktignok ikke fått bekreftet dato ennå, men det pleier å være samme dag hvert år, og da jeg er dessverre i operaen. Triste saker... Du hadde nok kunne rasket sammen en cowboy-antrekk også..... og cowboyhatt tror jeg nok det finnes hjemme hos mamma.
Roadrunner Skrevet 29. september 2011 Forfatter #5568 Skrevet 29. september 2011 For en sær parykk har alle i skapet? Nope, men fikk tilbud om å låne... Og det kunne jeg faktisk evt ha kjøpt for å ha liggende til såpass sære og smått interessante anledninger. Disse kunne du jo for eksempel ha utenpå dine egne
Daria Skrevet 29. september 2011 #5569 Skrevet 29. september 2011 Og Skravla: FY! Skal ikke være glad for det vel? Jeg var på julebordet for første gang i fjor, og fikk bekreftet at det egentlig ikke var noe jeg trengte å få med meg igjen. Da er det veldig greit å ha en faktisk grunn å vise til når folk spør Sånne som har bare bokstav som tema er morsomst Åssen fungerer det? Jeg fikk umiddelbare Steinerskole- og eurytmi-assosiasjoner...
Skravla Skrevet 29. september 2011 #5570 Skrevet 29. september 2011 Vi hadde fagseminar med innlagt båttur i fjor. Båten la til på utsiden av en annen båt og vi måtte hoppe ned på andre båten, og "krabbe" over i vår båt. Skravla kikket ned og sa at jeg finner meg en stol og en god bok.... ha en trivlig tur. Da fant de ut at 3 meter bortenfor kunne båten legge til og det var et lite skritt over i båten. Idiotisk kaptein som ikke kunne gjøre det med en gang. Underveis så var det flere av kollegaene som takket for at jeg hadde vært så tøff. De hadde nok gjort det, men de fleste syntes det var ubehagelig bare å tenke på det.
Roadrunner Skrevet 29. september 2011 Forfatter #5571 Skrevet 29. september 2011 Jeg var ikke med på julebordet i fjor, og føler vel ikke at jeg gikk glipp av det heeeelt store (var i Køben, så var liksom helt grei grunn til å la være ). Men i år ser det ut til å passe greit, så da får jeg bare hive meg med. Er en bra gjeng på jobb, så blir alltid gøy i festlig lag (selv om jeg stort sett er edru er det en morsom gjeng å henge med).
Skravla Skrevet 29. september 2011 #5572 Skrevet 29. september 2011 Jeg må innrømme at litt av grunnen til min manglende julebord-glede er at jeg hater å se kollegaer fulle.... Det medfører at jeg mister respekten og det er ikke lurt i forhold til videre samarbeid. Gjelder det samme når man skal ut sammen etter jobben. Det skal sies at mine nåværende kollegaer ikke er så ille, men i gamlejobben begynte julebordet kl 17 og da var flere allerede sånn at de burde sluttet med alkohol for en six-pack siden.....
Roadrunner Skrevet 29. september 2011 Forfatter #5573 Skrevet 29. september 2011 Jeg må innrømme at litt av grunnen til min manglende julebord-glede er at jeg hater å se kollegaer fulle.... Det medfører at jeg mister respekten og det er ikke lurt i forhold til videre samarbeid. Gjelder det samme når man skal ut sammen etter jobben. Det skal sies at mine nåværende kollegaer ikke er så ille, men i gamlejobben begynte julebordet kl 17 og da var flere allerede sånn at de burde sluttet med alkohol for en six-pack siden..... Kjenner igjen tankegangen ja... Har hendt et par stykker har startet i tidligste laget, og blitt veeeeel fulle, men det hører heldigvis med til unntakene. Stort sett er det bare godt humør og bra stemning, og stort sett rusler jeg hjemover før det tar helt av (orker ikke holde det gående til langt på natt/morgenen).
Skravla Skrevet 29. september 2011 #5574 Skrevet 29. september 2011 I gamle-jobben så gjalt dette 80 % av mennene og halvparten av damene..... Kjempemoro... NOT! Jeg har ikke vært på julebord her enda, men de starter også rett etter jobb og på de samlingene vi har hatt og de utekveldene vi har hatt så er det langt mindre alkohol med i bildet her.
Daria Skrevet 29. september 2011 #5575 Skrevet 29. september 2011 Du hadde nok kunne rasket sammen en cowboy-antrekk også..... og cowboyhatt tror jeg nok det finnes hjemme hos mamma. Tror kanskje jeg har en rutete bluse et sted, når du nevner det... Disse kunne du jo for eksempel ha utenpå dine egne Synes jeg ser det -eller ikke... Jeg må innrømme at litt av grunnen til min manglende julebord-glede er at jeg hater å se kollegaer fulle.... Det medfører at jeg mister respekten og det er ikke lurt i forhold til videre samarbeid. Jepp. En nokså bedugget mellomleder som i plemun forteller manssjåvinistiske grisevitser som tenner all min feminisme-vrede (det skulle forestille damenes tale...) er noe jeg med fordel klarer meg uten...
vimse Skrevet 29. september 2011 #5576 Skrevet 29. september 2011 Jeg ser at jeg er i en annen festkategori enn dere ja, jeg elsker utkledning, julebord og alt sammen Jeg driter i om sjefen drikker seg full eller om kollegaen må henetes klokka ti så lenge de ikke plager meg, og jeg får skravlet, spist, tatt et glass vin eller åtte, og danset og ledd hele kvelden
Roadrunner Skrevet 29. september 2011 Forfatter #5577 Skrevet 29. september 2011 Jeg ser at jeg er i en annen festkategori enn dere ja, jeg elsker utkledning, julebord og alt sammen Jeg driter i om sjefen drikker seg full eller om kollegaen må henetes klokka ti så lenge de ikke plager meg, og jeg får skravlet, spist, tatt et glass vin eller åtte, og danset og ledd hele kvelden Ingen dum holdning det da! Er stort sett med jeg også, men styrer unna disse kostymedramaene (heldigvis ikke så mange av de da, så er med på det meste så sant det passer)
Suzy Skrevet 29. september 2011 #5578 Skrevet 29. september 2011 Jeg er på lag med Vimse - bortsett fra at jeg ikke liker å se ledere fulle. Som dere mister jeg respekten for dem rett og slett. Kanon drita kan de bli i egene rekker og lag. Utkledningsfest med bokstav som tema: Det er vel åpenbart. Alle må kle seg ut som noe som begynner på A, eller M, eller, S, eller E... see?
Roadrunner Skrevet 29. september 2011 Forfatter #5579 Skrevet 29. september 2011 Utkledningsfest med bokstav som tema: Det er vel åpenbart. Alle må kle seg ut som noe som begynner på A, eller M, eller, S, eller E... see? Ahh! Eksempelvis Anaconda Monster Sommerfugl eller Engel? Avansert...
Suzy Skrevet 29. september 2011 #5580 Skrevet 29. september 2011 Ahh! Eksempelvis Anaconda Monster Sommerfugl eller Engel? Avansert... Jepp! Det åpner for kreativiteten i aller høyeste grad, men gir også masse frihet. Jeg mener blir du bedt på sånn fest og heter Elin og skal kle deg ut som noe på E... ja da kan du ta feigis-utveien
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå